Raskausoireet

Mä aattelin huomenna aamulla testata, hevostallillakin multa jo kysyttiin oonko raskaana, kun sanoin et ollu tällästä oiretta. Onneks toi pahin pahoinvoiti helpottanut et aamusti otti enään hajut nokkaan. Ja sit sen verran just tunnen omaa kroppaa et mulla alkanut menkat pitkään jo ihan yllätyksenä ja nyt näin voimakasta kipua. Yks elokuinen olis silti hyvin tervettullut, meillä se sellanen synttärikuukausi kun itelläkin synttärit siinä ja monella muulla lähesellä.
Sama täällä, mullakin omat synttärit elokuussa. 😄 Ei auta kun vaan odotella, sormet ristissä 🤞🏼

Tosi moni maininnut alaselkäkivun. En osannut ajatella oireena, mutta mulla ollut alaselkä tosi juminen ja kipeä myös tässä alussa. Nyt ehkä vähän pahimmasta jo helpottanut. (5+4)

Moikka, mulla nyt 4+3 meneillään ja oireina on:
- nenä ollut tukossa reilun viikon, nyt enää lähinnä aamuisin
- menkkamaista kipuilua ollut melkein joka päivä
- nännit kosketusarat
- joka öinen herääminen vessaan vaikka koittanut olla iltaisin juomatta kauheasti, tämän jälkeen ollaankin sitten valvottu joku yö 2-3h 😅
- tuntuu että hengästyy hieman helpommmin ja leposyke hieman korkeampi kuin normaalisti.

Turvotusta mitä monella tuntunut olevan niin en ole itsellä vielä huomannut.

@Malttamatonq seuraatko vielä lämpöjä vai ootko laittanut ne pois päältä? Mulla vielä synkkaa Ouran kautta lämmöt FF:iin, joten tulee sieltä välillä kurkittua. Täytyisi varmaan lopetella lämpöseuranta, ettei pelästy jokaista dippiä 😅

@Malttamatonq seuraatko vielä lämpöjä vai ootko laittanut ne pois päältä? Mulla vielä synkkaa Ouran kautta lämmöt FF:iin, joten tulee sieltä välillä kurkittua. Täytyisi varmaan lopetella lämpöseuranta, ettei pelästy jokaista dippiä 😅
Mä lopetin eilen lämpöjen seurailun, kun totesin olevan mielenterveyden kannalta parempi olla enää seurailematta 😆

@Malttamaton145 varmasti järkevintä lopettaa se! Koska se droppi lämmöissä tulee jossain vaiheessa kuitenkin 😆 Mulla on Oura käytössä enkä ees tiedä saako tuota lämpötilaa kokonaan pois sieltä, toki nyt kun laitoin sen raskaudenseurannan sieltä päälle, niin ei läväytä niitä lämpöjä enää naamalle vaan joutuu vähän kaivamaan jos haluaa nähdä 😆 Toisaalta Ourassa on tehty tää jotenkin fiksusti, että näyttää ”lämpötrendin raskaudessa” ja tässä näkyy muiden käyttäjien dataa referenssinä, niin näkee hyvin miten se yleensä menee vs. Itselllä. Jotenkin ei oo kovin ahdistava näkymä 😆

IMG_2319.jpeg

@Malttamaton145 joo, just niin eli tuossa tuo ”siniharmaa” alue on tätä referenssidataa muilta käyttäjiltä, miten lämmöt on käyttäytyneet ekalla raskauskolmanneksella ja näkyy miten lämmöt alkaa laskemaan kun viikot etenee 😆 Et kokoajan näkee myös mitä tulevan pitää ja että on normaalia että ne lämmöt siitä laskeekin ja ovat vain alkuraskaudessa selkeästi koholla 😆

Edit: Laitetaanpa tähän vielä ihmettelynaiheeksi entiselle BBT-porukalle, miten lämmöt Ouran käyttäjillä menee koko raskauden aikana. Tästä näkee aika hyvin miten lämmöt selkeästi koholla vain alussa ja laskee viikolla 14-20 about normaalilukemiin, kunnes alkaa pikkuhiljaa taas kipuamaan. Selkeää nousua näyttää tapahtuvan sit vasta ihan viikoilla viikoilla 😆

Liitteet

• IMG_2321.png
    IMG_2321.png
    982.6 KB · Katsottu: 11
Muokattu viimeksi:
Oireisiin unohtui listata että olen nähnyt poikkeuksellisen paljon unia, yleensä en juuri muista nähneeni yhtään 😀
Ja toinen mikä ollut plussaamisesta asti on ihan todella kova himo miestä kohtaan 😅 olisin koko ajan valmis puuhailemaan 😆 edes ovulaation aikaan ei näin kovaa haluta 😂 onko kellään muulla ollut samanlaista ?

