raskausajan vuodot

Miss T

Puuhakas puhuja
eli, kertokaas te kenellä ollut veristä vuotoa raskausaikana, paljonko on verta vuotanut ja millä rv:llä, ja onko tullut keskenmeno vai ei. Mulla nyt Sellanen tilanne että olen rv 12, ja tänään alkoi vuoto, tuli varmaan ruoka lusikallinen verta housuihin, niin että läpi tuli shortseistakin. :sad001 ja äsken tuli vessareissulla paperiin kun pyyhin. En tiedä miten päin pitäisi olla.. :sad001
Kolmas raskaus, ja Eka kerta kun näin käy.
 
Mulla tuli toisessa raskaudessa viikoilla 13 vuotoo sillen, et istuin kaks tuntia vessassa. Sitä vuotoo tuli ihan järkyttäväsi ja hyytymiä kans. Seuraavan päivän ultrassa ei mitään syytä löytyny ja vauva oli kunnossa :)
Tässä raskaudessa taas oli haamu menkat sillon ku niitten olis pitäny tulla. Ja muutama viikko ultraan viellä, et saa tietää et onko kaikki hyvin.
Mutta kannattaa soittaa neuvolaan tai äitipolille et voisko ottaa sut ja tarkistaa onko kaikki hyvin.
 
Minä kirjotin aiemmin tuonne ultra osioon vuodosta mikä alkoi yhen äkin.Se oli aika runsas eli lorotti ihan pöntöllä istuessa ja vähän ajan päästä alkoi supistukset.Onneks kivut rupes vuorokaudessa hellittämään niin kuin vuotokin ja seuraavana päivänä oli vauvalla kaikki kunnossa.Kohtuun oli ilmaantunu suuri verihyytymä mitä tässä nyt odotellaan tuleeko pois ja kestääkö vauva sen.Mutta käsitin että nämä on aika yleisiä.
 
Unohtu että toiseks nuorinta poikaa odottaessa oli kanssa runsas vuoto 8-9 viikon paikkeilla,silloin epäilivät että odotin kaksosia joista toinen tuli pois.Yritä vaan levätä ja muista että aina vuoto ei merkkaa keskenmenoa mutta nyt lepää :)
 
kiitos vastauksista, eli toivoa on :) mulla vuoto vaan ylty, ja nyt istun päivystyksessä hakemassa lähetettä synnärille ultraan. Täällä käpykylässä ei kuulemma ultraa/ultraajia oo.
 
Peukkuja ultraan,toivottavasti pieni pysyy matkassa. Täällä myös sama käpykylä meininki ettei ultraan pääse vaikka laitteet löytyy.Aina lähettäävät saikulle 50 km päähän.
 
Mulla oli ekas raskaudessa rv 6 rusehtevaa vuotoa 3 päivää, lähinnä tuli pyyhkiessä. Kävin ultrassa ja kaikki oli ok, eikä vuodolle löytynyt syytä, mutta kyllä tollanen säikäyttää!
 
nyt on ultrassa käyty, ja olin ihan varma että ei sieltä mitään elävää löydy. Sen verran on verta tullut, ja eilen päivystyksessä lääkäri teki sisätutkimuksen ja sanoi kohdunsuun olevan auki, mikä viittaa keskenmenoon. Ja tuntemani alavatsan painontunne viittaa keskenmenoon myös. Ja sitten itkin, itkin koko illan. Ja kuinka kävikään, pääsin itkemään onnesta, kun ultrassa näkyi meidän pieni, täysissä voimissaan :) veri vuotanut istukasta, joka on kohdunsuun päällä. Nyt pari päivää lepoo. Voi tätä onnen ja helpotuksen määrää!! :)
 
Ihania uutisia Miss T! Täällä kans yksi kohtalontoveri. Tiistaina tuli töissä reilusti verta ihan lorottamalla housuihin kesken työpäivän jolloin oli rv 12+2. Olin 100% varma että kesken meni ja en ollut uskoa korviani kun lääkäri ultras ja sanoi sikiön olevan kunnossa. Kohdun kaula oli revennyt ja kohdun kaulan vieressä näkyi verihyytymä. Lääkäri kertoi ettei tämä edes ole mitenkään harvinaista.. kyllä se veren määrä säikäytti, että miten sitä voi tulla niin paljon ja kaikki silti kunnossa, mutta onneksi näin :smiley-angelic001
 
Kiitos kaikille, ja siis kyllä on niin -siunattu kiitollinen onnellinen- olo että ei mitään rajaa :) paljon tuli kysymyksiä mieleen näin jälkikäteen, kuten kauan uinti kielto on voimassa, ja pitääkö seksiä välttää kauan yms.. Mutta maanantaina soitto neuvolaan niin eiköhän sitä sitten ole viisaampi.

Stina-Lina, hurja kokemus sullakin. Onneksi sait selkeet selitykset. Mulle gyne ei sanonut mitään miksi näin kävi, jäi vähän mietityttää..
 
