Raskausajan vitamiinit

Mä vetelin rautaa alussa kun koin tarpeelliseksi, ja sen kanssa hB oli 140. Jätin raudan pois jo viikkoja sitten ja nyt hB 155, että kai siellä alussa joku "notkahdus" olikin. Muuten oon vedelly maitohapon lisäksi raskaus&imetys vitamiinia ja kalkkia, koska vaikka jo yritin, mä en vaan saa opeteltua maidon litkimistä siinä määrin kuin se olis tarpeen :)
 
Uskomuksiahan ne vaan on, tokko niitä kukaan tosissaan ottaa tai niihin uskoo :) Mäkään en ollut kuullut tuota et poika veis raudat. Mulla on vaa poikia, ni en osaa sanoa omakohtasesti mitään eroista. Sen tiedän et sykkeet on molemmil olleet 140-150 välillä, hemppa on kummanki odotukses tippunu rajusti. Ekasta oli poikamaha, toka levähti vähä sivuilleki (=tuli muutama kilo enemmän painoa) :D pahoinvointi kestäny viikolle 14, niin näemmä tässäki raskaudessa. Aiemmissa iho ja hiukset kukoistanu, nyt iha päinvastoin. Syytän ikää, koska nyt olen jo 30+, esikoista odottaessa 19 :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä syön ladyvita mama ja lisäksi 400IU:ta foolihappoa päälle 1/2 tbl siis. Ainoa että mama:n pitää ottaa 3 kpl/pv, joten ostin jo valmiiksi muuta oliskohan ollut minisun mama
 
Sain neuvolasta mainoksen just tuosta minisunin mamasta. 1 tbl riittää. Siinä on vähän rautaa mutta ei kalsiumia, niin voi ottaa rautatabun tämän kanssa yhtä aikaa (jos sitä tarvii) ja sen valinnaisen kalsiumin sitte erikseen, niin tulee kaikki.

Sit ku löytäis pelkkää kalsiumia sisältävän lisän, ei meinaan laktoosiongelmien kanssa tule mitenkään päivän tarve täyteen. Oli kyllä silmät avaava kokemus lukee et miten paljo sitä maitoo pitäs oikeesti litkiä. Calcichewin sivuilla oli epäuskoiselle laskurikin. Mun luut on varmaan pelkkää tuhkaa sitte kuuskymppisenä.

Sent from my SM-T315 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä ei tuo uskomus kyllä pitänyt paikkaansa. :D Tyttöä synnyttämään mennessä hb 83 ja pojan kanssa 152! Tosin poikaa odottaessa tuli syötyä paljon punaista lihaa, oikein himoitsin sitä. o_O tytöstä taas maistui sitrushedelmät ja suklaa, liha ällötti. :wink Niin ja jotain multivita raskausvitskuja otan (kun muistan...)


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Poppi mulla oli eka neuvolassa hemoglobiini 112 eikä määrätty lisärautaa. Torstaina neuvola jossa kontrollimittaus, eka raskaus joten en tiedä kuinka alas päästävät ennen raudan aloittamista.

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Raskaus- ja imetysmonivitaa syön :)
En oo kans kuullukkaa et poika veis raudat :D mulla kyl kaks poikaa ja molemmista oon joutunu syömää lisärautaa. Torstaina neuvola ni saa sit tietää Hb:n :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kävin tänään toisella neuvolakäynnillä, labroissa Hb oli 119 ja tänään 116. THL:n suositukset ovat kuulemma muuttuneet eikä lisäraudan tarvetta vielä ole. Suositteli monivitamiinia raudalla, jos koen tarpeelliseksi. Tällä hetkellä ruokavalio on kuitenkin niin monipuolinen, että katsellaan.
 
Takaisin
Top