Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnnMarii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä taivaanportit aukesivat, kun sai ekan Primperan-pahoinvointilääkkeet otettua. ❤️ Bonjestassa yleisenä haittavaikutuksena väsymys ja sitä on jo ihan tarpeeksi, joten ajattelin ottaa sen yöksi, jos aamulla ei olisi samanlainen setti, mitä tänään. Tuo Bonjesta on tosiaan pitkävaikutteisempi.

Saa nähä paljon tässä lihoo ekaan neuvolaan, tää hiilarin himo on jäätävä. Ennen raskautta olin vhh ja hetken myös carnivore. En kyllä tiedä mikä oli paino ennen raskautta koska oon lihonut viimeisen vuoden aikana ja paino asia ahdistaa todella paljon. Aina olen normaali painoinen ollut mutta nyt eka kertaa ylipainoa (tunnen sen) ja myöskin vyötärön ympärys mennyt yli 80 cm mikä ollut mulle joku kipuraja.

Mullekin tulossa huomenna resepti pahoinvointilääkkeeseen 🤩

Yks ärsyttävä oire mikä ollut nyt pari päivää ni iha jäätävä kutina ympäri kroppaa! En tiiä mikä hormonijuttu tää on mut ihan tosi rasittava, oon rapsutellut itseni ihan punaseks 🙄
Ei tää kuitenkaan sitä vakavaa kutinaa taida olla, kun ei kämmenet ja jalkapohjat niinkään oo se kutisevin paikka, vaan ihan joka paikka. Ja se kai muutenkin ilmenisi vasta myöhäisemmillä viikoilla.

Saa nähä paljon tässä lihoo ekaan neuvolaan, tää hiilarin himo on jäätävä. Ennen raskautta olin vhh ja hetken myös carnivore. En kyllä tiedä mikä oli paino ennen raskautta koska oon lihonut viimeisen vuoden aikana ja paino asia ahdistaa todella paljon. Aina olen normaali painoinen ollut mutta nyt eka kertaa ylipainoa (tunnen sen) ja myöskin vyötärön ympärys mennyt yli 80 cm mikä ollut mulle joku kipuraja.
Täällä kanssa yksi painon kanssa taisteleva. Varmaan on sellaiset lukemat puntarissa, että en halua edes tietää. 💩 Mulle muutenkin kertyy herkästi painoa, vaikka liikun miten hitokseen ja tarkkailen ruokailua. Oon ajatellut, että raskaudessa tulee mitä tulee ja pudottaa sit kertyneet kilot ja vähän enemmän, kun vauva maailmassa. 😊

Nyt iski jäätävä turvotus, maha on ihan pallo😲 käytiin äsken keilaamassa ja oli pakko lainata miehen hupparia kun ei olla vielä mun porukoille kerrottu ja äiti oli mukana keilaamassa. En tiiä miten saa pidettyä salassa töissäkään jos tää turvotus ei laske 😅

Mullakin taipumusta nimenomaan ekalla kolmanneksella imasta jokanen kilo. Kahdessa ekassa ollut näin eli eiköhän tässäkin..🙄 Sain onneksi painon tässä välissä just ja just normaalin rajoihin, mutta onhan sitä enempi kuin ennen lapsia. Mutta oon tyytyväinen tähän. Hyvä olo kuitenkin.

Mutta yritän suhtautua muutoksiin lempeydellä. Isoja asioita tapahtuu kehossa. ☺️

Voithan ottaa ton ahdistuksen puheeksi neuvolassa jos siltä tuntuu. Mulla ahdisti nimenomaan ekassa raskaudessa ja siihen suhtauduttiin tosi kivasti.

Täällä nukutti tosi hyvin, otin illalla Bonjestan ja se voi väsyttää, joten takasi ilmeisesti hyvät unet. :Grinning Face: Aamulla ei ollut niin paha tilanne pahoinvoinnin kanssa, otin yhden Primperanin ja pieninkin etova olo meni sillä ohi. Lääkkeistä ollut siis iso hyöty! Viikonloppuna vapaiden koittaessa saatan yrittää olla ottamatta lääkkeitä, jos vointi vaan sen sallii.

