Raskausoireet

janzu

Satasella mukana keskusteluissa
mä ajattelin tehdä näille oireille ihan oman ketjunsa, niin ei tarvi tuu sit niin pitkiä noista kuukausiketjuista...

tänne rantautu pahoinvoinnit (viikkoja siis vasta 5+0) ja tänäkin aamuna oksennettu jo monesti.
Tytöstäkin oksentelin kyllä, mut pahonvointi alkoi vasta josku 8 viikoilla.. liitoskivutkin on ollu aika kovat, sekä väsymys ja päänsärky.. tosi aikasessa on siis nää mun oireet, muutenki erilainen rakaus kun tytöstä, taitaapi olla poika siis tulossa.. ;D
 
Minulla myös alkanut tosi aikaisin oireet ja paljon voimakkaampia mitä esikoiselta. Eilen ja tänään on onneks ollut vähän helpompia päiviä niin pystyy rentoutumaan ja yötkin on voinut nukkua heräämättä pissalle ollenkaan! Outoa! Tosin aamulla on juostava heti heti vessaan.. Me miehen kans toivottas pikkupoikaa tytön jatkoks, toiveita voi elätellä ainakin näiden oireiden perusteella kun ovat täysin erilaiset mitä aikaisemmin :) Harmi vain kun täällä on niin myöhään neuvola, vasta 10+5 muistaakseni..
 
Niin ja tosiaan sitä sukupuoliuutista saa kyllä odottaa vielä tovin jos toisenkin :)
 
Mulla ei oo ollu oikeestaa minkäänlaisia oireita vielä, ainoastaan toisinaan on pientä turvotusta ollu.. Tyttöö oottaessa mulla oli aamupahoinvointia viikoilla 20 saakka ja nyt ei sitäkään (ainakaan vielä) :D
Aika alussahan tää vielä on, et kerkii varmaa valittaa myöhemminkin olojaan, mutta toisinaan sitä miettii kun ei oo minkäänlaisia tuntemuksia et onko kaikki hyvin. Toivottavasti nuo muutamat viikot vieris nopeeta eteen päin niin pääsis kuulemaan ees et sykkiikö se sydän siellä. 
 
Mulla on ollu oireena lähinnä iltaisin ällötystä..
Ekasta raskaudestakin on jäänny mieleen se että ällötystä oli aina iltasin, tosi harvoin aamulla..
 
Täällä on nyt viimeiset 24 tuntia ollut lähes koko ajan sellainen vellotusällötys..
Aikaisemmissa kolmessa on ollut vaan silloin tällöin, kun verensokeri laskee liikaa.
Seurataan tilannetta ;)
 
Mulla ei viikkoja vielä hirveesti kasassa, mutta oireita ilmaantui jo ennen plussatestiä. Turvotus on ollut mulla eka oire nyt kummassakin raskaudessa. Ekassa nous paino ihan parilla kilolla, nyt ei onneks oo kiloja tullut, mutta vatsa on ihan turvoksissa ja housut kiristää:) Muuten en ekassa raskaudessa oireillutkaan! Nyt on ollut ällötystä ja se on selkeesti yhteydessä juurikin tohon verensokerin laskemiseen, mulla monesti osuu iltapäivään. Hampaiden pesu ja tabujen nieleminen hankalaa:D

Mielialat vaihdellu yllättävän paljon, ekassa raskaudessa olin tosi tyyni ja rauhallinen, mutta en kyllä oo varma tuliko se vasta raskauden myöhemmässä vaiheessa. Nyt oon ollut myös tosi uupunut. Tänään vähän parempi päivä, mutta pääsääntöisesti oon ollut aika poikki ja tuntuu ettei saa mitään aikaiseksi kun tekisi vaan mieli lepäillä:)

Vatsassa on jonkin verran erilaisia tuntemuksia pitkin päivää, aikasemmin tuntui enemmän menkkakipumaiselta jomotukselta, nyt tuntuu lähinnä että jotain siellä tapahtuu:D

Musta on kiva että oireilee vähän enemmän kuin ekan kanssa. Kun ei ollut mitään oireita, oli hirvittävän vaikea uskoa että vatsassa jotain elämää olisi! Niin siellä vaan kuitenkin oli... Tottakai nytkin on epävarma olo, mutta jotenkin kuitenkin kiva kun saa jonkinlaista muistutusta vatsassa tapahtuvasta ihmeestä! Varsinkin kun on nää oireet kuitenkin sen verran lieviä, ettei pahemmin normaalia elämää rajoita:)

 
Täällä kans välillä tehdään enempi ja vähempi kuolemaa ja maha on kun ilmapallo aina iltaa kohden mentäessä..
Aamusin on yleensä semmonen semi-kuolemaolo ja päivisin ihan jees, mutta tää ilta.. MORJES!!!! Kuolema kuittaa...
En vois enää elää ilman näitä pahoinvointirannekkeita. Luojalle kiitos niistä! :)
Ruokavalio koostuu täällä hetkellä (ilman rannekkeita) marjat, mehut, hedelmät, jugurttijuomat ja kurkku. :)
Kera rannekkeiden, lähes mikä vaan menee, missä ei juurikaan oo rasvaa, eli salaatit ja yms.
Väsymys alkaa olla aika mittavissa sfääreissä jo ja tuntuu etten jaksa tarpeeksi enää touhuta neidin kans.. hieman syyllinen olo.. :/

