Raskausajan vaatteet

otuspa

Oman äänensä löytänyt
Tänne vois keskittää keskustelua siitä, missä vaatteissa viihdytään (ja missä enää ei viihdytä) milloinkin ja missä kohtaa kukin kokee tarpeelliseksi varsinaisten äitiysvaatteiden hankkimisen.

Itse nyt vasta rv 6 joten uusien vaatteiden hankinnan ei pitäisi olla ajankohtaista, mutta tulipa mieleen koko asia kun hypistelin tänään rinnat liian heppoisten liivien sisällä hiertäen ketjuvaateliikkeessä pehmeitä/kevyesti topattuja urheiluliivejä. Onneksi tähän hätään löytyi kotoa tilanteeseen sopivat liivit. Mutta jatko mietityttää ja tuntuu kummalliselta ajatukselta ostaa erikseen vaatteita niin lyhyttä aikaa varten.
 
Itse muuten huomasin että farkut ahdisti tosi paljon kun tungin ne päälleni viime viikonloppuna, tuli kamala paineen tunne vatsaan joka varmaan johtuu siitä kun on kamala turvotus päällä :woot: täytynee pitäytyä legginseissä.
 
Itse muuten huomasin että farkut ahdisti tosi paljon kun tungin ne päälleni viime viikonloppuna, tuli kamala paineen tunne vatsaan joka varmaan johtuu siitä kun on kamala turvotus päällä :woot: täytynee pitäytyä legginseissä.
Joo mä kans kävin suosiolla ostamassa toiset Tokmanni-leggarit, jotka on naisissa todettu hyviksi kavereiden kanssa ihan noin niinkuin muutenkin :grin Nousee vyötärö mukavan korkeelle ja kuosit on useimmiten jees, mitään ympäristötuotteita ne vaan ei valitettavasti ole :/ Mutta itsellä kans turvotus tässä kohtaa sitä luokkaa, että farkut ei oikein inspiroi.
 
Mulla kolmas lapsi tämä, ja kroppa muistaa. Turvotus saa näyttämään joltain 5-6kk mahalta, ja kun tirvotus vähän laskee, on silti pömppis. Just kirjottelinkin toiseen topicciin, että ku ei mee talvitakki tisseistä kiinni.. farkkuja en oo käytyäny rv 4 jälkeen, verkkareissa menty. Suunnittelin ostavani eka kerran ikinä ihan mama-takin talveksi. Meillä kuitenki lunta huhtitoukokuulle helposti. Legginsit on vakkarivaruste, ei vaan sovi töihin... :hilarious:
 
Täällä kans turvotus puristaa. Kotonahan voi hengailla leggareissa tai collareissa mutta kun työhousut ei meinaa mennä kiinni o_O tai vähintäänkin alkaa puristamaan kesken päivän niin että pakko avata nappi ja toivoa ettei kukaan huomaa :laughing001 pitänee käydä ostamassa jotku joustavammat työhousujen näköiset housut
 
Mulla on tallessa äitiysvaatteita, mutta nyt olen vielä pystynyt käyttämään normaaleja vaatteita (turvotuksesta huolimatta). Jos pitää laittaa farkut, niin valitsen ne tosi matalat, jotka jää mahan alle :grin niin ei purista. Mutta mitään puristavia vaatteita en laita, tuntuu pahalta. Teen tällä hetkellä kotoa käsin töitä, joten vaatteilla ei ole niin suurta väliä töiden kannalta. Siis verkkarilinjalla mennään.
 
Mä onnistuin pudottaa 10kg painoa tossa kevään/kesän aikana, joten mun tavalliset housut oli aika lörppiä ennen plussaa. Nyt on turvotusta sen verran että housut kyllä menee kiinni, mutta ei lörpötä. Sen lisäksi teen kotoa töitä, joten housuina menee vaikka legginsit suurimman osan aikaa ja mulla on aika monta sellaista A-linjaista mekkoa (kun olen päärynä muodoltani muutenkin). Veikkaan siis, että ihan tavan vaatteilla pötkin aika pitkälle. Äitiys farkut pitää varmaan joskus keväällä ostaa, mutta ei ehkä juuri muuta. Jotain sellaisia äitiys/imetys paitoja voisin harkita ostavani, menisivät hieman kauemmin käytössä.
 
Vapaa-ajalle löytyy kyllä kaapista paljon sellaista millä luulen pärjääväni aika pitkälle. Työvaatteet varmaan ensimmäisenä alkavat kiristää. En vielä tiedä miten sen jälkeen pukeudun töihin, mutta kai siihenkin joku ratkaisu keksitään.
 