Alkuviikosta oli migreeniä ja pientä etovaa oloa. Keskiviikkona päädyin testin tekemään juuri tuon edellisen päivän etomisen takia ja silloin tuli haamu testiin. Samana päivänä oli pientä heikotusta, mutta nyt olo on tosi normaali. Esikoisen raskaus oli melko oireeton, joten oli jännä että nyt oli jo näin aikaisin tällaista. 😊

Ensimmäinen aamu pitkästä aikaan kun ei ole vielä voinut pahoin. Heti toki alkaa epäilemään että onko kaikki hyvin. 🫤Täytyy vaan luottaa etta pieni siellä kasvaa❤️
Miten järjetöntä elää tän epätietoisuuden kanssa. Ite kans jotenkin huolesta soikeena jo täällä. Satunnaisesti tosi pientä etovaa oloa ja tänään muutama pieni repäisy tuntunut. Ja heti sitä ajattelee joka vessakäynnin yhteydessä, että tuleeko jotain mitä ei pitäisi.
Kai sitä nähtävästi olis asiat henkisesti paremmin, jos oksentais sisuskalujansa pihalle😃

Kuivaako muuten teillä suuta?
Mulla oli siis tämä ”oire” alkuraskaudessa ja nyt tänään aamulla huomasin taas, että suuta napsuu hehehehe

Miten järjetöntä elää tän epätietoisuuden kanssa. Ite kans jotenkin huolesta soikeena jo täällä. Satunnaisesti tosi pientä etovaa oloa ja tänään muutama pieni repäisy tuntunut. Ja heti sitä ajattelee joka vessakäynnin yhteydessä, että tuleeko jotain mitä ei pitäisi.
Kai sitä nähtävästi olis asiat henkisesti paremmin, jos oksentais sisuskalujansa pihalle😃
Mulla kanssa pakonomainen tarve katella vessassa käydessä, ettei nyt vaan tuu verta, vaikka sekin on ihan normaalia raskaudessa. Mut pelottaa silti ihan hirveästi, kun keskenmenon kokemus taustalla. :Grimacing Face:

Kuivaako muuten teillä suuta?
Mulla oli siis tämä ”oire” alkuraskaudessa ja nyt tänään aamulla huomasin taas, että suuta napsuu hehehehe
Kuivaa! Normaalistikin juon reilusti vettä päivän aikana, mutta nyt saa olla pullo kourassa koko ajan. :tears:

Tässä eilen just luin jotain vanhempia ketjuja täällä ja siellä oli yhdellä allekirjoituksessa km rv18. Meinas henki salpaantua
Nuo kyllä aina riipaisee. :loudlycrying: Vaikka sitä yrittää lohduttautua sillä faktalla, että km riski pienenee koko ajan, mitä pidemmälle raskaus etenee, ei sen riski koskaan ole täysin poissa.

Mulla ei oo yhdessäkään raskaudessa ollu pahoinvointia, joten ei yllätä että tässä neljännessäkään sitä ei ole. 😀

Mulla ei oo yhdessäkään raskaudessa ollu pahoinvointia, joten ei yllätä että tässä neljännessäkään sitä ei ole. 😀
onhan tuo oikeesti mahtavaa, että pystyy toimimaan ihan normaalisti😍 vitsit, kun itsellä vasta ensimmäinen ja kelan leviämisellä ei ole rajaa😃😃

Noi raskausoireet on kyllä niin ristiriitasia. Yhtäaikaa ne on ihan kauheita eikä niitä todellakaan halua ja yhtäaikaa sitä toivoo koko setin oksennuksineen ja kipuineen, jotta voi luottaa. 😅

Takaisin