Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnnMarii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Musta tuntuu että mua on vähän etonut tänään. Tosin on iso mahdollisuus että vain kuvittelen, kun olen toivonut oireita niin paljon 🤣

Viime yö oli tosi ahdistava, illalla oli maailman pienin ruskea viiru alushousuissa ja lähdin siitä aivan kierroksille ja koko yön heräilin ahdistuksissa. Tänään laitoin mustat alushousut 😆

Mulla on neljäs raskaus ja ollut alusta asti oireita, jotenkin aiempia selvemminkin. Edellinen raskaus ollut kyllä jo 6-7 vuotta sitten niin vaikuttaakohan se.

Mutta niin, kohdun seudulla tuntunut paineen tunnetta ja jomotusta, varsinkin dpo 6 alkaen pari viikkoa. Nyt ehkä viimeisen viikon ollut vähemmän tota. Tota en muista kyllä aiemmista.

Rinnat ollu poikkeuksellisen arat ja suurentuneet rv 4 alkaen ja tällä hetkellä, nyt rv 5+2, ne on aivan hirveän arat. Saa irvistellä jos koskeekaan nänneihin. Ei ollu tällastakaan aiemmissa raskauksissa. En tiiä sitte oonko unohtanut 😂

Pahoinvointi alkanut aiemmista joskus rv 6. Yhdestä raskaudesta löysin merkinnän että 6+0 alkanut selvästi pahempana. Saa nähä miten käy nyt, toivottavasti ei mee niin vaikeaksi ku aiemmin. Viime raskaudessa konttasin pitkin lattioita monta viikkoa kun koko ajan oksetti aivan helvetisti, siis 24/7. Oksensin vain muutaman kerran mutta se tunne kun koko ajan tuntu että justiinsa lentää laatta... Ei kiitos jos saa valita 🙈

Jännittää kyllä tosi paljon, tää neljäs ollu oma haave jo vuosia. Toivottavasti kaikki menis hyvin. Ens viikolla meen varhaisultraan 🥲

Viimeyönä kahden aikaan oli tosi kipeä vatsa, oksennus oli lähellä lentää, särkylääkettä piti ottaa ja meinasin itkua tiristää kun kävi niin kipeää, mies onneksi jaksoi unenpöpperössä silitellä ja hieroa alaselkää niin helpotti onneksi😁😂
Siis mulla oli ihan sama ajastus, kahen maissa heräsin raskauden ekalle oksulle nyt 5+2. 🙈 Ilmeisesti vatikaupoille lähdettävä, koska muovipussin haju tuntui maailman ällöimmältä asialta.

Koko päivän jatkunut jäätävän huono olo mut onneks merisuolasipsit ja kirpeet karkit alko nyt helpottaa.😃

Otan silti tän fyysisesti hankalan olon 100-0 mieluummin ku et oireet lievenis uudestaan ja alkais taas mieli laukkaamaan. 😄

Tsemppiä pahoinvointien kanssa.😅 Mä en yhtään kaipaa niitä joka aamusia oksennuksia ja jatkuvaa 3 kk:n yökötystä esikoisen raskaudesta. Mutta jos oksennus on tullakseen niin se oksentaminen saattaa jopa auttaa. Lopulta mulla oli tapana huitasta aamulla ekana 2 lasia vettä naamaan ja sit käydä oksentamassa. Ihmeesti auttoi oloa ja vesi oli helppo oksentaa eikä maistunut miltään. Timanttinen neuvo😂. Tuskin toimii kaikilla, mutta huomasin että oksennuksen vastustelu oli jopa pahempi. Ja olin siis silloin vielä oksennuskammoinen😅. Jatkuva oksentaminen on tietysti asia erikseen kuin 1 oksennus aamussa.

Eli olen nyt oikein tyytyväinen lähes oireeton mutta hyvin nälkäinen ja välillä väsynyt. Helpottaa toki mieltä että edellinen raskaus oli myös tosi kevyt oireinen.😅

Ai niin, unohdin mun ikävimmän raskausoireen tähän mennessä... Nukun aivan älyttömän huonosti! Ihan pätkissä, valvon keskellä yötä parikin tuntia yms. 🙄 Nukkumaan meen klo 21-22 koska oon tietysti aivan väsynyt mutta sitte klo 2-5 välillä oon paljon hereillä ja loppuyö muutenkin menee heräillessä yhtenään. Mitään unta parantavaa lääkettäkään ei oikein viitsi ottaa, kun niissä on haittoja vauvalle 😞

Edellisissä raskauksissa oli samaa sitte kun oli isompi maha ja sellanen pitkä vartalotyyny auttoi mut en mää nyt koe että ois hyvästä asennosta kiinni se nukkuminen vaan jostain muusta. Levoton mieli ja keho. Pitäs saada ittensä jollain konstilla rennommaksi.

Paljon samankaltaisia oireita täällä! Mulla on ollut aika vahva fiilis plussasta dpo3 lähtien, tiedän, että silloin ei vielä voi olla oireita, mutta jotenkin tunne kehossa oli vaan vahva raskaudesta.. tähän mennessä ollut kiinnittymiskipuja, rintoja aristanut ja nyt parina viime päivänä kiinnittymisen jälkeen oon herännyt yöllä, enkä saa enää unta ja on nälkä/lievä etova olo.. Jännitän jo valmiiksi pahoinvointia, viime syksyn raskaus oli oksentelua viikosta 7 aina viikkoon 16 asti, kun meni kesken. Lääkkeetkään ei oikeen auttaneet ja olin ihan poikki henkisesti ja fyysisesti, minnekään ei voinut mennä ilman oksentelua.. Toivon, että vältyn siltä pahimmalta nyt, vaikka esikoisen raskaudesta muistan, että lievempikin pahoinvointi ilman pahaa oksentelua on hirveää..

