Raskausoireet, mitä teillä?

NtiKesäheinä

Satasella mukana keskusteluissa
Mitäs raskausoireita kesäkuun äitösillä on?

Täällä on ollut pahoinvointia paljon, etenkin menneellä 9 rv:lla. Sitä ennen huonoa oloa oli aamusta iltaan. aika lailla tauotta. Myös päänsärky josta kärsin vain ihan ensimmäisillä viikoilla, on tehnyt paluun. Rintojen kipuilu on sen sijaan hieman helpottanut alun jälkeen. Turvotus on sen sijaan mahdoton eli masusta päätellen vois näyttää et raskaus olisi paljon pidemmällä. Ja iho on kuin teini-ikäisellä - täynnä näppyjä! [:D]

Raskainta on tämä pahoinvointi mutta väsymys on iskenyt vasta parin päivän sisällä.

Oireita alkaa olemaan kyllä enemmän koko ajan. Alavatsaa pakottaa, kiukku/raivo saa veren kiehumaan ihan ihme syistä, etova olo tulee ja menee. tissit on niin p*rkeleen kipeet ja ruoka ei meinaa maistua. Näppyjä pukkaa hiusrajaan, ja tukka rasvoittuu. Mietin just aiemmin päivällä, että ehkä nää oireet on ihan syystä, muuten maailma olis ihan tupaten täynnä ihmisiä.. =D

VÄSYMYS!![:D] Mä oon nukkunut lähes joka päivä n.3-5h päikkärit ja siihen sit vielä 8h yöunet. Ei vaan pysy hereillä, vaikka kuinka tsemppais. Koko ajan on sellanen uupunut olo.

Uutena oireena on tullut etova olo. Ei tätä oikein vielä pahoinvoinniks voi kutsua, mutta sellai olo on, että mikään ruoka ei oikein maistuis ja kaikki vähän ällöttää. Ja sit ku ei syö, niin tulee tosi heikko olo ja alkaa huimaamaan. Että jotain olis vaan yritettävä tunkea naamaan [:D]

Ja noi näppylät.. Oh dear. Mulla ei oo oikeestaan koskaan ollut mitään finnejä tms. Mutta nyt on!! Naama kukkii ku mikäkin puutarha. Raivostuttavaa!

Vatsaa nippailee edelleen päivittäin ja nopeet liikkeet saa aikaan melkosia vihlasuja.

Onhan noita oireita, vaikka oonkin koko ajan ollut sitä mieltä, että mullahan on melkein oireeton raskaus [:D][:D]

Onhan näitä oireita täälläkin [:)]

Väsymystä ja pahoinvointia pitkin päivää riittää.
Pahimpana mullakin on turvotus, masu näyttää jo niinku puolessa välissä raskautta!!! Alussa rinnat oli niin kipeet ettei pystyny nukkumaan kyljellään eikä mahallaan, onneksi on jo vähän helpottanut [:)]
Uutena oireena on tullut huimaus, mutta en tiedä johtuuko se verenpaineen laskusta...

Jaksamisia kaikille mammoille [:)]

Täällä paha olo on läsnä koko ajan, nyt jo onneksi pysyy suurin osa ruuasta sisällä! Edistystä [;)] Tissit on hieman arat, mitä ei ole ikinä ennen tapahtunut.Väsymys myös painaa, mut jotenkin siihen on jo tottunut niin ettei enää ajattele asiaa. Mistään finneistä tai näppylöistä en ole ikinä vähissäkään määrin kärsinyt, mut nyt naama kukkii oikein urakalla.Vatsaa myös nippailee monia kertoja päivässä välillä kipeästikin.

Eli onhan tuossa, mut mä oon Bamboo:n tavoin jostain syystä koko ajan ajatellut et melkein oireeton raskaus kyseessä [:D]

Tällä mammalla oireina on rintojen arkuus,alavatsa kivut (nopeet liikkeet on todella ilkeitä!) vessassa juokseminen, ihme kyllä jos olen muualla kuin kotona nii ei tarvi juosta vessassa mutta sitten kotona asia on aivan toine.. :D 7viikolla on alkanut rintojen arkuus helpottaa, mutta on tullut uusia oireita: ruoka etoo eikä tekis mieli syödä mitään mutta pakko väkisin syödä koska muuten tulee heikko olo, ja olen alkanut raivoon miehelleni ihan olemattomista asioista! Esim, kun hän vaan nukkuu päivät eikä tee mitään muuta (hän on yötöissä) Ymmärrän tämän kyllä mutta raivoan tästä kumminki.. hetki menee nii meen itkien pyytämään anteeksi.. ja myös uutena oireena on tullu tuo herkistely.. itken melkein jokaisesta iloisesta ja surullisesta asiasta!.. On tämä raskaus sitten ihanaa! :) <3