Esikoista odottaessa en ostanut ns virallisia odotus vaatteita, loppuraskaudessa menin uffin euron päiville ja ostin semmosia mitkä meni sen loppuajan (ei nekään raskaus vaatteita) + vikat viikot hengasin kotona shortseissa ja semmosissa pehmo rintsikoissa koska oli järjettömän kuuma heinäkuu. Katotaan miten sit ens kesä..

Se toki riippuu tyylistä et toimiiko omat vaatteet/tavalliset. Mulla lähinnä legginsejä/sukkiksia ja mekkoja/tunikoita joten ne antaa aika hyvin periksi vs farkut. Ja toki se kroppa voi muuttua, esim mulla rinnat kasvoi koko raskauden ajan 70D/E->70I, ja aika usein joutui rintsikoida olla ostamassa.

Mutta mutta jos tämä raskaus jatkuu niin aijon kyl hankkia muutamia odotusvaate juttuja, muutaman topin, yhden pidemmän hupparin ja ihan MUST have on tukisukat ja/tai sukkikset. Mulla meinaan puolessa välissä raskautta iski semmosia huono olo pyörrytys kohtauksia jos seisoin töissä pitkään ja ne auttoi. Sit imetysvaatteisiin aattelin panostaa myös vähän enemmän, kuin edelliskerralla :)
 
Mä sain miehen äidiltä viime raskaudessa kasan aivan liian isoja paitoja. Niitä oli mukava käyttää ison mahan kanssa. Raskauden puolessä välissä mun oli pakko ottaa äitiyshousut käyttöön, kun maha ei tuntunut mahtuvan mihinkään. Äitiyshousut ehkä koen ainakin omalla kohdalla tosi tärkeiksi. Paitoja nyt ostin vaan just liian isoa kokoa ja samoin syystakin. :happy:
 
Täällä kans turvotus puristaa. Kotonahan voi hengailla leggareissa tai collareissa mutta kun työhousut ei meinaa mennä kiinni o_O tai vähintäänkin alkaa puristamaan kesken päivän niin että pakko avata nappi ja toivoa ettei kukaan huomaa :laughing001 pitänee käydä ostamassa jotku joustavammat työhousujen näköiset housut

laita hiusponnari napinreijästä ja pujota nappiin :p tällä vippaskonstilla ite sitkutin viime raskaudessa aika pitkälle :)

Itellä oli yhdet imetysliivit viimeks , nyt taidan hankkia toiset lisäks ni niillä selviää hyvin kyllä . :grin Imetystoppeja on pari jäljellä, taidan hankkia pari t-paita mallia lisäksi , kun tissit turpos aivan uskomattomiin svääreihin viimeks ni eipähä anoppi pyörry ( siihen et on liian paljastava vaate ) jos tulee käymää. :hilarious:
Äippäfarkut löytyykin jo kaapista, katsotaan missä kohtaa tarvii ottaa sit käyttöön, muuten voin taas hiihdellä lölläripöksyissä . :grin
 
Muokattu viimeksi:
Onneksi joku muukin jo äippäfarkuissa, en mä pääsis töihin enää missään muissa. Maha pömpöttää iltapäivää kohti niin paljon että puolet vaatekaapista jää jo käyttämättä jos ei halua että ihan jokainen vastaantulija näkee raskauden. Ja rintaliivit menee kohta ekaan vaihtoon, viimeksi tipuin laskuista monenko eri kokoiset piti raskauteen hankkia.
 
Mä mietin, että jos tässä joutuu rintaliiviostoksille, niin kannattaisiko saman tien ostaa imetysliivit, niin välttyisi useammilta ostoskerroilta. Koitan ylipäätään elämässäni ostaa mahdollisimman vähän ja siksi olisi kiva, jos uusia liivejä pystyisi käyttämään sitten vähän pidempään kuin muutaman kuukauden. Jännityksellä kyllä muutenkin odotan, mitä omille tisseille käy, kun en ole lähtökohtaisesti kovin rintava. Ehkä ei tapahdukaan paljon mitään. Kukas sen tietää.
 
Mä mietin, että jos tässä joutuu rintaliiviostoksille, niin kannattaisiko saman tien ostaa imetysliivit, niin välttyisi useammilta ostoskerroilta. Koitan ylipäätään elämässäni ostaa mahdollisimman vähän ja siksi olisi kiva, jos uusia liivejä pystyisi käyttämään sitten vähän pidempään kuin muutaman kuukauden. Jännityksellä kyllä muutenkin odotan, mitä omille tisseille käy, kun en ole lähtökohtaisesti kovin rintava. Ehkä ei tapahdukaan paljon mitään. Kukas sen tietää.
Huutelen sivusta. Ei kannata ellei ole hyvää arvausta. Pienet ite olisin ostanut. Ehkä joku pehmeä voi venyä rintojen mukana (esim h&m imetystopit) mutta kunnon tukevat halusin.
 
