raskausajan vuodot

Endorfiinitähtönen: mulle ainakin äitipolilla sanottiin, et pieni vuoto seksin jälkeen on aika tavallista. Toivotaan tosissaan et siitä sullakin kyse. Luulis, et liukuvoide vois auttaa. Kannattaa sitä ainakin kokeilla, kun ei siitä haittaakaan ole :)
 
Mullakin sitten tänään alko oikeen kunnolla vuotamaan, heti kun tunsin että nyt jotain lorahti niin äkkiä pöntölle ja siinä sit istuin ja pönttöön vaan lorisi, myös hyytymiä tuli :/ Huomenna aamulla ultra, ei auta kun toivoa että vauva on kunnossa! :Heartred
 
Tsemppiä! Toivottavasti kaikki on hyvin!

Uteliaisuuttani kysyn, että onko nämä runsaat vuodot tullu ihan yllättäen ilman mitään varoitusta? Mietin vain miten tuollaisen tilanteen ihan käytännössä klaaraisi, jos vaikka töissä tai muualla kodin ulkopuolella kävisi..
 
:love022Voi ei, MaiHei, tsemppiä kovasti ja toivotaan parasta!

Teetu, mulla alko töissä vuoto täysin ilman varoitusta, mutta yövuorossa niin olin yksin. Mutta vessaan juoksi kyllä sekunnissa kun tunsi että lorahti. Mutta ei siinä tilanteessa ehdi murehtia kuin sitä vuotoa, ei sitä että huomasko kukaan tms.
 
Teetu, mulla alkoi vuoto kun olin lasten kanssa päässyt juuri uimarannalle!! Vessaan juoksin suoraan, ja tunnin sinnittelin pyyhe pyllyn alla kun tuli vaan niin vähän vuotoa. Kyllä sen tuntee tuleeko paljon vai ei. Mulla tuli ne mega vuodot vasta pari tuntii myöhemmin, ja oltiin kotona jo. Mut nyt kulkee side kyllä aina mukana, ihan varuiks vaan..
Ja nt ultrassa vauvalla kaikki edelleen hyvin :) mutta silti pitää ottaa rauhassa, en oo ihan selvillä vesillä vielä.
 
Täällä yks vuotelija kans! Aluta asti in vuotanu ja siksipä menkoiksi luulinkin. Testin kun tein ja seuraavana päivänä taas vuoti ni pääsin ultraan lähinnä toteamaan et vuotaa tyhjiin eikä oo keskeytynyt km niin yllätys olikin suuri kun kohdussa sätki voimissaan oleva tyyppi vastaten viikkoja 8+4?! Tänään siis rv 12+3 ja vuotoa on harvase päivä. Vuotojen syy on hematooma joka ekassa ultrassa selvis. N. Kerran viikossa tulee hulahtamalla paljon verta, muutoin pyyhkiessä rusehtavaa tai joskus jopa päivä-kaks kun ei mitään. Sanoisinko että melko hermoja repivää touhua! Tahtois jo huokasta vaan ei.. Tänään nt ultra, toivottavasti kaikki hyvin.

Ja mitä hulahtamiseen tulee käytännössä niin mä kyllä tunnen et nyt tuli mutta vaikka juoken samoin tein vesaaan ni myöhästä on! Mulla tulee niin paljon kerralla ja nopeeta, varottamatta et ei ei kerkii reagoija. Pahin tilanne oli duunis, olin pomon kaa palaverissa, istuin parituntia ja siit vessaan ja olin yltä päältä veressä!! Reisiä myöte.. Onneks tuoli oli musta kangastuoli eikä vieressä ollut puupintainen tuoli ja onneks meijän työhousut on farkut.. Olin vaan aika hämilläni kun sillo en tienny olevani edes raskaana..
 
Täällä todettiin sitten tänä aamuna keskeytynyt keskenmeno :'( Alkio vastas pari viikkoa pienempää.. Ei tässä tiiä miten päin olis.. Kipuja ei ollenkaan joten en kyllä tätä osannu odottaa.. Ja nuihin vuotoihin, mullaki se alko sillä että ihan yhtäkkiä alko loriseen, ei mitään ennakkovarotuksia kyllä :sad001
 
Kiitos. Täytyy nyt vaan kestää tämä ja olla toiveikkaana jos meille vielä kuitenkin 2015 vauva tulisi.. :Heartred Paljon onnea toivotan teille muille odotukseen :Heartred
 
MaiHei,voimia sinulle sekä puolisolle.Tuo on rankka paikka mikä jättää arvet.Vaikka itse tuon läpi käynyt useita kertoja ei sitä osaa sanoa mitään järkevää.
 
Itse lohduttauduin siihen ajatukseen, ettei pienellä ollut kaikki hyvin ja luonto korjasi pois, kun luulin verenvuotoa keskenmenoksi.. Niinhän se tietty on kun ei siihen keskenmenon voi itse hirveästi vaikuttaa. Halit MaiHei! Itsellä tuli taas viime yönä massiivinen verenvuoto, edellisestä kerkesi kulua reilu viikko. Polille pääsin aamulla ja taas sama kohdun reuna siellä vuoteli, mutta tällä kertaa kohdun kalvojen takana näkyi melko suuri veripatja. Tuntui pahalta katsoa vauvaa monitorista kun hän näytti olevan levoton ja kuin olis ollu huono olla. Tuli vain mieleen että mitä jos kohtu ei toimi kunnolla ja lapsi ei saa kunnolla happea!!? Ihan kamala ajatus! Siellä se veripatja nyt vain oottelee, että sinne pääsisi bakteeri jylläämään niin se olis sitten sillä selvä :sad010
 
Stina-Lina, toivottavasti tilanne kuitenkin korjaantuisi ja pilkuinen saisi olla masussa rauhassa. Tsemppejä!
 
Takaisin
Top