Raskausarpia - ihanaa?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miramaria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon 19 ja oottelen esikoista. Takapuoli on ihan täynnä pitkittäisiä arpia. Sit tossa alavatsalla on muutamia isoja ja navan ympärillä pieniä. Rinnoissa on kans jonku verran.. Vielä ehtii tulla lisää, jos pari viikkoa poika pysyy mahassa! :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Minulla on aivan kamalasti raskausarpia ympäri kehoa vatsassa on tosipaljon, jaloissa, jalkojen välissä ja molemmalla puolella kylkeä. Vatsan raskausarpia kutittaa niin kovasti että on tullut vähän pieniä näppyjä, vaikka rasvankin niitä joka päivä. :cool:

Mulle jäi pari raskausarpea alavatsalle. Hieroin koko raskausajan manteliöljyä lanteille ja vatsalle. En sit tiiä, oliko apua, mut ainakin iho oli mukavan pehmoinen. Vielä nykyisinkin aina silloin tällöin käytän tuota öljyä ihon hoidossa. Arvet punoittaa hieman vielä, mutta ei minua haittaa. Ne kertoo ihanasta ajasta joka päättyi parhaaseen palkintoon. Ja tuota röllykkää nyt en muutenkaan esittelisi, nii ei senkään takia häiritse. :)

Mulla räjähti maha täyteen raskausarpia vasta ihan vikoilla viikoilla, luulin jo selvinneeni ilman. Toisilla on kimmoisammat kudokset kun toisilla.

Rv 21 menossa ja ei oo vielä tullu mitään... Oliiviöljyllä oon ihoa öljynkulutus ehkä viikon ajan vasta :) luulen ettei kovin kauheasti tuu, ainaki mikäli oman äitin arvista voi päätellä ;)

Tilasin semmosen lotionin iherbistä arpia vastaan.. käyttäjäsuositusten mukaan valitsin. Saapuisipa ensi viikolla paketti. Mulla ei ole hajuakaan miten mun iho reagoi siihen venytykseen mikä on edessä..

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

27 vuotiaana sain esikoiseni ja arpia tuli vatsaan paaaaaaljon, tosin vasta ehkä rv 29.... omalla äidillä kyllä on myös ollut, onneksi en koskaan ole tykännyt vatsaani julkisesti esitellä :rolleyes: :)

Minähän luulin selvinneeni ilman raskausarpia, mutta juuri synnytyksen alettua maha "tipahti", ja alavatsa on täynnä pieniä arpia. Tissiin arvet tulivatkin sitten maidon noustessa. :oops:

Olen 20v, ei ole lapsia. Yksi keskenmeno takana. Arpia tullut nuorempana ilmeisesti liika nopean laihtumisen tai lihomisen seurauksena. Arvet eivät haittaa minua. Joku voisi luulla että oikea raskaus ollut/menossa. :)

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app

Viikko 37+3 menossa ja arpia on tullut alavatsaan ja rintohin, muutamia kylkiin ja reisiin. Rasvaillut olen mutta olen käsittänyt että jos on taipumus saada arpia niin niitä vaan tulee, rasvailulla tod. näk, vähemmän mutta ei kai niitä kokonaan voi estää jos on tullakseen. Eikä minua arvet kyllä haittaa, eivät ne nättejä ole mutta ei kyllä kauhean rumiakaan, olkoon kun ovat tulleet :)

Pahoin pelkään et mun iho on sitä tyyppiä et arpia tulee viimeistään loppupuolella...vanhoja lihomisesta tulleita arpiakin on, jotka on tosin jo haalistuneet. Mulla on aika kuiva iho, rasvaan sitä muutenkin päivittäin niin epäilen et jos tää rasvaus ei auta niin tuskin mitkään apteekin raskausarpiin tarkotetutkaan :mad:

Täälä 23-vuotias ensiodottaja. Mulla lihomisesta tullut jo aika lailla haaleita arpia aikoja ennen odotusta. Se hävettää, mut en usko et lapsen saannin jälkeen hävettää. Jotenkin ajattelen, et se kuuluu asiaan :)

Nämä on aivan... Sanonko mistä! Suoraan sieltä missä aurinko ei paista. En saanut raskaudesta, kun vasta esikoistani odotan, mutta jos hyviä puolia haluaa miettiä: näillä arvilla läpi raskauden. Tuskin tulee lisää. Iho niin pahasti revennyt. Nii on joka paikassa.. Huoh. Mutta, turha niistä murhetia, kun ei noita poiskaan saa, ellei halua maksaa tuhansia. En ole mikään miljonääri kuitenkaan.

