Raskausoireet

Mulla on ollut vaan rinnanpäät arat, ei onneksi kovin pahasti.

Aamuisin kun herää, on ihan krapulainen olo. Päätä särkee, väsyttää, jokseenkin paha olo velloo, ajatus ei kulje yhtään.

Mulla oli ennen plussaa ihan todella outoja unia, joista aavistelin et varmaan nyt tärppäsi koska yleensä en näe mitään unia (siis siten että muistaisi). Myös ennen plussaa oli muutamana päivänä vähän etova olo aamusta ja plussan jälkeen iltaisin menkkamaista jomotusta ja vatsan turvotusta mut nyt yhtäkkiä parina päivänä ei oikein mitään oireita ja heti tietysti alkaa pelottamaan et onko kaikki hyvin jne. 😰 kai nämä oireetki voi sitten näin vaihdella päivittäin🤔 toivon todella että kaikki hyvin🤞🏻

Mulla oli ennen plussaa ihan todella outoja unia, joista aavistelin et varmaan nyt tärppäsi koska yleensä en näe mitään unia (siis siten että muistaisi). Myös ennen plussaa oli muutamana päivänä vähän etova olo aamusta ja plussan jälkeen iltaisin menkkamaista jomotusta ja vatsan turvotusta mut nyt yhtäkkiä parina päivänä ei oikein mitään oireita ja heti tietysti alkaa pelottamaan et onko kaikki hyvin jne. 😰 kai nämä oireetki voi sitten näin vaihdella päivittäin🤔 toivon todella että kaikki hyvin🤞🏻

Aaltoillen menee oireet... ainakin mulla 😚 tuskin hätää sulla 💕

Yllättävän paljon kiristelyä ja juilimista tuntuu sekä kohdussa että alaselässä, tisseissä alkaa myös tuntua.

Heräsin tänään neljän jälkeen enkä saanut enää unta, sitten 9-11 nukuin päikkärit. Asiat itkettää herkästi 😩. Ja turvottaa..

Ajattelen, että ahdistelun sijaan vatsa/selkä/kohtutuntemukset on silleen hyvä asia, että ainakin siellä masussa nyt tapahtuu jotain ja sintti koettaa pureutua kunnolla kiinni. 🤔

Oireet aaltoilee täälläkin.

Muokattu viimeksi:
Väsymys on ihan jäätävä mutta eniten on yllättäny tää NÄLKÄ. Miten voi ihmisellä olla ihan koko ajan nälkä?! Ei mulla esikoisesta ollu tämmöstä kuolen nälkään fiilistä missään kohtaa 🤣

Mulla on tänään koko päivän maistunut suussa pahalle ja paha olo vellonut edes takaisin. Ja tekee mieli vaan jotain raikasta. Ja karkkia 🙈 nyt 5+2.

Mulla oli kovat "kuukautiskivut" dpo10-11 eli rv3+2-3+3. Sain silloin ensimmäisen haamun raskaustestiin. Oletin jo, että vuoto kohta alkaa, mutta nyt rv 4+0 ja mitään vuotoa ei tullut ja positiivisen testin viiva on vain vahvistunut:Two-hearts:

Rinnat on myös ollut jo jonkin aikaa turvonneen tuntuisia ja arkoja. Itsellä tosin viikko ennen kuukautisia normaalistikin nännit on arkoja, nyt tissit kokonaisuudessaan tuntuvat helliltä:Grimacing Face:

Mulla on tänään koko päivän maistunut suussa pahalle ja paha olo vellonut edes takaisin. Ja tekee mieli vaan jotain raikasta. Ja karkkia 🙈 nyt 5+2.

Tänään sama mutta asteen pahempana. Ei oikein tee mieli mitään ja on paha olo varmaan senkin takia, kun en saa syötyä kunnolla 🥴 riisiä ja raejuustoa sain syötyä kunnon annoksen onneksi ja olo vähän kohentui! Päänsärky kyllä vaivaa edelleen.

Väsymys on ihan jäätävä mutta eniten on yllättäny tää NÄLKÄ. Miten voi ihmisellä olla ihan koko ajan nälkä?! Ei mulla esikoisesta ollu tämmöstä kuolen nälkään fiilistä missään kohtaa 🤣
Mulla myös väsymys aivan lamauttava 😳

Ja inhottavaa alavatsanipistelyä ja vähän semmosia menkkamaisia tuntemuksia. Kuulemma ihan normaalia, mutta on se silti huolestuttavaa.

Nyt on parin päivän aikana tissit ja etenkin nännit kipeytyneet niin etten osannut kuvitellakaan että vois olla näin kipeät! Pariin päivään ei ole ollut kohdussa/munasarjoissa kuin yksittäisiä kramppeja (sitä ennen yhtenä päivänä jatkuvasti pientä nipistelyä), ja ravintolassa oli ihan kunnon pitkä kouraisu, minkä jälkeen huimasi.

