Raskauskiloja entisten lisäksi, maxi koon mammat!

Mulla on nyt tullut kilo lisää lähtöpainoon. Syömisten kanssa menee ihan hyvin, ei tee isommin herkkuja mieli, mutta suolaista ja rasvaista vähän enemmän (enkä sais oikein syödä niitä, kun verenpaine on koholla).

Kertokaa mulle jotain hyviä kotijumppaohjeita tai vastaavaa, kun mä saan nykyisin aina lenkillä käydessä hirveät alavatsakivut, niin en paljoa uskalla käydä. Pää hajoaa tähän liikkumattomuuteen!
 
Mä oon niin ilonen!! Kävin tossa just yksi aamu vaa´alla ja näytti 80kg ^^. Eli alotuksesta nyt -5kg. pitkään pysyin 81kg mikä oli myös positiivista. Pyrin ettei ihan hirveästi tuo paino nyt nousisi. Toki tulee liikuttua hyvin (työmatkat pyörällä ja 2krt viikossa uinti) ja syötyä pienempiä annoksia.
Ruokavaliossa olisi yhä parannettavaa, mutta ei jaksa panostaa kun on työt ja mies tekee sitä mitä jaksaa tai tuo töistä mukanaan joten paljon ei vaihtoehtoja ole syömisen suhteen.
Niin kauan mennään nykyrutiinilla liikunnan suhteen kunnes alkaa tuntuu pahalta ja sit aletaan tuntojen mukaan himmailemaan. Kuitenkin niin että kävisi kahdesti viikossa jotain tekemässä, esim vesijuoksemassa. Nyt jo etsiskelenkin painoja veteen nilkoihin juoksemista varten, kyllä sekin päivä eteen vielä tulee.
 
Mites täällä kilot on kertyneet?? Mulle on tullut aika reippaasti ja se vähän harmittaakin. Nyt rv 20+3 ja vaaka näyttää +7kg!! Mies onneks jaksaa kannustaa ja muistuttaa että nyt nautin raskaudesta ja mietin kiloja sitten synnytyksen jälkeen.
Kiloja on kertynyt kun ruoka maistuu ja kovat lantion alueen kivut on huonontanu liikkumista. Tammikuussa ajattelin tehdä parannuksen ja kokeilla uintia! :D
 
Viikkoja 17+3 ja kiloja +3.. Aavistuksen hatuttaa et pahoinvoinnista huolimatta näin.. Mut eihän toi viel ihan hirvee ole, mut tulee koko ajan verrattua esikoisen raskauteen, jossa koko raskausaikana kiloja tuli vaan +6..
 
18+1 alkupaino oli 67kg ja heti ekoilla viikoilla hyppäs paino 72 kiloon. Perjantaina oli paino edelleen 72, eli suht tyytyväinen. :) Tammikuussa pitää heti jättää ylimääräiset herkuttelut pois, ennenkaikkea ne vanukkaat. :D Ei sit turhaan tuu sitä ylimäärästä. :) Pelottaako muita, et oma syöminen kasvattais vauvaa ihan hirveesti masussa? Mulla on iha hirvee kauhukuva, et syön vauvan jättiläiseks ja sit tuskailen synnytyksessä :nailbiting: Tiedän meinaan henkilön, kuka vain söisöisöisöi ja söi ja vauvan kokokin oli sitten sen mukainen....
 
Täällä rv 17+1 ja -3,5kg. Tosin sitä ylipainoa sitten löytyykin reippaasti.

Esikoisen kohdalla laihduin rv 4-13 5kg, mutta ne tuli neljässä viikossa takaisin. Kaikkiaan plussauksesta tuli noin 25kg painoa ja nyt kyllä rehellisesti toivon ettei tulisi edes puolia siitä. Muuten painan enemmän kuin ikinä..

Radin puolesta painon lasku ei ole haitaksi.
 
Hei Halimami: mulla on ihan sama juttu kuin sulla! Nyt tullut +7kg :wideyed: Ja viikkoja 20+5! Kääk! Mulla on ihan sama, että lonkkiin sattuu kun löystymässä niin liikunta jäänyt paljon vähemmälle. Vaik viimeks painoin paljon enemän niin silti tuo vähän hirvittää vaik koitankin ajatella positiivisesti. Mut taitaa kyl jäädä joulusuklaiden syönti ihan suosiolla välistä mulla :grin Vaik toisaalta, pari kiloa sinne tänne :p
 
Täällä on 16+6 ja lähtöpainosta miinuksella noin kilon verran. Ylipainoa on sen verran, että lääkärin ilme oli näkemisen arvoinen kun yritti nätisti siitä jotain sanoa. On siis paino pysynyt samana toisesta neuvola käynnistä alkaen. Yhtään en ole liikuntaa lisännyt vaikka se olisi tärkeää. Ei vaan ole aikaa. Syömistä olen lisännyt, mutta järkevästi. Eli olen jättänyt karkin ja suklaan (ja muutenkin) napostelun pois. Suklaata kyllä syön välillä, mutta kerralla sen määrän mitä syön, enkä käy jatkuvasti napsimassa lisää. Annoskoko on vähän pienentynyt ja ateriaväli lyhentynyt. Koitan pitää painonnousun maltillisena.
Esikoisesta tuli painoa noin 14kg, mutta vauva oli jo sen melkein viisi kiloa, että niitä kiloja ei minun päällä tullut kotiin kovinkaan montaa.
Syömisellä varmasti saa kasvatettua vauvaa, mutta kyllä toisilla se on myös geeneissä. Tuo minun lähes viisi kiloinen vauva on nyt kohta kaksi vuotias ja painaa 16kg ja on yli 90cm pitkä. Tiedän vuotta vanhempia lapsia, jotka ovat huomattavasti pienempiä... Toiset vaan on isompia kuin toiset. Ja siis taas haluan sanoa, että minulla ei ollut raskauden(kaan) aikana mitään ongelmaa sokereissa.
 
