Raskausoireet

Hei mahtavaa, että muillakin on tuota mahan muljumista! Nyt voin siis luottaa siihen, ettei ole mitään vaarallista, kun ei sitä näin monella varmaan muuten olisi :)
Voisikohan johtua siitä, että meillä kaikilla on aika vähän aikaa viime raskaudesta ja synnytyksestä? Jos jotkut sisäelimet tai jotkut muut on vähän vinksallaan ;) No arvuuttelen vaan kun ei tosiaan mitään hajua syystä.

Siis jo kolmannen päivän hyvä olo. Jes<3 voihan se vielä tulla takas, mutta olis niin mahtavaa, jos tässä raskaudessa selviäis muka näin vähällä!
 

   Moikka!

   Miulla ollut jo viikon verran verran hyvä olo. Jopa sillä seurauksella, että ehdin jo panikoimaan miksi on hyvä olo (niin kuin taisin tuonne muualle jo naputellakin...). Mutta nyt sitten tänään tuli takapakkia. Ainokainen vapaapäivä menny iloisesti sängynpohjalla ja kaikki kotityöt tekemättä. Plaah... =/ Nyt sitä huomaa, että miten olisi kannattanut nauttia niistä hyvistä päivistä panikoinnin sijaan!!
 
Mäkin ehdin jo täälä mainostaa, että pari päivää ollut hyvä olo ja sieltähän se pahis taas ittestään ilmoitteli! Oksennus lentää ja kuvottaa..
 
Moikka!
Ajattelin tässä kantaa korteni kekoon keskustelussa;) Minulla ei kovin pahoja raskausoireita ole ilmennyt.....toivottavasti ei ilmenekään, No, siis pientä etovaa oloa on ja turvotusta, joka iltaa kohti pahenee. Silti koiran kanssa olen voinut pitkät lenkit tehdä päivittäin, mutta juoksemisen olen vaihtanut kävelyyn ja ratsastamassakin on edelleen silloin tällöin käyty;D Tosin nyt alkaa ratsastus lisäämään etovaa oloa, liekö pomputus syynä, joten voi olla että sen joudun jättämään tauolle. Näin siis täällä.
 
Täällä edelleen etovaa oloa vaan ja väsymys painaa.. Onneksi olen kotona esikoisen kanssa joka nukkuu melkein jokapäivä vielä kahet päikkärit... Eilen ei nukkunut ja sen kyllä huomasi..
Oksentannu en oo kertaakaan vielä! vau! esikoisesta oksensin lähes jokapäivä ennen kun 12 viikkoa oli täys..
Mä vaan ootan ens kuuta että päästään muuttamaan ja saan edes hetken omaa-aikaa... Nyt siis mies on joko töissä tai remppaa tekemässä... Mä nukun ehkä kokonaisen vuorokauden.. =D
Nii ja liha ei oikein maistu... sama oli viimeks alkuraskaudessa.. Mä kun yleensä syön hyvällä ruokahalulla makkarat sun muut, niin nyt ei vois kuvitellakkaan mitään grillimakkaraa syövänsä.. keitetty makaroni ja ranskalaiset on aika jees.. =D Ja niihin vaan suolaa ei mitään ketsuppia.. =D Terveellistä!
 
Täälä on pahimpana tällä hetkellä toi väsymys. Oon vielä kesälomalla, mutta ens viikolla koittaa paluu arkeen. Mua oikeesti pelottaa, että miten jaksan töissä, kun tuntuu, että oon aamusta iltaan ihan rättiväsynyt. Oksennellut oon kans kiitettävästi, mutta nyt alkaa helpottaa. Hemoglobiinit on sellaset 107 ja yritän muistaa ottaa sitä rautaa. Jos muistan säännöllisesti ottaa sitä joka päivä, nouseekohan noi arvot..??Viimeksi en muistanut aina ottaa ja ei ne kyllä mihkään noussu :/ Mulla on tavallisestikkin aika surkeet arvot...
 
Meneekö teillä muilla korvat lukkoon miten usein?
Esikoista odottaessa mulla meni tosi usein korvat lukkoon ja oli tosi ärsyttävää kun tuntu et olis pontossä puhunu aina. Neuvolassa kysyin et olisko mistään apua ja sanoivat vaan et sulla voi olla vaan enemmän korvavahaa korvassa, että apteekista voin kysellä jotain korvavahaa irrottavaa ainetta. Ostin kokees jotain ainetta minkä nimeä en nyt muista, mutta ei auttanu ja pumpulitikulla puhistelin korvia (mitä ei vissiin suositella). No tytön syntymän jälkeen hävis saman tien tuo korvien lukkosuus ja nyt tätä toista odotellessani oon huomannu taas, että korvat menee usein lukkoon. Pisti mietityttämään, että varmaan jotenkin johtuu raskaudesta tää mun "ongelma". Nostaako tää raskaus sitten paineet päähäni ja korvat menee lukkoon. Meinasin kysästä tästä taas neuvolassa, onko kukaan muu valittanu samasta vai olenko vaan jotenki outo tapaus. emoticon
 
Kirjottelin kylläkin tonne muualle ettei pahemmin oo ollu oireita, mutta kyllähän niitä jotain on: rinnat välillä tosi kipeet, etova olo, tosi tosi väsyny, paisunu olo, saa vissiin mennä katteleen jo äitiyshousuja ku ei oikeen taho mitkään enää mennä päälle tai jos menee nii kinnaa hirveesti ja sillon tulee huono olo. Joo, ja selkä oireilee, mulla todettiin välilevyn pullistuma+ halkeema levyssä vuosi sitten, ollu parempi jonkun aikaa, mut nyt on alkanu oireileen taas, saa nähä kuinka tässä vielä pärjätään, pitää kyllä hankkia tukivyö. Muilla selän kans ongelmia?
 

