Raskausoireet

Mulla nyt taitaa olla menossa 10+3 ,jos oikein muistan😁Vatsa iltaa kohden ihan pallo,näyttää et oisin pitkällä raskautta jo🙈Pahoinvointi vaihtelee paljon päivän mittaan,ehkä ennemmin on vaan sellaista älkää oloa välillä...pitää syödä useesti niin helpottaa.Parempaan suuntaan koko ajan siis🙏Mutta väsymys! Se on nyt iltaisin varsinkin oon ihan puhki töiden jälkeen ja monena iltana oon nukahtanut itsekin kun oon ollut esikoista nukuttamassa😅 Tää raskaus on kaikin tavoin jo nyt ihan erilainen kun eka. Eka raskaus oli ihan oireeton loppuun asti,ei mitään ruokajuttuja, ei mitään pahoinvointeja😄

Täällä tänään 10+1 ja etovaolo sekä väsymys ovat onneksi suurimmaksi osin väistyneet! Oon kyllä onnellinen etenkin väsymyksen katoamisesta, niin jaksaa hyvin päivät 11kk esikoisen ja koiranpennun kans🤍
Hajuherkkyys on uskomaton, oon ku ajokoira konsanaan😂 esikoisesta taas ei muuttunut hajuaisti mihinkään.
Turvotusta ei oo ollut ollenkaan, mutta uskon että maha alkaa näkymään aikaisemmin kun synnytyksestä nii vähä aikaa.

Oon iha oireitten eroavaisuuden vuoksi vakuuttunut siitä, että nyt tulee vuorostaan poika.

Painoa jäi esikoisesta 3kg, hänen raskausaikana mulle tuli painoa yht 8kg.
Nyt on tämän raskauden aikana tippunut paino 1kg, toivon ettei painoa tule yli 7kg, kun bmi nyt 30.

Mulla on normaalistikin vainukoiran hajuaisti ja nyt se on entisestään voimistunut. Suurin osa hajuista on pahoja ja se vielä lisää pahoinvointia entisestään.

Mä oon alkanut hengästyä ihan tosi helposti, kunnon huohotus vaunulenkillä esikoisen kanssa 😅 Joku hämärä muistikuva mulla on siitä että esikoisenki kanssa olis ollu tätä mutta paljon myöhemmin vasta 🤔

Mä oon alkanut hengästyä ihan tosi helposti, kunnon huohotus vaunulenkillä esikoisen kanssa 😅 Joku hämärä muistikuva mulla on siitä että esikoisenki kanssa olis ollu tätä mutta paljon myöhemmin vasta 🤔
Mä huohotan aina kun kävelen meidän rivarikämpän portaat ylös ja ennen raskautta olin vielä ihan tikissä kunnossa ja lenkkeilin paljon niin en usko että kunnosta on kiinni 😂 Jyrkät ylämäet on kans pahoja!

Mun on jotenkin vaikea pissata 🙈 en oo kokenut yhtään muiden tavoin oiretta, että olis koko ajan pissahätä. Enemmänkin tuntuu, että oon juonut ja käyny vessassa jopa normaalia vähemmän Ja sitten kun käyn niin tulee huonolla paineella 🤣 liekö kohtu sitten jotenkin erikoisessa asennossa.

Mun on jotenkin vaikea pissata 🙈 en oo kokenut yhtään muiden tavoin oiretta, että olis koko ajan pissahätä. Enemmänkin tuntuu, että oon juonut ja käyny vessassa jopa normaalia vähemmän Ja sitten kun käyn niin tulee huonolla paineella 🤣 liekö kohtu sitten jotenkin erikoisessa asennossa.
Täällä sama homma, esikoisesta kyllä piti rampata vessassa mut nyt ei😂

Mulla taas toisinpäin😂 esikoisesta kävin tosi vähän vessassa tai ihan normi määrän ja nyt saa olla koko ajan vessassa myös yöllä🤦🏽‍♀️ esikoisesta ei tarvinnu yöllä herätä vessaan

Toi hengästyminen on kyl mullaki. Sykkeet on levossakin paljon korkeammalla kuin ennen raskautta.

