Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nila
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voikohan oikeesti "hajuherkkyys" muuttua jo nyt. Tänään oli siis niin koominen tilanne töissä😬 Yksi työkaveri piipahti juttusilla ja - anteeksi nyt kauheasti mutta - hänen hengitys haisi aivan hirveälle ja tunsin sen vielä kun hän poistui huoneesta käytävälle, monen metrin päästä. 🤢 😅😅
Todellakin voi, alan haistaa kaikkee heti plussasta asti 🤢

Mulla ei vielä ole hirveämmin oireita. Jos vanhat merkit pitää paikkansa, niin 6+0 eteenpäin alkaa etova olo joka vaan yltyy. Esikoisesta makasin pari kolme viikkoa vaan pahoinvoinnin kourissa. Viimeisimmässä pahoinvointi selvästi helpotti 8+ viikolla, kun alkio lakkasi kehittymästä. Eli nyt siis toivon kunnon pahoinvointia alkuraskauteen, vaikka se ihan hirveää onkin. 😅

Mulla ei vielä ole hirveämmin oireita. Jos vanhat merkit pitää paikkansa, niin 6+0 eteenpäin alkaa etova olo joka vaan yltyy. Esikoisesta makasin pari kolme viikkoa vaan pahoinvoinnin kourissa. Viimeisimmässä pahoinvointi selvästi helpotti 8+ viikolla, kun alkio lakkasi kehittymästä. Eli nyt siis toivon kunnon pahoinvointia alkuraskauteen, vaikka se ihan hirveää onkin. 😅
Mullakin on yllättävän vähän oireita, ja välillä se huolestuttaa. 😩😅 Tämä on mun toinen raskaus ja tänään 5+2. Ensimmäisellä kertaa en edes tiennyt olevani raskaana, koska käytössä oli kuparikierukka, ja oireet olivat hyvin vähäiset. Silloin oli ainoastaan jatkuva nälkä. Tässä raskaudessa mulla on ollut vaihtelevia oireita. Ennen plussaa tuli flunssa, kahvi maistui pahalle, muutamana yönä heräsin pari kertaa ja kohdunsuu meni kiinni. Nyt plussan jälkeen maha on toisinaan turvoksissa, sekaisin, pierettää, kivistää ja kohtu tuntuu turvonnelta. Munasarjoihin sattuu välillä. Rinnat ei juurikaan kipeät, mutta ihan vähän turvonneet. Plussan tienoilla nännit ja rinnat oli vähän kipeämmät kuin nyt, ja mietinkin et voiko kipu olla aaltoilevaa ja taas palata päin päivän päästä. Sama juttu nälän, ruokahaluttomuuden ja etovan olon suhteen. Nyt tuntuu, et on lievemmät oireet kuin esim. viikonloppuna 😔 Väsymystä ja yöheräilyjäkään ei oo, kuten viime viikolla. Mietin vaan onko se huono merkki?! 😩 Nyt just tuntuu kohtu turvonnelta, ja vähän etova olo. Jotenki toivoisin, että olis enempi oireita, niin tietää et kaikki on hyvin. 🥹😔

Muokattu viimeksi:
Mullakin on yllättävän vähän oireita, ja välillä se huolestuttaa. 😩😅 Tämä on mun toinen raskaus ja tänään 5+2. Ensimmäisellä kertaa en edes tiennyt olevani raskaana, koska käytössä oli kuparikierukka, ja oireet olivat hyvin vähäiset. Silloin oli ainoastaan jatkuva nälkä. Tässä raskaudessa mulla on ollut vaihtelevia oireita. Ennen plussaa tuli flunssa, kahvi maistui pahalle, muutamana yönä heräsin pari kertaa ja kohdunsuu meni kiinni. Nyt plussan jälkeen maha on toisinaan turvoksissa, sekaisin, pierettää, kivistää ja kohtu tuntuu turvonnelta. Munasarjoihin sattuu välillä. Rinnat ei juurikaan kipeät, mutta ihan vähän turvonneet. Plussan tienoilla nännit ja rinnat oli vähän kipeämmät kuin nyt, ja mietinkin et voiko kipu olla aaltoilevaa ja taas palata päin päivän päästä. Sama juttu nälän, ruokahaluttomuuden ja etovan olon suhteen. Nyt tuntuu, et on lievemmäy oireet kuin esim. viikonloppuna 😔 väsymystä ja yöheräilyjäkään ei oo, kuten viime viikolla. Mierin vaan onko se huono merkki?! 😩 Nyt just tuntuu kohtu turvonnelta, ja vähän etova olo. Jotenki toivoisin, että olis enempi oireita, niin tietää et kaikki on hyvin. 🥹😔
Tää on niin piinaavaa aikaa noiden oireiden suhteen, ja kaikilla ne on niin yksilöllisiä ja erilaisiakin eri raskauksien välillä. Toisaalta toivoo vähän oireita, mutta tosiaan jos niitä ei ole, niin epäilee, että jokin on pielessä. Mä varmaan kyllä alan heti epäillä keskenmenoa tässä raskaudessa, jos ne taas laantuu. 😬