Esikoinen syntyi, kun olin 20v. Ensin repesin reisistä ja sitten meni rinnat. Pari viikkoa tai viikko ennen laskettua repes sit mahakin... Ehdin jo ajatella, että mahaan ei tule arven arpea. Nyt reilu vuosi synnytyksestä ja arvet vaalentuneet tosi paljon! Niitä ei meinaa huomata, jos ei osaa katsoa eli ei kyllä haittaa elämää yhtään. :)

Sain esikoiskaksoseni kun olin juuri täyttänyt 20v. Ja arvet olivat valloittaneet koko mahani, hieman rintoja ja sisäreisiä ja muutama löytyi myös jenkkakahvoista. Raskauskiloja tuli tuolloin 23kg, reisien ja kahvojen arvet hieman hävettivät ja ketuttivat alkuun, kun olin varma ettei olisi tullut jos en olisi antanut itseni läskeillä raskauden varjolla. Noi mahan ja rintojen arvet myös alkuun hieman häiritsivät synnytyksen jälkeen, mutta totesin pidemmän päälle että se suurin juttu mikä päätäni vaivas olikin se ylimääräinen iho. Pari vuotta synnytyksen jälkeen olin jo suoraan sanottuna erittäin ylpeä raavitun näköisestä mahastani rannalle mennessä, kun olin saanut vatsalihakseni pullottamaan ja tuntui että raskausarvet toi siihen vatsani kuntoon jonkinmoista extraa.
Nyt olen taas raskaana ja toivon että sisäreidet ja jenkat säästyisivät tällä kertaa niiltä parilta viirulta, mutta jos tulevat siitä huolimatta että kilot pysyisivät vähän säädyllisimmissä rajoissa, ja pääsisin toteamaan että johtuvatkin ihan vain raskaudesta, niin en usko niidenkään siinä vaiheessa häiritsevän.

Suurin juttu muuten mikä on ikinä mua raskausarvissa **tuttanut, on se miten jotku muut ihmiset niihin mun arpiin on suhtautunut. Esimerkiksi jotkut sukulaisnaiset jotka ovat suurinpiirtein kuiskien tulleet niistä puhumaan jotain sen suuntaista että "kyllä ne siitä haalenee, ei se ole maailman loppu, mä ostin sulle tällästä rasvaa millä noita saa häivytettyä.." yms. Ja vaikka olen heille tilanteissa ilmoittanut ettei ne arvet mua häiritse, mähän olin just raskaana, niin tuntunut menevän kuuroille korville mun mielipide asiasta. Voinu sitten kuin silmiään pyöritellä.

Vielä ei ainakaan iho näytä siltä, että arpia olisi tuloillaankaan mutta kerkeäähän tässä vielä monta viikkoa moisiakin kehkeytyä. Eikä oikeastaan mitenkään "ahdista" ajatus siitä, että mahaan tai rintoihin jäisi arpia (rintoja kyllä epäilen, kasvaneet hyvin vähän). Ne on kuitenkin vain merkki siitä, että mun keho on pystynyt kasvattamaan lapsen joten en koe niitä mitenkään "kauneusvirheenä" vaikka tulisikin. :)

Tänne ilmaantui juuri ekat arvet kylkiin ja rintoihin. Veikkaan että niitä tulee runsaasti lisää raskauden aikana. Mutta eiköhän ne haalistu sitten ajan kanssa ja toisaalta, minkäs niille voi! :)

mullakin on ollut venymisarpia jo ennen raskautta, tulivat murrosiän alkaessa kun lantiolle, reisiin ja rintoihin tuli muotoja. ja oon hävennyt niitä tosi paljon koko nuoruuteni, jotenkin ei mun tuttavapiiriin osunu ketään muuta jolla niitä olis tullut jo murrosiässä. en ole ollut koskaan lihava, mutta iho arpeutuu muutenkin herkästi

tämän tietäen öljysin raskausvatsaa läpi raskauden, mutta loppuvaiheessa laiskuuttani jätin kyljet rasvaamatta, kun en tajunnut että niitä voi tulla sinnekin. jossain vaiheessa synnytyksen jälkeen kotiin päästyäni löysin pienet jäljet kyljistä, joten uskon että öljyäminen suojeli vatsani ihoa. ja vatsa tosiaan oli iso loppuvaiheessa

Takaisin