Todella kuumottavaa mutta ilmeisesti aivan normaalia...

Vvuotoa kans ilmestynyt ihan hirveä määrä. Tänään myös ekaa kertaa alkoi etomaan kun oli nälkä ja väsymys. Illalla vetämätön olo.

Viikon päästä ois hcg:n mittaus, sitä seuraavana viikolla varhaisultra ja sitä seuraavana eka neuvola-aika. Jännittää!

Tänne on kantautunut yöpahoinvointi. Hitto miten inhottavaa, kun ei pahalta ololta saa nukutuksi. En kuitenkaan oksenna, mutta tosi paha olo ollut nyt pari yötä 🤢

Turvotus on myös jotain ihan järkyttävää. Kunnon pallomaha! Rinnat kipuilee aaltomaisesti, välillä ei juurikaan kipeät ja seuraavana päivä tosi arat.

Tänne on kantautunut yöpahoinvointi. Hitto miten inhottavaa, kun ei pahalta ololta saa nukutuksi. En kuitenkaan oksenna, mutta tosi paha olo ollut nyt pari yötä 🤢

Turvotus on myös jotain ihan järkyttävää. Kunnon pallomaha! Rinnat kipuilee aaltomaisesti, välillä ei juurikaan kipeät ja seuraavana päivä tosi arat.

Mullakin se alkoi yöpahoinvoinnilla 🤢 heräsin ja herään edelleen öisin siihen kun on tosi paha olo (ja pissahätä). Nyt se paha olo on tullut myös päiviin 🤢

Tänään siivosin jääkaappia ja siinä kumarrellessa ei ollut kaukana että laatta olis lentänyt. Hampaiden pesu ja vitamiinien nieleminen myös saa yökkimään.

Mullakin se alkoi yöpahoinvoinnilla 🤢 heräsin ja herään edelleen öisin siihen kun on tosi paha olo (ja pissahätä). Nyt se paha olo on tullut myös päiviin 🤢

Tänään siivosin jääkaappia ja siinä kumarrellessa ei ollut kaukana että laatta olis lentänyt. Hampaiden pesu ja vitamiinien nieleminen myös saa yökkimään.
Mulla parina aamuna tullut oksu hampaita pestessä vaikka kuinka varoen yrittää. Riittää että vaahto osuu jonnekin kitalakeen 🥴

Mulla parina aamuna tullut oksu hampaita pestessä vaikka kuinka varoen yrittää. Riittää että vaahto osuu jonnekin kitalakeen 🥴

Yök 🤢🥴 mä sain aamulla syötyä jopa jogurttia ja marjoja mutta sieltä ne olot taas tuntuu hiipivän 🙈 ei ole tarvinnut oksentaa, mutta koko ajan sellainen tunne että joku kuristaa kurkusta ja pelkkä ajatus jostain saa yökkimään.

Väsymys, arat rinnat, turvotus. Odottelen, koska pahoinvointi ja ruokahaluttomuus alkaa. 🤢 Aiemmissa raskauksissa alkanut 6. rv:n aikana, niin kohta pitäis tapahtua.
Pakko päivittää tätä - rv 6 meneillään ja pahoinvointi on todellakin tullut kuvioihin. 🤢 Eka raskaudessa se kesti 2 viikkoa, toisessa 2 kk. Saa nähdä miten nyt käy. 😬

Mulla kesti kuopuksesta koko ekan kolmanneksen. Toivon ettei nyt kestä niin pitkään 🤢 pojista oli lievempi pahoinvointi ja se taisi kestää sen pari viikkoa myös.

Söin äsken ties kuinka monta tortillaa 😅😋 oksennus kurkussa pysyy poissa kun syö, mutta se palaa heti takaisin kun lopettaa syömisen. Tortillat ei aiheuttanut onneksi ällötystä ja yllätyksekseni eilen italianpata maistui myös hyvälle. Jopa kylmänä 😅 kai se pitää tankata kun löytyy ruoka, joka menee alas 🙈

Mulla taas pelottaa, kun ei ole ”oloja” ..
ennen plussausta törkeä väsymys ja rinnat todella kipeät (tai todella ja todella, kun eivät ikinä ennen menkkojakaan eli ei verrokkia)
Menossa 5+1

Mulla taas pelottaa, kun ei ole ”oloja” ..
ennen plussausta törkeä väsymys ja rinnat todella kipeät (tai todella ja todella, kun eivät ikinä ennen menkkojakaan eli ei verrokkia)
Menossa 5+1
Minulla ei oikein myöskään ole oireita. Jopa kahvi meni tänään alas, niin vähän huolestuttaa.

Ei sillä, ei minulla ole missään raskaudessa ollut kovin vahvoja oireita.

Takaisin