(Tietysti kannattaa jotain rihmankiertämää olla että pärjää vaikka pari ekaa viikkoa kotona vauvan kanssa imettäen (tai toiset lähtee ulos aiemmin).)

Ite muuten hämmennyin miten huonosti oli isoja kuppeja ja pientä ympärysmittaa kaupan järkevällä hinnalla (toiset vielä ottaa silikoneja että pääsee taivastelemaan huonoa liivitarjontaa...), lindexin imetysliivit istui mulle paremmin kuin h&m vastaavat, oli ne toki arvokkaammat mutta niitä tulee käytettyä joka päivä nykyään. Ja en siis laita 70e pelkkiin liiveihin koskaan, sillä hintaa saa ehkä jo valita värin...
 
Mä mietin, että jos tässä joutuu rintaliiviostoksille, niin kannattaisiko saman tien ostaa imetysliivit, niin välttyisi useammilta ostoskerroilta. Koitan ylipäätään elämässäni ostaa mahdollisimman vähän ja siksi olisi kiva, jos uusia liivejä pystyisi käyttämään sitten vähän pidempään kuin muutaman kuukauden. Jännityksellä kyllä muutenkin odotan, mitä omille tisseille käy, kun en ole lähtökohtaisesti kovin rintava. Ehkä ei tapahdukaan paljon mitään. Kukas sen tietää.
Niin ja sen verran vielä että ekana ne pullistu hurjasti kun tulivat täyteen maitoa ja myöhemminkin jos vauva ei ollut syönyt pitkään aikaan. Mutta kyllö ne on jo normaalimmaksi palautuneet. Ja alkaneet roikkua! :sour:
 
laita hiusponnari napinreijästä ja pujota nappiin :p tällä vippaskonstilla ite sitkutin viime raskaudessa aika pitkälle :)

Itellä oli yhdet imetysliivit viimeks , nyt taidan hankkia toiset lisäks ni niillä selviää hyvin kyllä . :grin Imetystoppeja on pari jäljellä, taidan hankkia pari t-paita mallia lisäksi , kun tissit turpos aivan uskomattomiin svääreihin viimeks ni eipähä anoppi pyörry ( siihen et on liian paljastava vaate ) jos tulee käymää. :hilarious:
Äippäfarkut löytyykin jo kaapista, katsotaan missä kohtaa tarvii ottaa sit käyttöön, muuten voin taas hiihdellä lölläripöksyissä . :grin
Hahhah, meillä ei varmaa anoppi pyörtyis mut äiti:hilarious:

Saa nähä millon joutuu isommat ja mukavemmat liivit ostaa. Ei tunnu enää mukavilta omat. Yläosien uskon menevän koko raskauden, mutta farkut/legginssit ehkä tarvis
 
Mä oon pistänyt kaikki edellisten raskauksien äitiys- ja imetysvaatteet kiertoon kavereille, ei oo mitään jäljellä. Onneksi isoin maha on vasta kesällä, niin tavan trikoomekoilla pärjää kyllä. Yhdet tai kahdet äitiysleggarit pitänee hommata. Jos kevät on etätyötä niin äitiysfarkkuja turha hommata. Sen mitä tarttee esiintyä julkisesti, voi kulkea mekossa ja sukkikissa, kotioloissa pieruverkkareiden vyötäröt kyllä joustaa :p

Tissit oli ekassa raskaudessa ja imetyksessä luokkaa keilapallot, mutta tokassa korkeintaan hyvin täytetyt hernepussit. Toistaiseksi tyhjät hernepussit on pysyneet tyhjinä ja kun nykyiset liivit alkaa jossain kohtaa kinnamaan niin hommaat parit kaarituettomat imetysliivit. Ne riittää vallan mainiosti hernepusseille ja kaarituet muutenkin ahdistaa mua raskaus ja imetysaikana :grin
 
Mä oon kaksi edellistä raskautta mennyt ihan omilla vaatteilla. Tiputtanut jossain vaiheessa sitten farkut pois ja siirtynyt sukkahousuihin ja mekkoihin/hameisiin. Onneks vatsa on isoimmillaan kesällä ja voi käyttää maksihameita ja maksimekkoja. Luulen, että pärjään näillä nykyisillä vaatteilla kyllä pitkään, kunhan ei ole kaksosia tulossa

Onneks on etätyövuosi vielä ensi vuosikin, niin ei tartte verkkareista vaihtaa muihin vaatteisiin varmaan juuri koskaan.
 
Takaisin
Top