Raskausajan väsymys

Täällä kans yks, ketä väsymys painaa. Ja palelu! Mut tosiaan päiväunet melkein pakko nukkua koko päivä (yleensä hurahtaa joku 2h 🙈) ja iltaisin nuokun sohvalla viimeistään 21 aikaan.

Toisaalta jännää, että sitten sänkyyn siirtyessä voi tuntua välillä, ettei nukahda. Ja 1-2 kertaa yössä pissalle herääminen toki aiheuttaa katkoksia yöuniin myös. Muutamia kertoja oon aamuyöllä ollutkin tosi pirteä ja kukkunut yli tunnin 😵‍💫
 
Mitä luulet, kannattaisikohan mun jaksaa kopsata toi vinkkini myös noihin elo-, syys- ja marraskuisten ryhmiin?
Ainakin tuota taapero odottaessa neuvolan täti kiitteli mua omasta aktiivisuudestani siihen viikoittaisen pissitestaukseen. Eivät kuitenkaan saa neuvolassa ehdottaa sellaista kun voidaan katsoa piilomarkkinoinniksi! 😱Vähensi huomattavasti piilostressiä, kun pelkäsin kovin mm pre-eklamsiaa. Enkä muista oliko noista kotitestiasiosta esim siinä odottajanopaskirjassa mainintaa.
Täällä marraskuinen tuli lueskelemaan😂
 
Sairaslomalle täälläkin jouduttiin. Oli liikaa tää raskausväsymys ja siihen päälle tuo poskiontelotulehdus. Nyt sitte levätään kunnolla että jaksetaan taas. 💪
 
Toistaiseks pystyy, kun pienten opettajana ei paljon päivän aikana pysähdellä, niin ei pääse hyytymään. :tears: Iltapäivisin kotona onkin sit energiat aivan miinuksella.
Mulla sama fiilis opeammatissa. Väsymys ja pahoinvointi tulee iltapäivällä kotona. Ei ehdi miettimään edes huonoa oloa, paitsi kun hetkeksi vihdoin pysähtyy. Välituntivalvonta tuntui tänään tulevan niin oikeaan väliin, muuten olisi pitänyt etsiä syrjäisin talon vessa😅
 
Onko teillä muilla kilpirauhaslääkitystä? Mun kilppari on poistettu vuosia sitten ja esikoisen raskaudessa tyroksiiniannosta nostettiin heti, kun testi näytti plussaa. Nyt lääkäri tuumasi labrojen jälkeen, että vasta toisella kolmannekselle aikaisintaan muutetaan annostusta jos tarpeen. Tuntuu oudolta, kun luulin että tyroksiinin tarve automaattisesti kasvaisi raskausaikana.
Huutelen maaliskuisista (laskettu aika ohitettu niin on lohdullista käydä vertailemassa täältä myöhäisemmistä ryhmistä että todellakin loppusuoralla ollaan jo 😅), mutta minulla ainakin nostettiin tyroksiiniannosta 25 mcg/vrk heti plussan jälkeen ja kahden kuukauden välein seurattu arvoja!
 
Onko teillä muilla kilpirauhaslääkitystä? Mun kilppari on poistettu vuosia sitten ja esikoisen raskaudessa tyroksiiniannosta nostettiin heti, kun testi näytti plussaa. Nyt lääkäri tuumasi labrojen jälkeen, että vasta toisella kolmannekselle aikaisintaan muutetaan annostusta jos tarpeen. Tuntuu oudolta, kun luulin että tyroksiinin tarve automaattisesti kasvaisi raskausaikana.
Mulla on ja annoksen nosto tehtiin heti kun olin ekaa kertaa yhteydessä neuvolaan. Labroissa en ole vielä käynyt, ne on vasta 6 viikon päästä annoksen nostosta.
 
Mulla kans kilpparin vajaatoiminta (subkliininen, hoito aloitettu lapsettomuuden vuoksi), ja vaikka tyroksiinia on menny normisti vaan 25mikrogrammaa, niin nostettiin heti 25 lisää, eli tuplattiin! Neuvolasta sanottiin, että tämä on heidän ohjeistus ja tällä viikolla kontrollissa kilppari ok
 
Tuntuu kyllä tällä hetkellä että on samaan aikaan unettomuutta ja väsyttää, tosi levotonta meininkiä yöllä ja päivisin ihan naatti
 
Tuntuu kyllä tällä hetkellä että on samaan aikaan unettomuutta ja väsyttää, tosi levotonta meininkiä yöllä ja päivisin ihan naatti
Ihan sama juttu! Yleensä nukkumaankäydessä kyllä väsyttää, mut saattaa puolen yön jälkeen tai viimeistään aamuyöstä herätä, eikä unesta yhtäkkiä tietoakaan 🫥 Tosi epänormaalia itselle, ku oon aina ollut hyväuninen.
 
