Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnnMarii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyvä idea! Ihan varmasti oireita alkaa ilmenemään enemmän kuukauden sisään! En tosin odota pahoinvointia kovin innoissani. :tears: Eilen oli eka kerta, kun oli vähän liian pitkä aika ruokailusta ja tuli pieni pahoinvoiva olo, joka ohittui syömisellä. Oli hyvä muistutus siitä, että pitäisi muutaman tunnin välein napata jotakin pientä, ettei tule huono olo.

Heti ekasta haamusta alkaen mulla on kohtu jomotellut, en muista aiemmista raskauksista että olis näin paljon vihlonut ja heti alussa. Mut toisaalta tietääpähän että siellä tapahtuu muutoksia, kaikki oireet tässä vaiheessa on jotenkin kivoja 😄 ja tosiaan - nautitaan myös siitä ettei ainakaan vielä ole kovin huono olo 😅

Mulla ei yleensä ole aamulla nälkä mut tänään ihan kurni vatsa. Aamukahvihimo taas laantunut onneksi, vois varmaan hyvin olla juomatta tuota yhtäkään kuppia. Herään myös ihmeellisen virkeänä 😆 tätä voi myöhemmin muistella.

Applewatch näyttää Hrv:n olevan edelleen matalalla ja aattelin että täytyy silti yrittää pitää liikuntarutiineista kiinni. Aiemmin oon juossut kovasti ja viime kuussa vielä käytiin miehen kans huvikseen juoksemassa puolimaraton, kiva ennätysaika tuli siitä. Urheilu on omalle pääkopalle tässä ruuhkavuosi- ja opiskelutyöarjessa valtava voimavara.

Eilen muistin iPhonelle kertoa raskaudesta ja se laittoi heti odottajamoden päälle, korkean sykkeen ja aerobisen kunnon ilmoitukset pois 😆 ei pidä nyt välittää siitä että kunto huononee ja syke nousee ❤️ tuo verenpaine mua vähän mietityttää ja ennen plussaa meinas vähän huipatakin. Pitää ottaa neuvolassa puheeksi sit.

Mulla kanssa oli kiinnittymiseen selkeästi liittyviä kohtutuntemuksia. Ne oikeastaan aika pitkälti rauhoittuvat kiinnittymisen jälkeen. Mulla siis tuli ihan pienen pieni kiinnittymisvuoto dpo10 tienoissa, yhden pyyhinnän verran. Sen jälkeen on ollut satunnaisia pieniä tuntemuksia. Mulla itsellä kanssa on salitaustaa ja kevät-syksyaikana tulee pyöräiltyä lähes päivittäin sekä teini-ikäinen koira pitää huolen siitä, että vähintään 10000 askeleita tulee lenkin muodossa päivittäin. :Grinning Face: Nyt pyöräilyn jätin tauolle, kun kelit kylmenivät ja salille en oo vielä päässyt plussan jälkeen, mutta lenkkeillyt oon ihan normaalisti. Täytyy nyt yrittää pitää liikunnasta kaksin käsin kiinni ja ähräytyä salillekin vielä, kun oireet sen sallivat. :Smiling Face With Halo:

Huomenta 😊
Minulla tänään 6+0 ja toinen ivf-kierros (kkm 2/25).
Tämä ollut ihan erilainen, kun eilen oli kohdussa kiristävää ja vetävää tunnetta pitkän kävelylenkin jälkeen. Pahoinvointia ei ole vielä ollut ja jotenkin sinisilmäisenä niitäkin odotan🤦🏻‍♀️
Hcg oli rv 5+1 9200😃
Nyt keskiviikkona pääsee onneks tsekkiultraan.

@Krippe Sullakin siis hoitoalkuinen raskaus! :Smiling Face With Smiling Eyes: Kaikissa raskauksissahan ei pahoinvointia ole ollenkaan, joten ole onnellinen, jos siltä vältyt! :Smiling Face With Halo: Tokihan se vielä hyvin ennättää alkaa! Mulla varhaisultra tulossa RV 7+ tilanteessa 21.10., siihen asti pitää vaan odotella ja toivoa, että joku tuolla kasvaa.

@Krippe Sullakin siis hoitoalkuinen raskaus! :Smiling Face With Smiling Eyes: Kaikissa raskauksissahan ei pahoinvointia ole ollenkaan, joten ole onnellinen, jos siltä vältyt! :Smiling Face With Halo: Tokihan se vielä hyvin ennättää alkaa! Mulla varhaisultra tulossa RV 7+ tilanteessa 21.10., siihen asti pitää vaan odotella ja toivoa, että joku tuolla kasvaa.
Kyllä!😊 mulla oli alkuonsiirto 5.9. Katsoin, että säkin sait plussan jo 5 päivän päästä siirrosta.