Minna80, täällä alkanut myös selkä oireileen, yhtäkkiä tulee sellanen kramppi/noidannuolen tuntonen pistos, joka kestää jonku aikaa. Kamalinta on se, kun just esikoinen on sylissä ja tulee se nii äkkiä koittaa laskea lattialle, mutta kun ei pysty, ku sattuu nii sikana selkään.. On kyllä nii inhottava kipu ja oire! Nyt alkanu oleen usiasti päivässä.. :/ Oli myös esikoiselta samaa selkäkipuilua plus iskias-oireita. Niitä ei oo muuten nyt ollut niin pahasti ainakaan.

Muuten oireita eelleen melko vähän, alamahaa juilii ja tietty järjetön turvotus, het niinku raskaus ois jo puolessa välissä! :D Mutta oon kyllä saanu nauttia tästä raskaudesta ihan erilai mitä esikoisen raskaudesta. :) välillä etoo, mutta oksentanu oon vaan KOLME kertaa, kun esikoiselta oksensin puoleen väliin raskautta lähes joka päivä..
 
milla88, mahtavaa törmätä johonkuhun,jolla on sama vaiva. Musta tuntu, että kaikki katto viime raskaudessa ihan kieroon, kun kerroin, että mulla on korva koko ajan lukossa ja ei uskonut, että raskaudesta vois johtua. Mut koko raskauden se kesti ja joka päivä oli toinen korva lukossa. Sitten synnytyksen jälkeen ei oo tätä vaivaa ollu. Vielä ei oo tässä raskaudessa vaivannu, mutta kai se kohta alkaa. Viimeks tais alkaa joskus rv 15 tienoilla...

Mulla on kyllä muutenkin vähän korvaongelmia, kuten siis älytöntä kipua lentokoneessa ja helposti menee paineesta lukkoon niin siks varmaan raskaus aiheuttaa tällaista. Tätä oiretta en kyllä kaipais tähän raskauteen...

Heh TsN, mulla tuo kolme oksennusta on aika yleinen määrä per päivä ;) ja silti voin kyllä paljon paremmin, kun viimeks... On se mahtavaa, että raskaudet on erilaisia eikä tarvii joka kerta kärsiä yhtä paljon :)
 
Jännä lueskella, miten erilailla raskaus kehenkin vaikuttaa. Mä oon siis edelleen välttynyt lähes kokonaan oireilta. Välillä tulee ihan pieni äklötys, joka menee heti ohi, kun syön jotain ja rinnat on välillä arat. Eilen sitten ilmaantui ihan hassu uusi "oire", rupesin nimittäin seksin jälkeen vollottamaan ihan tosissaan, mies oli ihan ymmällään ja täytyy kyllä sanoa, että niin olin minäkin. Ei siis ollut mitään syytä, enkä itekään tajua, mistä toi johtui, mutta siinä mä sitten vaan itkeä tuhersin. Onko kellään muulla käynyt tällasta? Mulla on siis pysynyt mieli muuten tosi tasaisena, en oo kiukutellut, itkenyt enkä muutenkaan huomannut mitään mielialavaihteluita, joten olin vähän yllättynyt. :D
 
Hei vaan

Täälä huonot olot jatkuu. Velloo ja yrjöttää, ilmaakerää ihan tolkuttomasti ja kun yrittää röyhtäistä niin yrjöämiseksi menee emoticon . Rintoja on alkanut särkeä ja, ja, ja...valivalivali. Olot on vaan niin kauheita, et tekis mieli haudata pää pensaaseen ja olla tajuamatta mistään mitään. Täälä ei tule sekstailut kyllä edes mieleen, harmittaa miehen puolesta, kun normaalisti suht vilkasta ollu ni nyt täys lakko päällä.
 
Ajattelin jos tänään koittais käydä apteekista kyselemässä pahoinvointirenkaita, jos niistä olis apua...epätoivoinen yritys, who knows 

Eilen kävin pitkästä aikaa saunassa ja se tuntui kyllä niin virheelle sen jälkeen, sydän hakkas varmaan 200 ja tuntui ettei saa hengitettyä, pyörrytti, hyi olkoon. Kyllä tämä ottaa koville.
 
