Raskausajan vaatteet

Menossa 9+4 ja täytyy sanoa, että tavallisten farkkujen reuna puristaa ikävästi! Ostin nettikirppikseltä viime viikolla parit käytetyt äitiyshousut, jotka on tosi mukavat. Liiveistä en enää käytä muita kuin superpehmeitä zero feel -liivejä :happy: Yläosat menee toivottavasti pidempään. Joka tapauksessa en haluaisi kärvistellä epämukavissa vaatteissa: odotusaika on kuitenkin melkein vuoden mittainen, ja monet vaatteet menee varmaan vielä odotuksen jälkeenkin.
 
Etätyöt kyllä rulettaa:) ihanaa kun voi oikeastaan kotivaatteissa tehdä töitä eikä tarvii miettiä vaateasioita.

Mulla on esikoisen jäljeltä äitiysvaatteet kaikki tallella, joten niillä pärjään varmasti pitkälle. Tänään vetäisin jo äitiysfarkut päälle kun piti käydä asioilla. Oli ehkä vähän liioittelua, mutta ei ainakaan puristanut mistään:)
 
Mä pyörähdin eilen työpaikalla ja pomo vähän tiirasi vatsanseutua :chicken: Pitää varmaan itsekin siirtyä äitiysvaatteisiin ettei ainakaan kinnaavat farkut paljasta liian aikaisin :eek:
 
Ei nyt varsinaisesti liity raskausajan vaatteisiin, mutta itsellä on hankintalistalla nyt nastakengät ihan raskauden takia. Meillä lunta ja liukasta on hyvinkin huhtikuulle asti ja oletettavasti silloin mahalla on jo jonkin verran kokoa. Muutenkin lisää turvallisuutta ja omaa mielenrauhaa, kun voisi jo nyt käydä lenkeillä ilman välitöntä pelkoa kaatumisesta.
 
Ei nyt varsinaisesti liity raskausajan vaatteisiin, mutta itsellä on hankintalistalla nyt nastakengät ihan raskauden takia. Meillä lunta ja liukasta on hyvinkin huhtikuulle asti ja oletettavasti silloin mahalla on jo jonkin verran kokoa. Muutenkin lisää turvallisuutta ja omaa mielenrauhaa, kun voisi jo nyt käydä lenkeillä ilman välitöntä pelkoa kaatumisesta.

Mulla on edellisestä raskaudesta kaapissa, suosittelen. Tällä oli silloin kovin lumista ja liukasta ja oisin silloin kupsahtanut kumoon monen monta kertaa ilman niitä kenkiä.
 
10+2 ja mun oli pakko käydä ostamassa äitiysfarkut. Muutama viime päivä alkanut tuntua jo niin kurjalta tavalliset farkut, ja töissä pitää kuitenkin kyykkiä aika lailla, ja toisaalta istuakin paljon. Sisko lupas mulle vanhat housunsa, mutta saan ne vasta ens viikolla enkä muutenkaan oo varma sopiiko ne, kun oon jonkin verran persevämpi...

Järkyttävän mukavat nuo on kyllä :smug: Varmasti jäävät käyttöön raskauden jälkeenkin kun on herkkä vatsa ja taipumusta turvotukseen muutenkin :laughing002
 
Mekot venyy hyvin käytössä, joten tarkoituksena ei ole ostaa kuin äitiyssukkahousuja sitten kun vanhat ei enää mahdu. Farkkuja ym en käytä. Ehkä jotkut legginssit voisi hankkia... Äitiystoppahousuista haaveilin mutta tarjolla on vain yhtä mallia, jotka käyttökokemusten mukaan vaikuttavat melko kehnoilta. Samoin tekniset ominaisuudet oli surkeat, joten taidan ostaa vaan henkselit ja masutuubin nykyisiin. :grin
 
Tämän koronaetäilyn takia ei ole paljoa tarvinnut vaatteita miettiä. Verkkareissa menty, mutta hameet/mekot varmaankin jatkossa, kun ovat niin helppoja.
 
Minä oon ostanut parit äitiysfarkut. Maha turposi niin alussa jo ja omat korkeavyötäröiset farkut oli ihan mahdottomia pitää. Etätyö ei mulla kaikilta osin onnistu, joten pakko oli hankkia siistiä vaatetta. Muuten omat neuleet yms menee hyvin, kun ovat vähän löysemmän mallisia. Tiukemmat paidat puristaa aika inhottavasti.

Odotan kyllä kovasti kevättä ja kesää, että voi vaihtaa kokonaan mekkoihin. Toki nyt talvellakin niitä voisi pitää, mutta töissä farkut on vaan käytännöllisemmät.

Paksut leggingsit pitäisi löytää, onko kellään vinkkejä? H&M:lla oli vaan aika ohuita kalsarityyppisiä.
 
Yhdet housut piti hankkia töihin nyt joulun jälkeen. Vapaa-ajalla käytän aika löysää vaatetta, niin en oikein tajunnut mahan pyöristymistä. Onneksi menin työhousujakin sovittamaan ennen loman loppua. Työvaatteisiin on sen verran tarkat vaatimukset, ettei vapaa-ajan vaatteista löytynyt enää mitään sinne sopivaa.
 
