Raskausoireet

En tiiä onko oire, mutta rinnat on nyt kasvanu kaksi kokoa ja ollaan vasta rv 11 :tears: Vähän pelottaa, että kuinka paljon rintaliivejä saan uusia raskauden aikana/jälkeen :tears: Plus pakko uusia normaalit rintaliivit ja urheilurintaliivit

En tiiä onko oire, mutta rinnat on nyt kasvanu kaksi kokoa ja ollaan vasta rv 11 :tears: Vähän pelottaa, että kuinka paljon rintaliivejä saan uusia raskauden aikana/jälkeen :tears: Plus pakko uusia normaalit rintaliivit ja urheilurintaliivit
Mulla ei ainakaan ekan raskauden jälkeen ollut toivoakaan, että vanhat liivit enää ikinä menis päälle. Toisaalta joillain palautuu kai aika hyvin, jopa pienenee aiemmasta imetyksen loputtua.
Itellä oli ennen ekaa raskautta muistaakseni suurimmillaan ollut 80D. Raskauden aikana sitten rintakehän ympäriltä alkoi ahdistamaan ja ostin 90E, joka oli loppuraskaudessa ihan hyvä, mutta synnytyksen jälkeen taisi olla 90H kun maito nousi. 🤣 Nyt on vielä tätä raskautta edeltävät 80F kokoisen käytössä, mutta täytynee taas hankkia myöhemmin halpoja imetysliivejö joka saakelin kokoa.

Mä kans tuskailen liivien kanssa, ostin parit jo selkeästi isommat kun normaalit alko ahdistaa. Ja nyt nää uudetkin jo ahdistaa. Pitää ostaa ens hätään niitä pidentimiä, ettei tarviis kokonaan uusia ostaa. 🤦‍♀️

Wow 😅 ihan hurjia koon muutoksia @Arie ! Mä oon pienirintainen ja oon huomannut kevyttä turvotusta rinnoissa, mut ihan helposti nää vanhat perusliivit vielä menee 🤣 Tai joku toppiliivi. Ei oo siis kuppi tai rinnanympärys vielä kasvanut. Onkohan kasvu maltillisempaa muutenkin pienirintaisilla? Mä oon B-kupin porukkaa 😅

Wow 😅 ihan hurjia koon muutoksia @Arie ! Mä oon pienirintainen ja oon huomannut kevyttä turvotusta rinnoissa, mut ihan helposti nää vanhat perusliivit vielä menee 🤣 Tai joku toppiliivi. Ei oo siis kuppi tai rinnanympärys vielä kasvanut. Onkohan kasvu maltillisempaa muutenkin pienirintaisilla? Mä oon B-kupin porukkaa 😅
Joo oli kyllä sekopäisen iso muutos tuolloin, nyt tuskin tuntuu niin isolta muutoksesta vaikka kävisi samoissa lukemissa tai palautuisi huonommin. 😅 Mullakaan ei nyt vielä ole koko muuttunut kuin pienen turvotuksen verran, mutta se on sitten maidonnousun myötä edessä.

Varmaankin asiaan vaikuttaa mm. rintojen koko ennen raskautta. Mutta voihan se pienirintaisellakin hypätä useamman kuppikoon, vaikka sitten palautuisikin suunnilleen samoihin. Maito vie aika paljon tilaa. 😅 Ja varmaan se vaikuttaa myös rintojen palautumiseen, miten kroppa muutoin palautuu ja jääkö vaikkapa paljon painoa entiseen verrattuna. Rintaranka vissiin leviää melkein kaikilla, jos ei ole tarpeeksi laaja jo ennestään, koska vauvan kasvaessa käy kaikki niin ahtaaksi. Mulla se kuitenkin palautui normaaliin raskauden jälkeen ihan hyvin.

Huomaa kyllä, että kun oireita analysoi, niin saa välillä itsensä melkein lamaantuneeksi, luulin että olisin vähän parempi sietämään epävarmuutta 😅 Ehkä tämä tästä vielä...

Kuukautiskivun tapaista on ollut aivan alusta asti ja en niinkäön ole tästä huolissani. Mutta nyt viikkojen 8-9 oli outoa nippailua, ehkä jossain kivun rajalla, niin että ainakin tuon noteeraa, nyt taas joko matalaa "kuukautiskiputyyppistä" tai ei juuri mitään 🤔 ja turvotus laski, mikä vähän outoa, mitään vuotoa ei ole. Melkein tekisi mieli mennä taas ylimääräiseen ultraäänikuvaan, mutta en tiedä pitäisikö vain yrittää sinnitellä kolme viikkoa, kun ensimmäinen seulonta-ultra rv 13 alussa...

Epävarmuus on erittäin epämukavaa enkä itse siedä kyllä yhtään.😅

Mulla oli myös menkkamaisia kipuja varmaan viikolta 5 viikolle 8 asti. Tän jälkeen ne hieman loppuivat -> pelko tietenkin heti keskenmenosta ja nyt kipuja on taas tullut hieman lisää. Ja tietenkin niiden paluu herätti epäilyksiä, että onko joku pielessä. 🤔
Tiedän, että kaikki voi olla ”normaalia”, mutta oireiden aaltoilu laittaa kyllä epäilemään,

Meillä takana varhaisultrat 7+0 sekä 8+5 ja silti jännittää tuleva nt-ultra, koska ollaan silti vielä niin aikaisilla viikoilla…

Minä olen myös suhteellisen pienirintainen ja koen kyllä että kasvu on maltillisempaa😁 Kyllä jotain muutoksia on ja toki imettäessä sitten viimeistään, mutta ei minulla kyllä sen jälkeen yhtään sen isommat tissit jääneet😂 (jos eivät jopa pienentyneet entisestään🤪)

Sama täällä, ihan alussa tuntu et rintsikat puristi, oli niin turpeat, mutta se on nyt tasaantunut. Näin pienirintaisena ei sinällään harmittaisi vaikka vähän muotoja tulisi 😂😂

Mä pärjäsin viime raskauden @Hedi88 mainitsemien pidentimien avulla ja synnytyksen jälkeen palautui samat vanhat rintsikat käyttöön (koko 70B/65C) eli selvisin ostamalla parit imetysliivit. (Tosin eka käytin naapurin vanhoja kulahtaneita imetysliivejä, kun tulikin keskonen, hups).
1000160928.jpg

Takaisin