Raskausarpia - ihanaa?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miramaria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulle tuli arpia takamukseen ja rintoihin vatsaan ei ihmekumma yhtään tullut. Vatsan aluetta rasvailinkin ahkerasti alusta asti.

Mulla on murrosiästä jo ollu rinnoissa arpia ja pari löytyy sisäreisistä, haaleita, ei haittaa elämää, joten tuskin haittaa tulevatkaan. Olen pessimisti ja odotan et mulle tulee noita lisää nyt raskausaikana

Mulla tuli napakorun kohtaan jo raskauden puolivälissä arpi ja olin ihan varma, että nyt koko maha tulee täyteen viiruja. Mut ei tullukkaan! Pari pikkiriikkistä arpea tuli vasta synnytyksen jälkeen (tai vikana päivänä, sillon en juuri arpiin huomiota kiinnittäny :D ). Rintoihin tulikin sit reippaasti maidonnousun yhteydessä kun kuppikoko kasvoi kerralla kolmella....

Mulla tuli napakorun kohtaan useampi pieni viiru ja mahaan lisäksi kolme viirua molemmille puolille. Reisiin tuli myös. Eihän ne kivoja ole, mutta haalenee aikanaan.

Esikoisesta ei vatsaan tullut arpia yhtään (rintoihin kyllä tuli, mutta ovat haalenneet, eikä minua haittaa...eipä miestäkään ;). Nyt toista odotellaan kohta puolivälissä, eikä ainakaan vielä oo tästäkään arpia tullut. :) Esikoisesta rasvailin rv 16 lähtien vatsaa, mutta nyt en ole rasvaillut.

Mulla ei raskausarpia ennen oo ollut, nyt rintoihin tullut vaan haaleita. Vatsassa tai muualla en ole vielä arpia havainnut. Rasvaillut oon vatsaa ja reisiä aika iltaisin ja toiveena ettei tulisi. Eipä mua haittaa vaikka niitä vähän ilmeistyisi :)

Rintoihin on alkanut nyt tulemaan aika hirveen näköisiä ja punaisia arpia ja myös verisuonet nousseet ihon pinnalle. Vatsassa ei ole vielä yhtään raskausarpia ,mutta ehkä nekin tulee kun raskaus etenee vielä pidemmälle. :)

Mulla on arpia, tulivat enimmäkseen esikoista odottaessa rasvaaamisesta huolimatta. Ehkä tuo rasvailu kuitenkin teki sen, etteivät revenneet "pahasti" vaan olivat alusta asti suht siroja ja vaaleita. Niitä ei kauempaa ees näe. Eikä haittaa vaikka niitä on. Ne kuuluu elämään. :) Nillä on saatu jotain hyvää aikaiseksi, kunniamerkkejä ja aarrekartta ihossa. <3

Mä en synnytettyäni haluaisikaan näyttää miltään bikinimallilta tai teinitytöltä, EN EN EN. Kropan saa treenattua kuntoon, muttei sitä tarvi näyttää siltä kuin ei olisi koskaan lapsia tehnytkään. Mun EI tarvi näyttää erityisen hyvältä bikineissä, ihanaa ja helpottavaa myöntää se!!! :) :)

Itse selvisin ilman arpia, mutta linea nigra näkyy vieläkin, tosin haalistuneena. Sinänsä ei haittaa vaikka se näkyväksi jäisikin, olispahan luomutatuointi :wink

Täällä ensimmäiset punertavat arvet ilmestyny vatsalle. Jännityksellä ootan miltä näytän lähempänä h-hetkeä. :eek:
Utareet jo ennestää nii isot että jahka maito nousee ja imetyksen lopettaa nii mahtaavatpa olla melkoset tyhjät jätesäkit. :grin

Mulle tuli raskauden aikana hurjat yksi raskausarpi vatsaan. Sekin hävisi sitten ajan myötä. Linea negra näkyy vielä yli 2 vuotta edellisen raskauden jälkeen, silloin oli navasta alaspäin. Nyt uudessa raskaudessa on tullut uusi, mutta se menee navasta ylöspäin, katsotaan jääkö pysyvä raita, ja selviänkö nytkin ilman raskausarpia.

Itse en näe raskausarpia pahana asiana, ne tulee jos on tullakseen. Niitä on tullut eri puolille kehoa lihomisen/laihtumisen yhteydessä, ja ajan myötä sitten haalistuneet.

Arpia tullut jokaisesta lapsesta (4) rasvaamisesta huolimatta. Tuli niitä jo teininä ihan kasvamisen seurauksenakin.
En tajua miksi tokasta lapsestakin tuli arpia, vaikka olin synnyttämään mennessä 10kg kevyempi kuin edellisestä ja mahakin tuntui pienemmältä.
Arvet ei häiritse yhtään, niihin on jo niin tottunut.

Kuopusta odottaessa hieman otti päähän siinä kohtaa kun alkoivat ilmestyä. Lähinnä varmaan koska en kokenut olevani miehestä haluttava ja ajattelin niiden pahentavan tilannetta. Vähän ehkä pöhkö ajatus, mutta kaikki tunteet olkoon sallittuja. Nykyisin ei haittaa. Enemmänkin on merkkejä elämästä ja raskauksista, sikäli kun näkyvät.

Olin vain ylpeä, kun ensimmäiset punaiset tiikerinjuovat ilmestyivät vauvamasuun🥰
Mulla tuli raskausarpia jo teininä vähän sinne sun tänne, mutta haaleampia kuin raskauksissa. Ja kahden vuoden jälkeen ovat haalistuneet nämäkin, eivätkö haittaa. Ylpeydellä kannan!

Takaisin