Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnnMarii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Raskausoireena 4+5 tällä hetkellä väsymys, jatkuva lämpöily (37.2) kuvotus, jotakin erikoisia ruokia tekee mieli +itselläkin lihaa suuresti tekee mieli 😂pientä vihlovaa kipua 😅

4+4 ja olen ollut ihan kamala raivopää miehelleni, ihan hävettää. Ihan simppelisti vaan vituttaa...

Just tutkailin mitä oon kirjoitellut viime raskaudessa alkuoireiksi niin näköjään sama setti, vieläpä unettomuudella höystettynä 🤪

Lievät etomiset oon saanut vielä kuriin mynthonin imeskelyllä

Vaikka en täysin 100% varma ole vielä tai luota tähän raskauden mahdollisuuteen. Niin oon tänään huomannut jotain oireiluja. 🫠 Kuten esim. alaselkää särkee ja mitään en ole tehnyt että siitä voisi johtua. Jomotusta ja pistelyä nivusissa ja alavatsalla joka oikeastaan jatkunut viime viikon perjantaista asti. 😂 Nuhainen olo jatkuu mutta olin kyllä kipeänä ihan, tosin pahimmat oireet loppuneet että nyt vain oikeastaan nenä vuotaa. Ja lämmöt yli 37c.

Ja valkovuodon runsaus vaihtelee. Joka toinen päivä runsasta ja joka toinen ei sitten oikein yhtään. 🤣

4+2 tänään. Oireita: Väsymys, palelu, masuntuntemuksia ja turvotuksen tunne alamasulla. Rinnat hieman arat, mutta ei turpeat. Mieliala on tosi hyvä, oon niin innoissaan tästä raskaudesta ❤️ toivottavasti kaikki menee hyvin. Huomaan pitäväni kättä alamasulla kotona ollessa. Lapset jo kyseli, että miks, mutta vastasin, että muuten vaan 😅

4+2 tänään. Oireita: Väsymys, palelu, masuntuntemuksia ja turvotuksen tunne alamasulla. Rinnat hieman arat, mutta ei turpeat. Mieliala on tosi hyvä, oon niin innoissaan tästä raskaudesta ❤️ toivottavasti kaikki menee hyvin. Huomaan pitäväni kättä alamasulla kotona ollessa. Lapset jo kyseli, että miks, mutta vastasin, että muuten vaan 😅
Samaistun tähän mielialaan, jotenkin tosi onnellinen ja seesteinen olo 🥰 miehelle naureskelin että nyt ei oo sit 9kk PMS:ää mut eiköhän niitä herkistymisiä jossain vaiheessa tule 😂

Tänäaamuna muka vähän etova olo, bussilla just meen toimistolle ja onneks otin evästä mukaan.

Tänään 4+0🎉 Mulla toinen raskaus ja tässä ei juuri oireita, ensimmäisessä rinnat esim tosi arat heti alussa ja kovat kohtutuntemukset mut nyt ei mitään 👀 Mulle iski vkloppuna vatsatauti ja olin jo ihmeissäni että nytkö alkaa jo pahoinvointi 🤯 Viimeksi alkoi joskus 6+.

Ihanaa että jollain on seesteistä ❤️ Olen itse kyllä ollut tosi helposti ärsyyntyvä, räjähtänyt miehelle pari kertaa niin että itsekin yllätyin, mutta tästä ollaan puhuttu jo etukäteen ja mies ymmärtää. Normaalisti olen aika rauhallinen. Ekassa raskaudessa mulla oli myös tätä. Ei tee mieli myöskään mitään makeaa mikä on tälläiselle sokerihiirelle tosi outoa ja ehkä hyväkin asia 😁

Tänään 4+0🎉 Mulla toinen raskaus ja tässä ei juuri oireita, ensimmäisessä rinnat esim tosi arat heti alussa ja kovat kohtutuntemukset mut nyt ei mitään 👀 Mulle iski vkloppuna vatsatauti ja olin jo ihmeissäni että nytkö alkaa jo pahoinvointi 🤯 Viimeksi alkoi joskus 6+.