Ulkoilu/toppahousuille olisi jo tarve, mutten haluaisi ostaa pelkkiä äitiysversioita. Henkselit ja masutuubi kuulostavat hyvältä ratkaisulta! Minulla on edellisestä raskaudesta jotain äitiysvaatteita tallella ja etätyön takia taidan pärjätä melko pitkälle niillä + mekoilla ja kotivaatteilla. HM:ltä tilasin parit uudet mammalegginsit, koska tavisjumppatrikoot puristavat jo ikävästi vatsaa.
 
Täällä mennään ihan normi vaatteilla , farkutkin menee ihan normaalisti. :) Mutta silti äsken kun kävin suihkussa ja peilasin saunan ovesta omaa peilikuvaa niin sanoin miehellekki , että peilikuva ei miellytä yhtään omaa silmää , että hirveä ryhävalas. :sour: Olen siis melko kriittinen oman peilikuvan suhteen ja selvästi nyt on turvotusta vaikka omat vaatteet päälle meneekin ihan ongelmitta.
 
Mä taas hieman ylipainoisena oon onnellinen että nyt voin syyttää raskautta kiloista :hilarious:

Jos tapaan vaikka jonkun tutun, jota en ole nähnyt vuosiin niin "kilot tuli raskauden aikana" kuulostaa paremmalta kuin se, että masentuneena söin mielipahaan :scratch

Nyt tosin vielä mennään siinä vaiheessa, että ei raskaus näy ja maha on vain rasvaa :sour:

Raskaus tuonut myös armollisemman mielen, tämä keho rakentaa elämää ja toimii siinä hyvin vaikka ei näyttäisikään yhteiskunnan ihanteelta.

Raskaus vartalot ne vasta kauniita onkin :Heartbigred
 
Täällä mennään ihan normi vaatteilla , farkutkin menee ihan normaalisti. :) Mutta silti äsken kun kävin suihkussa ja peilasin saunan ovesta omaa peilikuvaa niin sanoin miehellekki , että peilikuva ei miellytä yhtään omaa silmää , että hirveä ryhävalas. :sour: Olen siis melko kriittinen oman peilikuvan suhteen ja selvästi nyt on turvotusta vaikka omat vaatteet päälle meneekin ihan ongelmitta.
Mulla on ihan sama tilanne! Painoa ei oo vielä tullut kuin ehkä kilon verran ja ihan sen alkuturvotuksen mentyä nyt kaikki normivaatteet menee päälle mukavasti, mutta silti tuntuu että oon jotenkin megalomaanisen suuri.
Laihduin muutama vuosi sitten mittoihin, joissa koen olevani oma itseni ja on ollut hyvä olla omassa kehossa sen jälkeen, niin nyt tulevat muutokset vähän hirvittää.
 
10+2 ja mun oli pakko käydä ostamassa äitiysfarkut. Muutama viime päivä alkanut tuntua jo niin kurjalta tavalliset farkut, ja töissä pitää kuitenkin kyykkiä aika lailla, ja toisaalta istuakin paljon. Sisko lupas mulle vanhat housunsa, mutta saan ne vasta ens viikolla enkä muutenkaan oo varma sopiiko ne, kun oon jonkin verran persevämpi...

Järkyttävän mukavat nuo on kyllä :smug: Varmasti jäävät käyttöön raskauden jälkeenkin kun on herkkä vatsa ja taipumusta turvotukseen muutenkin :laughing002

Tämä on kuin lähes minun näppikseltä! Tavalliset farkut taisivat kyllä jäädä kaappiin heti alussa, mutta toiset tavalliset siistit housut meni juuri ja juuri päälle vielä 10+1. Neljä päivää myöhemmin ei enää onnistunutkaan ja kävin ostamassa äitiysfarkut ja -trikoot 11+2. Ja nämä molemmat on siis todella mukavat! Sanoinkin heti, etten muuhun enää palaa :wink.

Täältä löytyi myös hyviä vinkkejä toppahousujen varalle, mitä ehdinkin jo miettiä, kiitos niistä!
Ja nastakenkien puolesta liputan, sellaiset on olleet jo useamman talven käytössä koiranulkoilutusta varten. Nyt en ilman niitä kunnnolla uskaltaisi koiran kanssa kulkea.
 
Paljon treenaaville odottajille suosittelen 2XU:n äitiyskompressiotrikoita, ovat kalliit mutta todellakin hintansa arvoiset. Omistani maksoin postereiden kanssa reilut 80€. :)
 
Viikkoja 14+0 ja alkas kyllä housut jo kiristää epämukavasti. Ulkoiluhousuistani kasvoin jo ulos ja tällä hetkellä käytän miehen lautailuhousuja (hänellä lahkeen pituus sama ja vyötärö pari tuumaa isompi)
Täytyisi alkaa äitiyshuosuja katselemaan. Onko joku löytänyt joitakin muita kuin mamaliciousin farkkuja, joiden lahjepituus olisi 34 tuumaa? :pompus:
 
Paljon treenaaville odottajille suosittelen 2XU:n äitiyskompressiotrikoita, ovat kalliit mutta todellakin hintansa arvoiset. Omistani maksoin postereiden kanssa reilut 80€. :)

Mistä löysit noin edullisesti nuo treenitrikoot? Löysin vain 120e maksavat. :sad001
 
Takaisin
Top