Nyt 7+3 ja oireet on vaihdelleet paljon tässä viikkojen aikana. Välillä on tullut ja sitten taas mennyt. Kaikkiaan kuitenkin tosi vähäoireinen olo. Välillä jo mietin, että oonko kuvitellut koko jutun. Onneksi on kuvatodisteet raskaustesteistä 😄

Ihan alussa oli menkkakipuja, jotka ei sitten olleetkaan menkkakipuja.

Rv 5 oli sykkeet tosi korkeat, mutta rauhottui sen jälkeen. Korkea syke teki muutenkin olosta levottoman ja hätääntyneen.

Vatsa on välillä kuin neljännellä kuulla raskaana.
Ilmaa kertyy vatsaan ihan älyttömästi. Vellova ilma aiheuttaa turvotusta ja vatsakipuja. Röyhtäyttää ja herään omiin pieruihini 😆

Oon aina ollut hyvä nukkumaan, mutta nykyään herään aamuyöllä 6 h unien jälkeen ihan pirteänä. Tähän asti oon jaksanut hyvin lyhyillä unilla, mutta nyt alkaa väsymys painaa ja luomi lupsua työpäivänkin aikana.

Vatsa kiristää, kun yrittää tehdä vatsalihasten venytyksiä.

Etovaa oloa oli vain viime viikolla rv 7, jos ruokailuväli venähti liian pitkäksi. Oli kova nälkä, mutta seinä tuli silti vastaan tosi äkkiä. Yleensä olen syönyt isoja annoksia, mutta nyt joutuu välillä ihan jättämään ruokaa 🥺

Parin päivän ajan tuli ruskeaa vuotoa pikkuhousunsuojaan. Neuvolasta rauhoiteltiin, että on ihan normaalia, kunhan ei ole kipuja tai menkkamaista vuotoa.

Ainoat jatkuvat oireet on oikeastaan se, ettei menkkoja ole tullut ja rinnat on arat.

Nyt 7+3 ja oireet on vaihdelleet paljon tässä viikkojen aikana. Välillä on tullut ja sitten taas mennyt. Kaikkiaan kuitenkin tosi vähäoireinen olo. Välillä jo mietin, että oonko kuvitellut koko jutun. Onneksi on kuvatodisteet raskaustesteistä 😄

Ihan alussa oli menkkakipuja, jotka ei sitten olleetkaan menkkakipuja.

Rv 5 oli sykkeet tosi korkeat, mutta rauhottui sen jälkeen. Korkea syke teki muutenkin olosta levottoman ja hätääntyneen.

Vatsa on välillä kuin neljännellä kuulla raskaana.
Ilmaa kertyy vatsaan ihan älyttömästi. Vellova ilma aiheuttaa turvotusta ja vatsakipuja. Röyhtäyttää ja herään omiin pieruihini 😆

Oon aina ollut hyvä nukkumaan, mutta nykyään herään aamuyöllä 6 h unien jälkeen ihan pirteänä. Tähän asti oon jaksanut hyvin lyhyillä unilla, mutta nyt alkaa väsymys painaa ja luomi lupsua työpäivänkin aikana.

Vatsa kiristää, kun yrittää tehdä vatsalihasten venytyksiä.

Etovaa oloa oli vain viime viikolla rv 7, jos ruokailuväli venähti liian pitkäksi. Oli kova nälkä, mutta seinä tuli silti vastaan tosi äkkiä. Yleensä olen syönyt isoja annoksia, mutta nyt joutuu välillä ihan jättämään ruokaa 🥺

Parin päivän ajan tuli ruskeaa vuotoa pikkuhousunsuojaan. Neuvolasta rauhoiteltiin, että on ihan normaalia, kunhan ei ole kipuja tai menkkamaista vuotoa.

Ainoat jatkuvat oireet on oikeastaan se, ettei menkkoja ole tullut ja rinnat on arat.
Joo mä allekirjoitan näistä ihan kaikki!! Tää oli ihan kuin mun kirjoittama 😆 Tosin mä en oo saanut 6 tunnin unia vaan parhaimmillaan oli 10 kpl 4 tunnin yöunia putkeen 🫠 Oon koko aikuisiän nukkunut 7 tuntia yössä niin toi 4 tuntia tuntuu aika vähältä. Mutta onneksi nyt on (lähes) normaalit yöunet noin joka kolmas yö niin se auttaa selviämään 🤞