Minulle annettiin uinti ja seksi kielto ainaki niin pitkäksi aikaa kun vuotoa on.Tiistaina tarkistus ultra joten sitä tässä pieni pelko takaraivossa odotellessa.

Stina-Lina,hienoja uutisia!Onneks vauva kunnossa :)
 
Äipsä, mulla nt ultra tiistaina. Hieman jännittää myös..Et onhan nyt varmasti kaikki ok. Vielä vähän on tänään vuotoa tullut, mutta se on sellaista vanhaa verta, tai ainakin uskon niin.. Toivottavasti sullakin kaikki hyvin! :)
 
Miss T, mulla sama tilanne kuin sulla eli istukka kohdunsuulla :/ Varhaisultrassa nähtiin, mulla tullu vain pientä rusehtavaa vuotoa sen takia mutta koko ajan pelottaa että lorahtaako joskus kunnolla. Ihana että sielläkin vauvalla kaikki hyvin ! Mulla tuli myös esikoista odottaessa n.16 viikolla tosi iso vuoto, ja myös sillon istukka ihan kohdunsuun vieressä (osittain päällä?). Ja edellisessä raskaudessa tuli veristä vuotoa viikolla 8 ja sillonki kaikki vauvalla hyvin, eli oon ilmeisesti aika taipuvainen vuotamaan raskausaikana :/ kyllä se aina säikäyttää mutta onneksi joka kerta selvinny vaan sillä isolla säikähyksellä!
 
Tää on mun viides raskaus, enkä vielä yhdenkään raskauden aikana ole vuotanu tippaakaan verta. Kunnes tänä aamuna klo 6 holahti niin, että housut olivat läpimärät ja pöntölle istuissa kävi lorina ja pitkään. Ihan kirkasta verta. Olin 99,9% varma että nyt menee kesken. Kerkesi muutama kyyneliin vierähtää. Neuvolan auetessa klo 8 soitin sinne ja ohjasivat päivystykseen pahoittelujen kera, että lähes varmasti on keskenmeno käynnissä. Lääkärin ottaessa vastaan kello oli jo kymmenen ja vuoto oli niukentunut. Koko aamun oli vuotanut kirkasta verta, yhtään hyytymää ei tullut. Lääkäri katteli kohdunsuun ja ultrasi. Ja onnitteli. Sydän löi ja viikot vastasivat:love7 Syytä vuodolle voi vain arvailla. Lääkäri sanoi vielä, että kun sydän lyö, vuoto ei lisää keskenmenon riskiä. Siunattu olo.
edit. Ja viikkoja 9+3
 
Mulla ensimmäinen veriruskehtava vuoto aamulla kun pyyhki :sad001 Mutta luulen sen olevan eilisen seksin jälkeistä vuotoa limakalvoista? Nyt vaan yrittää ottaa rennosti ja odottaa perjantaihin asti, silloin nt-ultra. Pidän peukut pystyssä että vauvalla kaikki ok :Heartred
 
Voi ei Endorfiinitähtönen :/ mutta luulen syyksi samaa kuin sä. Meillä oli myös vuotoa edeltävänä iltana seksiä, ja uskon että sillä oli osansa siihen vuodon alkamiseen. Ja nyt mies on niin varpaillaan, sanoi ettei uskalla koskea muhun ollenkaan. Mä siis vuodan tipoittain edelleen, viidettä päivää.. Onneksi tänään nt ultra! :)
 
Mulla nyt toka raskaus. Ekassa raskaudessa tuli jotain pientä tiputteluvuotoa noin rv6 ja samoin nyt. Tällä kertaa tosin tuokin vuoto oli hieman runsaampaa ja aluksi olin silloin jo huolissani. Vuoto kuitekin loppui muutamassa päivässä. rv 11+1 yövuoron jälkeen aloin aamulla vuotamaan kirkasta verta ja mukana tuli useita isoja hyytymiä. Olinkin ihan varma, että keskenmenosta on kyse, kun vuoto niin runsasta. Oli viikonloppu, joten menin käymään päivystyksessä. Tuolla tutkittiin ja laitettiin vielä äitipolille, jossa ultrassa kaikki hyvin :D Oli melkoisen helpottunut ja epäuskoinen fiilis. Syytä vuodolle eivät osanneet sanoa. Jatkossa ohjeistivat soittamaan suoraan äitipolille, jos vuotoa tulee. Kerskiviikkona meillä eka ultra ja kyllä vähitellen alkaa tuokin jännittää. Ajatukset arjessa pitää touhukas taapero, joten ei onneksi ehdi turhaan stressaamaan.
 
Parempi nyt vaan yrittää tosiaan ottaa iisisti etten ala panikoimaan, tuliki niin vähän vuotoa aamulla. Pitää ehkä sanoa miehelle että meiän on parempi ottaa vähä iisimmin ens kerral? Auttaisko jos käyttäis liukuvoidetta ettei limakalvot ärsyyntyis niin herkästi? Mitä mieltä olette? :)
 
Takaisin
Top