Mulla tuli esikoisesta 30kg. Esikoinen painoi 4220g ja oli 51cm pitkä. Syntyi 10pv yli lasketun. Yliaikakontrollissa arvioitiin painoksi 3800g, mutta ei se typy 4pv 400g painoo lisänny. Ultran arvioit kun on vaan arvioita. Nyt tietty pyrin ettei tulisi 30kg kun lähtöpaino oli 10kg jo suurempi ku esikoisen raskaudessa. Kyllähän ne vauvan kasvaa jos ravintoa on saatavilla. Ite pelkään kyllä muitakin ylipainoon liittyviä komplikaatioriskejä. Radia mulla ei rv16 sokerirasituksessa todettu, myöhemmin pääsen sit uudestaan. :/
 
Mulla ei ole onneksi tullut yhtään lisää vielä. kohta 20 viikkoa kasassa. :smug: Toivottavasti ei tulisikaan, paino on valmiiksikin jo hirveissä lukemissa. :nailbiting:
 
20+0 ja paino aika lailla +-0. Vatsa (ja rinnat :/) on kyllä kasvanut, eli ehkä muualta on jotain lähtenytkin. Ihan tyytyväinen oon, koska lähtöpainoa tosiaan on ihan liikaa (BMI tais olla päälle 30). Mulla radidiagnoosi, mutta ei tartte enää mittailla kotona vähään aikaan, kun oli arvot niin hyvät. Säännöllinen ruokarytmi 2-3 tunnin välein on ihan ehdoton, muuten tulee nälkä ja makeanhimo ja sit syön helposti liikaa/epäterveellistä... Testattu on. :D
 
Nyt ollaan menossa 20+3 ja lähtöpaino mulla oli 75kg. Nyt painan 86kg. Ja oon n.161cm pätykkä.. Neuvolassa ei oo sanottu yhtään pahaa sanaa mun kiloista, ite enemmänkin oon soimannu :P Mutta eipä se auta näitä kiloja murehtia ja ressata nyt :) Herkuttelenkin huomattavasti vähemmän kuin ennen raskautta, liikkuminen vain vähentynyt vaivojen vuoksi. Liikun sitten enempi kun pystyn :)
 
Joo ei se oikein auta stressata ja murehtia. Kiloja tulee varmaan ihan muistakin syistä kun herkkujen mässäämisestä. Itellä ainakin vaikuttaa just liikkumiseen noi kivut. Myönnän tosin että ruokavaliokaan ei täysin aina pysy terveellisenä. Mullekkaan ei neuvolassa oo sanottu mitään vielä, voi olla et tammikuussa tuleekin jo puhetta asiasta. :)
 
Mä lihoin viimeraskaudessa ainakin siitä, kun en pystynyt kävelemään melkein yhtään enää loppuvaiheessa lantiokipujen takia. Mulla ei tunnu hirveästi syömiset muutenkaan vaikuttavan painoon... :/ Olin kolme viikkoa pussikeittokuurillakin ja no, nesteitä poistui pari kiloa, muuta ei tapahtunut. Että en tosiaankaan tiedä miten mun pitäisi syödä, etten liho. Saatikka miten pitäisi syödä, että laihtuu. :grin Mutta koska paino ei ole muuttunut minnekään, teen varmaan jotain oikein. :rolleyes: Ehkä tämän raskauden jälkeen mut suostuttaisiin viimein tutkimaan. Sen verran tapellut tuloksetta tuon painon kanssa että alkaa motivaatio loppua.

Mutta nyt raskaana... No, annetaan painoasian mennä omalla painollaan. :wink
 
18+3, 8 kiloa tullut :O voi kääk! Kyllä tuntui pahalle, kun meni 100 kg rikki. Ruokavalion korjauksella ja kävelemällä koitan muutaman kilon peruuttaa. Joulusyömistä hillitsee, kun on neuvola heti 28.11
 
Mutta siinä neuvolassa menee onneksi helposti kilot joulun piikkiin niin ei ole niin vakavaa... :wink Meillä on neuvola vasta tammikuun puolella. Ehdin aloittaa muodikkaasti tammikuussa taas terveemmät elämäntavat. :grin No ei, on täällä koitettu syödä järkevästi ja salaattia kanssa. Onneksi ei vieläkään tee hirveästi mieli makeaa. :rolleyes: Joululaatikot ja muut nyt kuitenkin ovat onneksi sinällään melko kevyttä ruokaa...
 
Huuuh.. Saas nähdä miten pystyy syömään jouluruokia. Tänään olisi ensimmäinen jouluateria, kun huomenna reissataan koko perhe pitkin Suomea. Laatikot jää varmasti syömättä, mutta lohta, perunaa, karjalanpaistia ja piirakoita kinkun kanssa varmaan menee jonkun verran.

Ei ole kamalasti pelkoa muusta kuin kinkun ja joulupuuron syömisestä :D Paino edelleen miinuksella, en ole tosin kohta viikkoon käynyt vaa'alla :P
 
Facebookissa on semmonen sivusto kun inwell raskausajantreenit. Siinä oli joku parin kympin kuukausimaksu muistaakseni, mutta hyviä treenejä ☺näin vain vinkiksi jos haluaa kotona treenata ☺tsemppiä kaikille!
 
Ihana kun kumpiu erottuu. Läskikin on raskaana kauniin pyöree, kiva pitää mammavaatteita ♡
 
Takaisin
Top