Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nila
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse kotiuduin päivystyksestä tuossa iltapäivällä. Jouduin menemään tiputukseen, kun ei mulla mikään pysy sisässä ja oli jo huoli että mikä hitto mulla on. 😭 kohta pari viikkoa vaivannut siis kova ripuli, ei oksentelua.
No, siellä oli aivan ihana lääkäri, joka sitten kertoi että tämä nyt valitettavasti vähän näyttäisi siltä, että on vaan mulla raskausoireena. Joillakin on sitä oksentelua, ja joillakin ripulia. 🙈 ja voi kestää vielä useamman viikon!
Mulla oli nyt siis sellainen oma tilanne, että en ollu moneen päivään enää uskaltanu syödä oikein mitään, ja paino tässä melkein parin viikon aikana ehti laskea 7kg. Ja kuivuin, syke meni tosi matalalle ja myös verenpaineet oli matalalla.
Nyt on virkeämpi olo, kun sai vähän ravintoa tiputuksessa. Ohjeina vaan oli, että syö ja juo normaalisti, vaikka ramppaisin koko ajan vessassa. 🫣
Toivottavasti ei kestä tämä enää kauaa, haluaisin kyllä jouluna nauttia jouluruuasta.

Olin myös huolissani, kun ei ollut enää alavatsan nipistelyitä tai muita raskausoireita enää ollut, niin kysyin oisko mahdollista ultrata ja tsekata että kaikki on ok. No, hcg-arvo oli niin korkea (yli 55.000), että lääkäri meinasi että näillä näkymin näyttäisi olevan ihan kohdun sisäinen raskaus menossa, että ei huolta. Toivottavasti tähän voi luottaa.. 🙏🏻🫣

Itse kotiuduin päivystyksestä tuossa iltapäivällä. Jouduin menemään tiputukseen, kun ei mulla mikään pysy sisässä ja oli jo huoli että mikä hitto mulla on. 😭 kohta pari viikkoa vaivannut siis kova ripuli, ei oksentelua.
No, siellä oli aivan ihana lääkäri, joka sitten kertoi että tämä nyt valitettavasti vähän näyttäisi siltä, että on vaan mulla raskausoireena. Joillakin on sitä oksentelua, ja joillakin ripulia. 🙈 ja voi kestää vielä useamman viikon!
Mulla oli nyt siis sellainen oma tilanne, että en ollu moneen päivään enää uskaltanu syödä oikein mitään, ja paino tässä melkein parin viikon aikana ehti laskea 7kg. Ja kuivuin, syke meni tosi matalalle ja myös verenpaineet oli matalalla.
Nyt on virkeämpi olo, kun sai vähän ravintoa tiputuksessa. Ohjeina vaan oli, että syö ja juo normaalisti, vaikka ramppaisin koko ajan vessassa. 🫣
Toivottavasti ei kestä tämä enää kauaa, haluaisin kyllä jouluna nauttia jouluruuasta.

Olin myös huolissani, kun ei ollut enää alavatsan nipistelyitä tai muita raskausoireita enää ollut, niin kysyin oisko mahdollista ultrata ja tsekata että kaikki on ok. No, hcg-arvo oli niin korkea (yli 55.000), että lääkäri meinasi että näillä näkymin näyttäisi olevan ihan kohdun sisäinen raskaus menossa, että ei huolta. Toivottavasti tähän voi luottaa.. 🙏🏻🫣
Hui, ehtipä paljon paino laskea 🥹 hyvä kun menit päivystykseen ja toivotaan että helpottaisi nyt pian! Ja todella hyvä hcg 🙏👍 ettei olisi kuule kaksoset siellä ku sulla ihan taulukon yläpäässä tuo luku 😍

Mulla oli muuten ekassa raskaudessa ripulia ja se oli kauheeta. Rajoitti elämää tosi paljon. Kesti muistaakseni jonnekin rv 10 tietämille silloin... joskus oli pakko ottaa imodium jos oli tärkeä meno. 🥲

Hui, ehtipä paljon paino laskea 🥹 hyvä kun menit päivystykseen ja toivotaan että helpottaisi nyt pian! Ja todella hyvä hcg 🙏👍 ettei olisi kuule kaksoset siellä ku sulla ihan taulukon yläpäässä tuo luku 😍
Hui, tätä jo miehelle sanoin kun plussasin että liekkö tulee kerralla kaksoset kun meillä on suvussa kaksosia. 🫣🫣 oispa melko shokki näin esikoista odottaessa!! Mutta tietysti ihana asia.

