Raskausarpivoiteet

Sanoja

Piirimestaruustason postaaja
Avaanpa tällaisen asian, joka ensikertalaista kiinnostaa. Eli raskausarpivoiteitahan suositellaan käytettäväksi jo ensimmäisen kolmanneksen jälkeen (ymmärtääkseni). Onko täällä kokemuksia eri valmistajien voiteista? Bio-Oil on toki kehuttu, mutta kiinnostaisi myös muut vaihtoehdot. Esim. myös Clarins ja Biotherm.
 
en ole noita koskaan käyttänyt ja kolmen raskauden jäljiltä arpia ei oo yhtään olen alkanut heti plussaamisen jälkeen rasvaamaan kerran päivässä. Sellaiset rasvat missä on runsaasti e-vitamiinia toimivat hyvin! Lisäksi loppuajasta olen käyttänyt weledan raskausöljyä, vie myös kutinan iholta. Runsaasti vettä jotta iho saa kosteutta myös sisäisesti, niin iho venyy repeilemisen sijaan. Loppuajasta saa rasvata tuhansia kertoja päivässä koska se kutina voi olla aika infernaalinen ja synnytyksen jälkeen kannattaa jatkaa niin palautuu "nopeammin"
 
Mä oon käyttänyt nyt n. kuukauden sebamed anti-stretch mark creamia :) oon ihan tyytyväinen ollut mut en kyl tiiä onko siitä tehoa ku oon vasta rv 16+5, saa nähää sitten loppupuolella onko mtn vaikutusta tost rasvasta ollut...
 
Rasvailin viimeksi, mutta arpia silti tuli paljon. Nyt rasvailen ihan vaan ceridal öljyllä. Ei mua noi arvet kyllä ees haittaa. Uskon, että enemmän ihotyypistä kiinni kuin rasvailuista, mutta eipä siitä rasvaamisesta haittaakaan ole! :)
 
Ite alotin muutama viikko sitten (tänään 14+5) tuon Bio-Oilin käytön noin 2-3 kertaa viikossa puhtaalle iholle ja antanu imeytyä kunnolla ennen pukemista. On meinaan aika rasvanen öljy mutta kuivuu 15-30 minuutissa (menee suihkun jälkeiseks levoks sängyllä tuijotellessa hömppää kun väsymys on vieläkin aika kova). Öljyä tullu hierottua vatsan ja rintojen alueelle mutta tarttis vissiin jossain kohtaa siirtyä kans takareisiin ja pakaroihin. Eka raskaus niin ei välttis auta ketään nämä neuvot :wink

Ja pitää kuitenkin muistaa että arpien muodostus on yksilöllistä!
 
Joo, komppaan myös että pitkälti geenit puhuu tässä hommassa. Tosin ylipaino ja kova lihominen raskaana myös tuntuu aiheuttavan noita.

Itselle ei ole 2 raskaudessa tullut, äidillänikään ei ole eikä siskoillanikaan. Silti olen kuitenkin rasvaillut, helpottaa oloa ja tekee iholle hyvää. Palautumisen aikana myös olen kuorinut välillä keskivartaloa kunnolla, verenkierto tehostuu ja tämän myötä ehkäpä myös ihon uusiutuminen.

Henk.koht.olen käyttänyt pääosin vauvaöljyjä, kookosöljyä ja apteekin puhtaita perusrasvoja. Tuota bio oiliakin meni yksi purkki jossain välissä kokeilumielessä. Mut en pitänyt sitä mitenkäön erityisenä. Pieni kallis purkki. Tosin omasta mielestä nuo puhtaimmat perusöljyt/rasvat kaikkein parhaita ja edullisia. Itse koitan väistellä kaikenmaailman lisäaineita ja kemiallisia yhdisteitä...
 
Joo, eihän niitä siis rasvoilla tai öljyillä pysty estämään jos on tullakseen :)

Itselläni tuli nuorena reisiin ja takapuoleen raskausarpia siinä vaiheessa, kun tuli naisellisia muotoja, vaikken mitenkään erityisesti pyöristynytkään. Koska nuo näkyvät haaleasti edelleenkin, niin epäilen myös mahan nyt saavan oman osansa.

Tavallisessa Dove-voiteessakin taitaa olla osa öljyä ja jotenkin sen tyylisellä voiteella rasvailu tuntuisi miellyttävämmältä, kuin öljyllä läträäminen.

