Raskausoireet

Mulla on nyt parin viikon aikana särkeny päätä aika paljon 🥹 Koitan vältellä särkylääkkeitä viimiseen asti niin oon yrittäny juoda mahdollisimman paljon ja lepäillä kun mahdollista. Ei tunnu auttavan 🙈

Mulla on nyt parin viikon aikana särkeny päätä aika paljon 🥹 Koitan vältellä särkylääkkeitä viimiseen asti niin oon yrittäny juoda mahdollisimman paljon ja lepäillä kun mahdollista. Ei tunnu auttavan 🙈
Mulla myös usein päänsärkyä ja yks migreeni ollut. Ennen raskauttakin oli usein päänsärkyä, mutta sit oli useamman viikon tauko. Oon kyllä panadolia ottanut kovaan särkyyn ihan suosiolla.

Nyt on niska jumissa yksipuolisesta ja huonosta nukkumisasennosta johtuen ja päätä on särkenyt putkeen 48 tuntia tauotta, vaikka oon särkylääkettä ottanut ja kylmäpussia pitänyt. En saa nukuttua kunnolla jos särkee päätä, niin ois kiva jos tää menis jo ohi.

Mulla on purentalihakset aivan hemmetin jumissa… huomaan et saatan vaa sohval istuessaki vaa purra hampait yhtee… pitäs mennä hierontaa avaamaa ni ehkä ei tulis nii paljoo kiristeltyy hampait

Miten muilla on raskausoireet jatkuneet?
Täällä alkuraskauden etova olo, JÄÄTÄVÄ väsymys ja kipeet rinnat lieveni kertalaagista. Olin ihan varma, että nyt tuli keskenmeno, mut ei tullut. Ultrassakin kaikki hyvin ja erittäin aktiivinen kaveri myllersi siellä omia juttujaan ❤ Pikkuhiljaa oireet myös palasivat, mutta paljon lievempänä. Näiden lisäksi tilalle tuli unettomuus 😅 Öisin joko pissattaa, nälättää, janottaa tai ahdistaa. En saa itse kiinni mikä ahdistaa, ehkä vaan ylipäätään elämänmuutos. Oon myös herkkä ja tuntuu, että nyt raskaana kaikki vaikuttaa muhun potenssiin 10.

Saatan nukahtaa suht helposti, mutta herään parin tunnin välein aiemmin mainittuihin oireisiin. Välillä kestää tunteja saada taas unen päästä kiinni ja välillä en saa ollenkaan. Muutenkin uni sellaista kevyttä koiranunta. Tätä on jatkunut n. 3 viikkoa ja vallitsee about 70℅ ajasta. Väliin mahtuu myös onneksi parempiakin öitä THANK GOD
Rv 14+0

@Sutsisatsi mulla helpotti pahoinvointi ja oksentelu joskus rv 10, mutta rv12 iski vielä entistä pahempana taas takasin. Oon tosi väsynyt vieläkin, sitä päänsärkyä on ollut nyt lähes päivittäin ja väsyttää vieläkin kovasti, nukun päikkäreitä melkein joka päivä. Yöt menee samalla lailla, nukahdan aika helposti mut heräilen yöllä useempaan otteeseen, joskus saa heti nukahdettua uudestaan ja joskus se ottaa aikaa.

Miten muilla on raskausoireet jatkuneet?
Täällä alkuraskauden etova olo, JÄÄTÄVÄ väsymys ja kipeet rinnat lieveni kertalaagista. Olin ihan varma, että nyt tuli keskenmeno, mut ei tullut. Ultrassakin kaikki hyvin ja erittäin aktiivinen kaveri myllersi siellä omia juttujaan ❤ Pikkuhiljaa oireet myös palasivat, mutta paljon lievempänä. Näiden lisäksi tilalle tuli unettomuus 😅 Öisin joko pissattaa, nälättää, janottaa tai ahdistaa. En saa itse kiinni mikä ahdistaa, ehkä vaan ylipäätään elämänmuutos. Oon myös herkkä ja tuntuu, että nyt raskaana kaikki vaikuttaa muhun potenssiin 10.

