Raskausdiabetes (radi)

UmmJenna

Oman äänensä löytänyt
mä kärähdin jälleen sokerirasituksessa.
Paastoarvo 5,6. Pitäis olla alle 5,3.

Nyt sitten mittailemaan sokereita joka välissä ja miettimään, mitä suuhun laittaa ettei tarvii 5 kg lasta punnertaa ulos :D

Onko muita mun seuraksi?
 
Mulla on sokerirasitus ens pe. Ens jaksa uskoa ettei tällä kertaa olis radi.
 
Se on nykyään niin äärimmäisen tiukkaa ja onhan se hyvä, mutta kyllä mua vähän jurppii kun neuvolasta soittaa "kiinnitä huomiota hiilarehin ettei niitä liikaa ja jätät kaikki sokerit pois ja limsat ja sokeroidut mehut ja luet sitten netistä radin ruokavaliosuositukset"

Sitten menin katsomaan niitä ruokavaliosuosituksia - leipää pitää syödä vähintään 6 viipaletta päivässä. Täysjyvää.
Siihen lisäksi peruna, pasta tai riisi.

Jos mä vedän noi kaikki hiilarit mä kohoan kuin pullataikina :/

Ehkä se maalaisjärki toimii tässäkin ja kohtuus kaikessa.
Jos sokerinittaukset on päin ahteria niin tiukentaa sitten. Nyt en jaksa olla huolissani.

Edellisestä lapsesta oli 1. Tunnin arvo kohollaan

Se mikä mua ärsyttää eniten on se, että synnärillä otetaan lapsesta verensokereita vähän väliä ja samalla siis estyy poliklinikkasynnytys. Vähintään 3 päivää sairaalassa.

Mutta joo. Lapswn hyvinvointia tässä ajatellaan. Sehän se tärkeintä n
 
Mulla kans ois 8 päivä eessä, sukurasite ja ylipaino.. Nooh toivottavasti ei ois eikä tulis. Meinaa ite kans haluisin sairaalasta mah.pian pois, mutta toki lapsen ja omaterveys menee etusijalle..
 
Mulla on vasta 8.9 :eek: miks mulle laitettu paljon myöhäsemmäks vaikka on sukurasite ja huomattava ylipaino
 
Mulla on vasta 8.9 :eek: miks mulle laitettu paljon myöhäsemmäks vaikka on sukurasite ja huomattava ylipaino

Mä sain varata ite ajan, neuvolatäti sano vaan et kuhan käyt ennen seuraavaa käyntii joka on 18.8.. suositteli 15-16, mut ei ollu aamu aikoi lähilabraa niin otin sit aikasemmin..

Ennen vko 12 ei saanu mennäku vauva ei vielä tuota insuliinia, niin ei ois hyötyä.. tai jotain tollasta se selitti. Tiiä ymmärsinkö ees oikein
 
Mulla taitaa siis osua viikoille 16 tai 17, mut melkeen ärsyttää kun sellanen lykättiin vaan eikä saanut itse päättää - piti sen vuoksi kauan suunniteltu risteily peruuttaa :/
 
Mulla taitaa siis osua viikoille 16 tai 17, mut melkeen ärsyttää kun sellanen lykättiin vaan eikä saanut itse päättää - piti sen vuoksi kauan suunniteltu risteily peruuttaa :/

Ehkä siellei oo ollu vapaita aikoja, siihenkun täytyy varata aikaa 2-2.5h, et ei oo nopea yhen verikokeen otto. Kaikissa labroissa niitä ei oo jokapäivä. Syöt vaan terveellisesti ja monipuolisesti, ennenkin sitä niin jos sattuu olemaan jo niin ei tarvi huolehtia :)
 
Mulla edellisessä raskaudessa oli radi myös ja siksi nyt ko heti alussa. Päiviä oli12+6.

Voi olla että sitten puolivälin jälkeen vielä uudestaan. Toivottavasti ei, ja jos menenkin ja arvot on normaalit se ei kumoa ensimmäistä tulosta.

Täällä mä sain varata itse ajan.
 
Se mikä mua ärsyttää eniten on se, että synnärillä otetaan lapsesta verensokereita vähän väliä ja samalla siis estyy poliklinikkasynnytys. Vähintään 3 päivää sairaalassa.

Mutta joo. Lapswn hyvinvointia tässä ajatellaan. Sehän se tärkeintä n
Tämä samainen aihe on itseä pitänyt synnärillä ärsyttävyyteen asti..siis lapsen sokereiden mittaus. Jos on vähänkään isompi vauva niin johan on jumissa osastolla:sad001. Radia ei itsellä ole todettu, mutta osaa ne silti polikliiniset synnytykset blokata kaikin keinoin. Jos sua yhtään tämä lohduttaa:shy:?
Jatketaan nopeasta kotiutumisesta haaveilua ja samalla todetaan sen mahdottomuus.. turha taistella tuulimyylyjä vastaan, vai miten se meni:wink
 
Mulla sokerirasitus vasta joskus rv 24-28, ei oo siis vielä varattu. Esikoisenkin aikana kävin, mutta kaikki arvot oli hyviä, toivottavasti nytkin. Mä siis jouduin ja joudun BMIn takia rasitukseen.
 
Mulla rasitus joskus viikolla 16. Ei oo varattu vielä.
Aikaisemmista en oo käynyt vaikka silloinkin sukurasite ollut. Ylipainoa ei ole.
 
Mulla oli Radi keskimmäisen lapsen kohalla ja hän syntyi ihan normaali painoisena vaik viikon meni yli la:nkin 3,7kg mutta seurantaan joutui koska mun Radi aiheutti sen et vauvan sokerit laski hälyyttävästi eli ottivat kokeen joka kolmas tunti jalkapohjasta, kotiin päästiin kolme päivää synnytyksen jälkeen. Aloin 2kk synnytyksestä odottaa seuraavaa ja kun olin laihtunut edellisen odotuksen aikana niin ei ollutkaan radia sit seuraavan kanssa
 
Meillä esikoisen sokerit oli normaalit synnärillä radi:sta huolimatta ja päästiin 2 päivää synnytyksestä kotiin.
 
Juu. Kiinni jäätiin. 1h arvo koholla :/ jos joku ottaa päähän niin tää
 
Mäki jäin kiinni :/ paastoarvo koholla, noh ei autaku pitää ruokavalio kunnossa ja toivoa että ei pahene.
 
No eipä siinä muuta voi. Kyllähän sitä muutenkin ois tarkkana miten syö. Mut mun mielestä tää vaan lisää stressiä :sad001 tieto lisää tuskaa, ainakin mun mielestä.
 
Mä jo valmistelin itteeni, tai osasin jotenkin odottaa tuota. Toki se oli shokki, ja toi jatkuva sokereiden mittaaminen kauhistuttaa, mutta ei auta :/ täytyy vaa ottaa viikko kerrallaan, onhan se tässä vaiheessa hyvä huomatakun esim. jos oltais sinne 24-28 viikoille jouduttu odottamaan :) silloin tilanne ois voinu olla pahempi :)

Elä stressaa, se on ehkä jopa pahempi vauvalle :) teet parhaas ruokavalion ja liikunnan suhteen, auttaa muutenkin :) ihan hirveästi tuo radi-ruokavalio ei loppupeleissä kuitenkaan ole normaalista erilainen.

pääsetkö candys ihan ruokavaliolla ja mittaamisella vai joudutko lääkitykselle?
 
Takaisin
Top