Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnnMarii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla taas mies on kommentoinu et oon kummallisen hyväntuulinen ja rauhallinen, varsinki siihe nähen että nukun tosi huonosti :D Oon siis normaalisti melko äkkipikanen.

Ei suoranaisesti raskausoire, mutta väsymys alko nyt painaa sen verran että varasin torstaille lääkärin. Oon jo pitkään nukkunu tosi huonosti, heräilly pitkin yötä ja yleensä herään ihan viimestään neljältä enkä saa enää unta sen jälkeen. Plussan jälkeen on kroppa ja mieli sen verran kierroksilla, että unet jääny entistäkin heikommiksi. Ehkä käyn lääkärillä juttelee onko jotain tehtävissä, mutta et ainakin ois sit jossain seurannassa. Ite nyt jotenkin pärjää ja on tottunu tähän jatkuvaan väsymykseen (väärinhän sekin on), mutta nyt ainakin haluaa varmistaa ettei pikkuinen joudu siitä kärsimään.

Mä oon kanssa ollut nyt pari päivää ihan poikki. Nukuin viime yönä 9 h ja silti ihan kuollut. Käytiin lounaalla ja mies tuumasi, että näytän ihan siltä, kuin klo 23 aikaan illalla. 😂 Väsymys on siis tosiasia. Lienee pakko vetästä päikkärit vapaapäivän kunniaksi.

Pitää itekin sen verran päivittää tänne, että nyt 5+4 alkoi sitten aaltoileva paha olo. 🤢 Heti kun ennätti pelkäämään, että on niin oireetonta, universumi vastasi kunnon oloilla. 😂 Aamusta lähtien etova olo, johon syöminen ei auta. On nälkä, mutta täysi olo yhtäaikaa. Oli pakko ottaa päikkärit ja se provosoi huonoa oloa, koska syöntiväli venyi neljään tuntiin. Nyt sitten kärsitään tuosta liian pitkästä ruokailuvälistä. Ylös asti ei onneksi ole vielä mitään tullut.

Onko mahdollista että jo nyt tulee liitoskipuja? 🥴
En kans oikein usko. Mulla tosin tuli esikoisen raskaudessa kipuja jo tosi varhain ekalla kolmanneksella ja liitoskivutkin alkoivat jo ennen vikaa kolmatta. 🤔Oli oikein ihana raskaus se..😵‍💫 Relaksiinihan toki löysyttää niveliä ja liitoksia raskauden aikana eli voihan se olla. Oliks sulla edellisessä raskaudessa liitoskipuja että tunnistatko? Kun vissiin toka lapsi sulla nyt?🤔

En kans oikein usko. Mulla tosin tuli esikoisen raskaudessa kipuja jo tosi varhain ekalla kolmanneksella ja liitoskivutkin alkoivat jo ennen vikaa kolmatta. 🤔Oli oikein ihana raskaus se..😵‍💫 Relaksiinihan toki löysyttää niveliä ja liitoksia raskauden aikana eli voihan se olla. Oliks sulla edellisessä raskaudessa liitoskipuja että tunnistatko? Kun vissiin toka lapsi sulla nyt?🤔

Ei mulla muistaakseni ollut liitoskipuja silloin, tai sitten aika on kuultanut muistoja.

Ja oli ne sitten liitoskipuja tai ei niin ei niille oikein kai voi mitään 🤷‍♀️😄
Mutta tänään on kyllä ollut ihan super paljon kipuja häpyluun ja nivusten kohdalla.

Hyvä että joillain muillakin aaltoilua oireissa.😅

Plussan tienoilla ja neljä päivää sen jälkeen olin ihan infernaalisen väsynyt ja etova olo koko ajan. Mieliala oli ärtynyt ja tunteikas. Nyt pari vrk ollut pirteä ja seesteinen mieli ja etovuus enää vain välillä jos ruokaväli kasvaa. 😳

Jokin on onneks tuttua ja pysynyt tän ajan samana; nukun koiranunta, meinaan nukahtaa klo 21 ja herään 2-3 aikaan ekan kerran ihan virkeenä. 🤣 Ja minä joka oon yleensä perso lähinnä makealle ni aivan hurjasti menis nyt suolaa (sipsit!!). Ja kirpeet hedelmät maistuu.

Ainii ja ollut välillä myös kohtutuntemuksia/hetkellisiä mahakipuja. Ja turvotus!!