Arvet kuuluvat elämään, toki, mutta kyllä minä niitä ainakin haluan mahdollisimman vähän :D
 
Mä oon ensikertalainen joten saapa nähdä miten iho käyttäytyy. Nuorena tuli reisiin ja rintoihin arpia ja muistan että ne kutis aika vietävästi! Ja edelleenkin siis arvet näkyvissä, 20 v jälkeen. Nyt oon sit alottanu sen Bio-oilin. Siinä lukee että neljännestä raskauskuukaudesta alkaen. En oikein tykkää öljyistä mutta tota väitetään että imeytyis nopeesti. Auttaa tai ei, niin eipä siitä haittaa kai ole :) Ja tosiaan ku muistan reisienkin kutinan niin luulen että jo sen takia haluan rasvailla jotta olo helpottuu.
 
Itseasiassa onhan mullakin tossa pakaran kohdilla vaaleita pieniä huomaamattomia arpia, ollut tyyliin aina, tais tulla myös teini iässä :) eipä niitä edes muista ku niin olemattomia. Mut ei pahentunu raskaana.

Ja en mäkään niitä lisäarpia haluais...voihan kuitenkin aina olla että ny kolmannella kerralla ratkeaakin iho! Suihkun jälkeen hieron tota Aqualan Duo'a tällä hetkellä, oli apteekissa tarjouksessa :wink

Onko jollain hyvää kokemusta arpia häivyttävistä rasvoista? Jos ny sattuisikin arpia tulemaan.
 
Siihen, tuleeko arpia vai ei, vaikuttaa lähinnä ihon luonnollinen kimmoisuus. Sitä voi tietenkin itsekin parantaa pitämällä huolen ihosta ja sen kosteudesta, sekä ulkoisesti, että sisäisesti. Myös se ihon hierominen rasvaa laitettaessa auttaa verenkierron ja kimmoisuuden parantamiseen. Mutta jos arpia on tullakseen, ei siinä taida enää pelkät nyt aloitettavat rasvaukset auttaa. Rasvojakin löytyy joka lähtöön eikä se kallein välttämättä ole lainkaan tarpeen tai edes paras, vaan perusrasvatkin riittävät.

Itselläni ei ole ensimmäisen raskauden jäljiltä vatsassa ainuttakaan raskausarpea, vaikka vatsa kasvoikin valtavaksi. Rasvasin vatsaa ihan tavallisilla voiteilla, mitä olin käyttänyt säännöllisesti jo aiemminkin. Sen sijaan reisistä, lantiolta ja rinnoista minulta löytyy jo vaalenneita arpia, mitkä ovat teinivuosien perua, kun en silloin pahemmin pitänyt huolta ihostani.

Arvet ovat vaalenneet ajan kanssa eikä niitä enää värin perusteella erottaisi, toki muutoin kyllä. En oikein usko noihin arpia häivyttäviin rasvoihin, mutta ehkäpä joku jolla on niistä kokemusta, voisi kertoa lisää.
 
Joo totta puhutte. Ekassa raskaudessa kun olin kuitenkin 19 niin käytin öljyjä arpien ehkäsyyn.ehkä autto ehkä ei... tokassa luotin ihan perus rasvoihin nivea, kolmannessa ihastuin vauva öljyyn ja manteli öljyyn. Nyt tässä raskaudessa ei paljoon ole kiinnostanut tuleeko arpia vai ei, niinpä perus rasvat miellyttävän hajuiset on tullu käytettyä. Esim oliivi kosteus rasva, jonka espanjasta ostin. Siispä vähän joka raskaudessa tullut arpia rintoihin reisiin ja mahaan. mulle ne merkitsee paljon kun rakkaita lapsosia olen sisälläni kantanut. haalistuivat ajan kanssa.
Veden juonti auttaa ja säännölliset rasvaukset. Niillä pärjää jo pitkälle. Loppu raskaudessa kun vauva kasvaa kovaa vauhtia niin silloin kannattaa kunnon rasvoja käyttää.
 