Tää on niin piinaavaa aikaa noiden oireiden suhteen, ja kaikilla ne on niin yksilöllisiä ja erilaisiakin eri raskauksien välillä. Toisaalta toivoo vähän oireita, mutta tosiaan jos niitä ei ole, niin epäilee, että jokin on pielessä. Mä varmaan kyllä alan heti epäillä keskenmenoa tässä raskaudessa, jos ne taas laantuu. 😬
No niinpä. Ja tuo mun ensimmäinen raskaus meni kesken ja jotenkin heti sitä ajattelee, että vähäiset oireet nyt viittaa taas siihen et menee kesken. 😔 Vaikka todennäköisempää on, että edellinen meni kesken kierukan takia ja mulla raskaudet vaan ovat vähäoireisia. Aivot vaan hakee helposti katastrofiajattelun suuntaan. Varsinkin kun tätä raskautta on toivottu pitkään ja sen vuoksi oltu hoidoissa. Mut ei auta kun uskoa parempaan ja hakea lohtua siitä. ☺️

Mulla on ollut aiemmissa raskauksista hyvin lievä pahoinvointi, olisinko kerran tai kaksi joutunut syljeskelemään vessaassa. Sellainen lievä kuvotus on nyt tullut jos on nälkä, ja syödä täytyy kyllä 3-4 tunnin välein. Kalanhaju on nyt jotenkin tosi tymäkkä, työkaveri söi lounaalla kalakeittoa toisella puolella kahvihuonetta niin oli kuin olisin tunkenut pääni kalakeittokattilaan😅 lisäksi jo kertaalleen pesemäni kestoleivinpaperi haisi muka ihan lohelle edelleen. Suu kuivaa ja yöllinen pissahätä vaivaa.

Mulla on lisääntynyt alavatsanippailu. Sitä on ihan säännöllisesti. Raskausväsymystä odottelen kanssa. Viime raskaudessa otin aina torkut Pikku Kakkosen aikana, jotta jaksan hoitaa esikoisen iltatoimet. 😄

Mulla oli siirtoviikolla kohdussa painetta, mikä on nyt lähtenyt. Luulen, että mä oon tottunut tähän tunteeseen nyt niin en enää huomaa sitä 😃 Sit kans Terolut aiheutti mulla sellaista painontunnetta kohtuun ja sellaista kovaa tunnetta, mutta viikko sitten lopetin terolutin ja sellainen kova tunne hävisi. Sitten se vaihtui siihen, et viikon ajan ollut repäisy kipuja ja oikeaan munatorveen (paikallistan sen siihen) sattuu välillä kun esim yskäisee.

Lämmöt ovat pysyneet 37,2 °C jo pidemmän aikaa ja raskausflunssa alkoi jo siirtoviikolla. Ensin nenän lievällä nenän tukkoisuudella ja nyt tuntuu, että koko nenä on välillä tukossa, niin että pitää ihan niistää. Siirtoviikolla yhtenä aamuna kävi pieni pahoinvointi, ihan pikkuhetken siis vain, eikä oo pahoinvointia kuulunut mikä huolestuttaa, yleensä alkaa viikolla 6 tai 5/7. Tietysti tässä on vielä aikaa, että viikko 6 pyörähtää käyntiin (ensi ke) mutta silti huolestuttaa, koska viime raskaudessa mulla ei ollut pahoinvointia ja raskaustesti näytti plussaa ja hcg arvo yli 20 000 ja ultrassa paljastui, että alkiot eivät olleet kehittyneet ja jouduin tyhjennykseen.