Ensimmäisinä oireina tuli se vessassa ravailu ja nyt olen joutunut nousemaan yölläkin vessaan, mitä minulle ei ole koskaan ennen tapahtunut. Alussa minulla oli koko ajan nälkä, mutta nyt ruoka etoo sen verran ettei tee mieli syödä, mutta sitten kun syön niin vedän sitä ruokaa ihan simona. Erilaiset ruoat tökkii, esim. jauhelihaa en pysty syömään ollenkaan, vaan söisin koko ajan vaan hedelmiä, kasviksia ja kaikkea tuoretta. Myös väsymys on vaivannut alusta asti.

Alussa minulla oli myös todella pahoja suonenvetoja, enkä pystynyt istumaan kauaa paikallaan ilman että jalat olis puutuneet, mutta se on onneksi mennyt ohi.

Nyt "uusimpina" oireina alavatsakivut, rintojen arkuus ja nyt kun joku toinen siitä mainitsi, tukka on rasvaisempi [:)]

Eli olihan noita tossa [:D]

Hei,

Täällä on myös sarpparin  kuvaamana oireena pissatus kotona [:D]. Olenkin ihmetellyt, miksi kotona saa jatkuvasti laukkoa wc:ssa, mutta kyläpaikoissa ei mitään ongelmaa. Muita oireita on ylitarkka hajuaisti. Mies ja koira haisevat tosi pahalle, eilen kyläpaikassa meinasi tulla ruoat ylös, kun heidän koirakin haisi pahalle. Huono-oloisuus tulee yht´äkkisesti aina välillä, mutta en ole onneksi kyllä oksentanut kertaakaan. Palelee ja väsyttää. Vatsaa nippailee ja olen todella pahalla tuulella kiihtyen nollasta sataan alle kahden sekunnin. Itkettää aivan naurettavat asiat, kuten eilinen leikkimielinen kisa automatkalla miehen ja tytön kanssa. Pelattiin 20:tä kysymystä ja itku pääsi, kun en pärjännyt (en hoksannut, että ihminenkin on eläin). Niin ja rinnat ovat arat, mutta ne on kipeämmät ehkä joka kolmas päivä ja sitten taas vähemmän arat[8|]. Aika kummallista, että noin voi vaihdella. Ingan tapaan kaikki tuore/ hedelmät maistuu parhaiten.

Täällä taasen ihmetellään oireettomuutta. Epäilyttää koko homma, että ollaanko tässä raskaana ylipäätään ollenkaan.

Jos oikein alkaa miettimällä miettimään niin kyllähän niitä oireita jonkun verran sitten kuitenkin löytyy. Alamahaa nippailee välistä, mutta ei edes joka päivä. Usein kuitenkin illalla sänkyyn mennessä alkaa hetken kestävä menkkakipumainen jomotus, sitä jomutusta saattaa olla myös heti herätessä aamulla, mutta ei yleensä päivällä. Alamahassa on kuitenkin jotenkin sellainen erilainen tunne, kun normaalisti. Normaalistihan sitä ei ajattele ollenkaan, mutta nyt on koko ajan sellainen "painon" tunne, tai miten sen nyt osaisi parhaiten selittää. Iltaisin myös esiintyy turvotusta, mutta sekin tuntuu vähentyneen siitä, mitä se pari viikkoa sitten oli.
Väsymystä on ollut täälläkin liikkeellä, mutta pärjään kyllä ilman päiväuniakin, jos oikein sinnittelen. Rinnat on tosiaan hieman arat, mitä ne ei yleensä ole ollut koskaan, ei edes menkkojen aikaan. Ja nyt ne on jopa hieman kiinteämmät, kun normaalisti. Mimosa77: Ei mullakaan ole koko aikaa rinnat arat, ajoittain vain, yleensä enemmän iltaisin.
Vessassa saa ravata useammin, kun yleensä, mutta se luultavasti johtuu vain siitä, että nyt juon enemmän, kun normaalisti. Ruokahalu on ihan ennallaan eikä minkäänlaista pahaaoloa ole esiintynyt vielä. Mahassa kyllä kuplii ja ilmavaivat on ihan älyttömät, mutta muuten olo on ihan normaali. Sen verran huomasin, ettei leipä meinaa oikein maistua enään ja minä, kun olen niin rakastanut tuoretta ruisleipää. Nykyään se ei vaan maistu millekään.
Hiukset rasvoittuu mullakin nykyään tosi äkkiä ja niitä saakin olla pesemässä joka päivä. Finnejä mulla on ollut aina jonkin verran enkä ole nyt huomannut mitään eroa normaaliin.
Minusta tuntuu, että oireet ovat vaan vähentyneet parin viikon aika, eikä lisääntyneet niin, kun niiden kait pitäisi. Pelottaa, että on mennyt kesken koko homma. Toisaalta, mitään muuta vuotoa ei ole ollut, kuin valkovuotoa. Eikä ole myöskään ollut mitään kovia vatsakipuja. Mutta eikös se alkio voi kuolla kohtuun ilman, että tulee itsestään ulos? Tai sitten mulla on ollut kemiallinen raskaus tai tuulimuna... [&o] Tämä kärvistely on kyllä niin raastavaa!