Joo täälläkään ei kyllä seksiä harrasteta. Viimeks taidettiin harrastaa 5 kertaa koko raskauden aikana! Mies parka... Mutta ei vaan jaksa, kun väsyttää ja on huono olo. Oon nyt tullut siihen tulokseen, että jos sais poistaa yhden raskausoireen niin se olis väsymys. Kyllä tuon oksentelunkin kestää, jos ei vaan olis niin poikki koko ajan. Väsymys alkaa 3-4 aikaan iltapäivällä ja sen jälkeen ei onnistu oikein mitkään hommat enää.

Mutta itkuherkkyyttä muuten siis on. Oikein nolottaa nykyään katsoa telkkaria, jos joku muu on samassa huoneessa.
 
Hei kaikille.. ajattelin minäkin tänne kirjoitella kun itselläni myös on noita raskausoireita... eli aivan alusta minulla oli rinnat kipeänä ja luulin todellakin, että se johtui vain tulevista menkoista, mutta koska menkkoja ei kuulunut ja rinnat olivat edelleen arat, päätin tehdä testin joka olikin sitten iloiseksi yllätykseksi positiivinen.. Siitä sitten varmaan pari viikkoa eteenpäin alkoi etova olo olla joka päiväistä.Onneksi ei niin paha ollut että oksentamaan olisi joutunut, mutta kuitenkin paha olo tuli jos nälkä yllätti tai jotkut tuoksut saivat minut voimaan pahoin. Turvotusta on myös ollut vatsan seudulla aika kiitettävästi, että yhtäkkiä minulle on kasvanut oikein kunnon pömppövatsa, mitä ei ennen tätä ollut.. 
Ja nukkua olisin voinut vaikka koko ajan.. Väsymys oli kyllä aivan mieletön välillä.. Töissäkin piti melkein väkisin pitää silmiä auki.. ja ehkä se johtuu mun huonosta hemoglobiinista, joka oli vain 120 kun kävin eka kerran neuvolassa..
Toivottavasti nämä pahat olot jäävät pois sillä joskus tuntuu,että ei uskalla syödä mitään..
Sitten nyt on ollut muutamina päivinä aikamoista vihlontaa oikealla alavatsassa.. varsinkin silloin jos tekee jonkun äkkinäisen liikkeen tai vaikkapa yskäisee kovasti, niin tuntuu kuin joku viiltää oikealle alavatsaan.. inhottava tunne, mutta ehkä se ei ole kovin vaarallista?!?
Niin ja mulla on nyt menossa 8+4.
 
Minna80: miulla on samoja selkävaivoja, paitsi ei tuota halkeamaa. Kerran 3 vuotta sitten leikattu yks pullistuma selästä. Ja nyt alkuvuosi meni todella vahvoilla, huumaavilla lääkkeillä. Pääsin niistä eroon vasta huhtikuussa, ja nyt alkukesän oon tehnyt ahkerasti jumppaliikkeitä. Paitsi viimeiseen kuukauteen en oo voinut tehdä mitään, ku oksettaa ja pahoinvointi velloo koko ajan. Toivottavasti tulee sellainen olo, ett pystyy alkaan tekeen jumppaliikkeitä uudestaan, ett selkä kestää koko raskauden. Tarttee kans hankkia sellainen tukivyö. Miulla on onneks lähete voimassa koko ajan kipupolille niin saan sieltä apua tarvittaessa ja eikä tartte kuunnella terveyskeskuslääkäriä noissa asioissa. Mutt jaksamisia ja kerro, jos sie tiedät jotain hyviä keinoja selän kuntoon saattamiseksi.

Jaksamista kaikille
 
Mukava kuulla, että muillakin on tuota korvien lukkiutumista :) Mulla se alkoi kerran ukonilman aikoihin, kun istuin avoimen ikkunan vieressä jyrinän aikana. Korva oli sitten lukossa useamman päivän ja luulin että nyt läks kuulo lopullisesti :D En lainkaan osannut yhdistää tätä raskauteen, mutta ilmeisesti tällaistakin ilmenee :) Ja meni sitten ajan kanssa ohi, mutta korvat edelleen lukittuu ajoittain.

Huono olo on ollut koko raskauden, mutta nyt se on muuttanut muotoaan. Entisen 24/7 oksettavan olon tilalle on tullut ailahteleva huonovointisuus; välillä on hyviä hetkiä, mutta sitten saattaa todella paha olo iskeä äkkiä. Oksentanut olen vain 2 kertaa onneksi. Kunnon kotiruokaa tai mitään en saa alas. Jos kokkaan jotain ruokaa mitä hetki sitten teki mieli, sen valmistuttua en pystykään syömään. Ennen söin tosi terveellisesti, mutta nyt kaikki epäterveelliset hiilaripommit on ainoita, mitä saa kurkusta alas :( Toivottavasti tämä vaihe menee pian ohi ja pystyisin taas syömään salaatteja ja lihoja.

Lisäksi nyt olen huomannut pientä vihlontaa alavatsassa sekä alaselässä. Päätin etten enää nostele koiranruokasäkkejä (vahingosta viisastuneena...) :) Huimaustakin on aika paljon, verenpaine oli viime neuvolakäynnillä aika alhainen.

Mutta ihanaa tämä on silti :)
 
Takaisin
Top