Mulla on progesteronituki ollut mukana aamuin illoin pian oviksen jälkeen, niin en tiiä miten se vaikuttaa kaikkeen oireiluun.🤷🏼‍♀️

Muokattu viimeksi:
@Pippurin mami? Onko sulla mikä valmiste progesteronitukena? 😊 Mulla Cyclogest hoitoalkuisuuden vuoksi ja paikallisena valmisteena ei oo aiheuttanut mulle mitään oireita, vaikka käytin tuplana, nyt oon tiputtanut annostusta. Aika monelle sen sijaan esim. Terolut on aiheuttanut oireita, koska otetaan suun kautta. Mulla oireet alkoivat vasta kun sain haamua testiin, joten progesteroni ei oireita aiheuttanut. 😊

Hyvä että joillain muillakin aaltoilua oireissa.😅

Plussan tienoilla ja neljä päivää sen jälkeen olin ihan infernaalisen väsynyt ja etova olo koko ajan. Mieliala oli ärtynyt ja tunteikas. Nyt pari vrk ollut pirteä ja seesteinen mieli ja etovuus enää vain välillä jos ruokaväli kasvaa. 😳

Jokin on onneks tuttua ja pysynyt tän ajan samana; nukun koiranunta, meinaan nukahtaa klo 21 ja herään 2-3 aikaan ekan kerran ihan virkeenä. 🤣 Ja minä joka oon yleensä perso lähinnä makealle ni aivan hurjasti menis nyt suolaa (sipsit!!). Ja kirpeet hedelmät maistuu.

Ainii ja ollut välillä myös kohtutuntemuksia/hetkellisiä mahakipuja. Ja turvotus!!

Mulla on progesteronituki ollut mukana aamuin illoin pian oviksen jälkeen, niin en tiiä miten se vaikuttaa kaikkeen oireiluun.🤷🏼‍♀️
Mulla myös Lugesteron käytössä ja jessus että se turvottaa. Mulle aiheuttaa myös jäätävää aknea

On kyl sellasta myllerrystä nyt pääkopassa. Tuntuu et kaikki oireet kaikonnu mut sit taas kuitenkin jotain on 😂 lähinnä ehkä palelu, väsymys, jano, jotain vihlontaa alavatsalla nii ja se turvotus.

Täällä päällimmäisenä oireena yleinen vetämättömyys. 😂 Motivaatio tehdä mitään muuta kuin nukkua, ei ole kovin korkea. 😂 Pahoinvointi tulee aallottain, vielä ei ole mikään ylös noussut. Pakko syödä säännöllisesti. Jostakin syystä nyt lihapullat ja pasta saa ajatuksen tasolla oksun suuhun. 😂 En tiedä yhtään, että miksi, mutta nuo ovat nyt bännilistalla.

Nyt huomaan että hajuaisti on tarkempi. Hajut on selvästi voimakkaampi ja haistan selvästi kauempaa.👃🏻 Ja lievää epämäärästä oloa ollut tänään. Suolahimo täälläkin. Kaupasta lähti kasa suolatikkuja mukaan. Ja nimenomaan suolatikkuja siis teki mieli. 😂

Täällä kans vetämättömyyttä ja hajuherkkyyttä. Muutaman kerran ollut jo oksentaminen lähellä 🤢 Herään aina aamuyöllä, enkä saa enää unta. Maha tuntuu tosi turvonneelta ja nännit on tosi kipeet 😄

@Pippurin mami? Onko sulla mikä valmiste progesteronitukena? 😊 Mulla Cyclogest hoitoalkuisuuden vuoksi ja paikallisena valmisteena ei oo aiheuttanut mulle mitään oireita, vaikka käytin tuplana, nyt oon tiputtanut annostusta. Aika monelle sen sijaan esim. Terolut on aiheuttanut oireita, koska otetaan suun kautta. Mulla oireet alkoivat vasta kun sain haamua testiin, joten progesteroni ei oireita aiheuttanut. 😊
Paljon onnea että tärppäsi hoidoista.😍 Siis onneksi voi saada apua näihin hommiin, kaiken itekseen yrittämisen jälkeen on nyt niin helpottunut olo.

Me päädyttiin ottaan yksityiseltä tämä yksi ovulaation induktio ennen ku ois loppukuusta ollut ensikäynti polille. Toivotaan et pääsisi sen ajan perumaan!🙏🏻

Mulla tosiaan Terolut ollut käytössä ja jo heti alotuksen jälkeen sanoin miehelle et pakko saada seuraavaan yritykseen joku paikallisvalmiste kun oli niin sumunen ja masis olo.😅 Kiva kuulla et Cyclogest voisi ajaa saman asian. 😊

Huomaan myös että fyysinen suorituskyky on ihan nollissa. Tuntuu että puntit tutisee kevyistäkin jutuista. Ähh..😰 Oisko verenpainekin laskenut kun huomaan että korvissa humisi kun nousin lattialta😅. No luulisi noiden suolatikkujen tuovan avun tähän🤣.

Mulla ainaki on matalat paineet ja kärsin niistä :( äsken mittasin hetken istumisen jälkeen 96/68.. ylösnoustessa silmissä sumenee..

Takaisin