Ihan kamalaa. Mulla oli todella paha pahoinvointi rv 4+4-16+0.Joo samalta kuulostaa, mulla tosin aamusin lentää myös laatta. Itsekin mietin lääkitystä, mutta mietityttää sen riskit kun sitä ei vissiin kovin keveästi anneta? Pää vaan hajoaa jos tää kestää viikkojaensimmäinen raskaus enkä osannut näin pahaa odottaa. Samalla miettii, kun ei oo vielä mitään takeita että kaikki menee hyvin, että toivottavasti ei kärsi ihan "turhaan"
![]()
Mulle annettiin kyllä resepti primperaniin, mutta en koskaan aloittanut sitä. Tuntui ahdistavalta sen lääkkeen haittavaikutukset ja tieto siitä, että läheinen söi niitä samoja syöpähoidoissa.
Mutta kyllä todelliseen pahaan oloon lääkkeet saa. Bonjesta ja Xonvea on kehitetty raskauteen, toisin kuin primperan. Turha sen pahan olon kanssa on kärvistellä, vaikka itsekin kuuluin ensimmäisen kanssa sarjaan "minähän en lääkkeitä syö, kärsin vauvani takia". Ja minähän kärsin
Noi lääkkeet on vaan ihan törkeän hintaisia. Luokkaa 2,5-10 euroa päivä, riippuen kumpaan lääkkeeseen menee, ja kuinka suuri annos vaaditaan. Noi lääkkeet on sellaisia, joita syödään säännöllisesti, eikä vain tarvittaessa. Näin ollen minimiannos maksaa 75€/kk. Toki, pahan olon kanssa eläminenkin on ihan kamalaa.
Ja mulla siis tullut myös ensin punertavaa vuotoja parina iltana ja ne pari päivä tuli sit ruskeaa vuotoa.. Nyt ei oo tullut pariin päivään.