Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Jos tarkoitat menkkamaisia tuntemuksia, painetta, jomotusta tai jopa hetkellistä vihlontaa, haluan lohduttaa! Minulla on ollut kaikissa raskauksissani sitä, myös noissa kahdessa ongelmitta sujuneessa. Kohdun kasvukipuja yleensä ovat ja normaalia, mutta hyvin vähän puhuttu raskausoire. Minulla alkavat plussakierroissa viikkoa ennen plussaa/menkkojen oletettua alkamispäivää (kun negakierroissa alkavat vasta pari päivää ennen menkkoja), siitä nytkin aavistin ennen testiä plussan tulevan. Tietysti realistisesti kivut voivat enteillä myös keskenmenoa, eikä toisen tuntemuksia voi tarkalleen tietää ja että mitä ne tarkoittavat, mutta jos ultrassa oli kaikki hyvin ja vuotoja ei ole, olisin rauhallisin mielin!
Minulla siis on nytkin jomotellut enemmän tai vähemmän koko ekan kolmanneksen. Nyt rv 12+5 ja nt-ultrassa kaikki hyvin. Toisen kolmanneksen alussa voivat taas säikäyttää uudenlaiset vihlovat kivut, jotka johtuvat siitä, että kohtu kasvaa häpyluun yli ja sen kannattimet alkavat kiristyä. Voi olla koviakin hetkellisiä vihlaisuja, ei sitten kannata säikähtää.
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01383 (alaotsikko Vatsakivut)
Edit. Terveisin nimimerkki vuodesta 2020 aktiivinen foorumilla, tämä sama huoli toistuu jatkuvasti ihmisillä, joilla raskaudet menevät kuitenkin hyvin