Yökötys, oksetus, oksennus. Ja sama rimpsu uudelleen, ja uudelleen.. ja uudelleen. Toivottavasti helpottaa aikaisemmin kuin esikoisesta, silloin vielä viikolla 16 oli yhtä yökötystä. Ja asiaa ei yhtään auta se, että joku toimistorakennuksessamme on lämmittänyt itselleen jotain toooodella pahanhajuista ruokaa. Yrp.
No ja ehkä vähän väsyttää. Ja rintavarustusta särkee, muttei ehkä niin pahasti. Tuntuu siltä, kuin maito nousisi, tekee mieli välillä kokeilla, että onko paita sittenkin märkä [:D]

Mulla on täällä todellakin tullut toi 9-11 viikkojen megapahoinvointi eli kantsii varautua jos ei ole raskaus ei ole vielä ysiviikolla niin olo saattaa pahentua. Itselläni elämä tuntuu olevan välillä pelkkää oksennuksen pidättelyä...  Näppyjen suhteen näyttää pikkasen siltä et meininki alkaa helpottaa. 

Mulla on ollu tosi etova olo ja pari kertaa olen oksennellut. Pussi saa olla koko ajan mukana. Kaikki ruoka vaan nousee ylös koko ajan. silti tekee mieli syödä jatkuvasti ja sitten ällöttää..Jatkuvasti palelee ja on tosi huimaava olo. Mutta katotaa miten tässä käy  kun pitäs töissäkin käydä..sain neuvola ajankin ja se vasta rv9+2, ja sitten katotaan se ultra-aika. Olisin jo halunnu tietää heti ultra-ajankin..nyt siis rv 5+6[:)]

Mulle on ilmaantunut ajoittain lievää närästystä. Tai ainakin siksi minä sitä nimittäisin. Hieman kuitenkin hankala sanoa, kun ei moinen vaiva ole normaalisti vaivannut. On ylämahassa välillä sellaista hieman polttavaa tunnetta ja sit röyhtäyttää välillä. [:'(] (noloa) Hienot naisethan ei röyhtäile, saati pierekele, mutta minkäs teet, kun on ilmavaivoja.
Sitten luin jostain, että jollakin olisi ollut vatsalihakset kipeänä. Mullakin on, ylimmäiset vatsalihakset on, kuin pahimmankin vatsalihastreenin jäljiltä ja ne on ollut arat jo viime viikosta alkaen. Omituista...

Psykopaatti-sirkustissit. Kiduttavat valveilla ja nukkuessa. Muilla on kuulemma vatsa turvonnut ja töissä on katsottu siitä että on raskaana. Mulla katsotaan sitten tisseistä. [:@]

Muuten ei mitään dramaattista, jotain pientä koko ajan. Eniten mua on esikoisodottajana ihmetyttänyt nää jatkuvat menkkakivut! [>:] Välillä tulee aamuisin niin pahaa kramppia että hyvä kun ei pönttöön tarvitse käydä kurkkaamassa. Onneksi terkka neuvolassa mua niistä jo varoitteli, etten ehtinyt säikähtää. Vuotoja ei siis ole ollut.

Nälkä mulla on IHAN KOKO AJAN. Ja mitään ei tee mieli. Kaikki vähän ällöttää. Sunnuntaina haravoin tunnin ajan, niin kaksi piti heti perään nukkua kun veti niin ventiksi.

