Raskausoireet

Joo 😁 Miten jotain sellasta voi oottaakin niin innolla 🤣

Niin sitä odottaakin! Vaikka se onkin kamalaa 😅 kyllähän se aina tuo itselle varmuutta, että raskaus etenee hyvin, vaikka yhtä hyvin voi mennä ilman pahoinvointeja!

Mulla alkoi pahoinvointi kunnolla eilen, 5+6, eli luultavasti tulossa on muillekin, harva selviää kokonaan ilman, ikävä kyllä 😫

Mulla paha olo helpottanut, maha ja rinnat turvonneet, rinnat ei enää niin kipeät mitä oli. Alamahalla menkkakipuilua, nippailuja ja repäisykipuja. Toivottavasti on vaan kasvukipuja, eikä enteile mitään huonoa 🤞

Tänään oli ensimmäistä kertaa ihan oikeasti paha olo. Ei sentään tullut oksennus, mutta melkein. Nyt taas muistui mieleeni, että edellisessäkin raskaudessa oli huonompi olo, kun oli nukkunut huonommin/vähemmän. Olen ollut pari viime viikkoa lomalla, joten nyt on oikeastaan raskauden ensimmäinen päivä, kun on pitänyt herätä aikaisin. 😅 Varmaan siksi ei ole vielä niin kauheasti väsymyskään painanut.

Kiva kuitenkin, kun on oireita. Se auttaa tässä alun epävarmuudessa.

Tuo huonosti nukkuminen varmasti vaikuttaa! Ja varmaan myös tämä tukala ilma, joka on Suomessa ainakin parhaillaan 🥵 aamulla kävin lasten kanssa nopsaan kaupassa ja kyllä teki pahaa. Jo kaikkien ruokien näkeminen tuo oksennuksen maun kurkkuun 🙈

Tuo huonosti nukkuminen varmasti vaikuttaa! Ja varmaan myös tämä tukala ilma, joka on Suomessa ainakin parhaillaan 🥵 aamulla kävin lasten kanssa nopsaan kaupassa ja kyllä teki pahaa. Jo kaikkien ruokien näkeminen tuo oksennuksen maun kurkkuun 🙈

Joo, kaupassa käynti on kyllä tällä hetkellä raskasta hommaa ja myös ruoan laitto on hankalaa tällä hetkellä kun ällöttää 🤢

Nyt on alkanut olla lievää pahoinvointia päivittäin. Oon tästä vaan tosin iloinnut, ihanaa kun on raskaana ja on oireita todistamassa sitä😂
Tänään pariin otteeseen koin kovempaa alavatsan "väännettä" tai oikeastaan sellaista vähän epämiellyttävää painetta. Pelästyin että meneekö kesken, mutta samaa on muillakin näköjään ollut.

Mä oon ehtinyt jo näin 5+0 miettiä, että onko jotain vikaa ku en edelleenkään huomaa mitään poikkeavaa olossa 😅 eka raskaus, joten en toki omissa nahoissani tiedä, mitä odottaa, mutta olen saanut kuvan, että tässä vaiheessa etoo ja hajut laukaisee huonon voinnin jne. 🤢 Mutta ehei, täällä vaan vähän rinnat pinkeänä, muuten en ees huomais mitään normaalista poikkeavaa! Innolla/kauhulla odotan, koska tää muuttuu.

Vähän etoo välillä, mutta kun syö aika-ajoin niin menee ohi. Ainakin vielä. Tänään nukutti niin paljon, että vedin päikkärit. En yleensä nuku päiväunia paitsi näköjään raskaana. Mahaa turvottaa ja tuntuu, että se on pinkee ja vähän juilii. Rinnat myös herkät.(5+0)

Pakko sanoo että orgasmikrampit on niin järkyttävät että tuntuu paremmalta olla ilman kokonaan. 😵😩 En oo ikinä kokenut mitään vastaavaa.

Eilen yöstä on mukaan tullut myös raudan maku suuhun, ihan kamala! Koko aika tekis mieli syödä jtn imeskelykarkkia😅

Muuten ei tee kyllä yhtään mitään makeeta mieli. Jännä, yleensä oon ollu jonkinasteisessa sokerikoukussa aina iltasin, varsinkin viikonloppuisin, nyt etoo ajatuskin jostain makeasta. 🤢

Mullakin maistuu suussa koko ajan pahalle. Ei tee mieli syödä tai juoda mitään, mutta sitten vasta paha olo tuleekin, jos ei syö.

Söin eilen illalla palan suklaata ja se maistui kyllä pahalle minustakin 🤢

Täälläkin kaikki makea ällöttää, en muutenkaan syö karkkeja tai leivonnaisia, mutta jäätelöä tulee välillä syötyä, mutta tällä hetkellä sekin ällöttää 🤢

Te joilla on jo lapsia ennestään, ootteko huomannut jo eroa alkuraskauden oireissa edellisiin raskauksiin?

Mulla esikoisesta oli iltaisin etovaa oloa, tissit kipeet mutta ei läheskään näin arat. Teki mieli sitruunaa. 😅
Tässä raskaudessa on kyllä paljon vahvemmat oireet.
-huono olo 24/7
-rinnat tosi arat
-raudan maku suussa
-menkkamaiset krampit
-väsymys

Te joilla on jo lapsia ennestään, ootteko huomannut jo eroa alkuraskauden oireissa edellisiin raskauksiin?

Mulla esikoisesta oli iltaisin etovaa oloa, tissit kipeet mutta ei läheskään näin arat. Teki mieli sitruunaa. 😅
Tässä raskaudessa on kyllä paljon vahvemmat oireet.
-huono olo 24/7
-rinnat tosi arat
-raudan maku suussa
-menkkamaiset krampit
-väsymys

Joo! Mulla oli tytöstä paljon pahempi (ja se alkoi aiemmin) pahoinvointi ja närästyskin alkoi heti muutaman viikon jälkeen 🙈 pojista oli kyllä muistaakseni myöskin kestokrapula, mutta en yökkinyt esim sille kun joku yskii tai pesen hampaita. Nyt en oikein osaa sanoa kumpaa tämä nykyinen olotila muistuttaa enemmän, ehkä vähän puolivälistä? Tyttöä eli tuota nuorinta odottaessa olin töissä ja silloin oli vielä kova helle, niin nekin itsessään jo teki olon pahemmaksi. Nyt pystyn makoilla enemmän jos on tosi paha olo 😅

Joka kerralla on tainnut olla myös noi perinteiset oireet eli rinnat arat, hajut ottaa nenään ja väsyttää.

Ainiin se tuli vielä mieleen, että poikia odottaessa taisi olla jotain mielitekoja kyllä. Nyt lähinnä oksettaa ajatuskin syömisestä 🙈

Takaisin