Saatan nukahtaa suht helposti, mutta herään parin tunnin välein aiemmin mainittuihin oireisiin. Välillä kestää tunteja saada taas unen päästä kiinni ja välillä en saa ollenkaan. Muutenkin uni sellaista kevyttä koiranunta. Tätä on jatkunut n. 3 viikkoa ja vallitsee about 70℅ ajasta. Väliin mahtuu myös onneksi parempiakin öitä THANK GOD
Rv 14+0
Mulla on myös alusta asti ollut tuota unettomuutta 😩 Yleensä nukahdan ihan ok mutta sitten herään esim aamuneljältä ilman että nukuttaa yhtään. Lopulta saatan vaikka seiskalta torkahtaa mikä ei ihan riitä kun arkisin kello soi kasilta.
Tänään olis ollut kiva nukkua vähän velkoja pois, mutta heräsin ihan pirteenä seitsemältä 🫠 Mutta sain sentään 6 tuntia katkeamatonta unta, eli kai tää on jonkinlainen voitto!
Onneksi muutaman kerran viikossa saan kans kunnolla nukuttua, kyllä olo silloin paranee valtavasti 🙏

En edes tiedä, miksi heräilen, kun en päivisin oo mitenkään kierroksilla. Oon jostain syystä ollut yllättävän rauhallinen koko raskausajan, mitä nyt pienen pieni pelko jatkuvasti takaraivossa että eihän mene kesken. Meillä oli yritystä niin pitkään takana että olin valmis elämänmuutokseenkin jo puolitoista vuotta ennen tärppiä niin sekään ei stressaa, oon ihan valmis luopumaan joistakin harrastuksista pariksi vuodeksi ja ollaan muutenkin kotihiiriä niin elämänrytmi ei isosti muutu. Oon sit tullut siihen tulokseen että kai mä vaan oon hormonimyrskyn keskellä ja mulle se ei näyttäydy pahoinvointina, vaan unettomuutena! 😅

Mulla ei sinänsä oo unettomuutta, koska nukahdan illalla pääsääntöisesti ajoissa ja nukun läpi yön, mutta herään joka aamu 5-6 aikaan 😃 ensin luulin että johtuu aikaisista nukkumaan menoista mutta jokusen yön myöhempään valvottua tullut silti yhtä aikaisin herättyä. Mutta mua ei oo haitannut, kello sois arkiaamuisin klo 7 niin mieluummin niin päin että pirteänä herään jo hyvissä ajoin 😃
Nyt outo kukkua näin myöhään vielä, mutta meillä oli poikkeuksellisen iltameno niin hetki menee että pystyy rauhoittumaan unille 🙈

Mulla ei sinänsä oo unettomuutta, koska nukahdan illalla pääsääntöisesti ajoissa ja nukun läpi yön, mutta herään joka aamu 5-6 aikaan 😃 ensin luulin että johtuu aikaisista nukkumaan menoista mutta jokusen yön myöhempään valvottua tullut silti yhtä aikaisin herättyä. Mutta mua ei oo haitannut, kello sois arkiaamuisin klo 7 niin mieluummin niin päin että pirteänä herään jo hyvissä ajoin 😃
Nyt outo kukkua näin myöhään vielä, mutta meillä oli poikkeuksellisen iltameno niin hetki menee että pystyy rauhoittumaan unille 🙈
Kätevää! 😮 Ootko pirteenä koko päivän?

Mulla se pirteys herätessä jatkuu vain pari-kolme tuntia ja sitten keho yhtäkkiä muistaa että "ai niin, oon nukkunut vain 4 tuntia" ja loppupäivän meinaan nukahtaa pystyyn. 😂 Yritän sit vähintään makoilla sängyssä kellon soimiseen asti että pääsis työpäivän läpi jotenkin hereillä, se on vähän auttanut.

Eilen sentään olin nukkunut vajaa 6 tuntia niin nousin sit seiskalta kun ei kerran nukuttanut enempää, mutta sitten kymmenestä eteenpäin oli jäätävä väsymys loppupäivän. Piti ihan taistella etten nukahtanut kun odotin että ruoka tulee uunista 🙈 En oikeen osaa nukkua päikkäreitä mut pakko oli yrittää lounaan jälkeen ottaa 10 minuutin torkut ennen kaverin synttäreitä että pysyisin siellä skarppina 🤣

Kätevää! 😮 Ootko pirteenä koko päivän?

