Raskausoireet

IiJa-99

Sukkela juttelija
Syyskuiset 2024
Huhtikuiset 2026
Mitä raskausoireita sinulla on?

Minulla itellä ei ole vielä ainakaan _yhtään_ mitään😁 esikoisenkin raskaus oli todella oireeton ja helppo. Toivon tästä samaa, jos vain loppuun asti menee!

Mulla on itseasiassa leposyke ollut koholla jo ovulaatiosta asti, mikä sai herätyskellot soimaan. Esikoisesta en osannut kiinnittää kyseiseen asiaan huomiota, niin ei ole mihin verrata. Pari päivää ennen menkkojen alkua myös kuntosalilla alkoi hengästyttämään poikkeuksellisella tavalla, josta aavistin raskauden olevan mahdollinen. Tämä oli ensioire myös esikoisen kohdalla. Lisäksi pientä etomista ja hajuaistin terävöitymistä on ollut havaittavissa, mutta voi olla myös luulotautia nämä 😅😄 Myös ajoittaista menkkajomotusta alavatsan ja selän puolella (tätä oli myös esikoisesta).

Eniten odottaisin/toivoisin rintojen kipeytymistä, joka esikoisen kohdalla tapahtui dpo13. Mut ei mitään tuntemuksia sillä saralla, mikä tuntuu oudolta, koska aiemmassa tuulimunaraskaudessa rinnat myös kipeytyvät. 🤔 Varsinainen pahoinvointi oli viimeksi about rv6-rv9, mut se kyllä saisi jäädä tulematta 😄

Täällä lisääntyvää kuvotusta ja väsymystä. Nukahdin viime viikolla kerran keittiön lattialle, kun pajailin siinä tovin koiraa 🤭
Ja ärhäkkä hiivatulehdus, jos se lasketaan raskausoireeksi 🥴 Olin mä kuullut, että raskauden myötä voi tulla helpommin tällaisiakin, mutta enpä arvannut, että semmoinen voi lyödä päälle jo heti alkuun 😅

Täällä järkyttävä väsymys, eikä siihen auta se, että meillä on tollanen kohta 9kk vauvhti vauva täällä ja nää helteet😅 lisäksi tekee mieli aivan kaikkea syödä ja enemmän vielä kaikkee suolasta. Mulla on nyt jo heti alkuun fiilis et meille tulee varmaan nyt poika ja esikoisesta halusin kaikkea makeaa koko ajan😂

@Metsämarjana toi hiiva on niin inhottava, varotuksen sana, että mulla oli esikoisen raskaudessa lähes koko raskauden krooninen hiivatulehdus🫠 lääkäri ohejisti sillon, et ulkoisella voiteella voi hoitaa, jos on voimakkaita oireita, muuten vaan antaa olla🙄 ei ollut kivaa ja tietty se hiiva ohensi limakalvoja ja sain sen takia muutamat repeämät synnyttäessä, vaikka kätilön mukaan muuten olisin selvinnyt ilman repeämiä🤦🏽‍♀️

Täällä järkyttävä väsymys, eikä siihen auta se, että meillä on tollanen kohta 9kk vauvhti vauva täällä ja nää helteet😅 lisäksi tekee mieli aivan kaikkea syödä ja enemmän vielä kaikkee suolasta. Mulla on nyt jo heti alkuun fiilis et meille tulee varmaan nyt poika ja esikoisesta halusin kaikkea makeaa koko ajan 😂
Täällä kans väsy ja nälkä koko ajan, etenkin hampurilaiset pyörii mielessä 24/7 ja lisäks voisin syödä pussitolkulla niitä Coopin sour creme & chili sipsejä 🙈 jotenkin vahvat poikavibat myös itellä jo nyt, mut saas nähdä 🤔😊

Täällä järkyttävä väsymys, eikä siihen auta se, että meillä on tollanen kohta 9kk vauvhti vauva täällä ja nää helteet😅 lisäksi tekee mieli aivan kaikkea syödä ja enemmän vielä kaikkee suolasta. Mulla on nyt jo heti alkuun fiilis et meille tulee varmaan nyt poika ja esikoisesta halusin kaikkea makeaa koko ajan😂