Toki jano on ja nälkäkin hieman enemmän, huomaa kuinka keltarauhashormoni kuivattaa ja saa aikaan ummetusta. Ootteko muuten varautuneet ummetukseen etukäteen mitenkään?
Mulla on visiblin -rouhetta ja laxoberonia, jota oon jo nyt joutunut käyttämään kerran. Viimeksi ummetus alkoi kans kp 28-30 aikoihin. Sit yritän käydä kävelyillä ja juoda vettä tarpeeksi.

Täällä tähän mennessä oireina erittäin arat rinnat, sit erilaiset alavatsan tuntemukset ja repäsykivut silloin tällöin. Muuta ei oo ollu ja en näillä viikoilla uskoiskaan viel enempää olevan 😄 Mut jotenki ees pienetki oireet tekee sellasen olon et ehk täs ollaankin raskaana

Mä oon muuten huomannut saman että koko ajan jano vaikka joisi kuinka paljon, en ole yhdistänyt sitä raskausoireeksi aiemmin tosin. Ihmetellyt kyllä kovasti sitä... 😅 Ja toinen mikä kai voi olla sittenkin oire, mua kutisee kaikkialta. Käsistä, jaloista jopa päätä kutisee. Varmaan kun allergialääkkeitä joita normaalisti vuoden läpi joudun syömään niin kun nyt ei niitä voi syödä niin varmaan johtuu siitä myös. 😭 Ja toki voi olla että raskaus pahentaa oireita myös...

Mulla oli siirtoviikolla kohdussa painetta, mikä on nyt lähtenyt. Luulen, että mä oon tottunut tähän tunteeseen nyt niin en enää huomaa sitä 😃 Sit kans Terolut aiheutti mulla sellaista painontunnetta kohtuun ja sellaista kovaa tunnetta, mutta viikko sitten lopetin terolutin ja sellainen kova tunne hävisi. Sitten se vaihtui siihen, et viikon ajan ollut repäisy kipuja ja oikeaan munatorveen (paikallistan sen siihen) sattuu välillä kun esim yskäisee.

Lämmöt ovat pysyneet 37,2 °C jo pidemmän aikaa ja raskausflunssa alkoi jo siirtoviikolla. Ensin nenän lievällä nenän tukkoisuudella ja nyt tuntuu, että koko nenä on välillä tukossa, niin että pitää ihan niistää. Siirtoviikolla yhtenä aamuna kävi pieni pahoinvointi, ihan pikkuhetken siis vain, eikä oo pahoinvointia kuulunut mikä huolestuttaa, yleensä alkaa viikolla 6 tai 5/7. Tietysti tässä on vielä aikaa, että viikko 6 pyörähtää käyntiin (ensi ke) mutta silti huolestuttaa, koska viime raskaudessa mulla ei ollut pahoinvointia ja raskaustesti näytti plussaa ja hcg arvo yli 20 000 ja ultrassa paljastui, että alkiot eivät olleet kehittyneet ja jouduin tyhjennykseen.

Toki jano on ja nälkäkin hieman enemmän, huomaa kuinka keltarauhashormoni kuivattaa ja saa aikaan ummetusta. Ootteko muuten varautuneet ummetukseen etukäteen mitenkään?
Mulla on visiblin -rouhetta ja laxoberonia, jota oon jo nyt joutunut käyttämään kerran. Viimeksi ummetus alkoi kans kp 28-30 aikoihin. Sit yritän käydä kävelyillä ja juoda vettä tarpeeksi.
Pegorion on muuten apteekista hyvä vaihtoehto myös ummetukseen. 🙂