Mullakin piti olla ultra alunperin viikon 7 aikana, mutta lähdetään reissuun ja haluan kuumeisesti ennen sitä tietää, onko siellä vaan tyhjä sikiöpussi😃

Niinpä, sit kun oksentaa sisukalujansa ulos, niin miettii että tätäkö odotti😃

Kyllä!😊 mulla oli alkuonsiirto 5.9. Katsoin, että säkin sait plussan jo 5 päivän päästä siirrosta.

Mullakin piti olla ultra alunperin viikon 7 aikana, mutta lähdetään reissuun ja haluan kuumeisesti ennen sitä tietää, onko siellä vaan tyhjä sikiöpussi😃

Niinpä, sit kun oksentaa sisukalujansa ulos, niin miettii että tätäkö odotti😃
Joo, mulla oli tosiaan siirto pikkasen sun jälkeen! :Smiling Face With Smiling Eyes: Olis muuten ollut jo elokuussa, mutta kierto teki tenät ja siirto osui viikonlopulle. Onneksi tässä kuussa sitten natsasi ja vielä tuotti tulosta! :red-heart: Onko sulla joku luteaalituki käytössä ja mitattiinko sulta verestä hCG? Kaikilla alueilla ei verikoetta oteta ollenkaan. Multa otettiin myös progesteroniarvo, kun se oli aika surkea tuoresiirron yhteydessä. Nyt tuplatulla luteaalituella se on 134, joten ainakin on tarpeeksi korkea. :tears: Mietin, että pikkasen pudottaisin sitä pienemmäksi, kun onhan tuo kallistakin.

Edit. Sähän olitkin tuolla ylempänä maininnut tuon hCG-arvon, joten never mind! :tears: Mulla tuo otettiin vähän aikaisemmassa vaiheessa, eikä kätilö nähnyt syytä sitä uudelleen tsekata. Pitää vaan yrittää luottaa!

Joo, mulla oli tosiaan siirto pikkasen sun jälkeen! :Smiling Face With Smiling Eyes: Olis muuten ollut jo elokuussa, mutta kierto teki tenät ja siirto osui viikonlopulle. Onneksi tässä kuussa sitten natsasi ja vielä tuotti tulosta! :red-heart: Onko sulla joku luteaalituki käytössä ja mitattiinko sulta verestä hCG? Kaikilla alueilla ei verikoetta oteta ollenkaan. Multa otettiin myös progesteroniarvo, kun se oli aika surkea tuoresiirron yhteydessä. Nyt tuplatulla luteaalituella se on 134, joten ainakin on tarpeeksi korkea. :tears: Mietin, että pikkasen pudottaisin sitä pienemmäksi, kun onhan tuo kallistakin.

Edit. Sähän olitkin tuolla ylempänä maininnut tuon hCG-arvon, joten never mind! :tears: Mulla tuo otettiin vähän aikaisemmassa vaiheessa, eikä kätilö nähnyt syytä sitä uudelleen tsekata. Pitää vaan yrittää luottaa!
Tuo on niiiiin raastavaa, kun osuu viikonlopulle. Kaikki lääkitykset yms ihan turhaan😞
Mulla oli gonal-f käytössä ja nyt siirron jälkeen cyclogest, mutta se aiheutti pientä tuhruvuotoa. Tai siis toivottavasti oli se🥲 nyt käytössä on lugesteron ja tuhru loppui kuin seinään. Pitää käyttää rv10 asti. Mutta ei ole otettu progesteroniarvoja, joten ei ole hajuakaan niistä, mutta siihen niitä tukilääkkeitä nyt tosiaan käytän.
Ja hcg-kokeissa kävin sen takia, kun viikko sit pe oli kauheet kivut. Meni yhtä nopeasti ohi kuin tulivatkin. Ja nyt mietin, että olisko siellä kaksoset…
Ja tuo, että pitää yrittää luottaa, niin on just se. Eipä sille lopputulokselle mitään voi, vaikka kuinka googlettais yms.

Onko tämä siis sun ensimmäinen raskaus?☺️

Onko tämä siis sun ensimmäinen raskaus?☺️
Toivottavasti ensimmäinen päätyyn mennyt. 😊 Alkuvuodesta siis raskauduin spontaanisti ja meni kesken varhaisilla viikoilla juuri ennen kuin olisi IVF päästy aloittamaan.

