Raskausajan ruokavaliot ja mieliteot

Sen kyllä huomaa kun ensin on syönyt itse tehtyä ruokaa, jossa on todella minimaalisesti mitään lisäaineita/säilöntäaineita ja sitten juo vaikka lasilllisen kokista tai syö pari karkkia. Maistaa yllättäen ne kaikki teolliset maut. Vielä kun olisi niin paljon jaksamista ja tarmoa syödä itse tehtyä pelkästään!
 
Nojoo, tunnustan. Joskus iskee oikein maidon nälkä ja on pakko juoda useampi lasi putkeen ihan vaan sen takia, kun se mami on niin hyvää. Mutta noin muuten, ei mulla yleensä lapasesta lähde.
 
Mutta pakko tunnustaa, että kyllä mäkin käyn välillä esim. mäkkärissä ja syön herkkuja. Eli en aio ottaa ruokavaliosta stressiä, vaikka yritänkin syödä suurimman osan ajasta terveellistä ruokaa. Täällä kuitenkin eletään vain kerran, kyllä elämästä pitää nauttiakin myös ruoan osalta :p
 
Ranskiksita o kyl tullut aika tän raskauden herkku!
ainakin kerran viikossa pakko saaha.
Ja ehdottomasti kotona tehtynä, ja uunissa.

Seuraksi ketsuppi mustapippurilla, ehkä majoneesia.
Välillä soijapyöryköitä kaveriksi, ja porkkana ja kurkkutikkuja. :D
Nams.. Oli pakko soittaa miehelle ko oli tulossa kotia, et käykö kaupan kautta.
 
Muuten pakko vielä kirjoittaa asia, joka taisi jäädä mainitsematta. Eli kävin alkuraskaudesta ravitsemusterapeutilla, jonka mukaan mun ei tarvitse muuttaa ollenkaan ruokavaliota. Hänen mukaansa siis saan kaikki tarvittavat ravintoaineet nykyisestä ruokavaliosta. Siksi keskustelu diabeteshoitajan kanssa onkin ollut ankeaa, kun se ei selkeästi tehnyt muuta kuin luki ne asiat paperilta ja yritti väkisin mennä niiden mukaan. Eli aika onneton hoitaja, koska neuvolan lääkärikin totesi, että jatka vaan samaan malliin. Siksi siis olen täällä vastarannankiiski, verensokerin mittaustuloksetkin on mun puolella :grin Jokainen tosiaan tehköön niin kuin itselleen parhaaksi näkee.
 
Jäätelöstä on noussut suuri paheeni! ''Palkitsen'' itseni aina kävelyretken päätteeksi jäätelöllä ja vietän pitkiä aikoja kaupassa miettien mitä jäätelöä tänään haluaisin:grin
 
Söin maailman parasta ananasta, nyt ihan harmittaa ettei tullut ostettua niitä enemmän. Pakko mennä takas kauppaan katsomaan joskos niitä vielä olisi, vaikka ostohetkestä on jo päiviä. Noista ananaksistakaan kun ei koskaan tiedä onko ne hyviä vai ei, siellä voi olla jo toinen lajike myynnissä tms. Harmittaa, jos en saa tota lisää. No onneksi on mangoja odottamassa :grin
 
Mä aina nypin niitä lehtiä tai mitä lie siitä päältä pois. Jos ne lähtee ihan helposti niin on just sellasen ihanan mehukkaan kypsä ja jos taas pitää kiskoa kovempaa tai ei saa irti niin ei ole hyvä ananas. Muuta eroa en ole huomannut niillä ananaksilla.

Mulle on nyt iskenyt pullan himo ja jäätelön viettelemykset on väistyneet:eek: Hedelmät joita oon vetänyt koko raskausajan kaksin käsin ei enää uppoa. Uusina ovat tulleet omena ja viinirypäleet, mutta niitäkään ei mene kuten ennen. Pasta ja puuro on myös kovassa huudossa ja ah, höyrytetyt porkkanat! Normaalistikkin on kaiken maailman mielihaluja, mutta tää on jo ihan naurettavaa, kun en oikeen pysty syömään mitään muuta kuin mitä tekee mieli:meh:
 
Kauhea sokerihimo iskeny! Leivoin pullaa ja suklaata tullu mutusteltua. Huono omatunto :/ nooh..
 
Mun on tehnyt mieli kovasti nyt erilaisia raakapuuroja. Kun kirjoitankin niin alkaa suupielet valua. :-) ja porkkanoita menee hummuksen kanssa pussi päivässä.
 
Mulla menny raskausajan aika vaihtelevasti, millon tehny mieli mitäkin ja millon taas toiset ruuat tökkiny vastaan. Ei varsinaisesti mitää suuria/outoja mielitekoja, mutta jätskivanukkaat iltasin :) nam. (eli vaniljajäätelöä ja suklaa vanukasta sekasin. Näyttää ällölle, mutta maistuu taivaalliselle, oli mun suosikkeja pienenä isovanhempien luona. Ja ei siis mikään terveellinen iltapala :P siksipä vain 1-2 kertaa viikossa) aion nauttia välillä, vaikka neuvolasta kehotettiinki välttelemää runsas sokeripitosia ruokia...
 
Ruokailu ollut niin heikkoa tällä viikolla.
Mut nyt alko himottaa perunamuusi ja Kerma tomaatti tofu kastike kasviksilla! !

Nam.
TÄNÄÄN siis Herkutellaan. :)
 
Mun on alkanut tekemään mieli kunnon koti-ruokaa. Oli pakko tehä kunnon lihakastiketta ja perunoita toissa päivänä, ja tänään sitten uunilohta ja mokkapaloja :p
 
Ihanaa, mä sain lisää niitä hyviä ananaksia :happy: Oon syöny melkein 2 ananasta itsekseni, pitäisi varmaan jotakin jättää miehellekin :grin No onneksi on vielä yksi odottamassa :hungry:

Oli muuten hauska tapaaminen neuvolan hoitajan kanssa. Hoitaja totesi, että mä voin käytännössä katsoen syödä mitä mä haluan. Ei haittaa vaikka herkuttelisinkin, kun verensokerit niin hyvät ja tosiaan syön herkkuja aina pieniä annoksia. Eli tosiaan raskausdiabetestäkin voi olla monenlaista, toisilla verensokeri nousee jo suklaan katsomisesta.. on tää vaan niin kummaa.
 
Takaisin
Top