@Metsämarjana toi hiiva on niin inhottava, varotuksen sana, että mulla oli esikoisen raskaudessa lähes koko raskauden krooninen hiivatulehdus🫠 lääkäri ohejisti sillon, et ulkoisella voiteella voi hoitaa, jos on voimakkaita oireita, muuten vaan antaa olla🙄 ei ollut kivaa ja tietty se hiiva ohensi limakalvoja ja sain sen takia muutamat repeämät synnyttäessä, vaikka kätilön mukaan muuten olisin selvinnyt ilman repeämiä🤦🏽‍♀️
Mä voin kuvitella, että tuleva isosisarus kaikkine tärkeine vauvojen projekteineen pitää äidin varsin kiireisenä 😅 Kahdella sisaruksellani on kummallakin kahden vuoden tienoilla oleva lapsi ja kyllähän touhua piisaa! 💕

Mä kyllä pelkään vähän, että mitenhän tämän hiiva-asian kanssa käy… Nyt on kuitenkin aloitettu Canestenilla ja tähän mennessä on ollut ainakin jonkin verran apua. Neuvolalääkäriltä varmistettiin, että voiteen lisäksi sai laittaa sen pakettiin kuuluvan emätinpuikon, kunhan laittoi käsin. Terveydenhoitaja kyllä pohti riittääköhän nämä, kun ohjeistetun itsehoidon aloituksen jälkeen tuli testin tulos ja siinä kolme plussaa. Käski kuitenkin kattoa tämän ensin loppuun, kun oli jo aloitettu, ja palata asiaan, jos ei parane. On tuosta ollut ihan selkeästi jonkin verran apua, mutta hiukan epäilyttää tämän hoidon riittävyys.

Täällä myös väsy ja nälkä! Hauska lukea noita teidän himoruokia! Itsekin olen odotellut tuleeko jotain vastaavaa, mutta ei nyt ainakaan vielä ole ilmennyt. Maanantaina oli kyllä ihan mahoton veto tuoreisiin mansikoihin - oli muuten helteellä ihanan viileitä ja veivät janoakin 😄🍓 Mutta kun loppuivat, niin oon mä pärjännyt ilmankin. Ovat sen verran tyyriitä, ettei raatsi popsia koko ajan 🤭

@Metsämarjana joo siis mä en sit uskaltanu laittaa sitä emätinpuikkoo sillon mut laitoin sitä voidetta sit vähän sisällekki. Mul oli kyl kans kolmella plussalla se ja en tiiä lähtikö missää kohtaa… ei ainakaa siltä tuntunu🙈 niin toivon et nyt selviän ilman hiivaa🙄

Täällä myös väsy ja nälkä! Hauska lukea noita teidän himoruokia! Itsekin olen odotellut tuleeko jotain vastaavaa, mutta ei nyt ainakaan vielä ole ilmennyt. Maanantaina oli kyllä ihan mahoton veto tuoreisiin mansikoihin - oli muuten helteellä ihanan viileitä ja veivät janoakin 😄🍓 Mutta kun loppuivat, niin oon mä pärjännyt ilmankin. Ovat sen verran tyyriitä, ettei raatsi popsia koko ajan 🤭
Mulla oli ekassa raskaudessa vesimeloni ja feta yhdistelmä ihan lemppari😋

Okei, nyt on kyllä nännit niin kipeät🫠 varmaan lisää se, että tuo neitokainen syödessä lähtee silleen yhtäkkiä aina irti ja samalla vähän hampailla nirhasee🥲 ja iski kauhee pahoinvointi ku oli syömisestä jo jonku aikaa, banaani autto siihen onneks. Mut veikkaan, että vähän nää helteetkin vaikuttaa asiaan, et näin aikasin jo pahoinvointia🤔

Katoin edellisen raskauden merkinnöistä että mulla on 4+3 alkanut tökkimään syömiset ja juomiset. Oi miten kiva jos sama toistuu nytkin kun mulla ois vielä kaksi kokonaista viikkoa tän jälkeen töitä kotihoidossa. Jos yhtä hankalaksi menee niin mä olen ens viikosta eteenpäin loppuajan saikulla. Nyt ois 3+5 eli muutama päivä armo aikaa jäljellä. Jospa nyt selviäisi helpommalla eikä tulis yhtä pahaa oloa.

Vielä ei mitään sen kummempia oireita ole mutta niitä ikävä kyllä ehtii tulla ihan riittävästi.

