Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nila
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Nila

Kommentoinnin ninja
Kesäkuiset 2022
Syyskuiset 2024
Heinäkuiset 2026
Tehdään nyt raskausoireille oma ketju kun aihe alkaa olla ajankohtainen 🫢

4+3, heräsin tänään neljältä ja koitan selviytyä lasten kanssa tämän päivän kun väsyttää niin vietävästi! Kuopus päätti myös just tänään sekoilla päiväunien kanssa, kunnon taistelu oli saada yliväsynyt 1vl lopulta nukahtamaan 2 tuntia tavallista aikataulua myöhemmin.

Täällä 5+0 ja vatsa ihan turvoksissa, heräilen öisin ja aamuyöstä nukkuminen ei enää onnistu ja rinnat on kipeät jo monetta viikkoa, ekaa kertaa eilen rinnat tuntui myös "täydemmiltä" 😅 etominen tulee nopeasti aamulla, jos en heti mene syömään aamupalaa.

Täällä 4+3 myös. Jonkin verran ollut kohdun kasvukipuja alavatsalla sekä alaselässä. Eilen kipu säteili myös oikeaan nivuseen. Ilmeisesti endometrioosi pahentaa näitä kohdun kasvukipuja. Aamulla pientä etovaa oloa, mutta niin pientä että mietin kuvittelenko. 😂 Turvotusta on myös täällä nähtävissä. 🙂

+ mulla myös tuota yöheräilyä. Lisäksi urheilukellosta olen huomannut, että sykkeet jatkuvasti koholla.

Täällä 4+3 myös. Jonkin verran ollut kohdun kasvukipuja alavatsalla sekä alaselässä. Eilen kipu säteili myös oikeaan nivuseen. Ilmeisesti endometrioosi pahentaa näitä kohdun kasvukipuja. Aamulla pientä etovaa oloa, mutta niin pientä että mietin kuvittelenko. 😂 Turvotusta on myös täällä nähtävissä. 🙂

+ mulla myös tuota yöheräilyä. Lisäksi urheilukellosta olen huomannut, että sykkeet jatkuvasti koholla.

Mullakin tuikkii nivusissa. Oikeastaan dpo6 lähtien tuntunut. Ja toissapäivänä salilla ei meinannut sykkeet oikein laskea sarjojen välissä

Ihan samoja oireita ku mitä on jo mainittu. Turvotusta alavatsalla ja rinnoissa, kipeät rinnat, aamuyöstä heräilyä, jatkuvaa pissahätää (ja fiilistä et menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä), ja sellasta aaltoilevaa kuvotusta johon syöminen ja makaaminen auttaa. Alavatsalla nippailee ja muitakin erikoisia tuntemuksia aika-ajoin. Väsyttää myös vietävästi koko ajan, joskin just nyt pari päivää vähän vähemmän kuin esim viime viikolla. 4+5 tänään.

Täälläkin katkonaisia yöunia ja aamuyöstä heräillyt nyt aina viiden aikaan jo. Muutoin sitten tietenkin väsyttää hirmuisesti🙈 rinnat olleet arat ja raskaan tuntuiset nyt useamman päivän, urheiluliiveissä ollut hyvä olla, mutta aivan tuskaa riisuuntua eroon niistä😂

Etovaa oloa ollut ruokailujen jälkeen - mutta miettinyt myös että kuvittelisinko vain tämän kuitenkin🫣

Mulla ei kyllä mitään oireita ei yhtään mitään jos valkovuotoa ei laske mutta sitäkin kyllä tässä vaiheessa kiertoa jonkin verran muutenkin. Rv tosin varmaan vasta jotain 3+2 tai 3+3... Sinänsä yllättävää että tein edes raskaustestin en tiedä miksi mutta joku pakottava tarve ilmeisesti tuli. 🙊

Latasin preglifen ja sen mukaan tänään 3+4. En tiedä voiko tässä näin aikaisessa vaiheessa olla edes oireita, varsinkaan kun eilen ei omasta mielestä mitään ollut. 😂 No tänään pitkästä aikaa nukahdin ja otin päiväunet ja vielä kaksi tuntia pitkät..

Ja tänään myös epäilyttävästi nivusiin ei nyt ihan sattunut mutta tuntunut sellaista pistelyä siellä. Vähän muistuttaa kuukautismaisia kipuja mutta lievempiä. Toivottavasti ei enteile vuotoa.... 😭 Tosin nyt ei enään tunnu, sitä oli aamulla herätessä ja nyt kun nukuin pari tuntia niin se on poissa ne pistelyt.

