Raskausarvet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hekksu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Hekksu

Oman äänensä löytänyt
Hei, en tiennyt mihin aiheeseen tämän ois voinu laittaa, joten päätin alottaa ihan uudelle aiheelle tän :) Eli ois kiva lukea muiden kokemuksia raskausarvista, onko vielä tässä vaiheessa alkanut ilmaantumaan, tai milloin tulivat aikaisemmissa raskauksissa? Tai onko ylipäätään mitään tietoa milloin yleensä tulevat jos ovat tullakseen..? Ehkäisettekö niitä jollain, jos ehkäisette niin käytettekö jtn öljyä, rasvaa tai muuta vastaavaa? :D Esikoista odotan, ja maha on kasvanut niin kovaa vauhtia että jänskään tuleeko nuita ollenkaan kun vielä ei ole näkynyt!

Minulla eka raskaus ja vielä ei ole raskausarpia tullut. Minulla on tosin nopeasta painonnoususta aiemmin tulleita todella vaaleita arpia lonkissa (?) ja rinnoissa. Olen tästä arvellut, että minulla on taipumusta saada arpia. Äidilläni on myös jäänyt raskauksista arpia. Olen nyt noin kuukauden ajan rasvannut noita lonkkia, vatsaa ja rintoja Bio-Oililla. Olen ajatellut, että jos arpia tulee ja ne ajan myötä vaalenevat yhtä paljon, kuin nuo vanhat olemassa olevat, niin eipä kyllä menoa haittaa.

Ensimmäistä odotetaan täälläkin eikä vielä (uusia) raskausarpia ole näkynyt. Selkään ja reisiin on tullut jo ihan nuorena ilmeisesti kasvuhujauksen yhteydessä näitä, ja olen huomannut, että ainakin nuo reisien arvet tulleet nyt enemmän näkyviin. Eivät ole muuttuneet punaisiksi tai revenneet lisää, mutta selvästi ovat leventyneet kuitenkin. Tässä yhteydessä voi varmaan mainita kamaluuden, jonka myös huomasin yhtenä iltana, nimittäin selluliitin määrä nimenomaan reisissä on ainakin 5kertaistunut!!!! Eli varmaan ne ylimääräiset kilot on sitten mahan sijasta asettuneet reisiin....

Raskausarpia ei ole ainakaa toistaiseksi ilmestynyt. Mies on osallistunut raskauteen rasvaamalla mahaa, selkää ja rintoja lähes päivittäin Ceridal-öljyllä. Lisäksi yritän rasvata aina saunan jälkeen koko kropan. Aamuisin suihkun jälkeen olen niin laiska etten jaksa alkaa rasvaamaan vaikka se tekisi varmasti hyvää.

Joku mainosti Body shopin kaakaovartalovoidetta jollain foorumilla. Kävin tuoksuttelemassa sitä mutten pitänyt tuoksusta joten käytän vartalovoiteena vanhoja purnukoita joita löysin kaapistani.

Minullakin on selässä vaaleita arpia nuoruuden lihomisen ja lahtuisen jäljiltä. Jos raskauden aikana tulee vastaavia niin kuten Mennakin jo kirjoitti niin ne eivät menoa haittaa varsinkaan alaselässä.

Vatsaan alkanut arpia ilmestymään :/ Bio-Oililla rasvaan joka ilta + välillä jollain vartalovoilla yms. Eipä mitään apua näyttäisi olevan, odottelen vaan kuinka hurjan näköiseksi menee :( Noh, olihan tämä odotettavissa, nuorena jo tullut arpia rintoihin ja kylkiin. Ja vaalenevathan ne sitten ajan myötä, toivottavasti :)

Painoa edelleen -3kg raskautumisesta, mutta eipä vaan iho kestä tuota venymistä näköjään yhtään.

Vaikka, onhan se onni että voi ylipäänsä tulla raskaaksi ja saada lapsen varmasti jokaisen arven arvoista, mutta jos rehellisiä ollaan : olisin varmasti pärjännyt ilmankin :laughing021

Mulla käytössä body shopin chocomania body butter. Ei sekään erityisen hyvälle tuoksu, mutta paremmalle kuin kaakao.. Siinä kaakaossa oli myös niin paljon parabeeneja käytetty, että en huolinut sitä. Olen todella tarkka muutenkin raskauden aikana kaikista kemikaaleista mitä itseeni laitan.. Ilmeisesti se kaakaovoi on noissa body shopin rasvoissa se tärkein ainesosa mikä estää niitä arpia. Mulla ei ainakaan vielä mitään näy, mutta oon kyllä aika laiska rasvaamaan.