Mulla vasta 3+3 ja nyt jo ollu tosi etova olo, myös nukahdellut sohvalle. Esikoinen syntyi 09/23 ja hänestä vasta noin 7+ tuli etova olo. Vähän nyt jännää että kuinka paha olo tässä vielä tulee, kun aikaa kuluu (toki vielä niin alussa että ylipäätään toivotaan vaan että raskaus jatkuu, mutta omat ajatukset jo laukkaa).

Rinnat hieman arat, ja perus menkkakipuilua. Välillä etoo..toivon ettei mee pahemmaksi, kun oksennus kammo on😂🥲 Esikoisesta oli vaan lievää etovaa oloa ja aika helppo raskaus muutenkin oireiden suhteen, joten toivotaan että tämä myös olisi🤞🏼

@kirppu_ mulla ihan sama tuon oksentaminen suhteen. Kun vaan pysyisi siedettävänä olo mutta pahoin pelkään.

Mulla on tänään ollut jo heti aamusta lähtien tosi huono olo. Nyt iltapäivällä on lisäksi tullut vähän päänsärkyä mukaan ja alan tosissaan pelätä mitä tulee jos mun migreeni leviää käsiin kun biologista estolääkettä ei suositella käytettäväksi raskauden aikana eikä mun toimiva täsmälääkekään ole suositeltavien listalla. Pakko vaan pärjätä panadolilla, imigranilla ja kofeiinilla.

Mua väsyttää aivan järkyttävästi😴 onneks tää meidän vauveli nukkuu vielä kolme kertaa päivän aikana yli 1h päiväunia🙈 äskenki vedettii yhdessä 1h45min😂 lisäksi aamulla ku herää ni pakko saada heti jotai suuhun tai alkaa etoa. Esikoisesta sain viikolla 10 pahoinvointilääkkeen, kun en kyenny töissäkään käymään ja se onneks autto👌🏼

@Haaveilua96 mä sain kans viime raskaudessa vasta rv 10+ pahoinvointilääkkeen vaikka oisin tarvinnut aikaisemmin. Jouduin syömään sitä suunnilleen puoliväliin asti eli jos nyt joudun aloittamaan aikaisemmin niin tulee varmaan syötyä huomattavasti pidempään.

@Haaveilua96 mä sain kans viime raskaudessa vasta rv 10+ pahoinvointilääkkeen vaikka oisin tarvinnut aikaisemmin. Jouduin syömään sitä suunnilleen puoliväliin asti eli jos nyt joudun aloittamaan aikaisemmin niin tulee varmaan syötyä huomattavasti pidempään.
Joo sama, jouduin aika taistelun käymää ennen ku joku mukava tk lääkäri sen mulle suostu kirjottaa🙄 en ees ymmärrä mikä ongelma oli, ku Xonveasta oli kyse ja se on nimenomaan raskauspahoinvointiin ja soitin varmaan viikon joka päivä, etten pysty tekee töitä ku oksennan vaa…

Joo sama, jouduin aika taistelun käymää ennen ku joku mukava tk lääkäri sen mulle suostu kirjottaa🙄 en ees ymmärrä mikä ongelma oli, ku Xonveasta oli kyse ja se on nimenomaan raskauspahoinvointiin ja soitin varmaan viikon joka päivä, etten pysty tekee töitä ku oksennan vaa…
Tää on ihan syvältä kun sitä lääkettä pihdataan vaikka selkeästi olis tarve. Mulla auttoi isoimmalla mahdollisella annoksella mutta kyllähän tuo väsytti tosi paljon. Mä sain lopulta sen kun kävin Naikkarilla nesteytyksessä.

Tää on ihan syvältä kun sitä lääkettä pihdataan vaikka selkeästi olis tarve. Mulla auttoi isoimmalla mahdollisella annoksella mutta kyllähän tuo väsytti tosi paljon. Mä sain lopulta sen kun kävin Naikkarilla nesteytyksessä.
Mä muistaakseni itekki söin alkuun sillä isoimmalla annoksella sit lähdon pikkuhiljaa vähentää ja sit ku tuntu et alko taas pahoinvointi palaa ni pysyin siin annostukses ku oli hyvä eli otin vissii aamul yhden ja illal yhden🤔

Takaisin