Tänään 7+6 alkoi ihan uusi oire, alaselkää epämääräisesti välillä jomottelee 🤨 Lueskelin että se liittyy todennäköisesti siihen että kohtu laajenee ja mulla on kai vähän takakenoon kohdunsuu (ja ehkä koko kohtu?) niin se kai aiheuttaa sen miksi tuntuu alaselässä. Tottakai heti soi hälytyskellot että keskenmenoko täältä nyt tulee mutta ei ole ollut mitään muita oireita (esim. verenvuotoa tai kovaa kipua alavatsassa) niin ehkä tää nyt on vaan normaalia raskausajan epämukavuutta 🙏

Iltaa. Huomenna eka neuvola ja nyt vissiin menossa 8+3. Mulla on niitä kramppeja ja alavatsa kipuja ollut sieltä oviksesta saakka. Soitin jo neuvolaan viime viikolla että olisiko mahdollista ultrata että näkee onko siellä edes elämää. Kivut voimistuu/lisääntyy rasituksen jälkeen. 2 viimeistä päivää oon ollut tosi väsynyt. Jalat vispaa paikallaan ollessa ja tuntuu että ei oo läpi vetoa suomistossa. Ei maistu ruoka kun jatkuva ähky. Joten huomenna vaadin lähetteen kilppari kokeisiin. Aijemmin jo raskausajan vajaatoiminta on ollut. Jännittää kyllä huominen...

Kuulostaa että täällä monella samanlaista oirekirjoa. Tai sitten suht oireetonta 🩷😄

Onko muilla painajaisia tai muuten vaan villejä unia? Tuntuu, että oon joka yö ihan hikiotsassa menossa unissa 😂

Iltaa. Huomenna eka neuvola ja nyt vissiin menossa 8+3. Mulla on niitä kramppeja ja alavatsa kipuja ollut sieltä oviksesta saakka. Soitin jo neuvolaan viime viikolla että olisiko mahdollista ultrata että näkee onko siellä edes elämää. Kivut voimistuu/lisääntyy rasituksen jälkeen. 2 viimeistä päivää oon ollut tosi väsynyt. Jalat vispaa paikallaan ollessa ja tuntuu että ei oo läpi vetoa suomistossa. Ei maistu ruoka kun jatkuva ähky. Joten huomenna vaadin lähetteen kilppari kokeisiin. Aijemmin jo raskausajan vajaatoiminta on ollut. Jännittää kyllä huominen...
Saitko ultraa?
Täällä jo tässä vaiheessa vajaatoiminta hep 🙋🙄

Kuulostaa että täällä monella samanlaista oirekirjoa. Tai sitten suht oireetonta 🩷😄

Onko muilla painajaisia tai muuten vaan villejä unia? Tuntuu, että oon joka yö ihan hikiotsassa menossa unissa 😂
Tällä viikolla tuntuu, ettei oo enää mitään 🥺

Mulla päinvastoin, aiemmin villit unet on rauhottunu. Ehkä sun aivot käsittelee tätä asiaa unien kautta 😊

Mulla oli rv 6-7 todella villejä unia! :tears: Lemppari oli missä synnytin terveen tyttövauvan, paitsi se olikin kissanpentu. Puoliso siinä sitten vaan totesi että "onpa se söpö" ihan kuin olisi ollut täysin normaalia :rolling:

Muokattu viimeksi:

Joo on kyllä ollu outoja unia. Yleensä en muista unia mikä on ihanaa. En tykkää minkäänlaisista unista niin nyt on kyllä ollu niin outoja unia että huh huh. Ei onneks kuitenkaan joka yö😅

Mun aikaisempi mahan pullotus taisikin olla vain turvotusta, koska välillä se häviää melkein kokonaan. Rinnat on välillä niin kipeät, että ei tee mieli käyttää kaarituellisiä rintaliivejä, vaan jotain pehmeitä. Vatsassa ei ole ollut mitään tuntemuksia lähiaikoina, joten taas huomaan ihmetteleväni, olenko oikeasti edes raskaana.
11+0

Jokatoinen päivä on ihan hyvä olo ja Jokatoinen päivä pahoinvointia toisinaan pahempana ja toisinaan helpompana. Kahdesta edellisestä raskaudesta olo helpottui vk7+. pitäis alkaa kohta helpottaa mut ei kyllä siltä tunnu 😂

Takaisin