Sent from my GT-I9105P using Vau.fi Foorumi mobile app

Vielä (koputan puuta) ei ole raskausarpia tullut vatsaan. Rinnoissa vanhat, murrosiässä tulleet arvet ovat vähän vahvistuneet ja reisissä näkyy myös hieman arpia. Minulla on käytössä Body Shopin kamalan hajuinen kaakaovoi, hyvin taitaa kosteuttaa. Olen itse tosi laiska rasvaamaan mutta onneksi mies muistaa rasvata massun joka ilta, siitä on tullut perinteinen mylläystraditio miehelle ja vauvalle.. :D

Ei ole vielä, eivätkä ole tervetulleitakaan. Mutta eihän sille mitään voi, jos tulee. Käytän ökykallista Vichyn raskausarpien esto/hoitovoidetta (melkein 30 euroa tuubi, toinen tuubi menossa) ja tatuoinnin päälle, pinkeän tuntuisiin kohtiin ja rintoihin lisäksi bloggareiden suosittelemaa Palmer'sia (noin 6 euroa purkki), jota piti ulkomailta asti tilata. Kutinaan ainakin auttavat hyvin, arpia ei kuulemma voi rasvaamalla estää - mutta yritän.

Vichy levittyy ihanasti ja imeytyy äkkiä, siihen on jäänyt koukkuun.

Palmerssi oli vähän pettymys, koostumus on paksua jankkia, jota pitää purkista kuopia ja lämmittää käsissä tai kädellä ihoa vasten, että saa levitettyä. Minulla on pitkät kynnet, joten sitä jää ikävästi kynsien alle. Yleensä nakitankin miehen rasvaamaan. Tuoksu on ok, mutta melko voimakas. Imeytyy tooooosi hitaasti, joten ekalla kerralla kun hölmöyksissä levitin illalla koko vatsan, reidet ja rinnat, olin aamuun mennessä aivan tahmea, pölyä oli liimaantunut kaikkialle. :cwm Pieninä erinä täsmäkohtiin on kuitenkin hyvä.

Hei, mun täytyy nyt kommentoida, kun ite joskus itkin mun arpia. Eihän tää auta, mut antaa sen toisen näkökulman, olkoonkin että ei olla viidakossa :D )
Eli joku toimittaja nainen oli ollut jonkun alkuperäiskansan vieraana ns. tutkimassa heidän kulttuuria. Siellä koko kylä peseytyi joella yhdessä. Kun ne naiset oli nähneet tän toimitajan alasti, ne oli alkaneet itkeä ja voivotella hänen surkeaa kohtaloa kun ei ollut yhtään raskausarpia. He oli olleet todella myötätuntoisia.
Siihen kulttuuriin kuuluu että naisilla on raskausarvet, koska se kertoo niiden naisten arvosta naisina, synnyttäneinä naisina. Vaikka lapsi kuolis, tai muuttais pois, raskausarvilla he pystyy todistamaan olevansa äitejä. Tää vaikutti siinä kulttuurissa jopa kuoleman kohtaamiseen jollain lailla, en tosin enää muista miten kun tää on kanssa juttu minkä luin jostain englannin kieliseltä sivulta..
Mutta siis, ihanaa jos saatte arvet pidettyä pois, mutta muistakaa sekin, jos niitä jää, että ilman niitä ei olis sitä rakasta lasta <3
Helpottiko yhtään?

Täällä myös esikoista odotellaan. Teini-iästä on muistona pari arpea reisissä ja rinnoissa, eli odotettavissa on että arpia tulee. Sisko sai lapsen vähän aikaa sitten ja hänellä on vatsassa _todella_ paljon arpia, mitä on minulle näyttänyt ja itkenytkin niiden takia. Itse olen vain yrittäny lohdutella että ei hätää, perästä tullaan :D Onneksi ne haalenee ajan myötä :)

Mulla on myös vanhoja raskausarpia rinnoissa ja takapuolessa. Ne on vaaleita, joten ei ne oo häirinneet mua. Muistan että kerroin niistä silloin nuorena miehelle etukäteen, joten hän varmaan odotti näkevänsä jotain kamalaa, mutta sitten kun näki niin ei kai pitänyt niitä minään :D

Nyt näyttäis olevan rinnoissa pari punaista arpea, ehkä ne on uusia. En oo viitsinyt rasvailla, kun en oo vielä ainakaan huolestunut arvista...ehkä pitäisi. Toisaalta noissa toisissa oppaissa lukee, että rasvaaminen ei auta ja sitten ainoostaan tuossa vaun oppaassa luki, että se saattaa auttaa. En oikein jaksaisi rasvailla... En tiiä olisko sitten mahaan tulevat arvet kurjempia kuin nuo entiset, ehkä.

Musta tuntuu, että rintojen arpia ehkäisisi paremmin tukevat rintaliivit kuin rasvaaminen...

Kuudes, mä oon myös kuullut kerrottavan, että jossain Afrikassa päin sitä pidetään ihan kamalana, jos ei ole lapsia. Tai että sitten pidetään lähinnä lapsena vaan... Ehkä meilläkin voisi olla jotain oppimista sieltä päin :)

Monissa maissa myös äiti mielletään semmoiseksi tuhdimmaksi tapaukseksi. Esim. egyptissä minun äitiäni ei uskottu äidiksi, kun oli aivan liian laiha äidiksi.. :D Joten ollaan vaan ylpeitä muutamista lisäkiloista ja raskausarvista.. :D

Mulla ei arpia näy, mutta mahaan on molemmille sivuille tullut pieniä verenpurkaumia tollaset puolen kämmenen kokoiset alueet...Maha kasvaa aika vauhdilla ja välillä repii, mutta en tiedä kyllä mitä noi verenpurkaumat/miniatyyrisuonikohjut on...kellään muulla?