Latasin preglifen ja sen mukaan tänään 3+4. En tiedä voiko tässä näin aikaisessa vaiheessa olla edes oireita, varsinkaan kun eilen ei omasta mielestä mitään ollut. 😂 No tänään pitkästä aikaa nukahdin ja otin päiväunet ja vielä kaksi tuntia pitkät..

Ja tänään myös epäilyttävästi nivusiin ei nyt ihan sattunut mutta tuntunut sellaista pistelyä siellä. Vähän muistuttaa kuukautismaisia kipuja mutta lievempiä. Toivottavasti ei enteile vuotoa.... 😭 Tosin nyt ei enään tunnu, sitä oli aamulla herätessä ja nyt kun nukuin pari tuntia niin se on poissa ne pistelyt.

Itellä ainakin ollut tosi paljon kuukautismaisia kipuja alavatsalla sekä alaselässä. Ajoittain väistyvät. Omalla kohdallani niitä on ollut myös onnistuneissa raskauksissa. 🙂

Muokattu viimeksi:
Tänään oli eka kerta kun en tehnyt testiä. Jotenkin omamieli alkaa heti ajatella, että onkohan oireet nyt vähäisempiä yms. Herkästi tulee kyllä kuulosteltua kroppaa ja katsottua peilistä turvotusta - toivottavasti en ole ainut. 🙃

@Seelma et todellakaan ole ainut 😅 Alleviivaan joka kohdan. Pakko tehdä testi jotenkin varmistamaan että olen raskaana, vaikka jokaista kropan tuntemusta kuulostelen koko ajan myös. Niin ja ihmettelen peilistä et näkyykö mitään. No ei kyllä näy. Tuntuu kurjalta jos on huono olla ja pelottaa et olo pahenee, mut jos on parempi olo, pelottaa et meneekin kesken.

Mulla on ollut jo vko alavatsakipuja, välillä enemmän välillä vähemmän. Rinnat tosi arat ja vatsa sekaisin 😅 kauhee närästys alkanut jo! Ouran mukaan sykkeet koholla koko ajan, perus raskausjuttuja siis 😅

Minulla ei kerrassaan mitään oireita, paitsi iltainen palelu. Saas nähdä, koska alkaa.

Mulla nyt rinnat vähän arahkot, ainakin luulen, onnistuin kolauttamaan ja sattuikin vähän kun yleensä ihan sama miten kolauttelee yms ja ei tunnu missään. Ja nännit tuntu sojottavan ilman rintaliivejä joka alkoi häiritsemään joten laitoin urheiluliivit.

Niin ja mulla kyllä nyt vielä nivuskivut jatkuu ja alavatsassa myös ehkä vähän pahempina vielä. Tai en tiedä onkonihan kipua ehkä ennemmin pistelyä ja vihlontaa. Tosin nyt kun viime yö meni huonosti niin ehkä vähän liiankin tarkkaan tutkailin kaikkia tuntemuksia.

Kun yritin kyllä ajoissa mennä nukkumaan mutta kappas vaan nukahdin kahden jälkeen aamuyöllä.. Varmaan meni lähemmäs puoli kolmea. 🥴 Ja nyt jo hereillä jo puolisen tuntia että "hyvät" reilut viiden tunnin unet. 😴

Eilen illalla tuli jotain vaahto oksennusta kun avasin edellispäivänä tehdy kanaruoan, se oli jotain niin kauheen hajusta🤢 vaikka hyvää ruokaa olikin 😁
Nyt ollu kuumeessa eilisestä ja nyt särkee ja kipuilee koko kroppa ja saankin vaan maata sängyssä ku ihan voimaton olo😩
Muuten ei kyllä mitää ihmeellisiä oireita ollu, varmaan alkaa jonku viikon päästä 🫠

@Cataleya mä tiedän kans kokemuksesta et noin 1vko päästä alkaa olee oireita ja paljon 🤢 nautin vielä hetken kun en voi huonosti. Väsymys on kans jo alkanut mut vko päästä en jaksa enää mitään 🙈

@Cataleya mä tiedän kans kokemuksesta et noin 1vko päästä alkaa olee oireita ja paljon 🤢 nautin vielä hetken kun en voi huonosti. Väsymys on kans jo alkanut mut vko päästä en jaksa enää mitään 🙈
No jepp! Mulla alkanu molemmista aikaisemmista raskauksista joskus siinä 6+0 paikkeilla, ja pahoinvointi kestänyt sit siihen 14rv saakka.

Takaisin