Mäki haluun koiran!

Ah, miten tuttuja kuvailuja täällä! [:D]

Mulla on alkuraskauden oireet vähän muuttaneet muotoaan, ja nyt (rv 8+0 tänään) mennään tällaisella setillä:
- hieman arat rinnat (mutta ei niin arat kuin alkuunsa, pahenee iltaa kohti)
- todella kuivat ja kutisevat nännit
- alavatsavihlaisut vain aivastellessa (nämäkö on niitä liitoskipuja? wut??)
- lievä etova olo ajoittain (ei onneksi kuitenkaan vahvaa pahoinvointia enkä ole kertaakaan vielä oksentanut)
- VÄSYMYS!
- muistamattomuus!! (en siis muista enää yhtään mitään, esim. väitin viikonloppuna ettei meillä ole kakkulapiota vaikka ollaan sellainen saatu lahjaksi jo 1,5v sitten. saati jos pitäisi muistaa mitään tuoreempia asioita, ei tuu mitään!)

Uusimpana oireena tällä viikolla tullut päänsärky, ei jaksais... [:'(] Kaikki muut oireet on siis ihan jees, mutta tää päänsärky on jotain todella rasittavaa. Tasaista jumputusta joka kestää päiväkausia... ARGH!

Nälkä ja jano on myös jatkuvasti, mutta pärjään säännöllisellä syömisellä ja pienennetyillä annoskoilla (annoskoot, miten tää nyt taas taipuukaan?).

Niin, ja turvotusta myös taitaa olla, kun aina kummasti aamulla hyvältä tuntuneet vaatteet alkaa iltapäivää kohti kinnaamaan. [:D]

Mary Jane: sama juttu, ennen ei liiemmin mun rintoja katteltu, mutta nyt kyllä tuttujen katseet kohdistuu niihin! Mutta se on vaan huvittavaa [:)]  - onneks töissä eivät oo vielä tajunnu mistä on kyse.
(rvk 9)

Äni: Mulla on kans tuota muistamattomuutta, kaikki asiat täytyy laittaa ylös muuten unohtuu.

Mulle on nyt muutaman päivän aikana ilmaantunut oksettaminen, tänäänkin mies tuli tupakalta viereen istumaan, meinas oksennus tulla [:'(]
Mutta liitoskipuja ei oo ollu vieläkään, mikä edelleen ihmetyttää...[8|]

Tänään onkin sit eletty elämää posliiniprinssin ja sohvan välillä [:'(] Inhottavaa, kun ei pysy mikään sisällä, mut kyllä sitä väkisinkin on vähän raskaana oleva olo [;)]

Sellasta piti kysyä, et onko täällä jollain muulla halut laskeneet? Kun mua ei ole plussan jälkeen napannut seksi melkein ollenkaan [:-] Miehellä meinaa vähän jo rankkaa olla, kun jokapäiväiset sessiot on muuttuneet muutamaan kertaan viikossa [:D]
Ja tää jatkuva oksetusolo ei kyllä ainakaan haluja lisää!

manque, I feel you.
Paitsi että mä kuljen työpisteen ja vessan väliä. Ei herätä epäilyksiä ei. Sitte on vielä seinät ku paperia, pakko laittaa hana aina täysillä valumaan, kun tunnin välein käy porsliinin kanssa vähän "cuddle" [:D]
Tänään soitin neuvolaan, ja kysyin, että saako ottaa lääkettä jo? Varasi tiistaille ajan lääkäriin mulle. Vähän meinasi kihahtaa siihen terkkarin sijaiseen, kun antoi mulle näitä legendaarisia "syö usein ja pieniä annoksia"- neuvojaan.. Sanoin, että tää on enemmän kuin tuttua, että esikoisesta oksensin 16. viikolle, mut sentään joku pysyi sisällä. Toiset on sävelet nyt. No, enintään 33 viikkoa sit enää, ja jo alkaa helpottaa [:D]

Ei ole halut kanssa ihan korkeimmillaan, jotenkin vielä juuri tää pahoinvointi tekee sen, että kun koko illan oksentaa, ei paljoa vähempää vois kiinnostaa..

Täällä kanssa on plussan jälkeen lakanoiden välissä vain nukuttu. Ei meinaa kiinnosta yhtään. Onneksi mies ymmärtää ja silläkin tällähetkellä sen verran työstressia et ei sitäkään taida kiinnostaa.

Takaisin