Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Varmaan johtuu pellefantti rasituksesta. En nyt varsinaisesti tunnista tuosta kuvauksesta samaa itsellä, mutta kyllä rasitus kaiken maan koviakin kipuja saa jo sisuksiin aikaiseksi. Muistakaa harjoitella lantionpohjalihaksia! (Kai tän saa parin viikon välein ujuttaa aina johonkin viestiketjuun.. :D)

Mulla on pellefantti ollut kaikenlaista jomotusta, vihlontaa ja sykkivää tuntemusta alapäässä. Oon myös yhdistänyt rasitukseen: tuntien kävelyyn/seisoskeluun tms.

Hyvä kun M&S muistutit taas! :grin

Onko muuten noi harjoitussupistukset niin voimakkaan tuntuisia, että ne huomaisi väkisinkin kaikkien askareittenkin lomassa?

M&S tai jotkut muutkin. Onko täällä jossain ujutettuna linkkejä/ohjeita hyviksi koettuihin jumppaohjeisiin näille lantionpohjalihaksille. Ei äkkiä osunut silmiin :)

Mulla on kans ollut vähän niinkun emättimen seinämillä kipuja, sellasta vihlontaa. Ja tänään kävelylenkillä tuli vasemman munasarjan kohdalle todella inhottava ja pistävä kipu, ajattelin että johtuu varmaankin rasituksesta.. En ymmärrä kuka pystyy lenkkeilemään (juosten) raskaana?! Nostan hattua.

Huoh. Täällä taas unet katkolla ja suosiolla mutustrlen näkkileipää.

Pellefantti, kuvailemasi sykkivä kipu emättimessä on mulle tuttua. Sellainen ohimenevä, sähkömäinen kipu. Mulla oli sitä alkuraskaudessa useinkin, ja nyt se ilmenee silloin tällöin. Oon aatellu että ovat vaan kohdun kasvusta aiheutuvia hermosärkyjä.

Tämmöset ohjeet saatiin lantionpohjan lihasten harjoittamiseen sairaalasta synnytyksen jälkeen! Eiköhän samoilla harjoituksilla oo hyvä nytkin treenata :) ...Toinen sivu tulee seuraavassa viestissä!

Liitteet

• Screenshot_2015-05-26-07-27-45~2.jpg
    Screenshot_2015-05-26-07-27-45~2.jpg
    162.7 KB · Katsottu: 38
Sitä tulikin sitten sairaalareissu, kun ei meillä neuvolassa ole ultraa. Supistuksia luultavasti ovat. Ei mitään hälyttävää löytynyt, mutta kaks viikkoa saikkua ja nostelut yms. pois. Pääsin myös ponnistamaan, joten ei tarvi sitäkään nyt miettiä enempiä....ja perjantaina sitten uusiks, kun on rakenneultrat ja muut.

Otahan rauhallisesti Pellefantti! Mitä siis tarkoitat ponnistamisella?:eek:

Onko muilla nenäverenvuotoa? Mulla tulee nykyään aamuisin melkein solkenaan :wtf:

Joo täällä tulee kans verta nenästä. Aamusin on aina nenä ihan tukossa kun on yön aikana verta hyytyny nenään. Välillä saattaa alkaa vuotamaan tuosta noin vaan. Oli edellisessä raskaudessa sama juttu.

Tää hajujuttu on kyllä tappavaa. Meillä on nyt pesty komeroistakin täysin puhtaat vaatteet uusiksi kun ne mun nokkaan haisivat niin komerolle metrin päähän. Puhumattakaan talon seinistä ja viemäreistä ja kissoista ja koirista. Oon jo ihan neuroottinen.

Mutta kohtu on noussut navan yläpuolelle ja automatkat sujuvat ilman kipua. Tuo tukivyö on ehdoton kaveri kävelylenkeillä!

Tää hajujuttu on kyllä tappavaa. Meillä on nyt pesty komeroistakin täysin puhtaat vaatteet uusiksi kun ne mun nokkaan haisivat niin komerolle metrin päähän. Puhumattakaan talon seinistä ja viemäreistä ja kissoista ja koirista. Oon jo ihan neuroottinen.

