Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnnMarii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ollut varsin rauhallinen raskaus oireiden osalta, mutta nyt on alkaneet vatsalihaksiin kohdistuvat treenit tuntua vähän epämiellyttäviltä. Tänään on vasta 8+1, joten vähän yllättää, että nyt jo tällainen olo vatsassa. Ikään kuin lihakset olisi jatkuvasti väsyneet, ja aiemmin todella hyvältä tuntuneet venytykset tuntuu yhtäkkiä aika kiristäviltä. Onko muilla ollut vastaavaa ja jos oletteko alkaneet vältellä suoriin vatsalihaksiin kohdistuvia liikkeitä tai taaksetaivutuksia jo ensimmäisen kolmanneksen aikana?
Itse ainakin liikkuisin kehon tuntemusten mukaan eli jos ei tunnu hyvältä niin en tekisi. Keho kertoo mikä kannattaa.

Täällä 10+2, pahoinvointi on välillä ihan kamalaa, se riippuu aika paljon nukutusta yöstä esim eilen heräsin klo 3 enkä saanut enää unta. Oksensin eilen n.10 kertaa. Tänään vähän parempi kun sain nukuttua ja aamupala toistaiseksi pysynyt sisällä 👍🏻

Huomasin tuon saman, että aamuyön valvominen vaikuttaa heti seuraavan päivän pahoinvointiin. Oon pyrkinyt meneen jo ennen kymmentä nukkumaan, mutta silti jos yöunet katkeaa niin se vaikuttaa heti. 😮‍💨

Onko kellään kokemusta raskausajan päänsärystä? Heräsin yöllä ensin neljältä, ei mitään. Mutta kun seuraavaksi heräsin puoli 7 ulkoiluttamaan koiran, päässä jyskytti ihan hirveästi😵 1g panadol ei juuri ole auttanut. Ja päiväunien jälkeen päässä jyskytti taas pahemmin. Särky on keskittynyt tosi pienelle alueelle, vähän vas ohimon yläpuolelle.
Eipä tällaistakaan ole ennen ollut. Harmittaa kun tänä vkloppuna on paljon sovittuja menoja, joita en mielelläni lähtisi perumaan.

Täällä 10+2, pahoinvointi on välillä ihan kamalaa, se riippuu aika paljon nukutusta yöstä esim eilen heräsin klo 3 enkä saanut enää unta. Oksensin eilen n.10 kertaa. Tänään vähän parempi kun sain nukuttua ja aamupala toistaiseksi pysynyt sisällä 👍🏻
Hurjalta kuulostaa! Paljon voimia 😬

Onko kellään kokemusta raskausajan päänsärystä? Heräsin yöllä ensin neljältä, ei mitään. Mutta kun seuraavaksi heräsin puoli 7 ulkoiluttamaan koiran, päässä jyskytti ihan hirveästi😵 1g panadol ei juuri ole auttanut. Ja päiväunien jälkeen päässä jyskytti taas pahemmin. Särky on keskittynyt tosi pienelle alueelle, vähän vas ohimon yläpuolelle.
Eipä tällaistakaan ole ennen ollut. Harmittaa kun tänä vkloppuna on paljon sovittuja menoja, joita en mielelläni lähtisi perumaan.
Mulla on liittynyt nyt molempiin raskauksiin TODELLA kovia päänsärkyjä. Kuulemma ihan vaan hormooniperäistä ja menee aina ohi itsestään. Mut ekan kerran ihan säikähdin, koska kipu on TODELLA kova ja siten vähän pelottava 😅

Mulla on ollut viikoista 6 asti päänsärky mukana useampana päivänä viikossa -välillä pahemmin, välillä siedettävämmin. Yleensä tulee yöaikaan tai huonosti nukutun yön jälkeen tai jos niskat jumissa. Ite toki kärsin rajuista migreenikohtauksista, niin tiedän sen johtuvan siitä, mutta kipu on itsellänikin yleensä juuri tuossa vasemman silmän päällä tai kulmaluun ja silmän takana, usein myös jotain näköhäiriöitä. Panadol ei ole auttanut, vaan parhaiten on auttanut kylmä ohimolla ja kova vedenjuonti. Varsinkin 9vkolla oli sellaisia 18 tuntia kestäviä rajuja kipukohtauksia, mutta en halunnut ottaa mitään vahvempaa kipulääkettä enkä myöskään suostunut vielä migreeniestolääkitykseenkään. Jospa ne helpottaisi sullakin pian, päänsärky kun on niin kokonaisvaltaista ❤️

Onko muita, joilla tekee koko ajan mieli seksiä? Mulla tekee ja ei oo aiemmissa raskauksissa varsinkaan alkuraskauden aikana ollut tämmöstä "oiretta"! Onkohan tää enää ees normaalia et ihan koko ajan? :/

Onko muita, joilla tekee koko ajan mieli seksiä? Mulla tekee ja ei oo aiemmissa raskauksissa varsinkaan alkuraskauden aikana ollut tämmöstä "oiretta"! Onkohan tää enää ees normaalia et ihan koko ajan? :/
Mulla ennemmin päinvastoin 😅 pahoinvointi tekee seksin niin vaikeaksi, että harvemmin tekee mieli

Varmasti on normaalia kumpi tahansa, että tekee mieli tai ei!

