Raskausajan ruokavalio

Joo mulla kans alkoholi ei sillain ole maistunut aiemminkaan. Eikä esim sushi tai kahvi.

Mulla ekan raskaudessa mun yks työkaveri hoksasi mun raskauden kun yhdellä isolla yhteislounaalla en syönyt jotain homejuustoa tms. Pyysin silloin myös tarjoilijalta sillain vähän sivussa, ettei mulle tulis raakaa kalaa tms, kerroin siis että on raskausajan ruokavalio. Olin silloin myös ihan ekoilla viikoilla. Tää samainen työkaveri kertoi tän mulle vasta vähän myöhemmin, sellaisena hetkenä kun kerroin hänelle että olen raskaana ja hän vastasi ”Niin mäkin!” 🤣 meidän lapsilla on kuukausi ikäeroa, hänen on nuorempi. Oli siis ehkä normaalia herkemmällä korvalla ruoka-asioissa oman tilanteensa takia, vaikkei muistaakseni tuohon aikaan vielä raskaana ollut ☺️
Voi että tuo onkin hauska😂😍

Kerroin ekasta töissä vasta ekan ultran jälkeen mutta meilläkin oli kolme ketkä arvelivat erinäisistä syistä olevani raskaana😂 kyllä ne jotkut osaa nii vainuta joistain pienistä asioista tämmöset😂

Itse oon ihan koukussa energiajuomiin kun lopetin kahvin juomisen. En tiedä miten pääsisin niistä eroon 😬 muuten en syö mitään kiellettyjä mut juustoja syön raskaudesta huolimatta aina 🙈

Aion seurata kyllä suht tarkasti.

Eniten tulee ikävä salmiakkia, lakua ja mediumiksi kypsennettyjä pihvejä. Kahvia en juo, mutta mustaa teetä kyllä ja Pepsi Maxia (tätä saa onneksi kofeiinittomana). En myöskään pidä esim sushista, joten se ei ole ongelma kuten ehkä monille muille.

Radi oli ekassa raskaudessa, joten yritän kyllä mahdollisimman terveellisesti syödä jotta välttäisin sen tässä raskaudessa.
Sama täällä!
Mä toki syön vähähiilarisesti ja se on pitäny muutenkin verensokerit tasasena. Joten aion jatkaa raskauden ajankin samaa/ tai enemmän ketogeenisesti. Tällä myös iso vaikutus omaan jaksamiseen ja energiatasoihin, vaikka nyt kyllä mieliteot on saanu jo syömään karkkiakin🫣😂

Itse oon ihan koukussa energiajuomiin kun lopetin kahvin juomisen. En tiedä miten pääsisin niistä eroon 😬 muuten en syö mitään kiellettyjä mut juustoja syön raskaudesta huolimatta aina 🙈
Mä vaihdoin nyt itse pieneen (250ml) tölkkiin eli 32mg/100ml kofeiinia, Red bull. Juon kyllä vain aamuisin ja aina juonu vaan yhden per pvä.
Sit "jääkin" vielä vähän jos se 200mg on se raja. Voi vaikka sokeritonta pepsiä tai cocista vähän juoda jos tekee mieli. ☺️

Ja tosiaan juustoja syön kyllä minäkin, koska ketoilen suurimmaks osaks ja aika iso osa ruokavaliota😄

Ja kyllähän Suomessa suuri osa juustoista on sallittuja! Osa toki pitää kypsentää mutta aika vähän mun mielestä on sellaisia juustoja joita ei voi ollenkaan syödä

Mä kävin kaverilla kylässä tänään ja ihmettelevien kysymysten jälkeen en kehdannu enää kieltäytyä kupillisesta kahvia 😭
Oon aina ollu tosi kova kahvin juoja, et tää voi herättää vähän epäilyksiä 😬 ehkä vaan pitäs sanoa et oon vaihtanu teehen? 🆘

Mä kävin kaverilla kylässä tänään ja ihmettelevien kysymysten jälkeen en kehdannu enää kieltäytyä kupillisesta kahvia 😭
Oon aina ollu tosi kova kahvin juoja, et tää voi herättää vähän epäilyksiä 😬 ehkä vaan pitäs sanoa et oon vaihtanu teehen? 🆘
Kannattaa sanoo noin!😊 mulla käyny vastaava tilanne, mut mun oli helppo heittää siihe että "on nii myöhä etten enää kahvia juo, tee kyllä kelpaa"😂

@Sartsukkas mä oon juonut melkein joka päivä 2 tölkkiä ja välillä niitä bcaa juomia joissa on 180mg kofeiinia tölkissä 🙈 Koitan nyt pärjätä yhdellä normi tölkillä päivässä.

@Olive mä siis syön raskaana aina ihan auraa, fetaa, tuorejuustoa jne suoraan paketista, en kypsennä. Tiedän et pieni riski on mut oon silti syönyt.

@Sartsukkas mä oon juonut melkein joka päivä 2 tölkkiä ja välillä niitä bcaa juomia joissa on 180mg kofeiinia tölkissä 🙈 Koitan nyt pärjätä yhdellä normi tölkillä päivässä.

@Olive mä siis syön raskaana aina ihan auraa, fetaa, tuorejuustoa jne suoraan paketista, en kypsennä. Tiedän et pieni riski on mut oon silti syönyt.
Itse en rohkenisi liikaa suosituksien vierestä tehdä🤭 jos tapahtuisi jotain odottamatonta raskauden aikana tai vaikka synnytyksesä syyttäisin just sitä että "söinpä vahingossa kerran homejuustoa" vaikkei se oikeasti asiaan liittyisikään🙈 niin suuri pelko jos menee kesken tms ni haluaa vaikuttaa asioihin mihin pystyy vaikuttamaan🙈❤️

Takaisin