Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulla myös usein päänsärkyä ja yks migreeni ollut. Ennen raskauttakin oli usein päänsärkyä, mutta sit oli useamman viikon tauko. Oon kyllä panadolia ottanut kovaan särkyyn ihan suosiolla.Mulla on nyt parin viikon aikana särkeny päätä aika paljonKoitan vältellä särkylääkkeitä viimiseen asti niin oon yrittäny juoda mahdollisimman paljon ja lepäillä kun mahdollista. Ei tunnu auttavan
![]()
Mulla on myös alusta asti ollut tuota unettomuuttaMiten muilla on raskausoireet jatkuneet?
Täällä alkuraskauden etova olo, JÄÄTÄVÄ väsymys ja kipeet rinnat lieveni kertalaagista. Olin ihan varma, että nyt tuli keskenmeno, mut ei tullut. Ultrassakin kaikki hyvin ja erittäin aktiivinen kaveri myllersi siellä omia juttujaan ❤ Pikkuhiljaa oireet myös palasivat, mutta paljon lievempänä. Näiden lisäksi tilalle tuli unettomuusÖisin joko pissattaa, nälättää, janottaa tai ahdistaa. En saa itse kiinni mikä ahdistaa, ehkä vaan ylipäätään elämänmuutos. Oon myös herkkä ja tuntuu, että nyt raskaana kaikki vaikuttaa muhun potenssiin 10.
Saatan nukahtaa suht helposti, mutta herään parin tunnin välein aiemmin mainittuihin oireisiin. Välillä kestää tunteja saada taas unen päästä kiinni ja välillä en saa ollenkaan. Muutenkin uni sellaista kevyttä koiranunta. Tätä on jatkunut n. 3 viikkoa ja vallitsee about 70℅ ajasta. Väliin mahtuu myös onneksi parempiakin öitä THANK GOD
Rv 14+0
Kätevää!Mulla ei sinänsä oo unettomuutta, koska nukahdan illalla pääsääntöisesti ajoissa ja nukun läpi yön, mutta herään joka aamu 5-6 aikaanensin luulin että johtuu aikaisista nukkumaan menoista mutta jokusen yön myöhempään valvottua tullut silti yhtä aikaisin herättyä. Mutta mua ei oo haitannut, kello sois arkiaamuisin klo 7 niin mieluummin niin päin että pirteänä herään jo hyvissä ajoin
Nyt outo kukkua näin myöhään vielä, mutta meillä oli poikkeuksellisen iltameno niin hetki menee että pystyy rauhoittumaan unille![]()
Yleensä joo!Kätevää!Ootko pirteenä koko päivän?
Mulla se pirteys herätessä jatkuu vain pari-kolme tuntia ja sitten keho yhtäkkiä muistaa että "ai niin, oon nukkunut vain 4 tuntia" ja loppupäivän meinaan nukahtaa pystyyn.Yritän sit vähintään makoilla sängyssä kellon soimiseen asti että pääsis työpäivän läpi jotenkin hereillä, se on vähän auttanut.
Eilen sentään olin nukkunut vajaa 6 tuntia niin nousin sit seiskalta kun ei kerran nukuttanut enempää, mutta sitten kymmenestä eteenpäin oli jäätävä väsymys loppupäivän. Piti ihan taistella etten nukahtanut kun odotin että ruoka tulee uunistaEn oikeen osaa nukkua päikkäreitä mut pakko oli yrittää lounaan jälkeen ottaa 10 minuutin torkut ennen kaverin synttäreitä että pysyisin siellä skarppina
![]()
Kyllä sekin lasketaan unettomuudeksi!Täälläkään ei sinänsä unettomuutta, mutta herään kyllä juurikin aamuyöstä suhteellisen pirteänä, enkä saa enää unta. Ei vielä väsytä liikaa, mutta saa nähdä paheneeko vielä kun kuukausia alkaa tulla lisää.
13+2 ja infernaalinen väsymys on edelleen läsnä. Alun pahoinvointi on helpottanu, mutta oon huomannu, että erityisesti rasvainen ruoka provosoi närästystä (shokkiyllätys), mikä äityy joskus oksenteluun asti.
Tää on ollu kyllä kaikinpuolin erilaista kun esikoisen aikana, millon ei ollu pahoinvoinnin häivääkään enkä muista mitään alkuraskauden väsymystäkään…
Oon vähän samaa huomannut. Aika herkästi meinaa ruoka/juoma tulla ylös, ja myös röyhtäyttänyt on nyt tavallista paljon enemmänMulla samoin nyt pahoinvoinnin helpottamisen jälkeen on astunut kuvioihin närästys/refluksi. Tuntuu, että vatsa ei pysty samalla tavalla käsittelemään ruokaa, kuin aikaisemmin, vaikka ei siellä vielä kovin ahdasta pitäisi olla
Oon vähän samaa huomannut. Aika herkästi meinaa ruoka/juoma tulla ylös, ja myös röyhtäyttänyt on nyt tavallista paljon enemmän![]()