Raskausarvet ja niiden ehkäisy

Wadalma

Puuhakas puhuja
Helmimammat 2017
Joko on jollekulle alkanut ilmaantumaan ja onko hyviä vinkkejä niiden ehkäisyyn/vaalentamiseen? :)
 
Mulle ei ole vielä tullut yhtäkään (ainakaan en ole huomannut), tosin maha on kasvanut tosi maltillisesti toistaiseksi. Mulla on semmoinen iho, että siihen tulee äärimmäisen helposti raskausarpia ihan ilman raskauttakin, kaikki pienetkin painonvaihtelut näkyy heti erityisesti rinnoissa ja sisäreisissä, viimeksi kun lihoin muutaman kilon niin tuli jopa polviin! :arghh:

Monet ovat vannoneet Body Shopin vartalovoin nimeen, erityisesti kaakaovoin, mutta sitä ei ilmeisesti enää myydä niin olen kokeillu vadelman tuoksuista voita masuun, kylkiin ja rintoihin. Voisin syödä sitä, tuoksuu niiiin ihanalta, ihan grandi vadelmamehujäältä! :p Luulen että mun mies käyttää sitä salaa... :bored:

Sitten kun maha alkaa kasvaa vauhdikkaammin niin pitää varmaan alkaa rasvailla tunnollisemmin. Tosin olen itse vähän skeptinen että onko tosta rasvailusta oikeesti kauheesti apua, joillekin kun ei tule arven arpea vaikka hiekkapaperilla itseään hierois... :meh:
 
Mä luulen kyllä että asiaan vaikuttaa vahvasti perimä ja ihotyyppi:rolleyes:..
itse kuulun laiskoihin, enkä ole koskaan itseä rasvaillut-esikoisesta tuli arvet mahaan ihan odotuksen viime metreillä. Mutta ne kyllä hälvenee kovasti kun maha palautuu:shy:! Sen jälkeen en ole uusia enää huomannut..
Mutta rasvatkaa ihmeessä kuka jaksaa! Ihanaahan se on jos vielä haisee grandille:p!

Itse yritän ajatella noita arpia osana elämäntarinaa, ne on vähän niinku tatuointeja tosielämästä:wink
 
Joo tää on kyllä jännä aihe, itse en osaa sanoa kummemmin vinkkejä kun mulla ei esikoisesta tullut kun yksi pienen pieni lantioon, jota en ees huomannut kun vasta paljon myöhemmin. Mulla oli siis ihan valtava maha, oon ite 155cm pitkä ja poika oli syntyessään yli 4kg niin sen kyllä huomas :D mulle ei siis sillon ainakaan kovin herkästi tullut, mielenkiinnolla kyllä seuraan jos tulee hyviä vinkkejä, jos tällä kertaa vaikka ilmaantuukin. Esikon aikaan rasvasin vaan suihkun jälkeen ihan perus soven rasvalla.
 
Mä oon kans herkästi arpeutuvaa sorttia mut kai se pätee jo aika pitkälle et jos jotain tukevaa vartalovoita tai öljyä käyttää ni sen pitäs vähän auttaa. Mut mä uskon et mun kohdalla tulee pikemminkin kysymykseen tulleiden raitojen "näkymättömiin" hoitaminen :-D
 
Kirjotinkin johonkin jo, että eilen huomasin ensimmäiset ylävatsalla :-o ennestään on alavatsalla vanhoja vaalentuneita, mutta nää uudet sinertää :/

itellä tosi kuiva iho muutenkin, niin rasvailen perusvoiteilla, ja plussattuani otin babyoilin käyttöön. Kaveri suositteli sitä, mutta eipä se tainnu mulle auttaa :D
 
Mulla noi venymisarvet kyllä vaalenee onneks aika nopeasti, ja jos ois ruskettuva iho niin kesällähän ne ruskettuu kivasti piiloon, paitsi mulla jonka ihoon ei väri tartu vaikka palais... :meh:
 
Mulle tuli esikoisen aikana vaan etureisiin ja persposkiin raskausarvet vaikka maha oli valtava omasta mielestä :D rasvailin siis mahaa pelkästään (joskus ku muistin nii muualtaki) kookosöljyllä varmaan joka toinen päivä :) Muuten helposti arpeutuvaa sorttia.
Nytki oon alottanu rasvauksen taas hyvis ajoin, ja rasvaan aina ku muistan, yleensä paristi viikos. Kookosöljy edelleen käytös ja nyt joka kerta rasvaan tunnollisesti takamuksen ja reidet ettei tuu lisää niihin :D
 
Mä oon kans herkästi arpeutuvaa sorttia... Mulla oli esikoisen raskaudessa käytössä Vichyn tähän tarkoitukseen tarkoitettu rasva. Koitin ennen sitä vähän kaikkia rasvoja. Ja loppujen lopuks tää oli se mistä tykkäsin. Sen vuoksi lähinnä ettei se tuoksu millekkään ja imeytyi hyvin. Lopputulos oli että alavatsalle tuli aika järkyttävät jäljet, mutta muuten selvisin aika vähällä. Esikoinen oli vähän reilu 4,3kg...
 
Joo. Onhan noita arpia tullut vauhdikkaammin kylkiin, lonkkiin, pepun poskille.. Bio oil iho-öljyä olen käyttänyt kun muistan ja ihan normi rasvaakin. Vielä en oo vaikutusta nähnyt kun kuukauden päivät säännöllisesti käytin, joten ajattelin ettei hyövää.
 
Mä hylkäsin ton bio-Oilin, vaikka sitä niin hehkutettiin. Ja se haisee :hungover:
 
Mulla jo ennestään vatsa, kyljet, reidet ja perskannikat täys vaalentuneita vanhoja arpia, niin en oo uusia jaksanut tutkia :D

Eli siis arpeudun tosi helposti, buu.
 
Ja sitten jos alkaa suonikohjuja puskea niin ei noi repeämät tunnu enää miltään:wacky:. Blaah, iän tuomia boonuksia ropisee kun plussapalloja..
 
Mulla on rintoihin ja vatsaan tullut arpia, pitää yrittää rasvailla jos ei ois vielä myöhästä.. :D
 
Eikös bepanthenilla oo kans jotain hyvää rasvaa just tähän?
 
Mä ostin Weledan arpiöljyä. Uusia arpia ei ole tullut vielä mutta vanhat näkyy nyt selvemmin. Uusia arpia tulee varmasti, siitä ei ole epäilystäkään. Ihotyypistä tuo on kiinni tuleeko niitä, mut aion jatkaa kuitenkin rasvausta. Eipä ainakaan kuivu ja kutise iho venyessään.
 
Takaisin
Top