Mulla se pirteys herätessä jatkuu vain pari-kolme tuntia ja sitten keho yhtäkkiä muistaa että "ai niin, oon nukkunut vain 4 tuntia" ja loppupäivän meinaan nukahtaa pystyyn. 😂 Yritän sit vähintään makoilla sängyssä kellon soimiseen asti että pääsis työpäivän läpi jotenkin hereillä, se on vähän auttanut.

Eilen sentään olin nukkunut vajaa 6 tuntia niin nousin sit seiskalta kun ei kerran nukuttanut enempää, mutta sitten kymmenestä eteenpäin oli jäätävä väsymys loppupäivän. Piti ihan taistella etten nukahtanut kun odotin että ruoka tulee uunista 🙈 En oikeen osaa nukkua päikkäreitä mut pakko oli yrittää lounaan jälkeen ottaa 10 minuutin torkut ennen kaverin synttäreitä että pysyisin siellä skarppina 🤣
Yleensä joo! 😃 Siihen noin seitsemään asti illalla, kunnes iskee yhtäkkiä ihan järkky väsymys ja rupeen torkahteleen kunnes luovutan ja alan nukkuu sit monesti 8 aikaan 😂 jos nukkumaan meno jostain syystä venynyt tätä myöhemmäs nii sit kyllä päikkärit tarvii 😅 oon koko aikuisiän nukkunu ehkä tavanomaista enemmän, ei oo koskaa 7h unet mulle riittäny 🙈

12+1 Alavatsa krampit jatkuu, ja tuolla sivuilla. Pissaan "sivuluisussa" toinen kannikka irti reunasta 😅 ei oo sellainen olo että olisin raskaana muuta kuin nuo alavatsa krampit sun muut pahenee jos nostelen paljon. Onneksi tiistaina ultra niin saa kysellä kaikkee mahdollista ja ylipäätään varmuuden. Käsissä ihottuma, sellainen outo ja kutiseva. Kuopuksesta mulma oli käsi ekseema pikkurilissä koko raskauden ajan nyt sitten käsivarsissa 🤔 sisäinen kello herättää aina 6:30. Että ärsyttää kun haluisin nukkua pitkään

Täälläkään ei sinänsä unettomuutta, mutta herään kyllä juurikin aamuyöstä suhteellisen pirteänä, enkä saa enää unta. Ei vielä väsytä liikaa, mutta saa nähdä paheneeko vielä kun kuukausia alkaa tulla lisää.

Täälläkään ei sinänsä unettomuutta, mutta herään kyllä juurikin aamuyöstä suhteellisen pirteänä, enkä saa enää unta. Ei vielä väsytä liikaa, mutta saa nähdä paheneeko vielä kun kuukausia alkaa tulla lisää.
Kyllä sekin lasketaan unettomuudeksi! 😊 Mulla ollut samaa ongelmaa ja sanoin unettomuudeksi, ei nukahtamisongelmaa vaan oon just herännyt aamuyöstä.

Mä vielä tarkistin Googlesta etten puhu mitä sattuu, kyllä sieltä tuli "Unettomuus tarkoittaa kyvyttömyyttä nukkua riittävästi, kuten nukahtamisvaikeutta, unessa pysymisen vaikeutta, varhaista heräämistä tai virkistämätöntä unta". Toi varhainen herääminen kyllä osuu ja uppoaa 😅

Nyt on 12+0 ja oon nukkunut peräti 4 yötä putkeen ihan aamuun asti, toivon kovasti että tää linja jatkuu ja on pahin unettomuus takana! 🤞

Sen että hyvin nukutusta yöstä menee kehumaan ja että herää virkeänä sillon kun pitää niin nt ultran jälkeen homma muuttui just päinvastoin. Viime yönäkin valvoin virkeänä 2 asti sängyssä ja heräsin kyllä virkeänä 7:ltä mutta kun lapsen sain kouluun niin nukahdin uudestaan ja heräsin 10:ltä ovikellon soittoon ja ei ees sen aikaa jaksanut odottaa että paan järkevämpää päälle ja avaan ovea. Että ärsyttää. Nyt ihan krapulainen olo ja hyvä uni jäi kesken. En tiedä nyt aloinko neuvotella siskon ukon kanssa talo kaupoista vai en. 🤭