Noh, näillä mennään... Iteppähän toivoin toista pikkuista niin kai se on kestettävä.. :)
 
mulla oireet ja kummalliset olot alkoi jo ennen plussausta. Etovaa oloa pitkin päivää, mutta ei kuitenkaan kunnon pahoinvointia. Rintojen "arkuus"...siis välillä niin kipeet ettei uskalla liikahtaakkaan. Väsy, väsy, väsy, välillä kovempi väsy ja välillä täysin totaalinen väsy. Esikoisesta muistelin kärsineeni aamupahoinvoinnista, enkä muista  silloin olleen rintojen arkuutta. Eli erilaiset olot on ku ekasta, mutta helpolla taas olen päässyt. (koputan puuta ja toivon että kaikki hyvin oireiden vähyydestä huolimatta ja ettei oireet myöskään nyt pahene) 
 
TURVOTUS, turvotus unohtui. Olen iltaisin kuin ilmapallo. Housut puristaa jne. toki siihen osansa tekee kyllä myös noi helteet, mutta oireeksi sen silti luokittelen.
 
Onko kellään pahoinvointi jo vähentynyt selvästi? Kun mulla ei oikeesti ole enää lähes mitään vaikka tänä aamuna kyllä oksensin. Mut sen jälkeen taas ei minkäänlaista ällötystä. Hajutkaan ei enää okseta ja syödä vois mitä vaan. Tää ei oikeesti tunnu musta normaalilta. En voi päästä näin helpolla, kun viimeks oksensin sinne viikolle 18.
kyseessä on siis 4 oireeton päivä.
Turvotusta kyllä on..
 
 Madie, täällä on myös vähentynyt selvästi. Niinkuin aikaisemmin kirjoitin, yölläkään ei tarvi aina herätä vessaan, aamuisin on tosi hyvä olo. Mulla onkin painottunut pahoinvoinnit iltaan, mutta nyt ne on todellakin sietäviä - eilenkään ei tainnut käydä mielessä koko etominen. Illalla pystyis syömään aivan normaalisti eikä siltikään oksettanut.. En kyllä jaksa uskoa että nyt jo olisivat ohi, sitä päivää odotellessa että tulevat takaisin, hurjimpana mitä ikinä :D

Joku kirjoittelikin mielialoista, ekalla olin myös melko hyvällä tuulella lähes kokoajan. Nyt kaikki itkettää, pinna mielettömän kireällä ja hammasta saa purra yhteen jatkuvasti ettei hermostu. Toivottavasti nyt ei koko raskautta kestä, tää alkaa olla melko raskasta itelle ja varmasti miehelle ja tytölle. Satunnaisesti välillä hyviä päiviä mutta seuraavana päivänä melkein ottaa takasin..
 
Milla88 mulla vähän sama juttu. Ei oo oikeen mitään oireita. Tai ainakin jos vertaa edelliseen raskauteen. Tytöstä oli tissit niin kipeet ja aamupahoinvointia oli myös. Ainut mitä mulla nyt on ollu ni herätty oli aikasemmin hieman pahaolo. Mies kyl sano et mieliala vaihtelee. Tuntuu et aikasemmin pissatti enemmän mut nyt sekin vähä lopahtanu. Mut jos kaikki on hyvin ja näillä mennään ni helppoo tästä ainakin tulee. Ultra parin viikon päästä, sitä odotellessa.

Tsemppii teille jotka kärsitte kovista raskausoireista!!
 
Tää väsymys on jotain käsittämätöntä! Esikoistani siis odotan, joten ei oo aiempaa "oireilu-kokemusta". Mä voisin nukahtaa ihan helposti kesken työpäivän ja kotiin mentyä on pakko ottaa pienet päikkärit että jaksaa. Hyvä ettei sentään ihan tulitikkuja tartte silmiin laittaa kun ajaa töihin aamulla tai töistä kotiin...!

Viikonloppuna alkoi ällötys. Oksentelua ei (ainakaan vielä) ole ilmennyt. Semmonen öklö olo vaan ja heikottaa. Välipaloja pitää syödä pitkin päivää tosi usein, että ei tuu sitä öklöä tunnetta. Jogurtit, mehut ja välipalakeksit kulkevat töissä mukana. Mutta toisaalta, enemmin mie tän öklön tunteen vaan otan kuin vessanpöntön halailun. Toiv. se ei ala....

Rinnat on myös arat, välillä niin arat että yöllä herää kesken unien kun kääntyy kyljelleen.
Rv 6+3 nyt menoillaan...
 