Mulla on samaa kuin @Lorelai :lla, kroppa käy aivan hirveillä kierroksilla ja paljon yöllä hereille havahtumista. Mulla on oura vielä niin sieltä kyllä valmiuslukemat on aivan alatapissa, sykkeet on yölläkin tosi korkeella. Nyt onneksi kolme yötä on ollut keskeytymätöntä unta sen 6h joten se on jo jeesannu olossa tosi paljon, mutta tuntuu että on sellainen kokovartalostressikipsi päällä.

Taidanpa laittaa varaukseen vyöhyketerapian.

Mullakin on aktiivisuusranneke joka näyttää uneen liittyviä tietoja ja on menny paljon "huonommaksi" siitä mitä oli. Muutenkin ollu pitemmän aikaa että ovulaatiosta menkkoihin nukun huonommin, ilmeisesti progesteroni tai jokin muu vaikuttanut mulla sillee. Eikö se progesteronimäärä nyt vaan nouse koko ajan. Mut toisaalta myös väsyttää enemmän niin saan kyllä alkuillasta aina hyvin unen. Hyvä että jaksan valvoa siihen asti että saa klo 21 sanoa lapsille hyvät yöt 😆

Oon muutenkin ite herkkäuninen, lisäksi yhdellä lapsella on diabetes ja laitteet välillä piippaa, joskus herään koiran tassutteluun, toisinaan herättää mies pyörimisellään tai kuorsaamisellaan. Mut nyt valvottaa ihan vain oma olo. Pää ollut yölläkin ylikierroksilla siitä asti kun epäilin olevani raskaana ja ekan plussatestin jälkeen todellakin. En tiiä miks tää raskaus vaikuttaa tällä tavalla, yhdessä raskaudessa olin sellanen rentoreino että ei uskoiskaan enää 😂 Aion neuvolassa kysyä pääsiskö juttelemaan jonkun kanssa, tiiä vaikka auttais vaikkei mulla nyt sillai mitään erityistä murhetta ookaan.

Miten voikaan arkiset askareet tuntua niin raskailta. Hain lapset päikystä kävelemällä ja tein ruuan, sitten tuntui että nukahtaa jo ruokapöytään ja ilta meneekin sohvalla😥
Todellakin, mulla meni kaikki voimat ku käytiin lasten kanssa aamupäivällä kylpylässä 😂 Nukuin sen jälkeen tunnin päikkärit 😂

Mulla on samaa kuin @Lorelai :lla, kroppa käy aivan hirveillä kierroksilla ja paljon yöllä hereille havahtumista. Mulla on oura vielä niin sieltä kyllä valmiuslukemat on aivan alatapissa, sykkeet on yölläkin tosi korkeella. Nyt onneksi kolme yötä on ollut keskeytymätöntä unta sen 6h joten se on jo jeesannu olossa tosi paljon, mutta tuntuu että on sellainen kokovartalostressikipsi päällä.

Taidanpa laittaa varaukseen vyöhyketerapian.

mulla kans oura hälyttelee vähän väliä oirevahtia😅 leposykkeet on iha hullut. jospa se tästä jossai vaiheessa helpottais.

Mulla on kyllä aika oireetonta ollut, välillä vähän etovaa oloa ja tissit vähän arat 😬 muistan, että edellisessä raskaudessa, joka oli sitten kkm, niin rinnat oli todella kipeät!

Mulla parina aamuna ennen aamupalaa vähän etovaa oloa ollut, aika lievää mut ei ollut ja se nyt tietysti vähän huolettaa, kun muutenkin raskaus ja keskenmeno viime päivinä ahdistunut 🥺

Mä palelen kokoajan ja väsymys iltaisin on kovaa 😵‍💫 varmaan ensi viikko menee jo päiväunia etätöissä nukkuessa 😅 rinnoissa myös kokoajan sellainen tunne.. ei suoraan satu, mutta "tuntuu"

Mulla iski myös taas hirveä ahdistus kun viiva ei ollut eilisestä yhtään vahvistunut ja muutenkin aika hitaasti tuntuu vahvistuvan😬 Toisaalta raskausoireita onneksi vielä on, yön aikana tissitkin oli yhtäkkiä kasvanut ja ne on ollut monta päivää jo kipeät. Samoin alapääkipuja on päivittäin ja etovaa oloa.

Mulla kans aaltoillen etova olo, aamulla joutu jo kaivaa oksennuspussin laukusta autossa mutta meni pian ohi.. jotenkaan en oo tyytyväinen oireiden riittävyyteen ennen ku oksennan🤣 hölmöä mutta se tuo mielenrauhaa. Rinnat ja nännit on kyllä kosketus arat. Melko oireetonta mutta ei auta kun toivoo parasta🤍

Sama juttu, tosi oireetonta on. Palelua ja väsymystä, mutta niistä kärsin aina 😀 ehkä aamuisin hieman etova olo, kahvi ei maistunut. Mutta tuntuu että kaikki ruokaan liittyvä on vaan oman pään sisällä, kun ilman pahoinvointia en usko että tää raskaus on oikea. En kyllä usko tähän raskauteen kauheasti, tosi pitkä aika odottaa IVF klinikan varhaisultraa vielä 1,5 viikkoa 🫣

Mulla ei ole paljoa oireita, ekasta oli paljon enemmän. Toki imetän vielä, en tiedä tasaako se niin ettei huomaa nyt näitä uusia hormoneita... Jonkin verran välillä väsyttää ja on vetämätön olo ja iltaisin joskus 17 aikaan on usein hetken etova olo. Alussa oli jonkin verran aristusta rinnoissa. Jospa nää nyt olis oikeita oireita 🤔

Takaisin