Tunsin keskellä alavatsalla hentoista hivelyä, kuin kala olisi hipaissut jalkaa vasten. Se tunne ei ollut elohiirimäinen, enkä osannut tunnistaa myöskään että olisi suolistossa kaasua kulkenut. Pystyin liittää siihen vauvan pyörimisen. Mutta jotenkin vaikea uskoa että vauvan liikkeitä vielä tuntisin. Mutta miks ei jos suolessa kaasukuplan tuntee niin miksei voisi tuntea jo tuollaisen reilu 5cm kokoisen ihmisen alunkin.

13+2 ja infernaalinen väsymys on edelleen läsnä. Alun pahoinvointi on helpottanu, mutta oon huomannu, että erityisesti rasvainen ruoka provosoi närästystä (shokkiyllätys 🤡), mikä äityy joskus oksenteluun asti.

Tää on ollu kyllä kaikinpuolin erilaista kun esikoisen aikana, millon ei ollu pahoinvoinnin häivääkään enkä muista mitään alkuraskauden väsymystäkään…

Täällä ikävin oire on/oli ehdottomasti pahoinvointi. Onneksi se on nyt jo huomattavasti helpottunut, vaikkakin on edelleen päivittäin jossain määrin läsnä. Tuntui, että olin melkein pari kuukautta kuin varjo itsestäni. Siinä viikolla 6 jäätävän olon kourissa ei paljon helpottanut se tieto, että todennäköisesti kuukauden päästä helpottaa 🥲 mutta kaikesta selvitään ja nyt olen päässyt ihan eri tavalla nauttimaan raskaudesta. Väsymystä on edelleen ilmassa, mutta otan sen milloin vain huonon olon sijaan. Myös vatsan seudulla on alkanut tuntua epämääräisen oudolta, vaikkei mahaa vielä näy. Eli jotain siellä tapahtuu. Alussa mulla oli kuukautiskipujen tyyppistä kipua pitkään, mutta se on nyt onneksi loppunut.

13+2 ja infernaalinen väsymys on edelleen läsnä. Alun pahoinvointi on helpottanu, mutta oon huomannu, että erityisesti rasvainen ruoka provosoi närästystä (shokkiyllätys 🤡), mikä äityy joskus oksenteluun asti.

Tää on ollu kyllä kaikinpuolin erilaista kun esikoisen aikana, millon ei ollu pahoinvoinnin häivääkään enkä muista mitään alkuraskauden väsymystäkään…

Mulla samoin nyt pahoinvoinnin helpottamisen jälkeen on astunut kuvioihin närästys/refluksi. Tuntuu, että vatsa ei pysty samalla tavalla käsittelemään ruokaa, kuin aikaisemmin, vaikka ei siellä vielä kovin ahdasta pitäisi olla

Mulla on välillä semmonen olo kuin ois kiviä vatsassa 🙈 kun on niin kova/raskas vatsa. Kohtu on pullahtanut ulospäin, mutta kovinkaan erille en näytä koska oli hieman ylipainoa taustalla ja esikoisesta semmoinen "roikkonahka" jäänyt. Housut kyllä puristaa, koska maha on nyt kiinteä eikä löllö. Rv 15+1

Mulla samoin nyt pahoinvoinnin helpottamisen jälkeen on astunut kuvioihin närästys/refluksi. Tuntuu, että vatsa ei pysty samalla tavalla käsittelemään ruokaa, kuin aikaisemmin, vaikka ei siellä vielä kovin ahdasta pitäisi olla
Oon vähän samaa huomannut. Aika herkästi meinaa ruoka/juoma tulla ylös, ja myös röyhtäyttänyt on nyt tavallista paljon enemmän 😅

Oon vähän samaa huomannut. Aika herkästi meinaa ruoka/juoma tulla ylös, ja myös röyhtäyttänyt on nyt tavallista paljon enemmän 😅

Joo sama röyhtäilyyn liittyvä ongelma myös. 🙈 Tosi ärsyttävää ja kiusallista.. Oon kokenut, että pienien annosten syöminen auttaa ainakin vähän.

Takaisin