@Sydänkukka mulla ei tee yhtään mieli, kun mies tosiaan ällöttää hajullaan niin paljon. Luikin nykyisin suihkuun silleen et tytöt on vielä hereillä ettei vahingossakaan mennä miehen kanssa samaan aikaan (yleensä siis käydään aina yhdessä suihkussa tyttöjen mentyä nukkumaan) ettei vahingossakaan ala mies ehottelemaan mitään 🤣

Ei mulla ihan koko aikaa tee, mutta usein kyllä, mikä on mun mielestä vaan kivaa. Ei sillä että se halu välttämättä lisäisi kovin paljon kertoja tässä pikkulapsiarjessa, mutta tuo kivaa kipinää kuitenkin. 🤭😏Välillä ei ole keho ihan synkassa mun ällötyksen kanssa. No halu vie välillä voiton kun en kuitenkaan oksenna jos nyt vähän etookin niin samapa se😂.

Mulla teki esikoista odottaessa mieli toooosi paljon. Nyt tekisi kyllä myös mieli, mutta tämä pahoinvointi ja väsymys estää sitten toteutumisen🥴 ja tämä sitten ilmenee melkein jokaöisinä seksiunina😁

Mulla on liittynyt nyt molempiin raskauksiin TODELLA kovia päänsärkyjä. Kuulemma ihan vaan hormooniperäistä ja menee aina ohi itsestään. Mut ekan kerran ihan säikähdin, koska kipu on TODELLA kova ja siten vähän pelottava 😅
Vähän kyllä säikähdin myös, koska pää ei ole ennen särkenyt tällä tavalla. Niin pakko olla hormonaalista. Kaikenlaista kroppa keksii😵

Onko muut huomanneet kehossa vielä raskausarpia? Säikähdin tänään kun huomasin, että tällä viikolla oli tullut todella paljon raskausarpia rintoihin. Onko teillä jotain kikkaa, millä niitä voisi hoitaa, kun tuntuvat kipeiltä myös? 😑

Onko muut huomanneet kehossa vielä raskausarpia? Säikähdin tänään kun huomasin, että tällä viikolla oli tullut todella paljon raskausarpia rintoihin. Onko teillä jotain kikkaa, millä niitä voisi hoitaa, kun tuntuvat kipeiltä myös? 😑
Voihan noita öljyillä ihoöljyllä (tuntuu ihanalta), mutta taitaa olla muutoin ihan arpapeliä, kelle tulee ja kelle ei. ❤️ Mulla tuli ekassa reidet täyteen. Nyt kuitenkin haalistuneet pois (esikoinen 1v4kk) 🙂↕️. Tästä tokasta oon kanssa huomannut jo rinnoissa!

Toi on mun normaali raskauden ulkopuolella ja nyt on tehny mieli paljon vähemmän ku on pahoinvointia yms. niin riittää pari kertaa viikkoonkin 😂 Mut joo, ei oo niin hauskaa ku miltä kuulostaa, tsemppiä ❤️

Mulla teki esikoista odottaessa mieli toooosi paljon. Nyt tekisi kyllä myös mieli, mutta tämä pahoinvointi ja väsymys estää sitten toteutumisen🥴 ja tämä sitten ilmenee melkein jokaöisinä seksiunina😁
Heheh, mää alan nähdä myös seksiunia jos tulee 3-4 päivääkin taukoa 😂 Luulis että kroppa downshiftais seksin tässä kohtaa kun on jo pulla uunissa 😂

Voihan noita öljyillä ihoöljyllä (tuntuu ihanalta), mutta taitaa olla muutoin ihan arpapeliä, kelle tulee ja kelle ei. ❤️ Mulla tuli ekassa reidet täyteen. Nyt kuitenkin haalistuneet pois (esikoinen 1v4kk) 🙂↕️. Tästä tokasta oon kanssa huomannut jo rinnoissa!
Jep, taitaa tosiaan olla arpapeliä, kun en arvannut että jo ihan tässä vaiheessa tulisi! Mutta kiitos vinkistä ja lohdutuksesta, ettei ne ikuisesti jää 🙏🏻☺️

Jep, taitaa tosiaan olla arpapeliä, kun en arvannut että jo ihan tässä vaiheessa tulisi! Mutta kiitos vinkistä ja lohdutuksesta, ettei ne ikuisesti jää 🙏🏻☺️
Mä olin onnekas esikoisen raskaudessa, enkä saanut yhtään arpia vatsaan, mutta reisiin tuli hiukan ja myös tisseihin. Toisaalta niitä oli jo raskautta edeltävältä ajalta. Aika paljon on geeneistä kiinni, miten arpia tulee.

Mullakaan ei oo aiemmissa raskauksissa tehnyt ollenkaan mieli seksiä oikeastaan koko odotusaikana, niin tää on hämmentävää 😅😂 kiitos kaikille vastauksista!

Mulla on paljon raskausarpia noista kolmesta edellisestä! Ja alavatsan nahka on semmonen löysä. 😥 Mulla ei oo mitkään rasvat tai öljyt auttanut 😥 toivottavasti tässä neljännessä ei tulis enää uusia arpia. Ja toivottavasti muilla öljyt/rasvat auttaa 😊

Takaisin