Ihanaa että jollain on seesteistä ❤️ Olen itse kyllä ollut tosi helposti ärsyyntyvä, räjähtänyt miehelle pari kertaa niin että itsekin yllätyin, mutta tästä ollaan puhuttu jo etukäteen ja mies ymmärtää. Normaalisti olen aika rauhallinen. Ekassa raskaudessa mulla oli myös tätä. Ei tee mieli myöskään mitään makeaa mikä on tälläiselle sokerihiirelle tosi outoa ja ehkä hyväkin asia 😁
Mulla oli kakkosessa toi sama rintojen kanssa että eivät enää kipeytyneet. Ekassa tuntu ettei voinut koskeakaan ja yöt piti nukkua tukevien urheiluliivien kanssa. 😅

Täälläkin vielä seesteistä oirerintamalla. Välillä vähän niinkuin yrittää menkkamaisesti jomotella, mutta sitä ei juuri huomaa. Ja siinäpä se tällä erää😅. Tai no vähän enempi tekee ehkä mieli syödä. Päivällä iskee välipalahimo, jota ei yleensä tule.🤔
Kana/lihahimo meni yhdellä kanahampurilaisella ohi. Tarpeet täyttyi🤣

Tänään kai 4+6. Aika oireetonta edelleen, nukkuminen tosi huonoa. Leposykkeet aika korkeet, lämpötilat koholla ja melkosta pyörimistä nukkuminen. Mut otan ne merkkeinä et jotain kropassa tapahtuu. Kipuja tai pahaa oloa ei ole. Häiritsevin oire on varmaan jatkuva jano :D Juon kyllä normaalistikin paljon vettä mutta nyt tuntuu että ihan koko ajan jano. Vessassa en kyllä mielestäni joudu käymään sen useammin.

Hyvällä tuulella ja pirtee oon kyllä huolimatta siitä, että nukkuu huonosti. Mies ihmetteli asiaa kans, yleesä oon tosi kiukkunen väsyneenä xd

Mulla oli kakkosessa toi sama rintojen kanssa että eivät enää kipeytyneet. Ekassa tuntu ettei voinut koskeakaan ja yöt piti nukkua tukevien urheiluliivien kanssa. 😅

Täälläkin vielä seesteistä oirerintamalla. Välillä vähän niinkuin yrittää menkkamaisesti jomotella, mutta sitä ei juuri huomaa. Ja siinäpä se tällä erää😅. Tai no vähän enempi tekee ehkä mieli syödä. Päivällä iskee välipalahimo, jota ei yleensä tule.🤔
Kana/lihahimo meni yhdellä kanahampurilaisella ohi. Tarpeet täyttyi🤣
Aijaa! Aika jännä, mietin itse että olisiko imetys jotenkin muuttanut rintojen hermotusta 😆 Syön kasvispainotteisesti mutta tänään olen aamusta asti unelmoinut meetvurstista?? Sitä ei saa ilmeisesti vaan syödä. Olen viimeksi syönyt varmaan 10 v sit 🙊 Yleensä leikkeleet kuvottaa😆

Aijaa! Aika jännä, mietin itse että olisiko imetys jotenkin muuttanut rintojen hermotusta 😆 Syön kasvispainotteisesti mutta tänään olen aamusta asti unelmoinut meetvurstista?? Sitä ei saa ilmeisesti vaan syödä. Olen viimeksi syönyt varmaan 10 v sit 🙊 Yleensä leikkeleet kuvottaa😆
Ihan mahdollista. Suurin muutos varmaan kuitenkin tapahtuu ekassa raskaudessa🤔. Ai sullakin on lihanhimoa😂. En edes muista mikä noissa leikkeleissä on suositus🧐

Minäkin oon havainnut ettei rinnat ole tällä kertaa kipeät tai edes arat. Ekassa raskaudessa tiesin olevani raskaana jo ennen testiä, koska tissit oli niin kipeät.

Tää mun ärsyyntymisherkkä olotila alkoi jo reilusti ennenkuin älysin tehdä raskaustestiä, ja kuvittelin että tää on ihan tarvis pms ja menkat ne sieltä alkaa pian.

Olispa mukavaa jos olis seesteistä mut eeei.. koko ajan ihan kiehumispisteessä.. jaloissa pyörivä koira, taaperon tottelemattomuus, miehen (perus)ajattelemattomuus, sukulaiset ärsyttää... nooo kaipa tää tästä vielä 😅

Täälläkin oireettomuus jatkuu. 😅 Nyt 4+5 menossa. Tai no, ei sitä nyt ihan oireeton ole, kun väsyttää vietävästi ja nälättää, mutta mitään kuvotusta ei ole ollut eikä liiemmin tissikipuakaan. Rinnoissa vähän jotakin tuntuu välillä, mutta keskenmenneessä niihin ihan sattui. Lihanhimo jatkuu ja muutama päivä sitten piti erikseen ostaa lihatiskiltä valmis n. 300 g possunlihaköntti ja vetää se sellaisenaan alas. 😂

