Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnnMarii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä palelen kokoajan ja väsymys iltaisin on kovaa 😵‍💫 varmaan ensi viikko menee jo päiväunia etätöissä nukkuessa 😅 rinnoissa myös kokoajan sellainen tunne.. ei suoraan satu, mutta "tuntuu"
Sama.. ihan jäätävän kylmä. Varsinkin iltasin. Eilen olin kahden viltin alla kun katottiin telkkaria 🙈

Kyllä sitä ei oo yksin näiden oireiden kanssa kun täältä lukee 😅
Rintojen arkuus, esikoinen vielä käy tissillä niin joka kerta tekisi mieli pikkasen noitasta. Väsymys. Närästys. Pahoinvointi, en oo oksentanut mut enemmän tai vähemmän etova olo. Kaikkee pientä kivaa 😂

Kyllä sitä ei oo yksin näiden oireiden kanssa kun täältä lukee 😅
Rintojen arkuus, esikoinen vielä käy tissillä niin joka kerta tekisi mieli pikkasen noitasta. Väsymys. Närästys. Pahoinvointi, en oo oksentanut mut enemmän tai vähemmän etova olo. Kaikkee pientä kivaa 😂
Ja ainiin toi palelu!

Tänää valitin mun siskolle tätä oireettomuutta mut hän onneks sano et ei kaikilla nöin alussa oo oireita ka sit huomautti että mun vatsa on ainakin turvoksissa ja pinkeä (viime raskauden jälkeen muistuttanut enemmän pullataikinaa) ni se toi nyt ees vähän lohtua 😄

Mulla katosi pahoinvointi eilen illalla ja tänään tuli ihan tosi vähän sellaista ns vanhaa verta. 😬 Tiedän että voi olla normaalia mutta ahdistaa kovasti 😔
Jos yhtään lohduttaa, mulla tuli myös edellisessä raskaudessa tuollasta vanhaa verta, mutta tuossa tuo vajaa parivuotias istuu kainalossa 😌

Siis tää väsymys on kyllä järkyttävää! Kävin tänään toimistolla (1,5h/suunta autolla) ja oon aivan romuna. 😵🫩 On kyllä ollu vaikeeta keskittyä töihin sen jälkeen ku plussasin, eli viimeset kolme päivää 🤭🫣 Muita oireita on kauhea palelu iltaisin, pissahätä ja nälkä koko ajan.. Varsinaista pahoinvointia ei oo mut pientä etovaa oloa vähän väliä

Täällä etovaa oloa, ei varsinaista pahoinvointia. Lisäksi oon huomannut että kotiin tullessa koti haisee aivan erilaiselta kuin ennen, myös eilen töissä yks käytävä oli kans ihan todella kuvottavan hajuinen vaikka ei siis mitään ulkoista syytä sille ollu ja työkaverit ei huomannu mitään eroa 🤷‍♀️

Nyt mullakin rupes epäilyttämään tämä mun oireettomuus. Eilen illalla sohvalla röhnöttäessä mietin vain kuinka normaali olo mulla on, mikä on ihanaa. Mutta pistäähän tämä välillä epäilemään. Ihan tekisi mieli uittaa liuskaa että näkisin sen räikeän punaisen viivan. Pitäis vaan ostaa uudet testit... vatsa nyt on toki turvonnut. Housut menee vielä jalkaan mutta eilen oli vaihdettava yhdet treenitrikoot pois jalasta kun niissä on aika napakka vyötärö, joka painoi ikävästi. Normaalisti mun suosikit. Yhtä aikaa haluan sen yrjötyksen ja yhtä aikaa en todellakaan halua koska se on ihan hirveää😅.

Täällä ällötykset vaan lisivät. :tears: Eilen illalla tuumasin miehelle, että en osaa sanoa, että mitä kohta edes saan enää alas ilman, että etoo. Mies kävi hakemassa työreissun päätteeksi purilaista ja meinasin siitä hajusta laatata. :tears: Samalla yritin saada jugurttirahkaa alas. Onneksi edes rahkat, hedelmät ja leipä maistuvat. Ainoa tapa, millä saan vihreää alas, on subi. Oon siis syönyt subia melkein joka päivä sen takia. Kohta varmaan sekin tökkii. :tears:

Mulla nenän tukkosuus on riesana kun menee nukkumaan eli pitkälleen. Muuten ei mitään. Muistan edellisessä raskaudesta saman mutta muistaakseni vasta paljon myöhemmin 😶

Mulla kans vähä ristiriitaisia fiiliksiä tästä oireettomuudesta. Kaikkea pientä on, hajuaisti herkistynyt, iltaisin varsinkin palelee, rinnat hitusen arat ja turvottaa. Mutta ei mitään, mikä akuutisti haittais. Toki tästä varmaan pitäisi olla onnellinen, mutta silti...:tears:

Yritän lohduttautua sillä, että kaverilla oli kaksi oireetonta raskausta (närästys oli ainoa) ja molemmat meni hyvin.

Tää raskaana oleminen on kyllä monimutkaista. Samalla kun nuo oireet enemmän tai vähemmän vaivaa ja ärsyttää niin toisaalta juuri ei oo hyvä jos ei niitä ookkaan. Kyllä tähän raskausaikaan riittää huolta ja välillä sit sitä on onnellinen että pieni ihme kasvaa sisällä. Tuo huoli ja pelko ja onnellisuus kyllä osaa vaihtua minuutin sisällä jo aika monta kertaa...

Tää oireiden kyttääminen käy kyllä mielen päälle. Osaisipa rentoutua, olen normaalisti sellainen ”kyllä kaikki järjestyy”-tyyppi mutta näissä jutuissa kunnon hermoheikko😅 Välillä tulee huono olo mutta vertaan kovasti ekaan raskauteen, jossa tässä vaiheessa oli kamalaa enkä pysty sisäistämään että raskaudet voi olla erilaisia. Varasin näiden oireiden vähyyden takia paniikissa varhaisultran jo huomiseksi 😅

Tää oireiden kyttääminen käy kyllä mielen päälle. Osaisipa rentoutua, olen normaalisti sellainen ”kyllä kaikki järjestyy”-tyyppi mutta näissä jutuissa kunnon hermoheikko😅 Välillä tulee huono olo mutta vertaan kovasti ekaan raskauteen, jossa tässä vaiheessa oli kamalaa enkä pysty sisäistämään että raskaudet voi olla erilaisia. Varasin näiden oireiden vähyyden takia paniikissa varhaisultran jo huomiseksi 😅
Toivottavasti saisit helpotusta epävarmaan oloon varhaisultrasta. :red-heart: Onko sulla nyt mitkä viikot menossa?

Takaisin