Se syömättä olokin nostaa sokeriarvoja, kun maksa alkaa tuottamaan sokeria. Onko sulla paastot miten pitkiä? Yöpaastohan ei saisi ylittää 10 tuntia ja päiväpaasto olisi hyvä olla 3-4 tuntia, max 5 h. Itse huomaan, että jos näiden yli menee vähänkin niin arvot nousee. Yötä vasten kannattaa syödä proteiinipitoista ruokaa: rahkaa, kananmunaa tms. Pitää sokerit paremmin aisoissa. Näin meille ainakin radihoitaja neuvoi.
Pyydä Helmeri lähete vaikka ravitsemusterapeutille. Ne kyllä ovat tietoisia miten radi-ruokavalio pitäisi mennä.
Ilta-arvoja täytyy seurailla. Mulla nyt kun pari kertaa oon mittaillut, niin arvot ennen iltapalaa on vähän koholla, siinä 5.8. Eilen tosin meni ilta ihan sekaisin, kun kiidettiin pojan kanssa lastenpäivystykseen tikattavaksi ja päästiin kotiin vasta puolilta öin, joten "paastoa" tuli yli 5 h ja mukaan kun ei ehtinyt napata mitään evästä kuin pojalle vähän karkkia lohdutukseksi ja miehen sokerisen limun jota vähän hörpin, kun tuli huono olo (mittarikin jäi kotiin etten pystynyt mittaamaan sokereita, kun tuli huono olo). Niin mikään ihme, että kotiin päästyä oli taas sokerit 5.8