Mä oon muuten huomannut saman että koko ajan jano vaikka joisi kuinka paljon, en ole yhdistänyt sitä raskausoireeksi aiemmin tosin. Ihmetellyt kyllä kovasti sitä... 😅 Ja toinen mikä kai voi olla sittenkin oire, mua kutisee kaikkialta. Käsistä, jaloista jopa päätä kutisee. Varmaan kun allergialääkkeitä joita normaalisti vuoden läpi joudun syömään niin kun nyt ei niitä voi syödä niin varmaan johtuu siitä myös. 😭 Ja toki voi olla että raskaus pahentaa oireita myös...
Mitä lääkkeitä sulla on? Lähes kaikkia allergialääkkeitä saa käyttöä raskaana. Mulla itsellä on käytössä Cetirizin 365pv vuodessa. Sieltä teratologisesta chatista on tosi helppo kysyä neuvoa. Tässä virallisen sivun ohjeita, lääkkeen pakkausselosteessa saattaa lukea jotain muuta 😊

Mitä lääkkeitä sulla on? Lähes kaikkia allergialääkkeitä saa käyttöä raskaana. Mulla itsellä on käytössä Cetirizin 365pv vuodessa. Sieltä teratologisesta chatista on tosi helppo kysyä neuvoa. Tässä virallisen sivun ohjeita, lääkkeen pakkausselosteessa saattaa lukea jotain muuta 😊
Siis mulla on atarax kun oireet pahimmillaan eli se tarvittaessa ja kysyin neuvolasta kun soitin siitä ja sitä ei kuulemma saisi käyttää eikä myöskään heinixiä jota käytän normaalisti vuoden ympäri. 🤔

Siis mulla on atarax kun oireet pahimmillaan eli se tarvittaessa ja kysyin neuvolasta kun soitin siitä ja sitä ei kuulemma saisi käyttää eikä myöskään heinixiä jota käytän normaalisti vuoden ympäri. 🤔
Atarax on kolmiolääke niin ei saakkaan

Atarax on kolmiolääke niin ei saakkaan
Juu, harmi vaan ettei ainakaan lukemani mukaan voi heinixiä käyttää myöskään. Ja kun mulla monia allergialääkkeitä testailtu vuosien varrella ja hirveän moni ei ole toiminut mulle. Niin vähän hirvittää jos mitään ei voi käyttää mikä siis auttaisi... 😭

Juu, harmi vaan ettei ainakaan lukemani mukaan voi heinixiä käyttää myöskään. Ja kun mulla monia allergialääkkeitä testailtu vuosien varrella ja hirveän moni ei ole toiminut mulle. Niin vähän hirvittää jos mitään ei voi käyttää mikä siis auttaisi... 😭
Heinix on setiritsiini ja se on täysin sallittu raskaana niinkuin tuolla sivuilla lukee laitoin minkä linkin laitoin 😊 Atarax varmasti onkin kielletty.

Täällä oirelistaan tuli tissikipu joku 4 päivää sitten, hitto vie ku illalla ottaa rintsikat pois 😂 noi rintojen sivut ja nännit auuu. 💩 ja tää et herää joka aamu viideltä on kyl raivostuttavaa, garminin kello näyttää ettei ois palauttavaa unta juurikaan 🥵

Mulla on kans unenlaatu kellon mukaan surkeaa, vaikka nukkuisin pitkätkin unet! Nyt tänään heräsin kylläkin 4.30. Herään muutenkin aikasin (viimestään kuudelta) mutta tää 4.30 on aivan liian aikasin! Mulla alkoi tuo tissikipu ehkä viikko sitten, ja on välillä melkosta. Nyt sitte taas mahaoireilut loppui eilen jossan kohtaa iltapäivää/iltaa, vaikka aamulla oli ollut (ja oikeastaan koko viikon on ollut) kaikenmoista tunnetta. Tää on melkoinen vuoristorata näiden oireiden ja sen vuodon kanssa! 🥴

Ja tosiaan en tiedä onko syysflunssa vai raskausflunssa kyseessä, mutta tätäkin on jatkunut reilun viikon tätä köhää ja nenän tukkoisuutta.

Siis toi rintsikoiden pois ottaminen, oi kyllä!! Eilen illalla huomasin kuinka tuskasta olikaan, oli niin arkana rinnat 🫠

Tajusin myös et oon kans heräilly viime öinä aamuöisin virkkeenä ku peippoen, eipä tullu jotenki ajateltua et aivan, vois johtua tästä raskaudesta 🥲

Takaisin