Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle tulee kivuttomien supistusten yhteydessä, jos olen makuuasennossa, heikko olo ja tuntuu että aivot ei saa happea. Eli siis sama tunne kun ennen vauvan laskeutumista kun hän painoi laskimoa. Kuulostaako tutulta vai pitääkö huolestua ja soittaa neuvolaan?

Täällä tulee samanlainen fiilis, kääntyminen kyljelle auttaa.. itse en ole muuten asiaan reagoinut, kun ajatellut sen johtuvan juuri tuosta laskimon painamisesta.

Näin kans päättelin, vaan vähän vaikeeta nukkua kun on kaksi mahdollista asentoa ja molemmissa tulee huono olo. Mut kai tää tunnin välein herääminen nyt valmistelee mua tulevaan.. Can't wait :/

Voihan huimaus, päänsärky, huono olo, korkeat verenpaineet ja noppee syke. Kaks päivää nyt ollut van aamusta selkeesti pahentunut :/ nyt synnärillä käyrillä ja verikokeita otettiin. Pissa onneksi puhdas. Väsyttääkin niin kovasti, että silimät saa sikkurallaan olla.

Näkökenttään ilmestyi yhtäkkiä sokea alue. Taitaa olla molemmissa silmissä kun toisen sulkeminen ei auta. Lukeminen on hankalaa kun kirjaimia näyttää puuttuvan. Pitää lukee vähän ohi. Pari tuntia oli pahoinvoiva, oksettava, hikinen olo mut se meni jo ohi. Tää näköhäiriö ilmestyi sen jälkeen. Monen viikon ajan oon nähnyt ajoittain tanssivia valopilkkuja. Polilääkärin mukaan niistä ei tarvii huolestua kun ei näy jatkuvasti. Mutta mikäs tää sokee kohta nyt sitten on? Puolisen tuntia on kestänyt. Mitään migreeniä mulla ei oo aikasemmin ainakaan ollu, eikä nytkään oo muita oireita. Paitsi nuha.

Minivöö, ei tommonen näköhäiriö ole normaali oire. Oliko sulla vielä turvotustakin? Soita synnärille. Pitäähän tuommoinen selvittää.

Minivöö, jos tuo näköhäiriö on suunnilleen näkökentän keskellä kuten kuvailusi antaa olettaa, niin kyse on todennäköisesti verkkokalvon tarkan näön alueen ongelmasta, joka voi olla turvotusta (liittyy raskausmyrkytykseen!) tai jopa verenvuoto. En halua pelotella, mutta sinuna soittaisin nyt heti synnärille!

PS. Näin sanoi tuttu silmälääkäri kun kyselin raskauteen liittyvistä silmäongelmista

Muokattu viimeksi:
Migreenissä tavallinen oire, mutta kyllä tuo vähintään raskausmyrkytyksen takia pitää käydä tarkistuttamassa.

Apuaaa! Näköhäiriö vaikuttaa menneen ohi hetki sitten mut hui. Joo turvotusta on ollu vaihtelevasti, joinain päivinä enemmän jaloissa, tänään eniten kasvoissa. Pahimmillaan aamulla, nyt ei juurikaan. Kellon ympäri turvottaa käsiä, jalkoja ja naamaa mut voimakkuus vaihtelee. Kannattaako silti soittaa vaikka sokee alue hävis jo ja olo on normaali ja pirtee nuhaa lukuunottamatta?

Minivöö mä ainakin soittasin ihan vaan varmuuden vuoksi, kyl ne sielä osaa arvioida et pitääkö lähteä tulemaan :)
Mä eilen tayssis ihan samoja juttuja valitin, mut koska verenpaineet oli vielä suht normit ja pissa normi niin eivät ruvenneet toimenpiteisiin, pitää vaan seurailla kotosalla ja mittailla paineita!

Apuaaa! Näköhäiriö vaikuttaa menneen ohi hetki sitten mut hui. Joo turvotusta on ollu vaihtelevasti, joinain päivinä enemmän jaloissa, tänään eniten kasvoissa. Pahimmillaan aamulla, nyt ei juurikaan. Kellon ympäri turvottaa käsiä, jalkoja ja naamaa mut voimakkuus vaihtelee. Kannattaako silti soittaa vaikka sokee alue hävis jo ja olo on normaali ja pirtee nuhaa lukuunottamatta?
Soita ihmeessä!! Kuulostaa vakavalta.

En siis halua pelotella ❤️ mut raskausmyrkytysoireet pitää aina ottaa vakavasti, ne vähäisemmätkin oireet! Tsemppiä!

Okei hyvä että sanotte suoraan koska itse pidin oireita mitättöminä, onneks tulin kysyneeks kuitenkin! Nyt kuulostelen vauvan liikkeitä ensin ja sitten soitan, kysyvät kuitenki. Tänään vauva on ollu selvästi hiljaisempi, lähinnä puskemista ja kyhnyämistä muttei tapaistaan venkoilua ja potkimista. Voi johtua monesta syystä tietenkin ja pääasia että on liikkunut mut nyt vähään aikaan ei oo tainnut liikkua ollenkaan. Herättelen.

Tänään rv 36+3 ja maanantaina pissa oli puhdas, verenpaineet normaalit mutta kohonneet huomattavasti aikaisemmasta.

Kyllä noi nyt aika selkeiltä myrkytysoireilta kuulostaa, melkein kaikki on jo plakkarissa, jos verenpainekin kohonnut. Tutkittavaksi vaan!

Nuo on minivöö migreenissä normaaleita oireita. Migreenihän voi myös tulla vaikka vaan kerran elämässä. Mutta kannattaa pienetkin jutut tutkituttaa jos vähääkään epäilyttää.

Minun pieni möngertäjä on koetellut melkein koko päivän voimiansa ja puskenut itseänsä ja raajojansa jokasuuntaan sellasella voimalla ett aivan ku haluaisi tulla kyljestä tai navan kohdalta ulos. Kohta ei edes rento puoli istuva asentokaan ole hyvä ku se aloittaa painitreenit. Tuleva isä pietti vatsan lävitse pienen palopuheen siitä ett "ei saa moukaroida äidin kylkiä liikaa, äidillä käy kipeää". Suloista :love7

Mäkin ekana totesin, että normaali migreenioire, mutta turvotus kasvoissa ja kohonnut verenpaine lienee enemmän raskausmyrkytyksen merkkejä. Päänsärky lisänä sopis tietty vielä molempiin. Kotidiagnosointi rulettaa... :D

Mulla jalat turvonnu niin, että kävely tuntuu jalkapohjissa siltä kun kävelisi pienien terävien sepelikivien päällä. Yöllä alkanu myös sormet turpoomaa ja sen myötä niveliä sormissa särkemään tajuttomasti. Vois pieni jo tulla tänne ! :) Ei kyllä minkään näkösiä "merkkejä" synnytyksestä.. Sukkapuikko kipuja alkanut tulla tosin nykyään levossakin, mutta nämä ei kai synnytystä enteile millään tavalla, johan niitä on 10 viikkoa tuntunu.

Joo täällä kanssa ruennu nakit turpoomaan siihenviisiin että! hyvä että oliks sormiks tunnistaa.. sormien koukistaminenkin tuntuu varsin jännälle.. olo alkaa olla aika valasmainen oikeasti.

Takaisin