Huomasin tänään että väsyttää. 😴 Toki jo yritysvaiheessa vaihdoin kofeiinittomaan kahviin muutama viikko takaperin niin voi toki siitäkin johtua. Vaikka menin nukkumaan jo yhdeksän aikoihin joka siis todella outoa mulle. Mies ihmetteli kovasti miten mä jo siihen aikaan aloin yrittämään nukkua. 🤣 Ja heräsin 8 aikoihin. Niin tulihan sitä 11 tuntia nukuttua... Tai no melkein koska puolen yön aikoihin heräsin käymään vessassa ja hetken silloin olin hereillä noin puolisen tuntia. 😂

Ruoka kyllä ei yhtään maistu. Väkisin söin nuudeleita. 🫣 Tosin en tiedä voiko se olla raskausoire vai vain kun ahdistaa niin paljon epätietoisuus.

Minäkin oon havainnut ettei rinnat ole tällä kertaa kipeät tai edes arat. Ekassa raskaudessa tiesin olevani raskaana jo ennen testiä, koska tissit oli niin kipeät.

Tää mun ärsyyntymisherkkä olotila alkoi jo reilusti ennenkuin älysin tehdä raskaustestiä, ja kuvittelin että tää on ihan tarvis pms ja menkat ne sieltä alkaa pian.

Olispa mukavaa jos olis seesteistä mut eeei.. koko ajan ihan kiehumispisteessä.. jaloissa pyörivä koira, taaperon tottelemattomuus, miehen (perus)ajattelemattomuus, sukulaiset ärsyttää... nooo kaipa tää tästä vielä 😅
Joo tälläkin on pitäny purra hammasta kun meillä just 2v uhma starttailee taaperolla ja vkl oltiin kutsuttu ystäväperhe syömään ja ärsytti suunnattomasti miehen avuttomuus kun tehtiin ruokaa ja valmisteltiin. 🤯 Täytyy toivoa että mieli vähän tasottuisi.

Oliskohan raskausoire kun mulla on yhtäkkiä tosi kuivat kädet.🤨 Iho oikein kiristää. Tosi harvon kuivuu niin että pitää rasvailla. Ehkä joskus keskellä talvea jos joutuu paljon pesemään käsiä. Mutta nyt on vielä syksy eikä mikään ole sinänsä muuttunut muuta kuin tuo raskaus. On mulla toki aiemminkin iho reagoinut raskauksiin. Aiemmin reagoi tosin vasta raskauksien jälkeen.😅
Ja eilen illasta myös vatsaa jomotteli menkkamaisesti. Meni onneksi nopsaa ohi😅.

Oliskohan raskausoire kun mulla on yhtäkkiä tosi kuivat kädet.🤨 Iho oikein kiristää. Tosi harvon kuivuu niin että pitää rasvailla. Ehkä joskus keskellä talvea jos joutuu paljon pesemään käsiä. Mutta nyt on vielä syksy eikä mikään ole sinänsä muuttunut muuta kuin tuo raskaus. On mulla toki aiemminkin iho reagoinut raskauksiin. Aiemmin reagoi tosin vasta raskauksien jälkeen.😅
Ja eilen illasta myös vatsaa jomotteli menkkamaisesti. Meni onneksi nopsaa ohi😅.
Mulla on atopia ja oon kanssa huomannut, että mun käsien iho on nyt paljon kuivempaa, mitä normaalisti. Yleensä ei tarvii käsiä rasvailla, mutta nyt on pakko. 😅 Mulla kanssa välillä kohdussa tuntemuksia ja eilen jopa tuntui siltä vatsalihaksissa, kuin olisi reenannut, vaikka en oo lihaskuntoa tehnyt pakastealkion siirron jälkeen vielä kertaakaan. 😅

Siis mulla kuivasi suuta niin julmetusti viikoilla 4 ja 5.

Liittyiskö nuo siihen että tarvii nestettä nyt paljon enempi ja keho kuivuu?

Mulla on nyt pari päivää maistunut metalli suussa, tätä en muista että olis edellisissä ollut lainkaan.

Liittyiskö nuo siihen että tarvii nestettä nyt paljon enempi ja keho kuivuu?

Mulla on nyt pari päivää maistunut metalli suussa, tätä en muista että olis edellisissä ollut lainkaan.
Mulla kanssa on sellanen metallinen maku suussa. Tai paskan maku, kuten miehelle kuvasin. 😂 Ei auta mitään, että juo hyvin tms. Ehkä tämä joskus ohittuu. Edelleenkään tissit eivät ole kipeät, mitä ihmettelen. Pahoinvoinnin poissaolo ei haittaa mitään. 😁

Takaisin