Täällä jotenkin väsymys hiukan tasottunut ainakin hetkeksi😇 edelleen kyllä koko ajan sellanen olo, että on aivan loppu ja töihin meno vähän ahdistaa sen takia. Viime yö kuitenki meni täysin nukkuessa ja heräsin vasta 9 herätyskelloon, mikä oli ensimmäinen kerta moneen viikkoon😅
 
No enpä kyllä ymmärrä miksei mun tyroksiineja nostettu. Esikoisesta sanottiin myös, että heti plussan jälkeen annoksen nosto, vaikka labrat otettiin vasta reilusti myöhemmin. Nyt annokseen ei kajottu ja seuraava kontrollikin vasta toisella kolmanneksella.
 
Ovatko muut hakeneet vielä sairauslomaa töistä väsymyksen takia? Tulee jotenkin huono omatunto olla sen takia pois töistä mutta viime viikollakin olin ihan uupunut kun ei tullut nukuttua
 
Ovatko muut hakeneet vielä sairauslomaa töistä väsymyksen takia? Tulee jotenkin huono omatunto olla sen takia pois töistä mutta viime viikollakin olin ihan uupunut kun ei tullut nukuttua
Olen ollut pois nyt paljon töistä väsymyksen ja pahoinvoinnin takia… pystyn aina yhdeksi päiväksi menemään töihin ja siihen se jääkin… oma työ myös aika rankka niin fyysisesti ja henkisesti, että vie myös oman veronsa. Mutta kauhea morkkis on ku ei pysty olemaan töissä… olen tässä kuussa ollut neljä päivää yhteensä töissä…
 
Mä yritän huomenna mennä viikon saikun jälkeen taas töihin mut saas nähdä. Nyt en kotonakaan jaksa tehä yhtään mitään. Ja jos jotain aktiivista teen niin kolmen tunnin päästä oon aivan naatti. Et mites mä jaksan koko päivän tehä töitä 🫣😬
 
Ite tänään yritän tehdä 14-20 töitä, mutta vähän kans jännittää viikon saikun jälkeen… kotona kans ei oikein mitään jaksa… huomenna pitäis tehdä 12,5h päivä mut jotenki mulla on jo nyt sellanen olo että joudun aamulla soittamaan ettei pysty
 
Jooo… ei musta kyllä oo mitään iloa töissä. Jos yhtään liikaa joutuu touhuu ni alkaa tosissaan oksettaa ja on vaan mentävä pitkälleen 😑. Joutuu työkaverit vaan tekee myls mun työt eikä se oo reiluu niinkään. Vaikka meillä onkin nyt aika kova pula tekijöistä ni ei tää kyl auta et en voi mitään tehä
 
Tänään taas näköjään iski super päiväväsy, yhdet reilun tunnin päikkärit takana ja toiset taitaa viel vaatia 😴😴😴 monta päivää on jo ollu parempia niin luulin et nää päiväväsymykset jo helpotti. Öisin oon nukkunut nyt hyvin.
 
Tänään taas näköjään iski super päiväväsy, yhdet reilun tunnin päikkärit takana ja toiset taitaa viel vaatia 😴😴😴 monta päivää on jo ollu parempia niin luulin et nää päiväväsymykset jo helpotti. Öisin oon nukkunut nyt hyvin.
Mulla tuntu kans et päiväväsymys helpotti hetkeks mut nyt taas vaatii monet päikkärit tai sit yhdet pitkät ja yöunetki on sitä 10-12h luokkaa🙈 Toi Xonvea lääke varmaan vielä lisää väsyä😴
 
Minä olen monena yönä herännyt puolen yön aikaan tai ennen ja tuntuu että loppuyö on sitten ollut pyörimistä ja ajoittain torkkunut. Sitten on pitänyt jaksaa olla töissä ja töiden jälkeen kuskata lapsia harrastuksiin. Nyt sain vähän pidemmän yhtenäisen unipätkän, kun heräsin vasta kahden jälkeen. Jospa sitä ensi viikolla saisi käytyä ferritiinikokeissa niin tietää johtuuko siitä vai jostain muusta.
 
Takaisin
Top