Raskausarvet!

Tiita_

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Tammikuunmammat 2016
Okei tää alkaa tulla näköjään jo vastaan näinkin alussa :eek: mulla on ruvenu jo iho paukkaa arville joten rasvaus alkaa olla paikallaan jo. Itse rupesin käyttää kookos öljyä nyt eli eka päivä takana :) onko muitakin jo? Ja millä te rasvaatte?
 
mä oon rasvannu ekoista viikoista alkaen :) eikä onneks vielä oo tullu! Tosin mulla ei oo isoa mahaakaan vielä:) mä oon käyttänyt suihkussa nivean suihku rasvaan+ iltaisin doven deep care vartalovoidetta... toivottavasti vältyn pahimmilta!
 
Arpia ei oo, mutta oon rasvaillut aika monta viikkoa jo. Alkuun epäsäännöllisemmin, nykyään joka ilta. Sekoitan perus kropparasvan sekaan Bio-oilia ja välillä sitten lähinnä vaihtelun vuoksi toisella, rasvapitoisemmalla voiteella mutta ilman tuota öljyä. Kookosöljyn luulisin toimivan myös hyvin, ja tässä juuri arvonkin että hankinko toisen pullon tuota Bio-oilia kun nykyinen loppuu vai ostanko kookosöljyä.
 
Terkku musta toi kookos öljy tuoksuu hyvälle myös :)
 
Täällä ollaan vedelty melko alkuviikoista asti bio-oilia päivittäin. Joskus myös toisen kerran normaalia kosteusvoidetta. Arpia ei ole näkynyt kuin toisessa rinnassa pari haaleaa. Eli pitää muistaa rasvata yläosastokin :D
 
Mulla ei oo yhtään uusia. Edellisestä raskaudesta tuli alavatsaan aika reippaasti vaikka miten rasvasi, niin en tiedä jaksanko nyt edes yrittää. Hukkaan meni mulla bio-oilit ja ties mitkä apteekin rasvat mitä kokeilin siinä toivossa, että sais ees vähän estettyy arpia.
 
Marianne81 uskon et sait estettyyn sillä rasvauksella osan itse hyvin vähän muistin rasvailla viimeraskaudessa niin mulla ol arpi kohtat verillä/ ruvella jatkuvaan :sad001 josta jäi todella pahat arvet jälkeen päin :sad001 nyt sit viisaampana rasvailla :)
 
6371c86231b8f3f7d222398f053ef4ed


Siinä on edellisestä raskaudesta arvet :sad001 josta kumminkin jo 4 vuotta aikaa.. vähän on navan vieressä mitä nyt on tullu.
 
Itse rasvasin ekassa raskaudessa tiuhaan öljyillä ja paksuilla rasvoilla, enkä ois tämän pahempia arpia voinut saada. Ei siis auttanu mulla mitään rasvailut. Hyvä puoli se, että ei enempää ainakaan tuu :p mutta auttoi se rasvailu ihon kutinaan, että jotain hyötyä siitäkin oli :) eipä ne arvet kauaa näkyny, aika äkkiä haalistuu synnytyksen jälkeen. Kauniiksi en voi niitä vieläkään sanoa, mutta kyllä niiden kanssa elää eikä ne niin häiritse. Niin tottunut jo :)
 
Mie rasvailen ihan perusvoiteilla. Esikoisen aikaan oli jotain apteekinki rasvaa. Öljyistä en tykkää. Mut mulla on vissii aika kimmosa nahka ko ainakaa viimeks ei tullu juuri mitää :D Jenkkiksiin parit. Ja rinnoissa ollu aikasemmin jo.
 