@Malttamaton145 joo, just niin eli tuossa tuo ”siniharmaa” alue on tätä referenssidataa muilta käyttäjiltä, miten lämmöt on käyttäytyneet ekalla raskauskolmanneksella ja näkyy miten lämmöt alkaa laskemaan kun viikot etenee 😆 Et kokoajan näkee myös mitä tulevan pitää ja että on normaalia että ne lämmöt siitä laskeekin ja ovat vain alkuraskaudessa selkeästi koholla 😆

Edit: Laitetaanpa tähän vielä ihmettelynaiheeksi entiselle BBT-porukalle, miten lämmöt Ouran käyttäjillä menee koko raskauden aikana. Tästä näkee aika hyvin miten lämmöt selkeästi koholla vain alussa ja laskee viikolla 14-20 about normaalilukemiin, kunnes alkaa pikkuhiljaa taas kipuamaan. Selkeää nousua näyttää tapahtuvan sit vasta ihan viikoilla viikoilla 😆
Vau tää on siisti!

Mä kans lopetin lämpöjen seurannan mielenrauhan vuoksi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mut nyt ehkä voisikin antaa Ouralle uutta mahdollisuutta, kun sieltä löytyy ihan tollanen näkymä tälle.

@Malttamatonq Vähän aiheen vierestä nyt, mutta huomasin, että sulla lukee profiilissa Lean PCOS ja itselleni tässä juuri diagnosoin samaa. 🫣 Ikää on 34 ja AMH huitelee lähempänä 10, ja raskautta ei ole kuulunut. Jos saa kysyä niin olisi kiva kuulla onnistuiko teillä raskaus ilman hoitoja? 😊

@Malttamatonq Vähän aiheen vierestä nyt, mutta huomasin, että sulla lukee profiilissa Lean PCOS ja itselleni tässä juuri diagnosoin samaa. 🫣 Ikää on 34 ja AMH huitelee lähempänä 10, ja raskautta ei ole kuulunut. Jos saa kysyä niin olisi kiva kuulla onnistuiko teillä raskaus ilman hoitoja? 😊
Moikka, ovulaation induktiolla kolmannesta letrokierrosta plussa. Tätä ennen meillä oli hieman yli vuosi yritystä takana. Itsellä letrot toimivat hyvin, ja kahdessa ensimmäisessä kierrossa saatiin myös ovulaatio aikaiseksi.

Moikka, ovulaation induktiolla kolmannesta letrokierrosta plussa. Tätä ennen meillä oli hieman yli vuosi yritystä takana. Itsellä letrot toimivat hyvin, ja kahdessa ensimmäisessä kierrossa saatiin myös ovulaatio aikaiseksi.
Okei, kiitos vastauksesta. 🥰 Mulla onkin gynelle aika varattuna jo, koska pessimistinä en usko että ois nytkään tärpännyt, vaikka oireita vähän on. 🤞🏼

Hei tää oli mielenkiintoinen! Kiitti kun jaoit 😅 mulla ei oo ouraa, mutta oon seurannut lämpöjä, mietin samaa kuin pari muutakin, että pitää ehkä lopettaa lämpöjen aktiivinen seuraaminen ettei turhaan ota paniikkia 🫣🥲 Ja tää just lohdutti että laskua voi siis ihan luonnollisesti tapahtua 😅

En tiiä onko tää mun väsymys ihan normaalia, tänäänki nukuttu kahdet päiväunet ja taas oon nyt jo ihan loppu. Joo kolme suht pientä lasta vie voimia mutta en mä koskaan näin ultimaattisen poikki ole ollut suurinta osaa päivästä 😵‍💫

@Minya~ väsymystä täälläkin, pari kertaa päivässä oon torkahtanut milloin mihinkin ja silti tulee illalla uni ajoissa, vaikka olisi tuntikausia nukkunut päivällä.
Onneksi ei ole montaa työpäivää ennen lomaa, ehkä tää pahin väsymys menee ohi ennen tammikuun toista viikkoa ja töihin paluuta.. 😅

Jostain syystä alkanu ihmetyttää kun ei oo viel rintoja arastanu, se on ollut aina merkki raskaudesta mutta nyt vähän pelottaa miksei tunnu (keskenmenoissa ei tuntunu..) Oikein odotan sitä, milloin ne on kipeet😅

Takaisin