Raskausajan vitamiinit/lisäravinteet

Nyt oon syönyt maitohappobakteeria, magnesiumia, foolihappoa ja b12 erillisenä. Viime raskaudessa söin solgarin prenatalia, ja luulen että nytkin taidan jättää nuo foolihapot ja b12 -vitamiinit, ja hakea tuon saman purkin kuin viimeksikin. Sillä vältin varmaankin erillisen raudan tankkaamisen, joka taas ensimmäisessä raskaudessa sai suoliston ihan sekaisin :rolleyes:.
Lainaan itseäni nyt kun kävin luontaistuotekaupassa, jossa myyjä oli sitä mieltä että tuossa solgarin tabletissa folaatti ei ole imeytyvässä muodossa. En sitten sitä ottanut, vaan jonkun toisen minkä nimeä en nyt muista. Lisäilen sen tähän kun saan paketin käsiini :).
Tässä uudessa ei nyt vaan sitten ole sitä rautaa yhtään.

Muoks. Tabletti on siis vita aktive. Plussaa siitäkin että on valmistettu Suomessa :)
 
Muokattu viimeksi:
Multivitan raskausajan monivitamiinit käytössä. Samoin raskausajan Omega 3. Maitohappobakteereja oon myös ottanut.
 
Minisun monivitamiini mama täälläkin käytössä, lisäksi syön foolihappoa. Näitä kumpaakin söin jo ennen raskautta. Taidan myös aloittaa maitohappobakteerit. Katsotaan missä vaiheessa tätä raskautta täytyy aloittaa lisäraudan tankkaaminen.
 
Käytössä on minisun mama, d-vitamiini, omegat, magnesium ja maitohappobakteerit.
 
Minä syön multitabsin raskaus -vitamiineja. Itelle helpoin kun on kaikki samassa.
 
Multivitan raskaus ja imetys. Vielä kun keksisi miten muistaa joka päivä ottaa, kun vielä ei kehtaa jättää purkkia kakkien näkösälle.
 
Mä en oo syöny nyt muuta ku omegaa. :rolleyes:
Minisun Mama vitskui syöny edellisis raskauksissa ja niitä tarviis nyt kans apteekista hakea.
 
Multivitan raskaus ja imetys. Vielä kun keksisi miten muistaa joka päivä ottaa, kun vielä ei kehtaa jättää purkkia kakkien näkösälle.
Mä ratkaisin asian laittamalla raskausajan vitamiinit tyhjään vitamiinipurkkiin ja siitä etiketit pois, ettei kukaan kuvittele syövänsä "d-vitamiinia" tms. :hilarious: Purkki menee hyvin läpi muitten vitamiinipurkkien joukossa. :)
 
Multivitan raskaus ja imetys. Vielä kun keksisi miten muistaa joka päivä ottaa, kun vielä ei kehtaa jättää purkkia kakkien näkösälle.

Mulla oli sama ongelma, purkki nököttää nyt kyllä keittön tasolla mut aina vieraiden tullessa pitää muistaa piilottaa se kaappiin ja muistaa vielä ottaa sieltä takaskin :grin
 
Mä vetelin noita mama vitskuja vielä viime vuonna kun imetin pitkään, ja sitten jatkoin kun toivomme raskautta. Siirryin tavallisiin multivitamiinehin kun raskautta ei kuulunut. Nyt kävin ostamassa taas.
Meidän kaikki läheiset tietää että toivomme toista lasta, niin voihan sanoa että ne pillerit on ennakoivaa käyttöä, varantojen täyttöä.
 
Meillä on semmonen tapa, että teen miehelle aina iltapalaleivät (sillä kun on tapana kokata muut ruoat). Kyytipojaksi teen lasillisen mehua ja se mehupullo on samassa laatikossa kun mun vitamiinit. Varmaan ainoa tapa jolla muistan ottaa vitamiinit :D lisäksi huomasin, että niitten vitamiinien ottaminen illalla ei saa aikaan samaa pahaa oloa, ku jos ottais ne aamulla tai päivällä.
 
Itse käytin ennen raskautta normaaleja multitabsin monivitamiineja, joita miehen kanssa syötiin yhdessä. Plussan jälkeen käyttöön vaihdoin multitabsib raskaus vitaaminit ja nyt aiemmin tällä viikolla otin käyttöön multitabsin raskaus omegat (koska kalaa en syö ollenkaan).. virtsa on muuttunut omegoiden oton jälkeen vihertäväksi ja googlailulla sain varmistusta että johtuu ilmeisestikin noista vitamiineista/omegoista.. kalsiumin saantiin ruoasta olen nyt kiinnittänyt huomiota (kefiiri, maito, raejuusto, juusto..)
 
Mä oon syönyt noita minisun mamavitamiineja esikoisen raskaudesta asti :D Eli sitä siis. Myös D-vitamiinia ja magnesiumia syön.
Kävin myös nyt hakemassa raskaus omega-3:sia.

Viel nyt syön vitamiinit aamuisin, mutta saa nähdä jos pahoinvointi alkaa.
Esikoisen aikaan jouduin syömään mamavitamiinit vasta nukkumaan mennessä, kun niistä tuli aina ihan kamala olo :D
 
Mä jouduin monivitat jättämään pois, ihan sama millon yrittää ottaa niin lentää oksennus kaaressa. Nyt sitten vaan syön pelkkää foolihappoa, on sen verta pieni tabletti että pysyy sisällä kun illalla ottaa.
 
Takaisin
Top