Mulla oli muuten ekassa raskaudessa ripulia ja se oli kauheeta. Rajoitti elämää tosi paljon. Kesti muistaakseni jonnekin rv 10 tietämille silloin... joskus oli pakko ottaa imodium jos oli tärkeä meno. 🥲
Okei, eli imodiumia voisi ”hätätilanteessa” ottaa? 🧐 miten paljon aiemmin ennen tärkeää menoa otit, ja montako ja jne? Ite tosi vähän koskaan ees imodiumia käyttänyt..

Tämä ripuli on kyllä kurjaa! Toivottavasti loppuis rv 10 mullakin viimeistään. 🙈

Jestas, kuulostaa aivan järkyttävältä 😳 Onneksi menit päivystykseen! Ja toivottavasti menisi nopeasti ohi ❤️

Täällä aikaisia heräilyjä edelleen, nyt myös pahoinvoinnin saattelemina 🥲 Pakko saada heti herätessä jotain pientä syötävää, niin hyvällä tuurilla saa vielä vähän unta. Tänään tuli aamulla eka ihan kunnon yökötyskohtaus, pääsin halailemaan pönttöä vaikkei mitään sit lopulta tullutkaan ulos. Ai niin, ja suussa on tosi inhottava raudan maku. Tulee mieleen sellainen roskiksessa muhineen kuukautissiteen haju 🤢 Ei varsinaisesti helpota pahoinvointia 😮‍💨

Apua, onpa rajut oireet. 😓 Oireiden perusteella sulla ei pitäisi olla syytä huoleen, sillä voimakkaat oireet on hyvä merkki vaikka ei se kivaa ole. 🙈

Mulla alkoi tänään todella voimakas pahoinvointi. Pakko laittaa huomenna neuvolaan viestiä ja saada jotain lääkettä. En todennäköisesti kykene edes töihin, jos tää jatkuu näin. 🤢 Viime raskaudessa ennen keskenmenoa pahoinvointi ei missään vaiheessa saavuttanut tällaista huippua - esikoisen kohdalla kyllä - joten uskon, että tukevasti raskaana ollaan. 🥵

Okei, eli imodiumia voisi ”hätätilanteessa” ottaa? 🧐 miten paljon aiemmin ennen tärkeää menoa otit, ja montako ja jne? Ite tosi vähän koskaan ees imodiumia käyttänyt..

Tämä ripuli on kyllä kurjaa! Toivottavasti loppuis rv 10 mullakin viimeistään. 🙈
Periaatteessa lääkärin arvion kautta kyllä voi ottaa ellei jostain syystä toisin arvioida. Tuoteseloste ei taida suoraa sitä suositella. Ja taisin ottaa puolikkaan tabletin usein niin sekin tuntui jo helpottavan vähän. Yleensä otin pari tuntia ennen menoa. :)

Nythän sitä alkaa miettimään onko tää mun aivan älytön ripuli mistä oon kärsinyt nyt pari päivää kuitenkin raskausoire, eikä ikään pöpö. 🙈 Edellisessä raskaudessa maha meni aivan ummelle, mutta nyt on ollut aivan eri tilanne ja se onkin ollut todella epämielyttävää esim töissä. 😓 Mutta siitäkin on selvitty.

Toivottavasti @KahdenKirjanpito olosi alkaa pian helpottamaan <3

Mikä lääke sulla on? Mietin pitäisikö pyytää myös, mua kans etoo pitkin päivää 😅 oksennusta ei tuu mutta saatan välillä kyökkiäkin. Kuulostaapa ihanalle että auttoi noin hyvin!
Mulla on Xonvea. Ainoa miinus on että on kallislääke. 20tbl 32€. Jos joutuu vaikka neljäkin päivässä ottamaan niin kuukausi hintaa kertyy. Toki oon ite ajatellut, että järjissään ja paremmassa voinnissa olevana on parempi. 😅

@KahdenKirjanpito voi hurja mitä koettelemusta sulla on ollut 🥺🤗 tuollanen vie kyllä kirjaimellisesti kaikki mehut ja voimat. Jospa se alkais tasoittua mahdollisimman pian.😥

@Elmatutu tsemppiä myös sulle samaan vaivaan!

Ja kaikille pahoinvoinnista kärsiville myös 🤗 mulla on kans näemmä alkanut pahoinvointi lisääntyä, mut tän kanssa pärjää, ainakin vielä. Jotkut ruuat on alkanut tuntua vastenmieliseltä, pahin on pitsa ja kaikki rasvainen 🤢 puolukka/karpalomehu, omena, appelsiini, ja smoothiet on nyt parasta.

