Raskausajan vaatteet

Mä kävin viime lauantaina kaupoilla ajatuksena, että tietenkin haluan sovittaa, kun yleensäkin etenkin alaosat pitää ostaa mallin perusteella oikean kokoisena, ei pelkästään koon mukaan. Mutta täällä meilläpä ei näemmä olekaan raskausvaatteita kaupassa, ei edes H&M:llä :wideyed:. En tiedä onko koronan takia myynti tippunut niin paljon, että ei kannata pitää hyllyssä, vai mikä on. Netistä piti sit kuitenkin tilata parit housut nyt ensi alkuun, katsoo miten se tilaus menee ennenkuin mitään muuta tilaan. Suomessa ilmeisesti edelleen ihan hyvin kaupoista löytyy.
Oho, onpas kurjaa ettei mitään löytynyt! Itselle sopii vielä aika harva malli housuista joten sokkona on inhottava tilata ja koko vaihtelee paljon mallista riippuen.
Täällä ainakin viimeksi kun kävin niin näkyi olevan oma osasto äitiysvaatteille(H&M) niinkun ennenkin, toivottavasti on edelleen.
 
Mä kävin viime lauantaina kaupoilla ajatuksena, että tietenkin haluan sovittaa, kun yleensäkin etenkin alaosat pitää ostaa mallin perusteella oikean kokoisena, ei pelkästään koon mukaan. Mutta täällä meilläpä ei näemmä olekaan raskausvaatteita kaupassa, ei edes H&M:llä :wideyed:. En tiedä onko koronan takia myynti tippunut niin paljon, että ei kannata pitää hyllyssä, vai mikä on. Netistä piti sit kuitenkin tilata parit housut nyt ensi alkuun, katsoo miten se tilaus menee ennenkuin mitään muuta tilaan. Suomessa ilmeisesti edelleen ihan hyvin kaupoista löytyy.

Aika jännä, ettei mitään löytynyt! Vaikka munkin piti taannoin mennä oikein mammakauppaan farkut ostamaan, käymissäni ketjuliikkeissä ei ollut, H&M:llä en tosin hoksannut käydä koska en käy siellä muutenkaan. Enkä olisi halunnut vielä viikolla 10 tms. tulla nähdyksi mammakaupassa, joten luikin sinne ja sieltä pois kuin myymälävaras :smiley-ashamed008
 
Enkä olisi halunnut vielä viikolla 10 tms. tulla nähdyksi mammakaupassa, joten luikin sinne ja sieltä pois kuin myymälävaras :smiley-ashamed008
Näen jo itseni luikkimassa mammakaupoissa JA lastenvaate/tarvikeosastoilla, en tiedä miksi, mutta jotenkin ne tuntuu itselle niiiin kaukaisilta ja vierailta paikoilta. :D Tosin ei tässä koronatilanteessa paljon tarvitse missään kaupoissa luikkia...

Täällä menee taas vaihteeksi vanhat farkut ihan hyvin jalkaan, kun pari viikkoa sitten ei mennyt vetoketju eikä nappi kiinni. Ilmeisesti turvotus on vähentynyt, eikä vatsa vielä kasvanut niin paljoa. Jännityksellä odotamme, koska ei enää mahdu päälle. :D
 
Mä olen tilannut tähän asti kaikki äitiysvaatteet netistä (esim. tilannut netistä, noutanut kaupasta). En ole jaksanut lähteä kauppoihin sovittelemaan ja yllättävän hyvin koot ovat osuneet.
 
Mä kävin vihdoin siellä H&M, ja hyvä että kävin sovittamassa. Ostin nimittäin parit eri farkut jotka oli vähän eri malliset, ja niistä sopi ihan eri koot jalkaan. Samoin sitten taas collegehousuista sopi ihan eri koko kun farkuista :rolleyes: :hilarious: ja muistin taas samalla miksi vihaan vaatteiden ostelua, hitto mitä tuskaa se sovittelu :hilarious:
 
Ompelin muutamia imetyspaitoja, mitä sopii myös raskauden ajan. Ei tarvinnut ostaa kaupasta..
 
Muokattu viimeksi:
Äh, joku kevättakki täytyy varmaan kyllä hankkia. Huhtikuussa ja ehkä vielä toukokuussakin on kuitenkin sen verran kalseat kelit vielä, etten ihan tarkene ilmankaan. Vanhat kevättakit ovat äärimmillään jo nyt. Oon katsellut sellaisia 2in1 ja 3in1 -malleja, joita saa laajentaa ja supistaa tarpeen mukaan ja siten ehkä käyttää myöhemminkin. Sinne alle mahtuisi myös vauva kantorepussa syksyllä ja ensi keväänä :think005
 
Äh, joku kevättakki täytyy varmaan kyllä hankkia.

Mulla on joku ihme taipumus käyttää takkeja mallia hursti aka teltta ja täten pärjään omilla myös kevään ja kesän. Imetyspaitoja pohdin, tartteeko niitä montaa. Kotona pärjää millä vaan, mutta joko tuolloin liikutaan enemmän ihmisten ilmoilla..:confused005
 
Mulla on joku ihme taipumus käyttää takkeja mallia hursti aka teltta ja täten pärjään omilla myös kevään ja kesän. Imetyspaitoja pohdin, tartteeko niitä montaa. Kotona pärjää millä vaan, mutta joko tuolloin liikutaan enemmän ihmisten ilmoilla..:confused005

Joo niinpä, montako ja mitä kokoa :laughing002 Aiemmin oli ale jossain joten menin jo hankkimaan pari pitkähihaista ja pari lyhythihaista, ehkäpä niillä alkuun. Koitin katsella t-paidat niin, että voisin käyttää niitä kesällä jo ennen synnytystä, mutta tuskinpa vaan mahtuvat... Parasta ehkä ostaa vaatteita sitä mukaa kun tarvetta tulee, en tiedä yhtään miten iso musta tulee.

Oon ollut jojoilija painoni kanssa, ja suunnittelin meneväni aika pitkälti vanhalla varastolla, koska satuin olemaan painohaarukkani alapuoliskossa tullessani raskaaksi. Nyt on kumminkin sellainen fiilis, että miksi en ostaisi jotain kivoja ja paremmin istuvia vaatteita, kun olen kerrankin tyytyväinen kroppaani ja nautin vauvamahasta :happy:
 
https://www.wauva.com/mamalicious-a...p-musta-one-size/p/5714507941197/#description

Tätä paitaa voin suositella lämpimästi. Ei kiristä mutta on tukeva. Aivan ihanan tuntuinen päällä, riittävän pitkä, tukee rintoja ja vatsaa. Voi käyttää synnytyksen jälkeenkin tukee vartaloa voi imettää kun on iso kaula-aukko. Ja vain 15e ja on onesize eli venyy olitpa minkä kokoinen tahansa. Tänään käyn ostamassa toisen tälläisen :)
 
Takaisin
Top