Täällä kyllä kuvotusta riittää ja toisinaan oksentamistaki. Ei kyllä mikään nautittava olotila ollenkaan. Sitte pitäis jaksaa vielä tuota 3.5kk ikäistä pikkustaki hoidella :D esikoinen tosiaa vielä niin pieni. nyt minulla rv 8-10 välillä. tarkemmin selviää ultrassa sitte ü voi olla että hyppään tuonne helmikuistenki puolelle jos tämä pikkune nyt mukana pysyy.. vieläkää ei kyllä osaa sisäistää ajatusat uudesta raskaudesta :P uskotte varmaan:))
 
Täällä kans välillä koviakin raskaus oireita. Rinnat on ainakin kipeät, sitten yököttää tai ällöttää vielä ei ole oksennusta tullut, ja toivon mukaan ei tulekkaan. Myös väsymys on vaivannut sekä aina iltaisin palelee aivan kauheesti. Myös tuossa aikasemmin säihkähdin pienestä vaalean ruskeasta vuodosta. mitä ei ole nyt tullut pitkään aikaan. Tässä sitten odotellen kovasti tostaina olevaa ensimmäistä neuvolaa :)

Vointeja kaikille :)
 
Moikka. Mulle on tullut erittäin kummallinen raskausoire. Alamahassa muljuu aivan samallalailla, kun tuntuis vauvan ensimmäiset liikkeet! Korostan, etten siis epäile hetkeäkään, että kyseessä vois jo olla liikkeet. Mutta onko kellään muulla ollut tällaista? Ihan kun joku iso elohiiri olis koko ajan mahassa. Eniten tuntuu iltaisin. Toivottavasti ei oo mitään vaarallista...

Pahoinvointi taas on ollut suht siedettävää pari viime päivää. Eli ehkä se siitä aikanaan loppuu ja voi olla, että tällä kertaa ei kestä ihan niin pitkälle kun viimeks.
 

Madie, mulla just samallaisia tuntemuksia ollu! Ompa mukava kuulla, että jollai toisellakin on. Miehelle just eilen illalla ihmettelin, että miten tuntuu muka, että vauva liikkuis masussa, kun niin juilii, mutta eihän se tietenkään voi olla vauvan liikkumisesta johtuvaa. Mutta ei aavistustakaan mistä johtuu.. :O

Mulla oikiastaan pahoinvointi loppunu lähes kokonaan, kunhan muistaa syödä usein! Tuntuu ihan mahtavalta tää raskaus, ku esikoiselta oli yhtä pahoinvointia, oksentelua ja iskias-kipuja yli puoleen väliin saakka ja nytte muka ei palio mitään oireita! :D Mulle kyllä kelpaa tällanen, varsinki nyt, kun sydänäänet kuultu eilen niin tietää, että kaikki toistaseksi hyvin.

Sanotaanhan sitä, että toka raskaus kuten toka synnytyskin, on usein helpompi kuin eka. Siihen tuudittautuen ootan synnytystä ja raskauden etenemistä. :)

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin ja muitten raskausoireitten kanssa kamppaileville!
 
Mullakin Madie ja TsN kaltasia tuntemuksia ollu ja ihmettelly itekkii mitä ne on, en kuitenkaan minäkää usko mitenkää et ne vois jo pienen liikkeitä olla..
Täällä oksenneltiin eilen sit ensimmäisen kerran.. Teillä muilla olot paranee nii mullakone vasta pahenee. :D Noh ehkä se oli yhen päivän juttu ku tänää ei oo ollu mitää pahempaa huonoo oloo, pientä etomista vaa...

Mullakin vielä piinaavan pitkä aika ekaan neuvolaan ja vielä pitempi ultraan.. Toivottavasti aika menee nopeeta ja näkis pienen jo ja toivottavasti kaikki olis kunnossa.
 
Mun ekat oireet oli rintojen arkuus, jonka luulin johtuvan alkavista menkoista. No eipä se sitten sitä ollutkaan ;) Plussaamisesta meni joku ehkä viikko, niin alkoi päätä särkeä ihan hulluna, sitä kesti reilun viikon - kaksi viikkoa (Raskausviikot oli silloin jotain 4-5).
Kun pääsin eroon päänsärystä, niin alkoi pahoinvointi. Ei tarvinnut oksentaa, mutta etova olo oli koko päivän.. Kaikki hajut inhotti tosi paljon! Samalla  olin myös tosi itkuherkkä. Pelkkä etova olo kesti reippaat pari viikkoa, jonka jälkeen tuli muutaman päivän oksentelu (onneksi en joutunut kokoaikaa olla laattaamassa :D ) Nyt alkaa tuntua, että etovuus ja oksentelu meinaa vähän jäädä pois, koska pari päivää on ollut jo aika hyvä olo :)
Koko ajan olen kyllä ollut tositosi väsynyt, jaksan olla hereillä vain 4-5 tuntia ja pakko taas vähän lepäillä ja nukkua. Suurinpiirtein viikolla 6 alkoi kova iltaturvotus. Olen iltaisin vattan kohdalta kuin ilmapallo!
 
Takaisin
Top