Raskausoireet

Tänään on ollut lähes oireeton päivä. Tosi pelottavaa!

Itsellä vatsaa turvottaa aivan älyttömästi valtaosan päivästä, väsyttää paljon, vessaan pitää herätä joka yö ja tissit on vähän kipeet ja sit tuo vatsa välillä juilii ja välillä vaan kiristää. Hetkittäin kyl on täälläkin ihan oireeton olo. Kuvotusta ei ole ollut kuin harvoin ja hyvä niin. Ei mulla oo ollu juuri pahoinvointia aikaisemmissakaan raskauksissa.

Muuten on ihan ok olo, mutta jos tää väsymys vielä pahenee niin oon työkyvytön 😳 Ihan kesken päivän alkaa virta loppua ja vajoan sumuun. Helpottaa vasta kun pääsee päiväunille. Aamuisin oon tosi virkeänä. Otettava kaikki irti aamuista🥴

Mulla oli edellistä odottaessa niin kova väsymys alkuun, että nukahdin töissäkin välillä työauton kyytiin kun siirryttiin työmaalta toiselle 🙈

Mulla oli edellistä odottaessa niin kova väsymys alkuun, että nukahdin töissäkin välillä työauton kyytiin kun siirryttiin työmaalta toiselle 🙈
Eilen oli pakko ottaa parin minuutin torkku tyhjässä neukkarissa 🙈 Sit oli otsassa punainen läiskä kun nukuin otsa pöytää vasten.
Kotiin ajaessa mietin että onkohan ihan turvallista autoilla niin väsyneenä 🙄 Pidemmällä matkalla ainakin täytyy suosiolla ottaa pikaunia penkissä jossain parkkipaikalka. Onni on unenlahjat, nukun missä vain 😁

5+3. Mullekin iski eilen jo päivästä semmonen "epätavallinen" uupumus että ihan kuin ois valvonut koko edellisen yön. Laitan hormonien piikkiin? Illalla myös nousi kuvotus mikä meni sit ohi nukkumaan mennessä.

Menkkajuilinnat jatkuu.

Viime yönä kävin jopa kolmesti vessassa, mikä vois kanssa johtua raskaudesta. 🤔

Järkyttävä väsymys ja turvotus täälläkin. Ja pinna tosi kireällä, tuntuu että kaikki ärsyttää, ja kaikki myös itkettää.

Täällä kaikki itkettää, väsymys ja unettomuus myös oireina. Tänä aamuna tuli eka oksennus. Välillä tuntuu että kuolen nälkään ja suurimman osan ajasta ei maistu mikään. Kolmeen viikkoon en oo syönyt suklaata koska ei vaan tee mieli 😅 siitähän siis ekana arvasin että oisko tulossa plussa kun ei tee mieli makeita.

Täällä kaikki itkettää, väsymys ja unettomuus myös oireina. Tänä aamuna tuli eka oksennus. Välillä tuntuu että kuolen nälkään ja suurimman osan ajasta ei maistu mikään. Kolmeen viikkoon en oo syönyt suklaata koska ei vaan tee mieli 😅 siitähän siis ekana arvasin että oisko tulossa plussa kun ei tee mieli makeita.
En oo ees tajunnut, mutta hyvin on saaneet olla suklaat mullakin kaapissa. Ei maistu 😬

Ja hereillä tähän aikaan yöstä.. tavallaan väsyttää mutta yhtä hyörimistä ja pyörimistä sängyssä, joten siirryin suosiolla sohvalle kukkumaan. Nyt pari yötä ollu tällaista ettei uni vain tule. Sit päivällä, varsinkin lounaan jälkeen iskee aivan järkyttävä väsynys että meinaa mennä silmät kiinni ja nukahtaa seisten.
Tissit kipeytyny ja pahaolo kolkuttaa ovella.
Alavatsassa välillä koviakin kipuja, jotka hellittää mut välillä todella pelästyttää. Päätä särkee ja närästää.
Kaikki mahdolliset tuntuu tulevan mitä vaan voi oireina pitää😅 ihanaa raskausaikaa. Mielikin sahaa. Kait tää tästä sit ku alkaa helpottaan jossain kohtaa🤞🙈🧡
Tsemppiä kaikille niin oireiden kanssa kamppaileville kuin oireettomille❣😌💪

Mullakin unettomuutta ja heräilen keskellä yötä. Sitten tänään nukahdin syömisen jälkeen pöytään tuolille 😂

Yök, närästys alkanut 😖 pahoinvointi on lievempää kuin viimeksi mutta muuten kaikki tutut oireet mitä viimeksikin 🙈

Päiväunet maistuu, välillä etoo, tänään oli kokoajan nälkä! Yritin olla syömättä ylimääräistä, koska en sais lihoa kauheesti ylimääräistä. 🥹

Ei oo kyl yhtään sellainen olo, että olisi raskaana. Eiks voisi olla edes inasen pahoinvointia jo!!!

Ei oo kyl yhtään sellainen olo, että olisi raskaana. Eiks voisi olla edes inasen pahoinvointia jo!!!
Sama! Tuleekohan sitä kirottua itteään sitten, kun se yhdestä yöstä alkaa se pahoinvointi. 🤭 Tosin meillä suvussa ollut naisilla vissiin aika rennot raskaudet, joten ehkä se on sukuvika, kun etenee näin iisisti. 😌

Oksennus lensi tänä aamuna, eilen oli aivan jäätävän huono olo koko päivän. Aamulla jatkui ja päättyi oksennukseen 🤮 se helpotti mutta nyt taas alkaa huono olo hiipiä takaisin. Mä niin toivon ettei tätä jatku sinne 20viikolle asti 🙏

Oksennus lensi tänä aamuna, eilen oli aivan jäätävän huono olo koko päivän. Aamulla jatkui ja päättyi oksennukseen 🤮 se helpotti mutta nyt taas alkaa huono olo hiipiä takaisin. Mä niin toivon ettei tätä jatku sinne 20viikolle asti 🙏

Tsemppiä! Mullakin oli eilen tosi paha olo ja tänään sain aamupalaksi syötyä muutaman palan omenaa.. mulla kesti viimeksi vaan vähän ekan kolmanneksen jälkeen, mutta sekin oli jo karmeeta 😖

Tähän asti olen ollut yllättävän pirteä verrattuna aiempiin raskauksiin, mutta nyt on kyllä eilen ja tänään väsyttänyt ihan järjettömästi. Nytkin kello on vasta vähän yli kahdeksan, ja voisin mennä nukkumaan vaikka heti. 😅 Ja nukuin kuitenkin viime yönä ihan riittävästi.

Voi apua, nyt on takana pitkä vuoro eli 7-21:30 ja voin kyllä sanoa että alkuraskaudessa näitä vuoroja ei kyllä pitäisi saada tehdä. Aivan tolkuton väsymys ja loputkin voiman rippeet meni väsymystä vastaan taistellessa 😴

Tänään on sattunut mahaan välillä. Ei ole pahaa oloa, mutta väsyttää kamalasti. Toki tänään oon puuhaillu paljon ja ollaan oltu mökillä ja söin makkaraa…

Takaisin