Mä käytin edellisessä raskaudessa tuota Bio oilia ja oli kyllä ihan miellyttävä. Arpia tuli silti muutama, mutta vasta ihan loppumetreillä, eikä ne ole kauhean tummia, vaan aika huomaamattomia kuitenkin. Tissit repes kyllä täysin sitten kun maito nousi, kun kasvua tapahtui ihan järkky paljon parissa päivässä:) mut ne oli heti vaaleita et ei haittaa niin paljon. Nyt en oo vielä aloittanut rasvailua, ajattelin tehdä oman voiteen kaakaovoista ja vaikka avokadoöljystä, niin luulis olevan ainakin hoitava:)
 
Minä käytin Marja Entrichin vehnänalkioöljyä eka raskauden aikana, eikä arpia tullut. Minua arveluttaa Bio Oil- ym tyyppisissä valmisteissa se, että se öljy on mineraali- tai paraffiiniöljyä. Siksi olen tykännyt noista biologisista, oikeasti luonnonmukaisista ME-tuotteista.
 
Minulle on tullut vuosia sitten lääkityksen johdosta melko paljon venymisarpia käsivarsiin, rintoihin, mahaan, lantioon jne... Aika järkytyshän se oli, mutta ne ovat nyt todella vaaleita ja olen aikalailla sinut niiden kanssa. Kesällä tosin en halua pitää ihmisten ilmoilla toppia tai todella lyhyt hihaista t-paitaa, kun mua itseäni yrjöttää arpiset käsivarret.

Mutta mulle on nyt yks ketun hailee vaikka tulis muutama lisää, ainakin niille on tällä kertaa hyvä syy :wink Jos minulla ei ennestään olisi venymisarpia, niin mielipide saattaisi olla toinen.
 
Arvet johtuu ihon alemman kerroksen, verinahan, repeämistä, eikä pintarasvauksella siis ole merkitystä niiden syntyyn. Geeneistä paljon kiinni, mutta nopea lihominen on yksi suuri lisäävä tekijä. Tästä tiedosta huolimatta olen turhamainen, ja viime raskaudessa öljyilin ahkerasti L'Occitanen kyseiseen tarkoitukseen myytävällä öljyllä. Kivan tuoksuista, eikä arpia tullut, joten sitä varmaan ostan taas kunhan saan aikaiseksi, vaikka tiedänkin että äidin geenejä ja omaa hillittyä painonnousua onkin todellisuudessa kiittäminen...
 
Mun mielestä ihon hoitaminen on tärkeää. Varsinkin näin kun vatsan, rintojen, reisien ja lantion seutu joutuu koetukselle. Ei ole niinkään väliä millä tuotteella, jokainen kokee jonkin itselleen parhaimmaksi. Se on tärkeää, että sitä on miellyttävä käyttää. Ja väitän että siitä on kuitenkin hyötyä, että hoitaa sitä ihoa. :) Itse liputan tuon Clarinsin Tonic öljyn ja stretch mark control voiteen puolesta. Käytin esikon aikana ja nyt taas. Paitsi nyt pystyin vasta näillä viikoilla aloittamaan öljyn käytön tuoksun takia.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Clarinsin Tonic-öljyä olen minäkin joskus ekassa alkuraskaudessa käyttänyt ja se on kans superhyvä! Se vaan on niin onnettoman kokoinen se pullo, että hintaansa nähden hupeni turhan äkkiä ja imeytyi hitaasti.

Minäkin olen sitä mieltä, että kuiva ja hoitamaton iho ratkeilee helpommin kuin elastinen ja joustava, joten en usko että se voitelu/öljyäminen hukkaan menee :)
 
Nyt muuten huomaa ku oon noin kuukauden verran öljynnyt masua niin tuntuu jo ihanan pehmeelle se iho! Ihan erilainen ku kankuissa tai reisissä mihin hyvin harvakseltaan jaksan mitään lotioneja sipaista :D
 
No ei ne öljyt ja muut sinne ihon syvempään kerrokseen mene eivätkä siksi todellisuudessa vaikuta, eikä se ole uskon asia vaan fakta, mutta onhan se kiva kun iho tuoksuu ja tuntuu hyvältä :) itsekin aion kyllä taas käyttää samaa öljyä kuin viimeksi kun saan aikaiseksi käytyä ostamassa...ei oman mielihyvän ostamisessa sinänsä mitään pahaa ole...
 
Täällä taisikin olla jo aiemmin mainittu se, ettei se vaikutus välttämättä tulisikaan siitä rasvasta vaan sen hieromisesta. Hieronta aktivoi verenkiertoa ja pitää kuona-aineet liikkeellä ja sitä kautta lisää ihon elastisuutta. Itse en ainakaan viitsisi rasvaamatonta ihoa samalla tavoi hieroa.
 
Takaisin
Top