Raskausarpivoiteet

Aikaa on kulunut ja mahat kasvaneet, mitä voiteita olette käyttäneet?

Itse ostin Body Shopista kaakaovoidetta ja olen sitä joka ilta laittanut. On jonkun verran tahmaavaa, eli pitää odotella sen kuivumista aina rauhassa tai laittaa sellainen paita päälle, jossa ei niin voiteet haittaa. On kuintekin pitänyt kivasti ihon kosteana seuraavaan päivään. Kohta pitäisi hakea uusi purkki jo.
 
Itsellä ns. normaalina perusvoiteena biothermin vartalovoide, jota olen käyttänyt säännöllisen epäsäännöllisesti. Muutoin olen käyttänyt milloin mitäkin rasvaa, mitä nyt on käteen sattunut. LV:tä, Niveaa, jotain ulkomaanreissuilta tuotuja tuliaisrasvoja yms. Ei ainuttakaan arpea vatsassa. En kyllä usko, että johtuu vaan rasvaamisesta, vaan myös ihon laadusta ja kimmoisuudesta ylipäänsä.
 
Mä oon käyttänyt aamuin illoin Bio-oilia, sitä on mukava levittää. Testissä ollut myös Weledan raskausarpiöljy, se tuntui jotenkin värjäävän vaatteet, kesti ilmeisesti kauemmin kuivua ja imeytyi paitaan :P Lisäks laukussa pidän mukana Sebamedin jotain samaan tarkoitukseen olevaa rasvaa siltä varalta jos päivällä alkaa kutitteleen. Maha on kovin pinkeä ja jos vahingossa kynnellä huitasee lähellä niin heti tulee naarmu. Näin myös yöllä "painajaista" että mahanahka alkoi repeileen...
 
Rasvasin koko raskauden ajan vähintään kerran päivässä koko vatsan seudun, etenkin navan ympäristön. Toiselta kolmannekselta otin kaveriksi myös öljyn jota lotrasin oikein. Pitkään ajattelin että säästyn arvilta ja jatkoin ahkeraa rasvausta ja öljyämistä. Mutta viimeisen kahden viikon aikana iho repesi navan ympäriltä ihan kunnolla :D eikä viikot menneet siis edes yli, typy syntyi 39+6.
 
Muutama pieni viiru tullu navan läheisyyteen. Alotin rasvailun bio-oililla kun tuli 4kk täyteen, hyvin nopsaa into laantu ku tuntu että masu ei rupee ees näkymään ja tuoki öljy aika arvokasta tavaraa...aattelin jatkaa bio-oilia sitte loppuvaihees:)
nyt oon rasvaillu lähes päivittäin x2 massun, reidet ja pepun. Rasvana menee millon mikäki nivea,dermoshopin käsivoiteet ja tositosi ihana on ollu LV:n täytetäinen jalkavoide:laughing002 käytän aina tuubin/purkin loppuun ja sitte jtn uutta tilalle:happy7 kerran vkossa yritän suihkussa kuoria koko kropan.
vettä kittaan paljon ja luotan osittain sen voimaan:hello2
 
Mulla on jostain syystä unohtunu toi rasvailu kokonaan :rolleyes: vatsa on ihan kamalan näköinen kun on ihan revenny mut ne arvet ei oo tullu tästä raskaudesta vaan edellisestä jossa kuitenkin öljysin ja rasvasin itseäni tunnollisesta raskauden alusta loppuun...
 
Mulla kiristelee iho ilman rasvausta, joten se ei oikein pääse unohtumaan, kun muuten olo on epämukava.

Musta on kiva ajatella, että veden juonnilla ja rasvauksella voin edes vähän edesauttaa arpien määrän vähenemistä ja mikä tärkeintä, jos niitä ei tule, voin tietenkin täällä foorumissa mainostaa sitä itse käyttämääni voidetta ja kuinka se ehkäisi kaiken :D
 
Nyt on alkanu Aqualan Oil:illa läträys kun iho kutisee vähä joka puolelta! Aiemmin en oo paljon rasvaillu mut nyt pakko. Muuten kutisee niin pirusti, varsinkin iltasin. Jalat ja kädet on pahimmat nyt...
 
Vanha ketju, ajattelin laittaa päivityksen tilanteeseen nyt, kun vauva on tuolta mahasta tullut pois. (Varsin itsekseen tulikin pois, heh heh).

Mä rasvasin siis sillä Body Shopin kaakaovoiteella jotakuinkin viikolle 38 asti. Sitten maha laskeutui ja tuli arpia. Vaihdoin Bepancaren uutuusvoiteeseen, jolla rasvasin loppuajan ja jolla olen rasvannut nyt jälkikäteenkin ja aion jatkaa rasvaamista niin kauan, kun jaksan. Kuvassa tilanne 10 pv synnytyksen jälkeen. Ihan kamalasti ei arpia tullut ja ovat aika vaaleahkoja, ottaen huomioon mun mahan koon ja vauvan koon.

Jos plussia ja miinuksia pitäisi noista voiteista mainita niin:

Body Shopin voide:
+ imeytyi kohtuullisen nopeasti
+ iho tuntui kosteutuneelta yhdellä rasvauskerralla per päivä
- tuoksu ei ollut omasta mielestäni hyvä
- vaatteet aina mähmässä

Bepancare:
+ todella hyvä ja kätevä pumppupullo
+ tuoksu neutraalimpi kuin Body shopin voiteessa
+ kosteuttaa hyvin
- imeytyy todella hitaasti, jättää öljykerroksen ihon pintaan
 

Liitteet

  • WP_20150413_001.jpg
    WP_20150413_001.jpg
    488.7 KB · Katsottu: 40
Mä käytin koko raskausajan Bio oilia. Läträsin oikein kunnolla sen kans. Weledan vastaavaa mulla oli vajaa pullo, siitä en ihan niin paljoo tykännyt, ei imeytynyt yhtä hyvin eikä tuoksukaan ollut kovin mieleinen. Raskausarpia ei tullut yhtäkään. Ennestään mulla on niitä reisissä ja lantiolla. Ainoo arpi mikä nyt sit tuli oli sektioarpi mutta sekin on huomaamattomasti vaakaan pikkuhousujen alla.
 
Takaisin
Top