Minulla oli jo ennestään kyljissä molemmin puolin parit arvet jotka tuli joskus pari vuotta sitten kun lihoin sen 10 kiloa :D ja ei ole hirveästi haitannut kun en niitä itse niin huomaa :D Nyt on rintoihin ilmestynyt pari arpea kun ne on melkein triplaneet kokonsa :D suurimmat rintaliivit mitkä omistan on jo niin pienen tuntuiset että oon vaihtanut jo pysyvästi noihin imetysliiveihin jotka on isommat :D

mut anyway mahaan ei oo tullut vielä arpia ja sais olla vaikka tulematta, bio-oililla oon yrittänyt rasvailla kovasti :D Reisiin on valitettavasti ilmestynyt jo parit arvet ja SELLULIITTIÄ on tullut ihan tajuttomasti ja kauhistelen niitä kun en haluaisi pitää edes shortseja jalassa kun näyttää niin kauheelta :/

En sinänsä pelkää noita arpia kun ne ajan myötä haalistuu tosi paljon, mutta joillekkin on tullut tosi pitkiä ja leveitä arpia ihan sentin mittaisia arpia ja ne jotenkin kauhistuttaa :D

Heh, muistan ekan raskauden, mun tissit oli kun auringot. Nänni oli se pallo ja joka suuntaan lähti sentin parin välein punaisia säteitä :D Eipä niistä juuri mitään enää ole jäljellä, ihan haaleita ohuita viivoja.Se taas harmittaa että imetyksen loputtua tissit on ns. tyhjät :/

Uusia ei ole tullut, mutta painonheittelystä johtuneet vanhat "sotamerkit" on selvästi laajentuneet, vaikka onkin edelleen valkoisia. Mie oon rasvaillut, mutta lähinnä kutinan ja ekseeman takia, varsinkin mahan alta kutiaa inhottavasti ja iho tosi ohutta ettei olis varaa raapia!

Mä en blondina oo tullu ajatelleeksikaan, et tuota umpparinpoistoarven päälle tehtyä tatuointia vois rasvata enemmänkin kuin muuta kroppaa! :confused3 Pitänee ottaa iHerbistä tilattu, tällä hetkellä ihan kauhean pahan hajuinen, mut ilmeisen rasvainen 100 % kaakaovoidepuikko tehokäyttöön...

Muuten oon niin blondi ja jotkut teiniajan arvet (joita en varmaan ollu ees ite huomannu ennen raskautta) ei oo tähänkään mennessä menoa haitanneet. Ja siis vaalee, et jos jotain tulee ja ne vaalenee, niin ei ehkä niin haittaa. Eikä suvussakaan oo arpia kovasti... :smiley-angelic001

Mulla on paljon arpia aiemmista lihomisista ja ne on selkeästi laajenneet jo. Uusia en ainakaan vielä ole nähnyt vaikka niitä odotettavissa varmasti tällä ihotyypillä on.

Eskaria kun ootin niin enpä mene ennee bikinit päällä rannalle (en kyl koskaan ees menny).Mitkään rasvat ei auttanut vaan mulle tuli kaikki kerralla ja ovat koko vatsan ja tuohon rintalastan loppuosaan asti,ylettyvät.Ja ylimmäset ovat vielä punaiset kuin mitkä.Meni kyl vähän aikaa kun hyväksyin ne taistelun kunniamerkeiksi ja arvet kruunaa sit vielä 30cm sektioarpi.Mut enpä valita palkinto oli kyllä vaivan arvoinen monenkertaisesti :)

Mä oon niin pölö et en tajuu hävetä itteeni vaan meen bikineissä uimaan, kaksosraskauden jälkeen alamahassa roikkuu heltta ja painoa oli nennen raskautta suunnilleen 85kg, pituutta 162, eli olen pullava ;) Paitsi että jaksan sen tunnin kahvakuulatreenin, -jos on pakko :D
Eli uskon vakaasti ja järkähtämättä siihen että se kauneus ja hyvä olo tulee sisältä päin. Ei se ensisilmäyksen kauneus, vaan se kun pitää toisesta ja tätä on mielyttävä katsella. Jos ihminen hymyilee paljon, on varma itsensä kanssa ja lempeä itselleen ja muille, se näkyy päällepäin kauneutena. Hankalasti selitetty, mut ymmärsitte varmaan idean. Ja juu, kyllä se eka kerta pitkästä aikaa bikineissä kesän jälkeen on hiukan epävarma, mut siitä se sit menee kun aattelee et " No mä nyt oon tämmönen ja tällä elämällä, toi on tollanen ja tolla elämällä"...

Takaisin