Mutta kohtu on noussut navan yläpuolelle ja automatkat sujuvat ilman kipua. Tuo tukivyö on ehdoton kaveri kävelylenkeillä!
Just mietin tänään samaa. Inhoan muutenkin mm. kananmunan valkuaisen hajua, mutta tällähetkellä se on jotain aivan sietämätöntä ja saa aikaan yökkimisen. Samoin moni voimakkaampi haju (kuten vessan raikastin) käy nenään todella pahasti..

Minäkin mietin, että mitä Pellefantti tarkoitat että pääsit ponnistamaan? Ja Kia, mikä tukivyö sinulla on käytössä? Ostin kirpparilta käytetyn, hyväkuntoinen oli, olikohan anita tms merkkinen. Hinta oli 2,50€ mutta vielä ei itsellä ole käyttöä sille kun ei tuo reppu tunnu kasvavan :smiley-bounce022 Tai mistä olette muut hankkineet tukivöitä, minkä merkkisiä?

Minulla oli nuo hajujutut alkuraskaudesta, nimenomaan kananmuna järkky (siis vaikka niitä oli vain keitettynä jääkaapissa).

Aino J. Piti ponnistaa sisäultran aikana, jotta näki ettei kohdunsuu aukene. Eli oletan, että samaan tapaan kuin synnyttäessä. Ei auennut. En mä kyllä todellakaan ilman opastusta tajunnut, että mitä mun piti tehdä. Tykyttävä kipu on levolla muuttunut vain pakotukseksi, mutta taidan tänään nyt vielä vain varmuudeksi makoilla.

Lumileopardi, en tiedä merkkiä tai siis mallin nimeä kun sain tän ystävältä käytettynä. Oman vanhan tukivyön esikolta oon hukannu tai lahjoittanut eteenpäin, mutta tää on samanlainen. Noin 10cm korkea joustava vyö kulkee vatsan alapuolelta ja mahan päälle vedetään elastinen huppu, tosi yleinen malli siis. Mukava tuo huppu koska se silottaa saumankohdat niin ettei kuprut näy puseron läpi.

Väsyykö muuten teillä jalat? Kai tää aineenvaihdunnallinen juttu on kun pelkkä ruuanlaitto saataa viedä jalat alta. Vaihtelee tosin päivittäin, samoin turvotuksen määrä. Tämmöistäköhän on sitte vanhana mummona...

Kiitti Kia vastauksesta. Kuulostaa samantyyppiseltä kuin tuo käytettynä hankkimani. :) tulee varmasti vielä jossain vaiheessa itselläkin käyttöön. Jalat eivät täällä ole väsyneet, eikä ole mitään turvotuksesta ollut. Varmasti jos turvottaa niin jalatkin väsyy! Hus pois mummous meistä ;)

Meikäläisellä ainakin jalat väsyy herkemmin, vaikkei turvotusta juuri oo tullut lisää. Seisomatyöläisenä mulla on aina ollut vähän nilkkaturvotusta päivän päätteeksi, nyt oon pyrkinyt käyttämään kompressiosukkia pitkinä päivinä ja kyllä niistä vähän jeesiä on ollut. Seisoma-asento ja ryhti on kyllä ihan muuttuneet, keskivartalon hallinta selkeesti on heikentynyt. Nykyään siihen joutuu ihan keskittymään, ettei mene vaan maha edellä ja selkä notkolla eteenpäin :D

Joo, yllättävän paljon vaikuttaa ryhtiin toi maha vaikka ei vielä jättisuuri ole. Oon huomannu että ite kävelen lenkillä alkuun selkä notkolla mutta kun pääsee vauhtiin, ryhtikin oikenee. Tänään jooga. Siellä lähtee nesteet liikkeelle. Ryhmässä jaksaa paremmin keskittyä siihenkin kuin yksin. Meillä ihana ja lempeä zemppi ohjaaja. Jotkut ihmiset vaan on sellaisia,että heistä virtaa energiaa muillekin.

Takaisin