Raskausoireet

Millä viikoilla teillä on alkanu pahoinvointi? Mä en muista edellisistä ollenkaan millon alkoi 😅 nyt tässä oottelen että onkohan edes tulossa koko pahoinvointia, mut kai se sieltä sit kohta iskee 😂
Etova olo jo aiemmin, todella paha olo joskus 5+3. Oksentamaan aloin siitä alle viikon sisään. Vielä ihan ok, en oo oksentanu ku vaan kerran päivässä.

Vitsi on jännää miten toiset raskautuu niin helpolla! Ja ihan pieni vauva kainalossa 😮 Mulla esikoisen jälkeen kierto aktivoitui vasta, kun lapsi oli jotain 1v 9kk. Että "heti alettiin yrittää toista" ja tuli kolmen vuoden ikäero. Miten erilaista... Oon omaa kroppaani kyllä vuosien saatossa sättinyt ja ehkä vihannutkin, kipuillut paljon, kun ei lapsia tuu. Eikä itellä vielä oo ees kovin vaikeaa sitten kuitenkaan ollut, jos moniin vertaa, mutta se surun laatu on niin valtava, kun on lapsen saamisesta kyse.

Tänään oli eka ihan oikea aamupahoinvointi, joka huipentui oksentamiseen ja loppui siihen. Valvoin kipeän esikoisen kanssa melkein koko yön ja aamulla olikin jo aika etova olo. Koitin helpottaa oloa ottamalla lasten smoothien ja sitten rauhassa aamupuuron, mutta myöhästyin kyllä syömisen kanssa ja oksennus lensi heti puuron jälkeen. Söin sitten banaanin ja join kahvin, eikä enää ollut paha olo. Selvästi siis tämä pahoinvointi pahenee, jos valvoo eikä syö, vaikka jo etoo. Myös liika syöminen pahentaa oloa. Kun uni ja ravinto on sopivan hyvässä tasapainossa, olo pysyy hyvänä.

Tänään kyllä aion käsitellä yli viikon kummitelleen roskaruokahimon ja ostaa koko sairastuvalle kunnon mätöt, vaikka saisinkin siitä mahdollisesti itse kärsiä. 😅

Tänään oli eka ihan oikea aamupahoinvointi, joka huipentui oksentamiseen ja loppui siihen. Valvoin kipeän esikoisen kanssa melkein koko yön ja aamulla olikin jo aika etova olo. Koitin helpottaa oloa ottamalla lasten smoothien ja sitten rauhassa aamupuuron, mutta myöhästyin kyllä syömisen kanssa ja oksennus lensi heti puuron jälkeen. Söin sitten banaanin ja join kahvin, eikä enää ollut paha olo. Selvästi siis tämä pahoinvointi pahenee, jos valvoo eikä syö, vaikka jo etoo. Myös liika syöminen pahentaa oloa. Kun uni ja ravinto on sopivan hyvässä tasapainossa, olo pysyy hyvänä.

Tänään kyllä aion käsitellä yli viikon kummitelleen roskaruokahimon ja ostaa koko sairastuvalle kunnon mätöt, vaikka saisinkin siitä mahdollisesti itse kärsiä. 😅
Mulla sama havainto. Muutaman kerran tullu tosi huono olo ku oon syöny överisti. Ja samoin siitä jos oon liian kauan lykänny syömistä siitä tunteesta huolimatta et pian pitäs syyä tai tulee huono olo. Plus väsymys pahentaa. Nyt just olin tosi väsyny ja lykänny syömistä ihan liian kauan, ja ku lopulta sain ruokaa niin oli vaan tosi huono olo silti. Ensin aattelin yrittää taistella vastaan kaikin keinoin mut lopulta tuntu et oksentaminen vois vaan helpottaa. Ja sieltähän se suht helposti tuli ku anto mahollisuuden. 😅 Eli nyt oon mäki virallisesti oksentanu ekaa kertaa tän raskauden johdosta. Tänään taitaaki tulla 9 viikkoa täyteen. Mulla lievä etominen alko n. 5-6 viikolla ja on pysyny tosi maltillisena tähän asti, tosin viimesen viikon aikana on tuntunu olevan isompi tarve syödä ajoissa ja usein. Ja nyt se nähtiin mikä on seuraus ku ei tottele sitä tunnetta. 😅

Väsy, huono olo, väsy... Mä en ymmärrä miten te, joilla on pieniä lapsia, oikein selviydytte alkuraskauden kanssa. Hattu päästä 🤠 Tosin kyllä mä muista edelliseltä kierrokselta, kuinka esikoinen pomppi mun päällä ja hihkui "Äiti on hevonen!" samalla kun ite torkuin siinä. Vähän semmonen laiskempi hevonen, mut ei se mitään tuntunu haittaavan.

Takaisin