Edit. Just kun olin kirjottanu tuon viestin, pitikin kohta mennä oksentamaan. 😅

Muokattu viimeksi:
Sain neuvolasta Bonjesta pahoinvointilääkkeet, pitääpä huomenna hakea jos olisi niistä apua 🙏🙏
Aloitin kans Bonjestan muutama päivä sitten! Ekana päivänä tuntui, että onko siitä edes mitään apua, mutta nyt oon kyllä ollu aika tyytyväinen! Edelleen koko päivän etovaa oloa, mutta paljon lievempänä ja semmonen mahan polttelu/kiertäminen hävis aikalailla kokonaan. Myös ruokahalu parantui, ja ylipäänsä paljon kivempi olla. Toivottavasti saat sinäkin siitä apua!👍🏼

Aloitin kans Bonjestan muutama päivä sitten! Ekana päivänä tuntui, että onko siitä edes mitään apua, mutta nyt oon kyllä ollu aika tyytyväinen! Edelleen koko päivän etovaa oloa, mutta paljon lievempänä ja semmonen mahan polttelu/kiertäminen hävis aikalailla kokonaan. Myös ruokahalu parantui, ja ylipäänsä paljon kivempi olla. Toivottavasti saat sinäkin siitä apua!👍🏼
Ihana kuulla, toivotaan 😍🙏

Tänä aamuna tuli selkeä plussa. Ovulaatiosta mitattuna viikot 4+6, tuo pitänee paikkansa päivän parin heitolla. Nyt ollaan jännän äärellä. On yritetty lasta 1v 6kk, ja luulen olleeni raskaana useasti, mutta aina on vain sitten kuukautiset tulleet, vain vähän myöhässä. Olen "sikavanha", joten odotettavaa oli, että en tule raskaaksi. Mutta nytpä tuli plussa, aiemmin ei testit ole (ehtineet) näyttää plussaa. Toivottavasti pysyy sisällä, eikä tule vain suurempi suru, kun nyt todistetusti olen raskaana.

Oireina on ollut muutaman päivän kesto lievä ällötysolo koko päivän, ja vessassa ramppaaminen. Raskaudet ovat yleensä olleet helppoja, mutta saapa nähdä, tuoko ikä mukanaan tässäkin aiheessa omat lisänsä!

Niin, raskausoireena myös alavatsan järkyttävä turvotus. Näytän siltä, kuin olisin todella paljon pitemmällä viikoissa. No, eipä mene pitkään (jos raskaus jatkuu), kun alkaa ihmiset kysellä, milloin vauva syntyy. Meidän suvussa raskausmahat kasvavat ihan älyttömän isoiksi, eikä kyse ole lihavuudesta.

Pari päivää oli aivan hirvittävä olo, ja tänäänkin aamulla oksentelua. Nyt sitten iltapäivästä vointi koheni ja oon heti ihan että hitto, pitäiskö huolestua, kun ei koko ajan okseta 😅 Tää on kyllä aikamoista vuoristorataa, niin henkisesti kuin fyysisestikin!

Mullakin kun nyt olo kohentunut vähän kun ei enää tarvitse istua vessassa 24/7 niin iltapäivällä tulee aivan kauhea vilu, vaikka oisin peiton alla niin paleltaa. Yöllä tulee kuuma kun illalla hirveästi vaatetta päällä kun menee nukkumaan.
Aamupäivällä ja päivällä etovaa oloa, mutta se onneks menee välillä ohi. Pitää vaan muistaa syödä tyyliin tunnin välein jotain pientä 🫣

Minulla taisi ällötysolo loppua. Raskauksissa on aiemmin ollut tuo ihan alun kestoällötys, mutta menee nopeasti ohi. Sen sijaan aamun kävelylenkki sai aikaan koko päiväksi kohdun kovottelua. Miten se jo nyt alkoi? Muina oireina se, että rintojen pehmeä rasvakudos on muuttunut kiinteämmäksi, kuin olisi pumpattu nestettä rintoihin. Saunassa käynti tuntuu saavan rinnat polttavan kuumiksi. Ruumiinlämpö ollut koholla 36,8 asteessa. Jatkuva viikon kestänyt palelu tuntuu hellittävän. (Edit: palelu, ei palvelu, kuten auto correct näköjään tiesi.) Kohta saa nauttia ikuisesta kuumuudesta. 😅

Muokattu viimeksi:
Mä olen nyt saavuttanut tällä viikolla nämä ällötysoloviikot selvästi. Nyt 5 + 5 ja kolme päivää satunnaisin väliajoin tehnyt pahaa. Tänään vähän jo kyykötin pöntön vieressä varalta, mutta ei näköjään oikeasti okseta vielä vaikka yökkimistä onkin. Hammastahna suussa erityisesti yököttää ja tänään näin pätkän lastenohjelmaa jossa lehmä puhalteli purkkakuplia ja sen näkeminen riitti triggeröimään ällötystä kun purkka yhdistyi hammastahnan makuun😅

Pelottaa, että tämä on vasta alkua, mutta samalla olen onnellinen oireista ja siitä, että raskaus jatkuu😁

Takaisin