Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muilla ollut jo nyt ongelmia verenpaineiden kanssa? Lähinnä siis alhaisten?
Luulin eilen että johtuu allergialääkkeistä kun oli illan kamala heikotus ja väsymys ja paineet laski, mutta nyt tuntuu taas hiukka samalta niin mittasin paineet niin ne on taas laskeneet enkä ole sitä lääkettä tänään ottanut. Aamulla oli eilen ja tänään ihan mulle normit paineet.

Aamulla mittailin pitkästä aikaa kun oli jotenkin heikko-olo, yläpaine oli 97, eikös se ole vähän matala? Täytyy mitata illalla uudelleen..

Hitsi mikä påivä! Eilen jo luulin että väsy alkaa menkä ohi. Oon huohottanut ja maannut tässä melkeen koko päivän. Kivaa on ollu se että vauva telmii ja möyrii mahassa hurjasti ja pitää mulle seuraa:Heartbigred. Eipä oo vielä aiemmin näin mahtavasti melskannu/en oo aiemmin tuntenu. Ihanaa!:Heartpink :Heartbigred

Neuvolassa sanovat, että hemppari ja paineet joillain notkahtaa puolen välin tienoilla, mutta jos jatkuu pidempään niin kannattaa käydä kysymässä neuvoja. Hemppariinhan auttaa lisärauta, mut mites verenpaineisiin? Suolakurkkua ainakin varamummu aikanaan popsi, mutta en tiedä oliko oikeesti apua. :D

Mulla oli paineet varmaan syynä, kun heikotti ja huimasi. Mutta nyt on mennyt ohi, rv22+3. Paineet edelleen suht matalat, tänään 62-113.

Paineet 97/70 nyt, hemppari olis kyllä kiva tietää kanssa..heikko olo ollu kyllä tänään, näin nää olot vaihtelee, eilen olin elämäni kunnossa :D

Mulla ollu koko raskauden ajan paineet 90-97/60-65.. Tiedä sitte mistä johtuu, kotona myös siis mittari jonka kanssa seurailtu paineita tiheemmin. Tosin äidillänikin ollut aina matalat paineet ja sitten taas korkea hemppa. Täällä ootellaan edelleen liikkeirä sekä vatsan pyöristymistä. Rv 18+6

Mulla kans olemassaan matala verenpaineet, normistikin siis yläpaine alle 100 ja nytki raskausaikana olleet ~95 luokkaa. Pulssitaso, myös levossa, vähän noussut kuten raskausaikaan taitaa kuuluakin.
Uskoisin että parempi niin kun liian korkeat paineet, en ehkä kävis niitä tarkoituksellisesti nostattamaan :D

Mulla meinaa vieläkin illalla nousta eväät ylös jos jotain kurin alaspäin, esim. Laitan pojalle vaatteita tms. Muuten ihan hyvä olo.

Mulle tuli eilen ensimmäisen kerran tässä raskaudessa närästysoireita. Juurikin iltapalan jälkeen makoilin aika vaakatasossa, niin ruoka ikään kuin nousi kurkkuun ja melkes suuhun asti. Eilen kyllä ei mun ruokailut olleet mitenkään esimerkilliset, saattoi siis tuo närästys olla ihan seurausta huonosta (rasvasesta) ruuasta.

Onko muilla pahoja liitos tai nivuskipuja. Pari viikkoa niistä kärsinyt ja eikun pahempaan suuntaan vain mennään. Eilen ei enää illalla pystynyt kävelemään tai seisomaan kun tuntui että lantio hajoaa palasiksi. Kaupassa tuli yllättäviä ja pahoja nivuskipuja. Mummotkin meni ohi kun joutui hipsuttaa kävellä niin hiljaa :D Yöllä on paha kun kääntää kylkeä niin kivut on aikamoiset. Saas nähdä kuinka kauan nämä oikein kestävät.

Valitettavasti on. Tämäkin ihan uutta tässä raskaudessa.

Viime yönä särki koko lantion seutua niin, etten meinannut nukkumaan pystyä. Onneksi lämmin kaurapussi vähän auttoi. Ei kans puhettakaan, että enää kummosesti lenkkeilisin, kostautuu heti. Välissä tulee niin kipeitä sukkapuikkopistoksia, että meinaa itku päästä, nämä aika usein nostaessa esikoista tai jotain muuta vähän painavampaa.

Pitää toivoa, että nämä vielä helpottais, ettei koko loppuraskaus olis ihan näin rampa olo.

Hei, onko kenelläkään teistä ollut sellaista oiretta, että kävellessä reippaasti tuntee vihlaisevan piston vauvan kohdalla masussa? Sellaisen samankaltaisen piston, jonka saattaa tuntea normaalistikin kyljessä, jos juoksee kovaa vauhtia? Mistäköhän tämä johtuu? Auttaisiko tähän tukivyö? Mistä tukivyö kannattaisi hankkia?

Väsyväsyväsy, sitä riittää. Helpottais jo, että jaksais tehä jottain...

Supistuksia, ennakoivia, tullee koko ajan ku vähänkään liikkuu. Tänään siivousta luvassa, joten illalla myös selkä on katkipoikki.

Viime yö oli varmaan joku ennätys kun heräsin yhteensä 5 kertaa yöllä pissalle. Ihme että sain jokaisen kerran jälkeen nukahdettua taas. Söin iltapalaksi hunajamelionia mutta pakkohan tässä on kysessä joku turvotus/nesteiden keräys.

Itsellä paukkuu ja napsuu alaselkä, esim sängyssä asentoa vaihtaessa. Ei tunnu mukavalta. :(

Voi oksetus. Mulla on het aamusta olo, että ei pysty tän masun kaa hengittää. En mä toisista raskauksistani vuosien takaa tällästä muista, mutta toki on aikakin voinut muistot kullata. Tuntuu että maha painaa keuhkoja ja varsinki kumartelut saa aikaan tosi äklön olon. Pyykkikonetta pitäis mennä lataamaan, mutta ei tee yhtään mieli ku puuskututtaa niin. Ja maha on jo iso, mutta vastahan se on murto-osan siitä mitä se tulee olemaan. Ja selkä tullee iltaa kohen kipiäksi jos on kovin kumarrellu päivän. Valivalivali... Tällästä odotuksen "hehkua" täällä tällä kertaa. :D Lähen koiran kaa ulos ku lakkas satamasta, jos edes aurinko sais elämän hetkeksi hehkumaan. :)

Onneks oon sairauslomalla, siis nyt kutakuinkin viikko mennyt vain 3 tunnin unilla, päivällä on sitten saanut maksimissaan siihen 1.5h tuntia lisää. Istuvilteen on pitänyt nukahtaa, kiitos levottomien jalkojen. Olo vartin makuuttamisen jälkeen niin tuskainen, että tekis vaan mieli itkee.

Tuo pissalla juokseminen on kyllä outo juttu. Aluks juoksin läpi yön, sitten oli parempi vain kerran yössä, ja nyt taas on pari viikkoa mennyt, niin vähintään 3 kertaaa on joutunut heräämään, joskus jopa viisi. Mä kyllä juon iltapainotteisesti (niin olen aina tehnyt), mutta silti. Mitään turvotuksia ei vielä ole.

Takaisin