Raskausoireet

Miulla on ollut nyt useammin nälkä. Ja aamuyöt on yhtä kukkumista. Herännyt nyt useampana yönä klo 4-5 välissä nälkään ja sitten ei uni tulekkaan. Iltapalaa kokeilin myöhentää, mut ei näytä apua olleen.
Nännit myös ollut hellät jo ennen plussaa.

Mulla on ollu jostain dpo8:sta asti sellanen että tuo kohdun alue tuntuu melkeen kokoajan. Pientä jatkuvaa nipistelyä. Muuta ei juuri oo ollu, siitä huolimatta että on keltarauhastuki käytössä mikä itsessään usein aiheuttaa "raskaus"oireita. Nyt siis dpo15.

Minulla oli aavistus! Ainoa menkkojen poisjäännin lisäksi on ollut se ettei menkkoja yleensä edeltäneet finnit tulleet 😄

About dpo 11 saakka ollut menkkamaista jomotusta alavatsalla ja selän puolella, mutta lievempänä kuin kuukautisten aikaan. Vähän pelottavaa, mutta ainakin tähän saakka testiviivat on vahvistuneet hyvin🙈
Lisäksi rintalastan takana on nyt tuntunut päivittäin poltetta ja painetta.

Eilen illalla nukkumaan mennessä huomasin ekaa kertaa että rinnat oli vähän hellänä, jatkuu tänään! Ei mitään kauheen voimakasta, mut kiva että vähän jotain! 4+2 tänään :)

Mulla on ollut järkkyväsymys, alavatsa nippailut ja muut tuntemukset. Rinnat on "painavat" ja nälkä sekä vessahätä häiritsevät usein 🥲 kiva kun koko ajan tuntee jotain, niin voi olla luottavaisin mielin. Tossa päivällä oli parin tunnin käppi kun en huomannut mitään oireita ja heti epäillys lähti kiihtyvään vauhtiin 😅

Mie kaivoin illalla kaapista magneetti rannekkeen. Jostain kuullut et siitä ois apua raskauspahoinvointiin. Keskenmenneestä sain sen äidiltäni lainaan ja siitä asti se on kaapissa ollut.
Nyt illasta oli vähän outo olo jotain ajattelin ottaa testiin.

Nyt on muutaman päivän alkanut olla pahoinvointia ja tänään kamala väsymys!

Mullakin on alkanu ajoittain olee jotain etäistä pahoinvointia. Ei voimakasta, mut huomaa sellasen uuden lievän tunteen. Ja heräilly oon nyt jo tovin pirteenä ku peipponen pari tuntia ennen normaalia herätystä. Joskus onnistunu nukahtaa uudestaan, mut yleensä oon sit luovuttanu jonkun ajan jälkeen. Ja yöllisiä nivelkipuja on tullu! Oon heräilly siihen että kyynärniveleen sattuu ku se on liian suorana tai liian koukussa. Sain vinkin että vartalotyyny kannattaa hankkia mieluummin ennemmin ku myöhemmin, kun kohta laajenee vaivat ilmeisesti lantioon kans, joten tänään lidlistä lähti matkaan 15€ vartalotyyny 😄

Mullakin on alkanu ajoittain olee jotain etäistä pahoinvointia. Ei voimakasta, mut huomaa sellasen uuden lievän tunteen. Ja heräilly oon nyt jo tovin pirteenä ku peipponen pari tuntia ennen normaalia herätystä. Joskus onnistunu nukahtaa uudestaan, mut yleensä oon sit luovuttanu jonkun ajan jälkeen. Ja yöllisiä nivelkipuja on tullu! Oon heräilly siihen että kyynärniveleen sattuu ku se on liian suorana tai liian koukussa. Sain vinkin että vartalotyyny kannattaa hankkia mieluummin ennemmin ku myöhemmin, kun kohta laajenee vaivat ilmeisesti lantioon kans, joten tänään lidlistä lähti matkaan 15€ vartalotyyny 😄
Mieki heräsin tänään jo 5:30 pirteänä. Jalkavaivan takia jäin sairaslomalle täksi päiväksi. Nukuttiin sit kuopuksen kanssa pikkusta vajaan 2h päikkärit 😅 teki kyllä kutaa.

Mä oon saanu olla lähes koko ikäni ilman sen erityisempiä iho-ongelmia, mutta nyt tän raskauden aikana mun otsa kukkii ku viimeistä päivää ja on kipeitä. Otsan näppylät herätti alunperinkin mun epäilyt raskaudesta 😂

Mulla suurimpana varmaan kohonneet sykkeet ja hengästyminen, sali homnat on taas yhtä puuskuttamista.
Muuten välillä tosi lievää pahoinvoivaa oloa. Yö unet on villejä ja tosiaan aikaisin heräillään.
Menkkafiiliksiä vaihtelevasti, välillä enemmän ja välillä ei lainkaan, niistä vähän vaihteleva mieli, välillä ne on sellaisia hyviä merkkejä, että kohdussa jotain tapahtuu ja välillä iskee ahdistus ja pelko edellisten km jäljiltä..

Uutena oireena mitä ei oo ennen ollut niin kasvojen ihon kuivuminen. Siis tottakai aina ennenkin välillä on iho ollut kuiva, mut ei tällein et se hilseilee. 😳 En tiiä voiko tää ees olla raskaudesta, mutta mistä muustakaan.

Tsemppiä @Dumbo ❤️ ankeeta kun oireet voi stressata samoin ku niiden poissaolo!

Mulla oli eilen joku ihmeen kipukohtaus... Eka iski tosi pahat menkkakivut ja ajattelin että tässä tää ny oli. Sit meni vatsa ihan sekasin, ja pöntöllä ollessa kauhee kylmä hiki ja tuntu että pyörryn ihan just. Sain sieltä sit siirryttyä olkkarin lattialle miehen viereen makaamaan ja siinä olo sit helpotti ja kivut meni pois. Vaikka olin ihan varma että se oli nyt taas keskenmeno, niin mitään vuotoa ei oo ollu, ja tänään muut oireet jatkuu samanlaisina, että kai tässä ehkä vielä raskaana ollaan sit...?

Mulla oli eilen joku ihmeen kipukohtaus... Eka iski tosi pahat menkkakivut ja ajattelin että tässä tää ny oli. Sit meni vatsa ihan sekasin, ja pöntöllä ollessa kauhee kylmä hiki ja tuntu että pyörryn ihan just. Sain sieltä sit siirryttyä olkkarin lattialle miehen viereen makaamaan ja siinä olo sit helpotti ja kivut meni pois. Vaikka olin ihan varma että se oli nyt taas keskenmeno, niin mitään vuotoa ei oo ollu, ja tänään muut oireet jatkuu samanlaisina, että kai tässä ehkä vielä raskaana ollaan sit...?
Onpas inhottava ollut! 😵 Eiköhän tuo hyvin ole, kun ei vuotoja. Kaiken maailman kipujahan sitä voi olla.

Hui! Varmasti säikäytti! Hyvä merkki ettei ole vuotoa!

Takaisin