Tuo on niiiiin raastavaa, kun osuu viikonlopulle. Kaikki lääkitykset yms ihan turhaan😞
Mulla oli gonal-f käytössä ja nyt siirron jälkeen cyclogest, mutta se aiheutti pientä tuhruvuotoa. Tai siis toivottavasti oli se🥲 nyt käytössä on lugesteron ja tuhru loppui kuin seinään. Pitää käyttää rv10 asti. Mutta ei ole otettu progesteroniarvoja, joten ei ole hajuakaan niistä, mutta siihen niitä tukilääkkeitä nyt tosiaan käytän.
Ja hcg-kokeissa kävin sen takia, kun viikko sit pe oli kauheet kivut. Meni yhtä nopeasti ohi kuin tulivatkin. Ja nyt mietin, että olisko siellä kaksoset…
Ja tuo, että pitää yrittää luottaa, niin on just se. Eipä sille lopputulokselle mitään voi, vaikka kuinka googlettais yms.
Nuo vuodot on kyllä pelottavia. Mä itse vuotelin melkein läpi tuon keskenmenneen raskauden ja siitä kieltämättä jäi pelko päälle. Nyt onneksi ei Cyclogestien läpi tullut muuta kuin kiinnittymisvuoto. Osasin epäilläkin sen olevan sitä, kun oli niin minimaalinen eikä toistunut. Hyvä että sullakin luteaalituki vähän pidemmälle. Tuo vähän turvaa raskauteen.

Toivottavasti ensimmäinen päätyyn mennyt. 😊 Alkuvuodesta siis raskauduin spontaanisti ja meni kesken varhaisilla viikoilla juuri ennen kuin olisi IVF päästy aloittamaan.
No niin olikin! Eli ei siis taida olla lapsiakaan ennestään. Ei mullakaan.

Nuo vuodot on kyllä pelottavia. Mä itse vuotelin melkein läpi tuon keskenmenneen raskauden ja siitä kieltämättä jäi pelko päälle. Nyt onneksi ei Cyclogestien läpi tullut muuta kuin kiinnittymisvuoto. Osasin epäilläkin sen olevan sitä, kun oli niin minimaalinen eikä toistunut. Hyvä että sullakin luteaalituki vähän pidemmälle. Tuo vähän turvaa raskauteen.
Sama😳 mulla oli vielä kystakin kaiken lisäks. Viimeiset raskausjäämät poistettiin vasta heinäkuussa…
Ja miehet pääsee helpolla😃

Sama😳 mulla oli vielä kystakin kaiken lisäks. Viimeiset raskausjäämät poistettiin vasta heinäkuussa…
Ja miehet pääsee helpolla😃
Mies polin ensikäynnin jälkeen totesi, että ymmärtää kyllä aivan täysin, jos en halua edetä hoitoihin, kun kuunteli mitä tapahtuu. Jos miehet joutuisivat naisen rooliin tässä asiassa, oltaisiin kuoltu sukupuuttoon jo ajat sitten. 😂

Mies polin ensikäynnin jälkeen totesi, että ymmärtää kyllä aivan täysin, jos en halua edetä hoitoihin, kun kuunteli mitä tapahtuu. Jos miehet joutuisivat naisen rooliin tässä asiassa, oltaisiin kuoltu sukupuuttoon jo ajat sitten. 😂
Kiitos nauruista🤣 tuo on niiiiin totta!!
Omaani sai hätyytellä lähes vuoden verran edes runkkaa purkkiin!

Tämä mun lihanhimo alkaa nostaa ihan tosissaan päätään... näin tänään yhdellä äidillä pilttipurkin, jossa oli kanaa ja heti rupesi tekemään mieli🫣🤣. Tämä on itselle tosi vaikee paikka taas varsinkin kun omassa lähipiirissä on ihmisiä jotka osaa tehdä asiasta numeron jos syön/syödään yhtäkkiä lihaa. Hyvä ettei tuulettele. Ei siis paheksu vaan ihan päinvastoin😬

Mulla ihan sama homma, voisin vetää lihaa koko ajan. 😂 Ja oon syönytkin nyt lihaa enemmän, kun kroppa sitä haluaa. Ymmärrän, että kasvissyöjänä on varmasti kova paikka. Meillä yhden tuttava pariskunnan naisosapuoli on syönyt molemmissa raskauksissa lihaa jonkin verran, mutta muutoin ei. 😊

Mulla ihan sama homma, voisin vetää lihaa koko ajan. 😂 Ja oon syönytkin nyt lihaa enemmän, kun kroppa sitä haluaa. Ymmärrän, että kasvissyöjänä on varmasti kova paikka. Meillä yhden tuttava pariskunnan naisosapuoli on syönyt molemmissa raskauksissa lihaa jonkin verran, mutta muutoin ei. 😊
Joo mullakin kummassakin raskaudessa ollut pakko taipua kun se tosiaan meni lopulta siihen että lähes kaikki muu yökötti😅. Eli eiköhän nytkin se ole odotettavissa🫣

Takaisin