Raskausdiabetes

Mä tykkäsin viimeksi siitä vadelmasta, kylmänä tuli ihan mieleen lapsuuden grandi mehujää. Sillon voin pahoin reilusti yli puolenvälin ja pelkäsin etukäteen että se tulee ulos juomisen jälkeen ja joudun siihen uudestaan,mutta ei mitään ongelmaa, ja kiitos sen sokerimäärän, syömättömyyskään ei ollut ongelma.
 
Ounou! Täällä eilen sokerirasituksessa ja tänään soitti terkkari, että paastoarvo sen 5,3! Edellisessä raskaudessa ei ollut mitään. Ei myöskään löydy muita "syitä" kuin sukurasite diabetekseen. Voi kökkö! Tiistaina kuulemaan sitten että mitä nyt tapahtuu. Jotain sokereita pääsee mittailemaan. Muusta en tiedä!
 
Minulla sokerirasitustesti (elämäni ensimmäinen) edessä 29.1. Bmi 30, ikää 33v ja sukurasitteet löytyvät, joten... :nailbiting:
 
Mulla on rasitus tulossa ens viikolla pe, tais olla 24. pv ja oon jo henkisesti varautunut radi-tuomioon (oli esikoisestakin insuliinihoitoisena). Sen tuntee jo nyt nahoissaan, kun sokereiden heilahtelu on yhteydessä pahoinvoinnin tunteeseen...
 
Eka rasitus takana, arvot olivat yllättäen normaalit! Rasitus uusitaan myöhemmin, olikohan se viikon 25 tienoilla. Viime raskaudessa mulla tosiaanoli radi, joten on kai todennäköistä että se sieltä vielä pamahtaa. Mutta kiva että ei vielä tässä vaiheessa ainakaan :)
 
Mullakin rasitus otettiin jo viikolla 14, kun painoindeksi on merkittävän ylipainon puolella ja suvusta löytyy diabetesta. Testi itsessään ei ollut ollenkaan niin kamala kuin olin lukenut nettikeskusteluista ja iloinen yllätys oli, että arvot olivat ihan hyvät. Pelkäsin testiä, sillä oma paino on noussut viime vuosina reilusti, mutta nyt paastoarvo 4,8, yhden tunnin arvo 5,1 ja kahden tunnin arvo 5,7 mmol/l. Ilmeisesti myöhemmillä viikoilla tulee sitten uusi rasituskoe. Toivon, että arvot ovat silloinkin aloillaan.
 
Sokerirasituskoe on nyt takana päin. Kaikki arvot normaalit. Huh!

Syön normaalisti säännöllisin väliajoin ja nyt mulla onkin sitten tuon paaston jälkeen särkenyt päätä koko päivän. Toivottavasti menee yön aikana ohi.
 
Takaisin
Top