Mulla tuli ekassa raskaudessa rasvailuista huolimatta maha täyteen arpia, toisessa pakarat, reidet ja rinnat. Nyt en ole jaksanut rasvailla normaalia enempää koska on aiemminkin osoittautunut turhaksi. Eikä taida enää juuri olla paikkoja uusille arville ellei sit naama ala leviämään :wink
 
Mulle tuli ekasta jo sellaset tiikerin raidat, että niitä oli ja on ihan joka paikassa :grin Tokassa raskaudessa kolme vanhaa arpea kasvo muutaman sentin lisää pituutta. Jotenki en usko et nyt vois enää uusia tulla, ku mihin ne sit mahtuis enää :cat:
 
Nene löytää kyl paikat mihin tulla :D maha kutiaa ja tekis mieli raapia :sad001
 
Ei oo ainakaan vielä ilmaantunut yhtään arpea. Rasvaillut oon jostain viikosta 13 asti aamuin illoin. Yhden purkin lotrasin Weledan raskausöljyä, mutta tulin siihen lopputulokseen, että kookosöljy ajaa saman asian ja on huomattavasti edullisempaa tavaraa :) Vaihtelevasti siis kookosöljyllä ja milloin milläkin kosteusvoiteella. Uskon, että rasvailu auttaa ainakin siihen kiristävään tunteeseen, mutta arpien muodostumisesta en osaa sanoa. Mulla kaveri joka ei rasvannut kertaakaan raskausaikana ja yhden yhtä arpeakaan ei tullut :eek:
 
Kaikilla suvussa on tullut kamalat arvet, joten vähän kauhulla odottelen, enkä elättele toiveita ettei minullekin kävisi samoin. Tässä vaiheessa (22+5) maha ei vielä ole kasvanut paljoakaan, joten varmaanhan se sieltä yhtenä päivänä poksahtaa ulos kerralla ja repii kauniit raidat :rolleyes: Olen kyllä jostain viikolta 10 asti lätrännyt reilusti joko kookosöljyä tai Weledan raskausöljyä aamuin illoin - jos siitä nyt sattuisi olemaan *minkäänlaista, edes pientä* apua...
 
Kääks, mulle oli viikonloppuna ilmestynyt ensimmäinen haalea ja kutisematon, mutta valtavan pitkä arpi mahakummun alle. Nyt rv 22 menossa. Eipä ole tuo ihonhoito meikällä oikein rutiineissa niin nyt sitten vasta heräsin pienessä paniikissa rasvailemaan (pitikin googletella hakusanalla "raskausarpi"...). Ja näyttäisi siltä, että toinen pari päivää sitten aivan alkutekijöissään ollut arpi onkin nyt sitten hävinnyt.

Tajusin yhtäkkiä, että hitto, ettei sitä koskaan aidosti tullut nautittua masusta aikana ennen raskautta ja lapsia, aina oli mukamas jotain röllöä jossain vaikkei edes olisi ollut... Nyt se masu onkin sitten mahdollisesti iäksi menetetty.
 
Täälläkin on ihan alusta asti rasvailtu, ja bio-oiliin oon päätynyt siksi että sitä sattui olemaan jo valmiiksi kaapissa :) Toivon että estäisi edes vähän arpia, vielä ei ainakaan näy. Ehkä vähän sellanen mentaliteetti että sitten tulee jos tulee, nyt oon ainakin yrittänyt huoltaa ihoa :) Ja samalla rutiinilla menee kun kasvojen pesut ynnä muut iltaisin.
 
Ääh raskausarvet, asia, jota pelkään/kammoksun! suorastaan hysteerisenä tarkkailen reisiä ja vatsaa, vaikka tiedän, että niitä tulee, jos on tullakseen. En ole kova raskailemaan, enkä nytkään ole ahkerasti sitä tehnyt. Toivon, että hyvät geenit pelastais, koska äidilleni, eikä siskollenikaan ole niitä tullut. Tiedän, että ne vaalenee ja mies välillä naureskeleekin mun hysterialle, koska hänellä muutamia arpia jäänyt murrosiän kasvupyrähdyksestä, eikä ne kyllä kummosille näytä!
 
Takaisin
Top